Als er een geen topgesprek voert ben jij het wel. Hoe eenzijdig kun je zijn. Alhoewel ik erg blij ben om te zien dat uiteindelijk het kwartje bij je valt wanneer het om echt zeer schrijnende gevallen gaat.quote:
Dat zei ik aan het begin van de discussie ook al, dus blijkbaar lees je op z'n best nogal selectief...quote:Op woensdag 12 oktober 2016 18:23 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Als er een geen topgesprek voert ben jij het wel. Hoe eenzijdig kun je zijn. Alhoewel ik erg blij ben om te zien dat uiteindelijk het kwartje bij je valt wanneer het om echt zeer schrijnende gevallen gaat.
Ik denk dat Jimmy zelf te veel genetische mankementen heeft om dit te begrijpen.quote:Op woensdag 12 oktober 2016 18:20 schreef MarieAlice het volgende:
Meen je nu echt dat een 13jarige die verkracht wordt door haar vader en zwanger raakt, dat kind maar moet baren? Serieus? Een kind dat sowieso al een heel grote kans op genetische mankementen heeft? Door een dertienjarige die wss op 8 maand bevalt via een keizersnede omdat haar heupen te smal zijn en dan nog weken met lekkende borsten zit ennzich niet kan rechtop zetten? En dan weer naar school kan en mag horen dat ze vies is want bevallen van het kind van haar pa?
Het is alsnog veel te weinig.quote:Op woensdag 12 oktober 2016 18:24 schreef JimmyDean het volgende:
[..]
Dat zei ik aan het begin van de discussie ook al, dus blijkbaar lees je op z'n best nogal selectief...
Het is weinig consistent met je eerdere posts. Eerst beginnen over dat het menselijk leven waardevol is, en dan "o, ja, moet toch wel kunnen". Wat is het nou? Is dan het leven plots niet meer waardevol?quote:
Hoe moeilijk is lezen? De casus hier was dat een kind vrijwel meteen zou komen te overlijden of ondragelijke pijnen zou lijden. In zulke gevallen, moet er zeer zorgvuldig naar worden gekeken of de levensvatbaarheid er wel is. Dit zei ik eerder ook al, maar blijkbaar leest niemand hier fatsoenlijk.quote:Op woensdag 12 oktober 2016 18:26 schreef OMG het volgende:
[..]
Het is weinig consistent met je eerdere posts. Eerst beginnen over dat het menselijk leven waardevol is, en dan "o, ja, moet toch wel kunnen". Wat is het nou? Is dan het leven plots niet meer waardevol?
Hier zei ik dat bijvoorbeeld.quote:Op woensdag 12 oktober 2016 12:58 schreef JimmyDean het volgende:
[..]
Ja, dat eerste ben ik van mening. Maar ik ben ook niet voor een star beleid en eventueel kunnen schrijnende gevallen door artsen bekeken worden, maar het gaat mij om het algemene principe. Het valt me altijd op dat in discussies over abortussen het al heel snel gaat over de bijzondere gevallen, zoals extreme, pijnlijke handicappen of incest/verkrachting van kinderen. Uiteraard zijn dat ontzettend moeilijke dingen, waar je niet altijd per se rechtlijnig in hoeft te zijn.
Maar in dit land hebben we 30.000 abortussen per jaar. De overgrote meerderheid hiervan betreft niet die schrijnende gevallen waar we het altijd over hebben. En dat is mijn punt. Het algemene principe zou volgens mij moeten zijn dat abortus verboden is, en in enkele afzonderlijke gevallen mag van dit principe afgeweken worden onder zeer strenge en duidelijke voorwaarden, vastgesteld door een arts.
Zo net reageerde je nog op mijn post dat je zika kindjes vind kunnen, echter voldoen die kindjes wel aan de door jou nu genoemde criteria.quote:Op woensdag 12 oktober 2016 18:29 schreef JimmyDean het volgende:
[..]
Hoe moeilijk is lezen? De casus hier was dat een kind vrijwel meteen zou komen te overlijden of ondragelijke pijnen zou lijden. In zulke gevallen, moet er zeer zorgvuldig naar worden gekeken of de levensvatbaarheid er wel is. Dit zei ik eerder ook al, maar blijkbaar leest niemand hier fatsoenlijk.
En wat met de kwaliteit van leven van de moeder? Of is dat leven niet meer waardevol? Of is een dertienjarige die verkracht werd door haar vader geen uitzondering waard?quote:Op woensdag 12 oktober 2016 18:29 schreef JimmyDean het volgende:
[..]
Hoe moeilijk is lezen? De casus hier was dat een kind vrijwel meteen zou komen te overlijden of ondragelijke pijnen zou lijden. In zulke gevallen, moet er zeer zorgvuldig naar worden gekeken of de levensvatbaarheid er wel is. Dit zei ik eerder ook al, maar blijkbaar leest niemand hier fatsoenlijk.
Dat boeit allemaal niet. Zolang dat kind maar geworpen wordt.quote:Op woensdag 12 oktober 2016 18:32 schreef MarieAlice het volgende:
[..]
En wat met de kwaliteit van leven van de moeder? Of is dat leven niet meer waardevol? Of is een dertienjarige die verkracht werd door haar vader geen uitzondering waard?
?quote:Op woensdag 12 oktober 2016 18:10 schreef MarieAlice het volgende:
[..]
Het ging ook niet om dat artikel, maar om de publicaties die erin vermeld werden.![]()
Waar je dat cijfer vandaan haalt, ik heb echt geen klein idee. Maar dat doet er niet toe' als de statistieken niet boeien
Je wilt een kind dat door haar vader verkracht is en daardoor zwanger is geworden nog verplichten de zwangerschap uit te dragen? Gatverdamme wat gruwelijk ranzigquote:Op woensdag 12 oktober 2016 18:00 schreef JimmyDean het volgende:
[..]
In het eerste geval, goede begeleiding door instanties als jeugdzorg en VBOK en vervolgens adoptie.
life != quality of lifequote:Op woensdag 12 oktober 2016 18:37 schreef Leandra het volgende:
[..]
Je wilt een kind dat door haar vader verkracht is en daardoor zwanger is geworden nog verplichten de zwangerschap uit te dragen? Gatverdamme wat gruwelijk ranzig
Werkelijk misselijkmakend dat je het uit je toetsenbord durft te krijgen.
Daarom lezen sommige mensen ook de publicaties van de onderzoeken waarnaar gerefereerd wordt, in plaats van de enigszins vage interpretaties van die publicatiesquote:Op woensdag 12 oktober 2016 18:37 schreef ludovico het volgende:
[..]
?
Nee, het artikel gaat over de kans op zwangerschap na verkrachting, uitgaande dat dat één verkrachting impliceert zijn alle cijfers uit de rest van het artikel niet van toepassing, aangezien dat over meerdere verkrachtingen kan gaan... Achja.
Dit dus.quote:Op woensdag 12 oktober 2016 18:37 schreef Leandra het volgende:
[..]
Je wilt een kind dat door haar vader verkracht is en daardoor zwanger is geworden nog verplichten de zwangerschap uit te dragen? Gatverdamme wat gruwelijk ranzig
Je denkt er echt heel erg veel te makkelijk over...quote:Op woensdag 12 oktober 2016 18:00 schreef JimmyDean het volgende:
[..]
In het eerste geval, goede begeleiding door instanties als jeugdzorg en VBOK en vervolgens adoptie.
In het tweede geval een hele serieuze afweging door een arts, en een eventuele mogelijkheid tot abortus in ernstige gevallen, en anders eveneens goede begeleiding en zorg.
In het derde geval begeleiding en adoptie.
Ja, beter om het kind in stukken te knippen en bij het vuil te gooien inderdaad.quote:Op woensdag 12 oktober 2016 18:37 schreef Leandra het volgende:
[..]
Niet makkelijk? Hou toch op, met je "niet makkelijk"quote:Op woensdag 12 oktober 2016 19:27 schreef JimmyDean het volgende:
[..]
Ja, beter om het kind in stukken te knippen en bij het vuil te gooien inderdaad.
En uiteraard snap ik dat het niet makkelijk is, en dat er enorm schrijnende gevallen zijn, zoals dat verhaal. Daarom pleit ik ook voor goede begeleiding, wat heel belangrijk is en waar dus dergelijke verdrietige zaken mee kunnen worden voorkomen.
Geloof me, er was veel begeleiding, het mocht simpelweg niet baten. Die vrucht die onder haar hart groeide zorgde dat die hulp niet afdoende kon zijn, hield haar in dat trauma.quote:Op woensdag 12 oktober 2016 19:27 schreef JimmyDean het volgende:
[..]
Ja, beter om het kind in stukken te knippen en bij het vuil te gooien inderdaad.
En uiteraard snap ik dat het niet makkelijk is, en dat er enorm schrijnende gevallen zijn, zoals dat verhaal. Daarom pleit ik ook voor goede begeleiding, wat heel belangrijk is en waar dus dergelijke verdrietige zaken mee kunnen worden voorkomen.
Don't feed the troll....quote:Op woensdag 12 oktober 2016 19:29 schreef Leandra het volgende:
[..]
Niet makkelijk? Hou toch op, met je "niet makkelijk"
Werkelijk walgelijk.
Dat soort fundamentalisten vinden nou eenmaal dat je gestraft dient te worden voor je onzedelijke gedrag.quote:Op woensdag 12 oktober 2016 19:29 schreef Leandra het volgende:
[..]
Niet makkelijk? Hou toch op, met je "niet makkelijk"
Werkelijk walgelijk.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |