ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Geilt stiekem op blonde S&V meisjes Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn. DeaDLocK2K, *Kutjoch* Koplopers fanboy derLudolf, vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben Goverman: houdt van staal en beton. Vooral als het veel en nieuw is. Igen: Elektrische tractie ftw! MTL, Speelt wel eens met echte treintjes
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen!
Op donderdag 13 oktober 2016 21:40 schreef 0906 het volgende: Trein is sowieso belachelijk duur in Nederland. Voor dezelfde prijs heb je vaak al een ticket met Ryanair terwijl dat veel meer brandstof kost.
Kom je nou gewoon zeiken op treinen of op dure kaartjes? Of op nog wat anders?
Op donderdag 13 oktober 2016 21:40 schreef 0906 het volgende: Trein is sowieso belachelijk duur in Nederland. Voor dezelfde prijs heb je vaak al een ticket met Ryanair terwijl dat veel meer brandstof kost.
Dat was ReisT z'n idee geloof ik, om weer een vervoerder van het lijstje te kunnen strepen.
Dan ben je in Duitsland wel even bezig.
Ik vind vervoerders meer een gevolg dan een oorzaak. Lijnen waar je nog nooit geweest bent, prima. Treintypes waar je nog nooit in gezeten hebt, okee, is wat voor te zeggen. Maar met bekend materieel door bekend gebied een enorme omweg maken omdat er een ander stickertje op de buitenkant zit, sorry
Werk je voor de NS of zo? Waarom zou je dan niet mogen zeiken als we met z'n allen al jarenlang teveel betalen.
Ik voor de NS werken Het moet niet gekker worden. Enneh, "jullie met z'n allen"? Nou jij niet hoor, want het eerste wat je doet is huilen over een paar tientjes.
Kijk, we hebben het hier lang niet allemaal even breed, dat is zo. Maar los daarvan delen we hier ons enthousiasme voor treinen. Als je zo binnenkomt zoals jij doet, dan ga je hier gewoon niet zo snel vrienden maken, ook niet, of misschien wel ZEKER niet, onder degenen hier die er met een beperkt budget WEL wat moois van proberen te maken. Ik zou zeggen, probeer het nogeens
Ik vind vervoerders meer een gevolg dan een oorzaak. Lijnen waar je nog nooit geweest bent, prima. Treintypes waar je nog nooit in gezeten hebt, okee, is wat voor te zeggen. Maar met bekend materieel door bekend gebied een enorme omweg maken omdat er een ander stickertje op de buitenkant zit, sorry
Daar heb je gelijk in. Voor mij hoeft het ook niet, ik heb al in zo'n witblauwe hamster gezeten
Ik vond die rit naar Siegen die we begin dit jaar maakten trouwens erg leuk.
Op donderdag 13 oktober 2016 21:51 schreef greavy het volgende: Ah, heb eea gemist over het Nieuwjaarsrondje zie ik? Is er eigenlijk al een datum? En ik zie dat het Duitsland wordt, altijd fijn
Ik sprak hem een paar weken terug, tijdens het openingsweekend van station Breda. Hij is ons niet echt vergeten, maar FOK zit niet echt meer in z'n websurfritme.
Ik voor de NS werken Het moet niet gekker worden. Enneh, "jullie met z'n allen"? Nou jij niet hoor, want het eerste wat je doet is huilen over een paar tientjes.
Kijk, we hebben het hier lang niet allemaal even breed, dat is zo. Maar los daarvan delen we hier ons enthousiasme voor treinen. Als je zo binnenkomt zoals jij doet, dan ga je hier gewoon niet zo snel vrienden maken, ook niet, of misschien wel ZEKER niet, onder degenen hier die er met een beperkt budget WEL wat moois van proberen te maken. Ik zou zeggen, probeer het nogeens
Zo ben ik nou eenmaal.
Wat vind je van het idee om treinkaartjes inkomensafhankelijk te maken?
