Waar leg je dan überhaupt de grens? Is het door de WC spoelen van een zaadcel na het masturberen dan ook moord? Ook dat is een "mens" in een te vroeg stadium, ook dat leeft.quote:Op woensdag 12 oktober 2016 15:41 schreef JimmyDean het volgende:
Het is wel weer goed, als het doden van ongeboren kinderen niet meer serieus kritisch bekeken kan worden is het wel klaar.
Ziet er mooi uit, maar inderdaad nog een parasiet van het lichaam in een vroeg stadium, zonder bewustzijn, zonder persoonlijke eigenschappen, zonder sociaal netwerk, zonder maatschappelijk belang etc.quote:
moeilijk te bevatten hè dat er mensen bestaan met andere gedachten dan jijzelfquote:
Als dit je reactie is op mijn voorbeeld dan heb je het dus niet gelezen.quote:Op woensdag 12 oktober 2016 15:35 schreef JimmyDean het volgende:
[..]
Het is gewoon een overduidelijke afleidingsmanoevre. En ik doe het gewoon met condoom als ik zeker wil zijn dat er geen zwangerschap op volgt, en mocht dit onverhoopt toch gebeuren dan ben ik een vent en neem ik daar verantwoordelijkheid voor.
trollen hebben ook gedachten hoorquote:Op woensdag 12 oktober 2016 15:56 schreef Leipo666 het volgende:
[..]
moeilijk te bevatten hè dat er mensen bestaan met andere gedachten dan jijzelf
20 weken staat er in de url.... het gros van de abortussen vindt ver voor die zwangerschapsduur plaats, sterker nog; het gros vindt plaats voor de overgang van embryo naar foetus, en in de eerste weken na die overgang, het kind is dan nog compleet kansloos.quote:
Er zijn al mensen die bijvoorbeeld een (koper)spiraaltje niet vinden kunnen omdat dat "abortieve anticonceptie" zou zijn....quote:Op woensdag 12 oktober 2016 15:53 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Waar leg je dan überhaupt de grens? Is het door de WC spoelen van een zaadcel na het masturberen dan ook moord? Ook dat is een "mens" in een te vroeg stadium, ook dat leeft.
Ik wil dat serieus kritisch bekijken.quote:Op woensdag 12 oktober 2016 15:41 schreef JimmyDean het volgende:
Het is wel weer goed, als het doden van ongeboren kinderen niet meer serieus kritisch bekeken kan worden is het wel klaar.
Je bedoelt reacties als het kinderachtige gebruik van het woord "mensje" iedere keer als het om een ongeboren kind gaat, en een afbeelding posten van een ongeboren kind bij een zwangerschapsduur van 20 weken als "bewijs" dat het abortus niet om een klompje cellen cq gezwel gaat?quote:Op woensdag 12 oktober 2016 16:16 schreef Hexagon het volgende:
Zullen we de lag niveau reacties allemaal even achterwege laten?
Man, je kent het verschil tussen feit en mening niet eens.quote:Op woensdag 12 oktober 2016 15:37 schreef JimmyDean het volgende:
en ander feit, dat volgt daar niet uit, maar dit is een logische schakel.
Volgens mij is het overduidelijk dat een ongeboren kind een mens is trouwens. Anders hoor ik graag van je wat het is.
Y no knip knip?quote:Op woensdag 12 oktober 2016 15:40 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Dat. No wai dat ik een zwangerschap zou voldragen enkel en alleen om een ongewenst kind op de wereld te zetten. Wat een mooie wetenschap moet dat voor dat kind zijn. Gelukkig denkt mijn man er 't zelfde over, en rennen we samen hand in hand naar de abortustoko mocht het ooit zover komen.
Ejaculatie is genocide!quote:Op woensdag 12 oktober 2016 15:53 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Waar leg je dan überhaupt de grens? Is het door de WC spoelen van een zaadcel na het masturberen dan ook moord? Ook dat is een "mens" in een te vroeg stadium, ook dat leeft.
