ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Geilt stiekem op blonde S&V meisjes Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn. DeaDLocK2K, *Kutjoch* Koplopers fanboy derLudolf, vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben Goverman: houdt van staal en beton. Vooral als het veel en nieuw is. Igen: Elektrische tractie ftw! MTL, Speelt wel eens met echte treintjes
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen!
Op donderdag 13 oktober 2016 21:40 schreef 0906 het volgende: Trein is sowieso belachelijk duur in Nederland. Voor dezelfde prijs heb je vaak al een ticket met Ryanair terwijl dat veel meer brandstof kost.
Kom je nou gewoon zeiken op treinen of op dure kaartjes? Of op nog wat anders?
Op donderdag 13 oktober 2016 21:40 schreef 0906 het volgende: Trein is sowieso belachelijk duur in Nederland. Voor dezelfde prijs heb je vaak al een ticket met Ryanair terwijl dat veel meer brandstof kost.
Dat was ReisT z'n idee geloof ik, om weer een vervoerder van het lijstje te kunnen strepen.
Dan ben je in Duitsland wel even bezig.
Ik vind vervoerders meer een gevolg dan een oorzaak. Lijnen waar je nog nooit geweest bent, prima. Treintypes waar je nog nooit in gezeten hebt, okee, is wat voor te zeggen. Maar met bekend materieel door bekend gebied een enorme omweg maken omdat er een ander stickertje op de buitenkant zit, sorry
Werk je voor de NS of zo? Waarom zou je dan niet mogen zeiken als we met z'n allen al jarenlang teveel betalen.
Ik voor de NS werken Het moet niet gekker worden. Enneh, "jullie met z'n allen"? Nou jij niet hoor, want het eerste wat je doet is huilen over een paar tientjes.
Kijk, we hebben het hier lang niet allemaal even breed, dat is zo. Maar los daarvan delen we hier ons enthousiasme voor treinen. Als je zo binnenkomt zoals jij doet, dan ga je hier gewoon niet zo snel vrienden maken, ook niet, of misschien wel ZEKER niet, onder degenen hier die er met een beperkt budget WEL wat moois van proberen te maken. Ik zou zeggen, probeer het nogeens
Ik vind vervoerders meer een gevolg dan een oorzaak. Lijnen waar je nog nooit geweest bent, prima. Treintypes waar je nog nooit in gezeten hebt, okee, is wat voor te zeggen. Maar met bekend materieel door bekend gebied een enorme omweg maken omdat er een ander stickertje op de buitenkant zit, sorry
Daar heb je gelijk in. Voor mij hoeft het ook niet, ik heb al in zo'n witblauwe hamster gezeten
Ik vond die rit naar Siegen die we begin dit jaar maakten trouwens erg leuk.
Op donderdag 13 oktober 2016 21:51 schreef greavy het volgende: Ah, heb eea gemist over het Nieuwjaarsrondje zie ik? Is er eigenlijk al een datum? En ik zie dat het Duitsland wordt, altijd fijn
Ik sprak hem een paar weken terug, tijdens het openingsweekend van station Breda. Hij is ons niet echt vergeten, maar FOK zit niet echt meer in z'n websurfritme.
Ik voor de NS werken Het moet niet gekker worden. Enneh, "jullie met z'n allen"? Nou jij niet hoor, want het eerste wat je doet is huilen over een paar tientjes.
Kijk, we hebben het hier lang niet allemaal even breed, dat is zo. Maar los daarvan delen we hier ons enthousiasme voor treinen. Als je zo binnenkomt zoals jij doet, dan ga je hier gewoon niet zo snel vrienden maken, ook niet, of misschien wel ZEKER niet, onder degenen hier die er met een beperkt budget WEL wat moois van proberen te maken. Ik zou zeggen, probeer het nogeens
Zo ben ik nou eenmaal.
Wat vind je van het idee om treinkaartjes inkomensafhankelijk te maken?
Is het anders misschien een idee om na Herzogenrath af te zakken naar de regio Frankfurt, en dan uiteindelijk met ICE weer terug naar NL te gaan? Dan pakken we ook nog een stuk 300 km/u mee
lachwekkend. Heb je er überhaupt zelf wel over nagedacht? Zo nee, ga dat eerst maar eens doen. Zo ja, werk dat eens uit dan? Hoe moet ik dat voor me zien? Ik krijg opslag van mijn baas, en de verplichting om binnen 3 weken de NS daarvan op de hoogte te stellen, zodat de tarieven voor mij aangepast kunnen worden in mijn nadeel? En wie controleert dan dat ik dat ook echt ga doen?
Als ik ontslagen word kan ik gewoon gratis met mijn ontslagverklaring als vervoerbewijs door het leven? Moet je opletten wat een ontslagverklaring dan op eBay doet
Je kan wel leuk als een linkse pauper binnen komen stormen van "de overheid moet maar voor iedereen zorgen die niet voor zichzelf zorgt" maar zo werkt het gewoon niet. Niet omdat ik dat zeg, maar gewoon omdat dat zo is. Hoe oud ben je sowieso eigenlijk?