Is het anders misschien een idee om na Herzogenrath af te zakken naar de regio Frankfurt, en dan uiteindelijk met ICE weer terug naar NL te gaan? Dan pakken we ook nog een stuk 300 km/u mee
lachwekkend. Heb je er überhaupt zelf wel over nagedacht? Zo nee, ga dat eerst maar eens doen. Zo ja, werk dat eens uit dan? Hoe moet ik dat voor me zien? Ik krijg opslag van mijn baas, en de verplichting om binnen 3 weken de NS daarvan op de hoogte te stellen, zodat de tarieven voor mij aangepast kunnen worden in mijn nadeel? En wie controleert dan dat ik dat ook echt ga doen?
Als ik ontslagen word kan ik gewoon gratis met mijn ontslagverklaring als vervoerbewijs door het leven? Moet je opletten wat een ontslagverklaring dan op eBay doet
Je kan wel leuk als een linkse pauper binnen komen stormen van "de overheid moet maar voor iedereen zorgen die niet voor zichzelf zorgt" maar zo werkt het gewoon niet. Niet omdat ik dat zeg, maar gewoon omdat dat zo is. Hoe oud ben je sowieso eigenlijk?
Op donderdag 13 oktober 2016 22:14 schreef James1988 het volgende: Is het anders misschien een idee om na Herzogenrath af te zakken naar de regio Frankfurt, en dan uiteindelijk met ICE weer terug naar NL te gaan? Dan pakken we ook nog een stuk 300 km/u mee
Nou ja dat zou het hele bestaansrecht van Herzogenrath in deze rit dan weer op losse schroeven zetten. Dan kunnen we net zo goed de driehoek Deventer - Hannover - Frankfurt doen. Die ik al eens de andere kant op gedaan heb, best leuk ritje op zich En ik zou hem zo weer doen. Maar daar komt wel wat fernverkehr bij kijken dan
Nou ja dat zou het hele bestaansrecht van Herzogenrath in deze rit dan weer op losse schroeven zetten. Dan kunnen we net zo goed de driehoek Deventer - Hannover - Frankfurt doen. Die ik al eens de andere kant op gedaan heb, best leuk ritje op zich En ik zou hem zo weer doen. Maar daar komt wel wat fernverkehr bij kijken dan
Da's geen tientjeswerk zegmaar.
Pff, doe dan tenminste een rondje via Parijs-Frankfurt
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Pff, doe dan tenminste een rondje via Parijs-Frankfurt
Ja, dat moet ook nogeens. En zo zijn er nog wel ambitieuzere plannen te verzinnen.
even een wild sidestep trouwens (bedenk ik nu net, geen idee over financiële, technische of wat voor andere haalbaarheid):
Wat zouden jullie vinden van iets als:
Vrijdagavond vast naar Schiphol, daar beetje biertje hotelletje. een vlucht van bijv 7:00 naar bijv Lyon (of iets op die straal, Berlin, Billund, etc) pakken, en dan in de rest van de dag per trein terug naar huis rijden?
Pff, doe dan tenminste een rondje via Parijs-Frankfurt
Ja kan tegenwoordig op één dag naar Luxemburg via Brussel en via Duitsland weer terug. Dat was 3 jaar geleden vanuit Zwolle nog niet mogelijk by a long shot.
Ja kan tegenwoordig op één dag naar Luxemburg via Brussel en via Duitsland weer terug. Dat was 3 jaar geleden vanuit Zwolle nog niet mogelijk by a long shot.
Nja technisch zou dat kunnen. Zonder werkzaamheden en zonder gemiste overstaps anywhere. En zonder even ergens 2 uur te gaan zitten voor een bord schnitzel en een pot bier.