.. Ehm,quote:Op woensdag 12 oktober 2016 16:19 schreef MarieAlice het volgende:
Dan zou je alleen nog die dingen die jij de uitzonderingen noemt, overhouden. Maar zo uitzonderlijk zijn die dingen niet... 7% van de vrouwen die verkracht zijn worden zwanger,
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ja doei.
Ik zie niet helemaal waarom dat zou impliceren dat er dan een hoop verkrachtingen verzwegen worden.quote:Op woensdag 12 oktober 2016 16:36 schreef ludovico het volgende:
[..]
.. Ehm,
Ik zeg: Hoax.
Maar als dit de "werkelijke cijfers" zijn dan zullen er een hoop verkrachtingen verzwegen worden.
quote:Op woensdag 12 oktober 2016 16:37 schreef motorbloempje het volgende:
[..]Zie je toch dat fysieke ingrepen al eng genoeg zijn... Maar dan zie je dat tóch overwonnen worden m.b.t. abortus, omdat mensen gewoon écht te jong zijn en gewoon écht geen goede basis kunnen bieden voor het kind... En omdat het geen moord is en een mensenleven pas waarde gaat krijgen voor veel mensen als het daadwerkelijk leven genoemd kan worden. De meeste mensen zijn het er nogmaals wel over eens dat leven een hoge waarde heeft maar dat is als iemand nog niet begonnen is en weinig zelf kan en niks opgebouwd heeft een nog erg grijs gebied.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik ben blij dat deze beslissing die erg moeilijk en niet eens zelfzuchtig is gemaakt kan worden in NL zonder een trauma aangepraat te worden door reli gekkies bij abortus klinieken."Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
Omdat ik er niet in geloof dat 7% raak prikt de eerste keer. Zeker omdat veel vrouwen ook nog aan de anticonceptie zitten.quote:Op woensdag 12 oktober 2016 16:44 schreef MarieAlice het volgende:
[..]
Ik zie niet helemaal waarom dat zou impliceren dat er dan een hoop verkrachtingen verzwegen worden.
Ik zoek het artikel waar ik dat uit heb, is wel al even geleden, kwam ooit in een college naar voren en die nota's en cursussen liggen ondertussen ergens in een doos...
Plus dat heel veel zwangerschappen sowieso al in een miskraam eindigen.... die cijfers zijn verbazingwekkend, want dat is iets waar gewoon heel weinig over gepraat wordt.quote:Op woensdag 12 oktober 2016 16:44 schreef MarieAlice het volgende:
[..]
Ik zie niet helemaal waarom dat zou impliceren dat er dan een hoop verkrachtingen verzwegen worden.
Ik zoek het artikel waar ik dat uit heb, is wel al even geleden, kwam ooit in een college naar voren en die nota's en cursussen liggen ondertussen ergens in een doos...
Precies. Voor aan abortus zou ik de angst kunnen overwinnen, want mijn angst voor een zwangerschap is véle malen erger dan de angst voor een ergere ongesteldheid of zelfs ergere complicaties, maar het is niet iets dat je zomaar besluit. Het blijft een ingreep die, net als het voldragen van de zwangerschap, grote effecten kan hebben op zowel lichaam als geest.quote:Op woensdag 12 oktober 2016 16:45 schreef ludovico het volgende:
[..]
Zie je toch dat fysieke ingrepen al eng genoeg zijn... Maar dan zie je dat tóch overwonnen worden m.b.t. abortus, omdat mensen gewoon écht te jong zijn en gewoon écht geen goede basis kunnen bieden voor het kind... En omdat het geen moord is en een mensenleven pas waarde gaat krijgen voor veel mensen als het daadwerkelijk leven genoemd kan worden. De meeste mensen zijn het er nogmaals wel over eens dat leven een hoge waarde heeft maar dat is als iemand nog niet begonnen is en weinig zelf kan en niks opgebouwd heeft een nog erg grijs gebied.
Ik ben blij dat deze beslissing die erg moeilijk en niet eens zelfzuchtig is gemaakt kan worden in NL zonder een trauma aangepraat te worden door reli gekkies bij abortus klinieken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |