abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_165915552
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2016 17:31 schreef ludovico het volgende:

[..]

Ik vergeet dat niet, ik neem aan dat als je het over een persoon hebt dat verkracht is dat je het over een eenmalige verkrachting hebt, ik vond die aanname niet heel raar eerlijk gezegd... Dat lijkt mij namelijk een statistisch interessant gegeven, een persoon dat dit meerdere malen meemaakt... Ja natuurlijk liggen de kansen daar erg hoog.
Hier in Nederland wordt meerdere keren verkracht worden door 1 persoon als 1 delict gezien. Gaat de boeken in als 1 verkrachting. Eenmalige verkrachtingen zijn in de minderheid, de meeste worden gepleegd door een bekende die meerdere keren verkracht.

quote:
Dat mijn berekening om die reden weinig zin heeft deel ik niet met je. Het geeft wel degelijk een indicatie, een die nog wel geoptimaliseerd kan worden natuurlijk maar zo drastisch zal het percentage niet veranderen. Ik zie geen redenen waarom het pilgebruik lager ligt bij de vruchtbare groep... Dat ligt namelijk eerder hoger, ik zou mijn voorspelling dus nog voorzichtig noemen.

Ja klopt, ik heb alleen zelf met een simpele berekening aangetoond waarom je die percentages met enige voorzichtigheid moet interpreteren.
De meeste verkrachtingen vinden plaats bij slachtoffers onder de 16 jaar, dat is juist een groep die vaker nog niet aan de anticonceptie is.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_165915560
quote:
9s.gif Op woensdag 12 oktober 2016 17:35 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Ik heb er om de maand een, gewoon als excuus om daarna uit eten te gaan om het te kunnen vieren. Jeweetsch.
Ik vind het doden van miljoenen mensen niet echt om te lachen eigenlijk.
pi_165915577
quote:
1s.gif Op woensdag 12 oktober 2016 17:34 schreef OMG het volgende:

[..]

Wat? Jij doet niet aan recreational abortions?
Tuurlijk wel gedaan, is hartstikke fijn zo'n hormooncrash en weken bloeden. Heb je weer een goede reden om lekker in de watten gelegd te worden. Zo eens per half jaar wil ik dat wel!
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_165915590
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2016 17:35 schreef erodome het volgende:
Hier in Nederland wordt meerdere keren verkracht worden door 1 persoon als 1 delict gezien. Gaat de boeken in als 1 verkrachting. Eenmalige verkrachtingen zijn in de minderheid, de meeste worden gepleegd door een bekende die meerdere keren verkracht.
I know, ik zou willen dat de overheid / politie hier statistieken over bijhoudt. Mja.

quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2016 17:35 schreef erodome het volgende:

[..]

[..]

De meeste verkrachtingen vinden plaats bij slachtoffers onder de 16 jaar, dat is juist een groep die vaker nog niet aan de anticonceptie is.
Wauw, fucking sick pedo's... :(
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_165915609
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2016 17:36 schreef erodome het volgende:

[..]

Tuurlijk wel gedaan, is hartstikke fijn zo'n hormooncrash en weken bloeden. Heb je weer een goede reden om lekker in de watten gelegd te worden. Zo eens per half jaar wil ik dat wel!
Kun je dan wel nog sterke alcohol drinken of bloed je dan leeg?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_165915610
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2016 17:35 schreef JimmyDean het volgende:

[..]

Ja logisch, want die kinderen worden gedood. Hoe vreemd is het dat het doden van een mens als een oplossing gepresenteerd wordt voor allerlei dingen die mis kunnen gaan?
Dit is wat ik bedoel, jij wuift die andere kant weg, wil er niet naar kijken. Dat terwijl je ook die andere kant mee zou moeten nemen, dan pas kijk je echt serieus en kritisch. Nu kijk jij niet serieus en kritisch, je kijkt zeer eenzijdig en vergeet daarmee een enorm deel van de discussie mee te nemen.