Dusja. Echt heel realistisch is het nog steeds niet
Ja, dat moet ook nogeens. En zo zijn er nog wel ambitieuzere plannen te verzinnen.
even een wild sidestep trouwens (bedenk ik nu net, geen idee over financiële, technische of wat voor andere haalbaarheid):
Wat zouden jullie vinden van iets als:
Vrijdagavond vast naar Schiphol, daar beetje biertje hotelletje. een vlucht van bijv 7:00 naar bijv Lyon (of iets op die straal, Berlin, Billund, etc) pakken, en dan in de rest van de dag per trein terug naar huis rijden?
Doe dan Warsawa ipv Berlin. Kan b2py ook weer es met zijn geliefde maatschappij reizen
Vrijdagavond vast naar Schiphol, daar beetje biertje hotelletje. een vlucht van bijv 7:00 naar bijv Lyon (of iets op die straal, Berlin, Billund, etc) pakken, en dan in de rest van de dag per trein terug naar huis rijden?
Op zich leuk, maar ik denk eigenlijk dat het niet iets voor een nieuwjaarsrondje is, ook gezien het daglicht. Zoiets kun je beter een keer in het voorjaar doen.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
In het kader van een stukje dichter bij huis (nou ja, niet voor James): dit weekend zijn er bij Transit Oost (voorheen Historisch Streekvervoer Achterhoek) in Winterswijk de Thema dagen, met dit jaar als thema 'Spoor & Techniek'. De HSA 186 en een GTW zijn bijvoorbeeld van onderen te bekijken: http://www.transitoost.nl/thema-dagen/
Zelf ga ik zondag wel even kijken daar denk ik (tenzij er ineens een line-up met de FLIRT's van Abellio, NS, Arriva en RNET georganiseerd wordt of zo, om maar iets te noemen).
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op donderdag 13 oktober 2016 22:46 schreef Dr_Flash het volgende: Kan ook de andere kant op he, voor extra spannendheid per trein naar Warszawa en zien of je de vlucht terug haalt
Verschil is dat je 1000 ipv 100 km van huis vastloopt
Hotel en piwo in Warsawa is goedkoper natuurlijk. Kun je eventueel met trein heen en terug.
Jammer dat de Wawel niet meer rijdt, dat was ook een leuk lijntje
Nja technisch zou dat kunnen. Zonder werkzaamheden en zonder gemiste overstaps anywhere. En zonder even ergens 2 uur te gaan zitten voor een bord schnitzel en een pot bier.
Dusja. Echt heel realistisch is het nog steeds niet
Ik geloof dat zelfs dat kon, iets van anderhalf a twee uur in Luxemburg. Om werkzaamheden kan je heen plannen en de overstappen waren ruim, die in Brussel zelfs erg ruim en in Frankfurt 20 minuten ofzo. Maar ik heb het vorig jaar uitgezocht. En dan natuurlijk avondeten in de 1e klas van de ICE want Sparpreis en dan bediening aan je stoel en ik vind die chili con carne van de DB dus echt hemels. Echt duidelijk prima allemaal.
Nou bijvoorbeeld. Maar het idee he? Haalbaar? Of zeggen jullie dan van "nee vliegtuig huu huu geen zin in"?
Ik vlieg overal heen. Heb niet zoveel zin in een rondje stoptreinen eigenlijk, ben meer van de infrastructuur en daar zie je gewoon meer van als je hard rondjakkert
Ik vlieg overal heen. Heb niet zoveel zin in een rondje stoptreinen eigenlijk, ben meer van de infrastructuur en daar zie je gewoon meer van als je hard rondjakkert
Ja ik ook maar ja ergens lijkt het alsof we ook een platform moeten bieden aan de rode-posterplakkers die van de daklozensteun rond moeten komen.
Ja ik ook maar ja ergens lijkt het alsof we ook een platform moeten bieden aan de rode-posterplakkers die van de daklozensteun rond moeten komen.
Ik weet wie het zegt
Vecht maar uit wat het voor rondje wordt, kom met een begrotinkje wat het ong pp gaat kosten en dan kijk ik wel of ik meega. Ik wil best wat opzij zetten maar ik ga er geen bakken geld voor uit trekken