Op donderdag 13 oktober 2016 22:14 schreef James1988 het volgende: Is het anders misschien een idee om na Herzogenrath af te zakken naar de regio Frankfurt, en dan uiteindelijk met ICE weer terug naar NL te gaan? Dan pakken we ook nog een stuk 300 km/u mee
Nou ja dat zou het hele bestaansrecht van Herzogenrath in deze rit dan weer op losse schroeven zetten. Dan kunnen we net zo goed de driehoek Deventer - Hannover - Frankfurt doen. Die ik al eens de andere kant op gedaan heb, best leuk ritje op zich En ik zou hem zo weer doen. Maar daar komt wel wat fernverkehr bij kijken dan
Nou ja dat zou het hele bestaansrecht van Herzogenrath in deze rit dan weer op losse schroeven zetten. Dan kunnen we net zo goed de driehoek Deventer - Hannover - Frankfurt doen. Die ik al eens de andere kant op gedaan heb, best leuk ritje op zich En ik zou hem zo weer doen. Maar daar komt wel wat fernverkehr bij kijken dan
Da's geen tientjeswerk zegmaar.
Pff, doe dan tenminste een rondje via Parijs-Frankfurt
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Pff, doe dan tenminste een rondje via Parijs-Frankfurt
Ja, dat moet ook nogeens. En zo zijn er nog wel ambitieuzere plannen te verzinnen.
even een wild sidestep trouwens (bedenk ik nu net, geen idee over financiële, technische of wat voor andere haalbaarheid):
Wat zouden jullie vinden van iets als:
Vrijdagavond vast naar Schiphol, daar beetje biertje hotelletje. een vlucht van bijv 7:00 naar bijv Lyon (of iets op die straal, Berlin, Billund, etc) pakken, en dan in de rest van de dag per trein terug naar huis rijden?
Pff, doe dan tenminste een rondje via Parijs-Frankfurt
Ja kan tegenwoordig op één dag naar Luxemburg via Brussel en via Duitsland weer terug. Dat was 3 jaar geleden vanuit Zwolle nog niet mogelijk by a long shot.
Ja kan tegenwoordig op één dag naar Luxemburg via Brussel en via Duitsland weer terug. Dat was 3 jaar geleden vanuit Zwolle nog niet mogelijk by a long shot.
Nja technisch zou dat kunnen. Zonder werkzaamheden en zonder gemiste overstaps anywhere. En zonder even ergens 2 uur te gaan zitten voor een bord schnitzel en een pot bier.
Dusja. Echt heel realistisch is het nog steeds niet
Ja, dat moet ook nogeens. En zo zijn er nog wel ambitieuzere plannen te verzinnen.
even een wild sidestep trouwens (bedenk ik nu net, geen idee over financiële, technische of wat voor andere haalbaarheid):
Wat zouden jullie vinden van iets als:
Vrijdagavond vast naar Schiphol, daar beetje biertje hotelletje. een vlucht van bijv 7:00 naar bijv Lyon (of iets op die straal, Berlin, Billund, etc) pakken, en dan in de rest van de dag per trein terug naar huis rijden?
Doe dan Warsawa ipv Berlin. Kan b2py ook weer es met zijn geliefde maatschappij reizen
Vrijdagavond vast naar Schiphol, daar beetje biertje hotelletje. een vlucht van bijv 7:00 naar bijv Lyon (of iets op die straal, Berlin, Billund, etc) pakken, en dan in de rest van de dag per trein terug naar huis rijden?
Op zich leuk, maar ik denk eigenlijk dat het niet iets voor een nieuwjaarsrondje is, ook gezien het daglicht. Zoiets kun je beter een keer in het voorjaar doen.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
In het kader van een stukje dichter bij huis (nou ja, niet voor James): dit weekend zijn er bij Transit Oost (voorheen Historisch Streekvervoer Achterhoek) in Winterswijk de Thema dagen, met dit jaar als thema 'Spoor & Techniek'. De HSA 186 en een GTW zijn bijvoorbeeld van onderen te bekijken: http://www.transitoost.nl/thema-dagen/
Zelf ga ik zondag wel even kijken daar denk ik (tenzij er ineens een line-up met de FLIRT's van Abellio, NS, Arriva en RNET georganiseerd wordt of zo, om maar iets te noemen).
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op donderdag 13 oktober 2016 22:46 schreef Dr_Flash het volgende: Kan ook de andere kant op he, voor extra spannendheid per trein naar Warszawa en zien of je de vlucht terug haalt
Verschil is dat je 1000 ipv 100 km van huis vastloopt
Hotel en piwo in Warsawa is goedkoper natuurlijk. Kun je eventueel met trein heen en terug.
Jammer dat de Wawel niet meer rijdt, dat was ook een leuk lijntje
Nja technisch zou dat kunnen. Zonder werkzaamheden en zonder gemiste overstaps anywhere. En zonder even ergens 2 uur te gaan zitten voor een bord schnitzel en een pot bier.
Dusja. Echt heel realistisch is het nog steeds niet
Ik geloof dat zelfs dat kon, iets van anderhalf a twee uur in Luxemburg. Om werkzaamheden kan je heen plannen en de overstappen waren ruim, die in Brussel zelfs erg ruim en in Frankfurt 20 minuten ofzo. Maar ik heb het vorig jaar uitgezocht. En dan natuurlijk avondeten in de 1e klas van de ICE want Sparpreis en dan bediening aan je stoel en ik vind die chili con carne van de DB dus echt hemels. Echt duidelijk prima allemaal.
Nou bijvoorbeeld. Maar het idee he? Haalbaar? Of zeggen jullie dan van "nee vliegtuig huu huu geen zin in"?
Ik vlieg overal heen. Heb niet zoveel zin in een rondje stoptreinen eigenlijk, ben meer van de infrastructuur en daar zie je gewoon meer van als je hard rondjakkert
Ik vlieg overal heen. Heb niet zoveel zin in een rondje stoptreinen eigenlijk, ben meer van de infrastructuur en daar zie je gewoon meer van als je hard rondjakkert
Ja ik ook maar ja ergens lijkt het alsof we ook een platform moeten bieden aan de rode-posterplakkers die van de daklozensteun rond moeten komen.