Bedenk je bv eens hoe het is een kind te moeten voldragen wat je echt, echt niet wil. Bv omdat je vader die bij je verwekt heeft... Alles aan die zwangerschap, elke beweging van die vrucht laat de vrouw (of kind) in kwestie verder in een trauma zakken. Pure haat naar het eigen lijf is geen ondenkbaar gevolg. Niet alleen is die arme vrouw/kind verkracht, haar eigen lichaam verraad haar ook nog eens.
De trauma's die verdiept worden daarvoor kunnen iemand voor de rest van haar leven omver werpen. Er zijn mensen voor minder in het gekkengesticht beland.

[ Bericht 24% gewijzigd door erodome op 12-10-2016 17:43:31 ]
pi_165915635
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2016 17:38 schreef ludovico het volgende:

[..]

Kun je dan wel nog sterke alcohol drinken of bloed je dan leeg?
Gewoon lekker zuipen, wat meer bloed zorgt er alleen maar voor dat je meer in de watten wordt gelegd.

Geen idee dus! Maar ik vermoed zo dat alcohol en hormooncrash niet zo best samengaan.
pi_165915661
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2016 17:37 schreef ludovico het volgende:

[..]

I know, ik zou willen dat de overheid / politie hier statistieken over bijhoudt. Mja.
Dan krijg je Zweedse cijfers, die zijn uiteinelijk dus veel realistischer omdat zij daar wel elke verkrachting los tellen.

quote:
Wauw, fucking sick pedo's... :(
Was het maar zo simpel, dat het pedo's waren. Maar ziek is het idd zeer zeker.
pi_165915687
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2016 17:41 schreef erodome het volgende:
Dan krijg je Zweedse cijfers, die zijn uiteinelijk dus veel realistischer omdat zij daar wel elke verkrachting los tellen.
Howd ya mean, Swedish numbers?
pi_165915695
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2016 17:38 schreef erodome het volgende:

[..]

Dit is wat ik bedoel, jij wuift die andere kant weg, wil er niet naar kijken. Dat terwijl je ook die andere kant mee zou moeten nemen, dan pas kijk je echt serieus en kritisch. Nu kijk jij niet serieus en kritisch, je kijkt zeer eenzijdig en vergeet daarmee een enorm deel van de discussie mee te nemen.
Ik wuif het helemaal niet weg, ik denk alleen dat het doden van ongeboren kinderen nooit een oplossing kan zijn voor welke problemen dan ook.
pi_165915720
En dat mag je denken, en dan besluiten zelf als paar geen abortus te laten plegen, mooi hè?
Ja doei.
pi_165915727
quote:
Dat mijn berekening om die reden weinig zin heeft deel ik niet met je. Het geeft wel degelijk een indicatie, een die nog wel geoptimaliseerd kan worden natuurlijk maar zo drastisch zal het percentage niet veranderen. Ik zie geen redenen waarom het pilgebruik lager ligt bij de vruchtbare groep... Dat ligt namelijk eerder hoger, ik zou mijn voorspelling dus nog voorzichtig noemen.
Oudere vrouwen hebben mogelijk vaker een vaste relatie waardoor er minder risico's zijn op SOA's en de pil een makkelijkere vorm van anticonceptie is bijvoorbeeld. Net als jonge vrouwen mogelijk nog niet seksueel actief zijn of door wisselende contacten toch al condooms gebruiken en daardoor mogelijk minder het belang van de pil zien. Zo maar een paar voorbeelden die laten zien dat je berekening te simplistisch is en dus weinig zin heeft. Zeker als je daarmee wetenschappelijk onderzoek onderuit wil halen.
pi_165915740
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2016 17:42 schreef ludovico het volgende:

[..]