Ja ik ook maar ja ergens lijkt het alsof we ook een platform moeten bieden aan de rode-posterplakkers die van de daklozensteun rond moeten komen.
Ik weet wie het zegt
Vecht maar uit wat het voor rondje wordt, kom met een begrotinkje wat het ong pp gaat kosten en dan kijk ik wel of ik meega. Ik wil best wat opzij zetten maar ik ga er geen bakken geld voor uit trekken
We zijn op een gegeven moment wel een keertje klaar met steeds maar weer nieuwe leuke rondjes in de buurt maken. We moeten er eigenlijk vanaf 2018 structureel aan gaan denken om het nieuwjaarsrondje over een heel weekend uit te spreiden als we het leuk willen houden. Dan kun je ook naar Londen of zo, of naar Praag. en dan inderdaad met dagrandvluchtjes voor weinig echt ver weg, zaterdagmiddag en zondagochtend daar, leuk hotelletje en zo. Dan blijft het leuk en uitdagend. Maar qua dagtochtjes als in "op 1 dag uit en thuis" treedt er inmiddels wel behoorlijk hard een soort verzadiging op.
Voor 2017 kan ik me er in vinden als we concluderen dat we te laat zijn met het regelen van iets Fatsoenlijks (hoewel er ook nog steeds tijd en ruimte zat is om iets ECHT leuks te regelen voor 2 dagen). Maar vanaf volgend jaar moeten we echt groter gaan denken.
even een wild sidestep trouwens (bedenk ik nu net, geen idee over financiële, technische of wat voor andere haalbaarheid):
Wat zouden jullie vinden van iets als:
Vrijdagavond vast naar Schiphol, daar beetje biertje hotelletje. een vlucht van bijv 7:00 naar bijv Lyon (of iets op die straal, Berlin, Billund, etc) pakken, en dan in de rest van de dag per trein terug naar huis rijden?
Ik vind het een leuk idee, maar misschien is het leuker om zoiets te doen wanneer het buiten weer iets langer licht is dan 8 uur.
Denemarken - Nederland op een dag zou haalbaar moeten zijn, zelfs voor mij.
quote:
Op donderdag 13 oktober 2016 23:15 schreef Dr_Flash het volgende: We zijn op een gegeven moment wel een keertje klaar met steeds maar weer nieuwe leuke rondjes in de buurt maken. We moeten er eigenlijk vanaf 2018 structureel aan gaan denken om het nieuwjaarsrondje over een heel weekend uit te spreiden als we het leuk willen houden. Dan kun je ook naar Londen of zo, of naar Praag. en dan inderdaad met dagrandvluchtjes voor weinig echt ver weg, zaterdagmiddag en zondagochtend daar, leuk hotelletje en zo. Dan blijft het leuk en uitdagend. Maar qua dagtochtjes als in "op 1 dag uit en thuis" treedt er inmiddels wel behoorlijk hard een soort verzadiging op.
Voor 2017 kan ik me er in vinden als we concluderen dat we te laat zijn met het regelen van iets Fatsoenlijks (hoewel er ook nog steeds tijd en ruimte zat is om iets ECHT leuks te regelen voor 2 dagen). Maar vanaf volgend jaar moeten we echt groter gaan denken.
Het voordeel aan "rondjes in de buurt" is dat het voor meer mensen toegankelijk blijft. Als je een NRW-ticket of een SWT'tje met 5 man deelt kost het een paar knaken de neus, dat is voor bijna iedereen nog wel betaalbaar.
Maar ik geef je wel gelijk over verzadiging, op een gegeven moment heb je de lijntjes wel gehad. Het is niet haalbaar om een nieuwjaarsrondje te doen in Thüringen en 's avonds weer in je eigen bed te liggen. Je moet toch eerst door NRW en Hessen heen... Dan moet er wel wat Fernverkehr en een hotelovernachting bij.
Heb jij een bepaalde bestemming in gedachten die je leuk lijken voor een rondje, zoals we dat 2 jaar terug hebben gedaan?
Daar ben ik het wel mee eens. Een tweedaagsrondje 2017 zie ik ook wel zitten, dan hoeven die treintjes dichter bij huis ook niet zo nodig maar kunnen we ook in een dagje afzakken naar de Bodensee bijvoorbeeld.
In 2018 lijkt London me wel wat als dan die directe Eurostar terug naar Nederland inderdaad rijdt.
Op donderdag 13 oktober 2016 23:57 schreef ReisT het volgende: Daar ben ik het wel mee eens. Een tweedaagsrondje 2017 zie ik ook wel zitten, dan hoeven die treintjes dichter bij huis ook niet zo nodig maar kunnen we ook in een dagje afzakken naar de Bodensee bijvoorbeeld.
Laten we voor 2017 een tweedaags rondje onderzoeken. Wie is voor?
Dennis? James? Greavy? Thijs? Ik !
Bodensee is echt fantastisch. Heb dat met Zug-Chef en nog wat lui in 2007 al eens gedaan. Ik ken Konstanz wel. Als we daarvoor kiezen regel ik leuke dingen
Op vrijdag 14 oktober 2016 00:04 schreef DeaDLocK2K het volgende: Als al die nieuwe tunnels in de Alpen open zijn, is het dan haalbaar om op zaterdag ergens diep in Italië te komen en dan weer terug op zondag?
Definieer "haalbaar". ik heb het in het verleden vaak genoeg onderzocht. Het wisselt zo'n beetje per jaar of je Sicilië (!!) net wel of net niet op en neer kunt halen tussen vrijdagmiddag 1700 en maandagochtend 0800, gemeten vanuit Arnhem.
LI > KN op zich wel, qua logistiek. Kun je langer zwemmen, ook Bodensee. Alleen route-opties zijn wat beperkter denk ik. Maar dat is voor mij niet zo belangrijk.
Logistiek is Lindau misschien makkelijker dan Konstanz. Aangezien het beide aan de Bodensee ligt heb ik geen harde voorkeur. Eigenlijk wel. Lindau is een beetje het Spakenburg van de Bodensee. En Konstanz is dan het Enkhuizen. Maar ja, dat moet je maar net belangrijk vinden
Waar ik aan zat te denken: vanaf Lindau via Bregenz naar Zwitserland (en Lichtenstein als we via Feldkirch gaan!), en vanuit CH weer een weg naar huis vinden.
Op vrijdag 14 oktober 2016 00:18 schreef James1988 het volgende: Waar ik aan zat te denken: vanaf Lindau via Bregenz naar Zwitserland (en Lichtenstein als we via Feldkirch gaan!), en vanuit CH weer een weg naar huis vinden.
Nee dat duurt echt veel te lang, die verbindingen zijn echt kut.
Nee dat duurt echt veel te lang, die verbindingen zijn echt kut.
Ik heb weleens uitgezocht om CNL vrijdagavond heen te gaan naar Zürich, en dan zaterdag overdag Zürich - München en dan CNL weer terug. Daar ben je echt de hele dag mee bezig, zonder ff tijd voor een paar uurtjes wat leuks onderweg, Of je betaalt de hoofdprijs met EC's en zo
De "S-Bahn Vorarlberg" loopt van Bludenz t/m Lindau, dat bedoelde ik. Niet de Vorarlberg zelf, excuus
Is het dan niet zo dat Zürich - München loopt via Eglisau - Schaffhausen - Singen (hohentw) - Radolfzell - Überlingen - FN - LI - ULM dus bovenlangs de Bodensee? Dan heb je helemaal nooit wat met Vorarlberg te maken.
Ik zal morgen wel even wat hotelletjes en hostels in Konstanz en Lindau contacten of ze 14-15 januari een man of 8 kwijt kunnen voor minder dan 40 euro per persoon incl ontbijt.
Is het dan niet zo dat Zürich - München loopt via Eglisau - Schaffhausen - Singen (hohentw) - Radolfzell - Überlingen - FN - LI - ULM dus bovenlangs de Bodensee? Dan heb je helemaal nooit wat met Vorarlberg te maken.
Zürich - München kan inderdaad via Stuttgart/Ulm (met overstap), maar het kan ook onderlangs via Oostenrijk (met de EC via St Margreten - Bregenz - Lindau - Memmingen). Dan kom je dus door het bundesland Vorarlberg.
Dat is ruim een uur sneller en het scheelt een overstap.
quote:
Op vrijdag 14 oktober 2016 00:31 schreef Dr_Flash het volgende: Ik zal morgen wel even wat hotelletjes en hostels in Konstanz en Lindau contacten of ze 14-15 januari een man of 8 kwijt kunnen voor minder dan 40 euro per persoon incl ontbijt.
[ Bericht 0% gewijzigd door James1988 op 14-10-2016 00:46:47 ]
Ik hoor op het radionieuws iets van dat er vanaf 201x twaalf treinen per dag tussen Amsterdam en Brussel gaan rijden, en vier per dag tussen Den Haag en Brussel. Hoe het precies zat kon ik niet verstaan. Wie van de ochtendploeg weet meer?
Ja, dat is dat ding wat Amsterdam-Schiphol-Rotterdam-Breda-Noorderkempen-Antwerpen-Mechelen-Luchthaven-Brussel moet gaan rijden (wat ze Benelux+ willen noemen, met een rijtijd langer dan een jaar of 5 terug over de oude lijn). Die willen ze 4x per dag vanuit Den Haag rijden omdat anders die arme ambtenaren geen rechtstreekse trein naar Brussel hebben. Waarschijnlijk krijg je dan dus een pendel Amsterdam-Rotterdam die daarop aansluit, of de IC Direct moet een korte (<5 minuten) cross-platform aansluiting gaan bieden.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Oorspronkelijk wilde NS met deze nieuwe trein starten bij de nieuwe dienstregeling op zondag 11 december. Vanwege werkzaamheden (zie hieronder) is de introductiedatum nu bepaald op 23 januari 2017. De Intercity rijdt vanaf dan tussen Den Haag en Breda. Wie vanaf Breda verder wil richting Eindhoven stapt dan over op een aansluitende Intercity met drie minuten overstaptijd. Deze staat aan de overkant van het perron klaar. De reistijdwinst is tot 9 minuten op het hele traject.
ProRail werkt in december 2016 en januari 2017 twee perioden van 16 dagen aan de Willemspoortunnel. De capaciteit van de tunnel is tijdens deze werkzaamheden gehalveerd, waardoor de nieuwe treindienst Den Haag – Breda niet in deze periode kan starten. In de tussentijd kunnen reizigers gebruik maken van een omreisroute of vervangend vervoer. NS benut de periode van werkzaamheden om de nieuwe treindienst te testen.
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Op vrijdag 14 oktober 2016 01:05 schreef Prins_Pils het volgende: Ik hoor op het radionieuws iets van dat er vanaf 201x twaalf treinen per dag tussen Amsterdam en Brussel gaan rijden, en vier per dag tussen Den Haag en Brussel. Hoe het precies zat kon ik niet verstaan. Wie van de ochtendploeg weet meer?
Zürich - München kan inderdaad via Stuttgart/Ulm (met overstap), maar het kan ook onderlangs via Oostenrijk (met de EC via St Margreten - Bregenz - Lindau - Memmingen). Dan kom je dus door het bundesland Vorarlberg.
Dat is ruim een uur sneller en het scheelt een overstap.
Ja okee. Maar dat is niet waar we ons nu op richten toch?
Bodensee is echt fantastisch. Heb dat met Zug-Chef en nog wat lui in 2007 al eens gedaan. Ik ken Konstanz wel. Als we daarvoor kiezen regel ik leuke dingen
ik ben voor. En dan voor Fernverkehr kan ik wel weer een Gruppenreise boeken, altijd weer goedkoper
De capaciteit van de tunnel is tijdens deze werkzaamheden gehalveerd, waardoor de nieuwe treindienst Den Haag – Breda niet in deze periode kan starten. In de tussentijd kunnen reizigers gebruik maken van een omreisroute of vervangend vervoer. NS benut de periode van werkzaamheden om de nieuwe treindienst te testen.
Hoe kunnen ze die treindienst nou testen als er geen capaciteit voor is?
Op vrijdag 14 oktober 2016 00:31 schreef Dr_Flash het volgende: Ik zal morgen wel even wat hotelletjes en hostels in Konstanz en Lindau contacten of ze 14-15 januari een man of 8 kwijt kunnen voor minder dan 40 euro per persoon incl ontbijt.
Goh, wie had dat nou gedacht. Winkeliers in het station van Breda klagen over de weinige klandizie. Volgens NS Stations komen die vanzelf, maar ik vraag het me af met winkels die verstopt zitten in zijarmen van het gebouw, ver uit de looproute
Op vrijdag 14 oktober 2016 12:30 schreef Peterselieman het volgende: Goh, wie had dat nou gedacht. Winkeliers in het station van Breda klagen over de weinige klandizie. Volgens NS Stations komen die vanzelf, maar ik vraag het me af met winkels die verstopt zitten in zijarmen van het gebouw, ver uit de looproute
In de reisplanner duikt al een IC Breda-Rotterdam-Delft-Den Haag (serie 1100) op in december en januari. Hoe zit het nou?
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Op vrijdag 14 oktober 2016 13:19 schreef _serial_ het volgende: Voor de liefhebbers van de Spoortdeelweken. NS heeft besloten deze niet door te laten gaan aankomende herfstvakantie
Op vrijdag 14 oktober 2016 13:19 schreef _serial_ het volgende: Voor de liefhebbers van de Spoortdeelweken. NS heeft besloten deze niet door te laten gaan aankomende herfstvakantie
Heb voor 6 man geboekt, 2 driepersoonskamers. Inclusief ontbijt en wifi, 40 ¤ p.p.
450 meter lopen van het station, eckt fantastisch.
Nice.
quote:
Nou nog een route
Die kunnen we pas echt gaan plannen vanaf dinsdag, wanneer bahn.de is bijgewerkt. Zul je zien dat we dit weekend een route uitstippelen en dat dinsdag blijkt dat een bepaalde trein niet meer rijdt
Als startpunt (ook voor de kaartjes) kunnen we denk ik Utrecht Centraal aanhouden?
Op vrijdag 14 oktober 2016 14:27 schreef Dr_Flash het volgende: jawel er gaan over de as Hamburg - Basel meer ICE's rijden geloof ik. Die kunnen we voor een deel van het traject best gebruiken.
Op vrijdag 14 oktober 2016 14:29 schreef James1988 het volgende: Rijden de ICEs dan weer via Arnhem? Ivm de aanleg van het derde spoor rijden die toch om?
Rijden de ICEs dan weer via Arnhem? Ivm de aanleg van het derde spoor rijden die toch om?
Volgens mij rijden ze als er werkzaamheden zijn richting Duitsland via Arnhem en op de terugweg soms via Venlo. Door de sporen zoveel mogelijk in maar een richting te berijden creëer je meer capaciteit
Werkzaamheden worden pas een paar weken van te voren in de reisplanner verwerkt. Dit zal dus pas relatief laat in de reisplanner te vinden zijn.
Ah. Dus "we hebben een trein waarvan we weten dat 'ie pas 23 januari gaat rijden, maar we zetten 'm toch nu al in de reisplanner om 'm later met een werkzaamhedenberichtje er weer uit te slopen." Nice.
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Volgens mij rijden ze als er werkzaamheden zijn richting Duitsland via Arnhem en op de terugweg soms via Venlo. Door de sporen zoveel mogelijk in maar een richting te berijden creëer je meer capaciteit
ja, en differentiële slijtage (rolling contact fatigue) zodat de boel straks weer finaal in elkaar sodemietert zodra er één pomplorrie de andere kant op gaat rijden En de Duitsers kennende duurt het herbouwen dan weer een eeuwtje of tachtig
Nieuwe dienstregeling NS: alle treinen vertrekken voortaan om 12.50 uur
De dienstregeling van de NS gaat rigoureus op de schop. Vanaf 11 december vertrekken alle treinen om 12.50 uur. Daarmee zet de vervoerder in op duidelijkheid en herkenbaarheid: “Iedereen weet nu waar hij aan toe is”, stelt NS-topman Roger van Boxtel tevreden vast.