Howd ya mean, Swedish numbers?
In Zweden tellen ze iedere daad van verkrachting apart. Is dus een meisje een jaar lang elke week door haar vader verkracht dan komt elke verkrachting in de cijfers, niet maar 1.

Daar komt die "plotselinge" stijging in hun cijfers vandaan waar sommige mensen graag mee weglopen. Daarom zijn de cijfers in Zweden veel hoger dan bv die in Nederland.
pi_165915810
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2016 17:43 schreef JimmyDean het volgende:

[..]

Ik wuif het helemaal niet weg, ik denk alleen dat het doden van ongeboren kinderen nooit een oplossing kan zijn voor welke problemen dan ook.
Vertel, welke oplossing zie jij dan voor bv dat meisje dat zwanger is geraakt van de verkrachtingen door haar vader? Die in paniek raakt als die vrucht beweegt, die haar lijf haat daardoor?
En welke oplossing zie jij voor die vrouw die wel graag een kind wilde en wiens vrucht zo'n deerlijke afwijking heeft dat het leven van dat kind kort en vol van gruwelijk lijden zal zijn?
Of van die vrouw die al 5 kinderen aan haar rok heeft hangen en die al niet kan voeden?
pi_165915811
quote:

[..]

Ik vergeet dat niet, ik neem aan dat als je het over een persoon hebt dat verkracht is dat je het over een eenmalige verkrachting hebt, ik vond die aanname niet heel raar eerlijk gezegd... Dat lijkt mij namelijk een statistisch interessant gegeven, een persoon dat dit meerdere malen meemaakt... Ja natuurlijk liggen de kansen daar erg hoog.

[..]

Ja klopt, ik heb alleen zelf met een simpele berekening aangetoond waarom je die percentages met enige voorzichtigheid moet interpreteren.
Over die eenmalige verkrachting, dat was geen criterium in die studies. Het ging over vrouwen die aangaven verkracht te zijn. Ook als je klacht indient voor 15 verkrachtingen door dezelfde persoon, blijft het maar één aanklacht (al wordt die soms wel verzwaard naar iets als misbruik van een minderjarige ofzo).

Daarnaast, de meest vruchtbare groep zit ergens tussen de 15 en de 25. Dat zijn de meisjes die vaak minder nauwkeurig omgaan met hun anticonceptie, niet bedenken dat die pil mssn niet werkt als je antibiotica neemt of als je hebt overgegeven of diarree hebt. Als ze al aan de anticonceptie zijn.

Edit: ow, ik typ weer snel zie ik :+
pi_165915822
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2016 17:45 schreef erodome het volgende:

[..]

In Zweden tellen ze iedere daad van verkrachting apart. Is dus een meisje een jaar lang elke week door haar vader verkracht dan komt elke verkrachting in de cijfers, niet maar 1.

Daar komt die "plotselinge" stijging in hun cijfers vandaan waar sommige mensen graag mee weglopen. Daarom zijn de cijfers in Zweden veel hoger dan bv die in Nederland.
Ik vind dat aparte statistieken. Je kunt niet zeggen dat er 52 verkrachtingen hebben plaatsgevonden... Hoewel, het kan wel, maar het vertekent nogal want mensen nemen denk ik aan dat dit individuele gebeurtenissen zijn.

Mja ik snap de problematiek wel een beetje...
pi_165915861
quote:
1s.gif Op woensdag 12 oktober 2016 17:48 schreef MarieAlice het volgende:

[..]

Over die eenmalige verkrachting, dat was geen criterium in die studies. Het ging over vrouwen die aangaven verkracht te zijn. Ook als je klacht indient voor 15 verkrachtingen door dezelfde persoon, blijft het maar één aanklacht (al wordt die soms wel verzwaard naar iets als misbruik van een minderjarige ofzo).

Daarnaast, de meest vruchtbare groep zit ergens tussen de 15 en de 25. Dat zijn de meisjes die vaak minder nauwkeurig omgaan met hun anticonceptie, niet bedenken dat die pil mssn niet werkt als je antibiotica neemt of als je hebt overgegeven of diarree hebt. Als ze al aan de anticonceptie zijn.

Edit: ow, ik typ weer snel zie ik :+
Ja maar, dan heeft seks, als je niet verkracht wordt, 160%+ kans op bevruchting, aangezien NL vrouw 1.6 kind krijgt en nog last kan hebben van miskramen..

Ik vind die statistieken dus niet zo boeiend. Overigens was dat ook totaal niet waar Kees van der Staaij het over had. Ik kies niet vaak partij voor de SGP maar c'mon... Dat artikel zit dus eigenlijk appels met peren te vergelijken.
pi_165916085
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2016 17:48 schreef erodome het volgende:

[..]

Vertel, welke oplossing zie jij dan voor bv dat meisje dat zwanger is geraakt van de verkrachtingen door haar vader? Die in paniek raakt als die vrucht beweegt, die haar lijf haat daardoor?
En welke oplossing zie jij voor die vrouw die wel graag een kind wilde en wiens vrucht zo'n deerlijke afwijking heeft dat het leven van dat kind kort en vol van gruwelijk lijden zal zijn?
Of van die vrouw die al 5 kinderen aan haar rok heeft hangen en die al niet kan voeden?
In het eerste geval, goede begeleiding door instanties als jeugdzorg en VBOK en vervolgens adoptie.

In het tweede geval een hele serieuze afweging door een arts, en een eventuele mogelijkheid tot abortus in ernstige gevallen, en anders eveneens goede begeleiding en zorg.

In het derde geval begeleiding en adoptie.
pi_165916125
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2016 18:00 schreef JimmyDean het volgende:

[..]

In het tweede geval een hele serieuze afweging door een arts, en een eventuele mogelijkheid tot abortus in ernstige gevallen, en anders eveneens goede begeleiding en zorg.

Wat? Jij? Dit?! Moordenaar!
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_165916289
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2016 17:50 schreef ludovico het volgende:

[..]

Ja maar, dan heeft seks, als je niet verkracht wordt, 160%+ kans op bevruchting, aangezien NL vrouw 1.6 kind krijgt en nog last kan hebben van miskramen..

Ik vind die statistieken dus niet zo boeiend. Overigens was dat ook totaal niet waar Kees van der Staaij het over had. Ik kies niet vaak partij voor de SGP maar c'mon... Dat artikel zit dus eigenlijk appels met peren te vergelijken.
Het ging ook niet om dat artikel, maar om de publicaties die erin vermeld werden. :)
Waar je dat cijfer vandaan haalt, ik heb echt geen klein idee. Maar dat doet er niet toe' als de statistieken niet boeien :)
pi_165916390
quote:
1s.gif Op woensdag 12 oktober 2016 18:02 schreef OMG het volgende:

[..]

Topgesprek dit.
pi_165916427
quote:
1s.gif Op woensdag 12 oktober 2016 18:02 schreef OMG het volgende:

[..]

Ik vind het ook niet kunnen. Elke seconde telt, ook als je kind maar een minuut na de geboorte zal overleven zonder ademhalingssupport.
Ja doei.
pi_165916457
Infantiel gezwets verpest een nuttige discussie.
pi_165916467
Meen je nu echt dat een 13jarige die verkracht wordt door haar vader en zwanger raakt, dat kind maar moet baren? Serieus? Een kind dat sowieso al een heel grote kans op genetische mankementen heeft? Door een dertienjarige die wss op 8 maand bevalt via een keizersnede omdat haar heupen te smal zijn en dan nog weken met lekkende borsten zit ennzich niet kan rechtop zetten? En dan weer naar school kan en mag horen dat ze vies is want bevallen van het kind van haar pa?

:{
pi_165916468
De nuttige discussie hield al op zodra jij met termen kwam als 'achterlijk wijf'.
Ja doei.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')