Voor mensen die dagelijks om 12.50 uur vanaf Utrecht Centraal naar Woerden reizen verandert er niets. “Jammer”, vindt reiziger Gephard Eckel (43). “Ik ga liever niet naar Woerden.”
ja, en differentiële slijtage (rolling contact fatigue) zodat de boel straks weer finaal in elkaar sodemietert zodra er één pomplorrie de andere kant op gaat rijden En de Duitsers kennende duurt het herbouwen dan weer een eeuwtje of tachtig
Heel leuk marketingtrucje meer intercity's van Nijmegen naar ARnhem, maar als ze drie minuten na de originele intercity vertrekken dan heb je er maar weinig aan.
Op vrijdag 14 oktober 2016 15:03 schreef Xetran het volgende: Heel leuk marketingtrucje meer intercity's van Nijmegen naar ARnhem, maar als ze drie minuten na de originele intercity vertrekken dan heb je er maar weinig aan.
dat komt omdat die intercity in een vast pad ligt. Daar kan vanwege knoop Zwolle niet mee geschoven worden.
Op vrijdag 14 oktober 2016 13:33 schreef dennistd het volgende: Vjenne is ook geen NS he. En daarnaast is de dienstregeling daar in augustus al veranderd.
Het ging ook over Almelo - Amersfoort
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b] Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b] [b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
Nieuwe dienstregeling lijkt een aardige verbetering voor mij qua woon werkverkeer. Sprinter Zwolle > A'dam CS word Zwolle - Den Haag cs waardoor ik richting Sloterdijk 4x per uur een rechtstreekse optie krijg.
* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *
De dienstregeling van de NS gaat rigoureus op de schop. Vanaf 11 december vertrekken alle treinen om 12.50 uur. Daarmee zet de vervoerder in op duidelijkheid en herkenbaarheid: “Iedereen weet nu waar hij aan toe is”, stelt NS-topman Roger van Boxtel tevreden vast.
Voor mensen die dagelijks om 12.50 uur vanaf Utrecht Centraal naar Woerden reizen verandert er niets. “Jammer”, vindt reiziger Gephard Eckel (43). “Ik ga liever niet naar Woerden.”
Voor mensen die dagelijks om 12.50 uur vanaf Utrecht Centraal naar Woerden reizen verandert er niets. “Jammer”, vindt reiziger Gephard Eckel (43). “Ik ga liever niet naar Woerden.”
Op vrijdag 14 oktober 2016 15:12 schreef hhh38 het volgende: Jammer dat ze op Overvecht - Utrecht C precies de sprinter eruit halen die perfect is voor mijn aansluiting naar het zuiden. 16 minuten overstaptijd
Dat is toch al minder omdat er geen tunnel is van 1,2,3,4 naar 18 en 19. Moet je voorin gaan zitten waar het altijd bomvol is. Toen 14/15 werd gebruikt was het perfect.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Dat is toch al minder omdat er geen tunnel is van 1,2,3,4 naar 18 en 19. Moet je voorin gaan zitten waar het altijd bomvol is. Toen 14/15 werd gebruikt was het perfect.
Op dat kleine stukje vind ik voorin/staan zitten wel prima. Wat vooral jammer is is dat de treinen op 18/19 vooral vooraan vrije plaatsen hebben, daar kom je nauwelijks binnen een paar minuten.
Op dat kleine stukje vind ik voorin/staan zitten wel prima. Wat vooral jammer is is dat de treinen op 18/19 vooral vooraan vrije plaatsen hebben, daar kom je nauwelijks binnen een paar minuten.
ssssttt
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Op vrijdag 14 oktober 2016 17:29 schreef ReisT het volgende: Die Flirts zouden nu al proefbedrijf moeten rijden maar dat wordt steeds uitgesteld. Vanaf de nieuwe dienstregeling moeten ze echt in dienst zijn.
Hahaha, op Editie NL zegt het hoofd ontwerp dienstregeling dat het maken van de nieuwe dienstregeling te vergelijken is met 'het hele dag maken van sudoku's'
[ Bericht 1% gewijzigd door Prins_Pils op 14-10-2016 18:28:16 ]
Op vrijdag 14 oktober 2016 18:21 schreef Prins_Pils het volgende: Hahaha, op Editie NL zegt het hoofd ontwerp dienstregeling dat het maken van de nieuwe dienstregeling te vergelijken is met 'het hele dag maken van sudoku's'
Ik hoor nu voor het eerst een automatische omroep in het Engels in een SLT. Dat het volgende station Utrecht Centraal is. Nu is de hele tekst dus inhet Engels ingesproken, maar de stationsnaam mag de gewone Nederlandse stem doen. Dat klinkt toch wel erg knullig...
Is het ook echt door een native speaker ingesproken, of kun je een Nederlands accent horen?
In Den Haag hebben ze een Britse dame ingehuurd voor de toeristische omroepen. Nadat ze eerst een Nederlander het hadden laten inspreken en een klachtenregen over zich heen kregen.
Op vrijdag 14 oktober 2016 20:34 schreef ReisT het volgende: Ik hoor nu voor het eerst een automatische omroep in het Engels in een SLT. Dat het volgende station Utrecht Centraal is. Nu is de hele tekst dus inhet Engels ingesproken, maar de stationsnaam mag de gewone Nederlandse stem doen. Dat klinkt toch wel erg knullig...
Dus jij zit te wachten op gedrochten als 'Joetkiest' en 'Koek Sendaik'?
Op vrijdag 14 oktober 2016 20:36 schreef James1988 het volgende: Is het ook echt door een native speaker ingesproken, of kun je een Nederlands accent horen?
In Den Haag hebben ze een Britse dame ingehuurd voor de toeristische omroepen. Nadat ze eerst een Nederlander het hadden laten inspreken en een klachtenregen over zich heen kregen.
Volgens mij was die Engelse stem eerst gewoon datzelfde blije ei die de Nederlandse doet, je hoort haar nog af en toe wat Engels zeggen. Maar die native speaker is wel echt een goede zet
Dus jij zit te wachten op gedrochten als 'Joetkiest' en 'Koek Sendaik'?
Die eerste zal Uitgeest zijn maar die tweede...?
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Ah. Nooit geweten dat er een station is met die naam .
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Ik word niet meer zo blij van andere namen Enschede Kennispark, Hilversum Media Park, en zondag reed ik nog langs Eindhoven Strijp-S, dat was dus écht geen grap
Op vrijdag 14 oktober 2016 21:33 schreef Prins_Pils het volgende: Ik word niet meer zo blij van andere namen Enschede Kennispark, Hilversum Media Park, en zondag reed ik nog langs Eindhoven Strijp-S, dat was dus écht geen grap
Aindhoven Straip-Ass.
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
De nieuwe treintijden benadelen de Zeeuwen in alle mogelijke opzichten.
Ja, want de overstap richting Brabant wordt niet korter of zo...
quote:
ook moeten bus- en schooltijden in de provincie acuut worden aangepast
Tuurlijk, die dienstregeling wordt nu pas bekend... Neem aan dat de busvervoerders deze toch al wel minstens een maand hebben, zo lang staat ie ook al wel in hafas.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op vrijdag 14 oktober 2016 21:36 schreef b2py het volgende: Koog Zaandijk gaat ‘Zaandijk Zaanse Schans’ heten. station ‘Koog Bloemwijk’ gaat voortaan ‘Koog aan de Zaan’ heten
Op vrijdag 14 oktober 2016 21:36 schreef b2py het volgende: Koog Zaandijk gaat ‘Zaandijk Zaanse Schans’ heten. station ‘Koog Bloemwijk’ gaat voortaan ‘Koog aan de Zaan’ heten
Over het waarom van het niet stoppen van de sprinter op Schiedam en Delft Zuid:
quote:
Om de tijdelijke overstap in Breda mogelijk te maken, moet de IC tussen Den Haag en Breda sneller rijden. Hierdoor kunnen er in zuidelijke richting tijdelijk (voor een periode van vier maanden), minder treinen op station Delft-Zuid en Schiedam stoppen. In Delft-Zuid stoppen tijdelijk 2 in plaats van 4 sprinters per uur. In Schiedam rijden 6 in plaats van 8 treinen per uur (2 intercity´s in plaats van 4). Alternatieve oplossingen zijn afgewogen, waaronder het continueren van de bestaande dienstregeling, maar deze raken in alle gevallen meer reizigers.
WELKE vier maanden dan? 11 december tot half april 17?
Tot de IC Den Haag - Eindhoven doorgaand gaat rijden ipv met een knip in Breda. Zal dus half april gepland zijn, maar ik zou niet verbaasd zijn als het juni wordt of zo...
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Tot de IC Den Haag - Eindhoven doorgaand gaat rijden ipv met een knip in Breda. Zal dus half april gepland zijn, maar ik zou niet verbaasd zijn als het juni wordt of zo...
nah, het zit eigenlijk alleen maar op de opleiding van de Eindhovense machinisten.
Tot de IC Den Haag - Eindhoven doorgaand gaat rijden ipv met een knip in Breda. Zal dus half april gepland zijn, maar ik zou niet verbaasd zijn als het juni wordt of zo...
ja, dat zie je aankomen Nee het HQ van $Flesbedrijf zit in Delft, in de buurt van Delft-Zuid, en veel mensen komen standaard met het OV daarheen. Die gaan niet blij zijn hiermee.
In Noordelijke richting blijft de kwartierdienst wel intact?
Op vrijdag 14 oktober 2016 22:51 schreef Dr_Flash het volgende: Als ik het zo lees is het weer typisch voorbarig halfbakken geklooi. "We beginnen vast, ook al hebben we het materieel er nog niet voor"
Je hebt wel zo enthousiast geboekt maar ik neem aan dat je nog kunt annuleren als het toch niet haalbaar blijkt te zijn? Of is dat zéker te halen op een dag?
Op vrijdag 14 oktober 2016 23:39 schreef Prins_Pils het volgende: Je hebt wel zo enthousiast geboekt maar ik neem aan dat je nog kunt annuleren als het toch niet haalbaar blijkt te zijn? Of is dat zéker te halen op een dag?
Het is ZEKER te halen op een dag en ik kan gratis annuleren tot die zelfde avond 17:59 uur
Morgen weer werkzaamheden in Zwolle waardoor je tien tot twintig minuten staat te wortelschieten in Olst
Als je nou een handige gappie bent en je wilt wat beleving aan het treingeheel toevoegen ga je daar gewoon met 2 thermoskannen koffie en een rol bekertjes langs, ieder uur opnieuw. Eurootje per bakkie, en cashen maar
Oh en Peter natuurlijk, waar is die? Die zie ik hier nooit meer eigenlijk, wel in ABO. Staat wel op 5 uit 6 qua nieuwjaarsrondjes. Die zal ook wel mee willen.
Op zaterdag 15 oktober 2016 07:53 schreef b2py het volgende: Ga dan richting afronden afstuderen dus moet even aanzien hoe ik op schedule lig. Wanneer is de deadline?
Het allemaal begonnen sinds iemand het nodig vond de Den Haag - Venlo over de HSL te gaan sturen, daardoor gaat alles kapot, en dat allemaal voor een stad (breda) die beter kan lobbyen dan de rest.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
Wat wordt ongeveer de route? Dan ga ik even een beetje puzzelen met DB Gruppenreise, om een beetje een bedrag indicatie te krijgen. H/T een andere route neem ik aan?
Op zaterdag 15 oktober 2016 09:54 schreef greavy het volgende: Wat wordt ongeveer de route? Dan ga ik even een beetje puzzelen met DB Gruppenreise, om een beetje een bedrag indicatie te krijgen. H/T een andere route neem ik aan?
Op zaterdag 15 oktober 2016 10:30 schreef dennistd het volgende: Je zou heen via Hannover-Kassel-Gießen kunnen gaan en terug langs de Rijn (of de NBS Frankfurt-Köln).
diesgek weet je hoe ver dat om is man Het idee is dat we in KN ook nog even leuk de stad in kunnen voor een hapje eten met z'n allen. Niet dat we om 23:30 met de tong op de schoenen bij het hotel aan komen
Wel een aardige treinbestuurder en treinbegeleider. Terug uit Noorderkempen ri. Antwerpen ff in de cabine loeren, want ze snapten eerst toch niet waarom we gelijk terug gingen..
Jawel die kutwalen met dat kutkind wat drie uur lang lag te krijsen en toen het kind eindelijk ging slapen kwamen ze janken dat WIJ rustig moesten doen
Jawel die kutwalen met dat kutkind wat drie uur lang lag te krijsen en toen het kind eindelijk ging slapen kwamen ze janken dat WIJ rustig moesten doen
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Grappig feitje: Waals is nu een "verborgen taal". Als vreemdeling kun je jarenlang in Wallonië rondzwerven, zonder haar te horen. Tegenwoordig zijn alle Waalstaligen ook Franstalig; zo spreken ze Waals alleen in bepaalde situaties, met zeer goede vrienden. Rond 1900 sprak 90% van de Walen altijd Waals. Het verval van het Waals vond in de laatste 100 jaar plaats, over drie generaties.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Op zaterdag 15 oktober 2016 00:16 schreef Dr_Flash het volgende: Oh en Peter natuurlijk, waar is die? Die zie ik hier nooit meer eigenlijk, wel in ABO. Staat wel op 5 uit 6 qua nieuwjaarsrondjes. Die zal ook wel mee willen.
Ik zat de afgelopen 2 weken in Florida, net weer thuis en lurk hier wel vaak .
Toch wat meer dan ik dacht, scheelt een dik uur (uitgaande van Bentheim en Gronau)
En je pakt de NBS Köln-Frankfurt, langs de Rijn duurt langer natuurlijk.
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2016 11:04 schreef Dr_Flash het volgende: Weet ik niet. Ik heb dit gewoon uit de DB-planner gekregen. Dus het zal qua overstaps wel zo uit komen dat dit sneller is dan via de NBS.
Maar dat kan half december zo maar weer omgedraaid zijn.
Houden jullie er wel een beetje rekening mee dat greavy, Peter en ik het halve land nog door moeten?
Op zaterdag 15 oktober 2016 18:02 schreef Peterselieman het volgende: Dennis, mocht je tijd hebben: er staan twee nieuwe Arriva FLIRTs in Bad Bentheim te wachten op hun tocht naar Nederland
Even aan de hand van de atlas: is het een idee om 's zaterdags langs de Rijn te gaan, en op zondag langs de onderzijde van de Bodensee en daarna zo snel mogelijk richting huis?
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op zaterdag 15 oktober 2016 18:39 schreef dennistd het volgende: Even aan de hand van de atlas: is het een idee om 's zaterdags langs de Rijn te gaan, en op zondag langs de onderzijde van de Bodensee en daarna zo snel mogelijk richting huis?
Iets specifieker voorstel graag. Welke route heen, welke terug? Waar wou je dan slapen?
Op zaterdag 15 oktober 2016 21:10 schreef Dr_Flash het volgende: Voor Liechtenstein moet je vanuit Konstanz in elke variant minstens 3 keer overstappen:
Weinfelden, Rorschach, Buchs Kreuzlingen, St Gallen, Buchs of Friedrichshafen, Lindau, Bregenz, Feldkirch.
Direct onderlangs is ook 4 keer overstappen: Kreuzlingen, Romanshorn, Rorschach, Buchs.
GEEN goed plan.
Mja en zou je dan ook nog tijd hebben om even gauw uit te stappen? Je bent pas in een land geweest als je er voet op de grond hebt gezet natuurlijk
Op zaterdag 15 oktober 2016 21:38 schreef James1988 het volgende: Nenzing ligt tussen Bludenz en Feldkirch in, dat is nog best wel een eindje weg van de Bodensee hoor (35 km in vogelvlucht).
Nou ja we kunnen op zich best kijken of het kan hoor, Liechtenstein. Maar dan moeten we daar meteen vanaf de start rekening mee houden. Dus: meer Fernverkehr, uurtje eerder weg, dat soort dingen
Hoewel ik niet zo heel erg van de bootjes ben lijkt me dit wel leuk. Ik kom op een snelheid van zo'n 30km/h, dus er zit tenminste wat snelheid in. En voor ¤10,50 ook nog best te betalen
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op zondag 16 oktober 2016 01:33 schreef dennistd het volgende: Hoewel ik niet zo heel erg van de bootjes ben lijkt me dit wel leuk. Ik kom op een snelheid van zo'n 30km/h, dus er zit tenminste wat snelheid in. En voor ¤10,50 ook nog best te betalen
Dat is echt tof man. Als je het niks vindt kun je ook binnen blijven en een bak koffie en een punt appeltaart nemen of zo. Of je gaat achterop staan