Dan begrijp jij niets van cultuur.quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 18:31 schreef Molurus het volgende:
[..]
Dat noem ik zonder probleem bullshit.
Dat zou wel intens triest zijn.quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 18:28 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Deze gaat jou een ban opleveren vrees ik.
In werkelijkheid heeft het met een ander kenmerk te maken van niet-ontwikkelde culturen: eeuwig slachtoffer gedrag. Daar is alles op terug te leiden.
De meningen van gekleurde mensen mbt. Zwarte Piet zijn volgens mij in drie groepen te verdelen:
1. Ze hebben er niets op tegen. Gelukkig is dat de overgrote meerderheid. Alle hardwerkende leuke gekleurde mensen horen bij deze groep.
2. Ze denken geld los te kunnen maken; herstelbetalingen voor de slavernij. Quincy Gario hoort bij die groep.
3. Ze willen zich profileren als de nieuwe Martin Luther King. Sylvana Simons hoort bij die groep. Maar ook de heren van Denk.
De meningen van 'witte' mensen mbt. Zwarte Piet zijn volgens mij ook in drie groepen te verdelen:
1. Ze hebben er niets op tegen. De overgrote meerderheid
2. Ze willen de Nederlandse cultuur kapot maken. GroenLinksers, fanatieke cultuur-marxisten.
3. Ze willen zich profileren als de nieuwe Rosa Luxemburg. Deze groep is klein, er zijn niet zo veel autochtone Zwarte Piet haters die zich daarmee willen profileren. Wel veel onbekende wannabee's zoals antifa-tuig.
De grote grap is dat het allemaal niets met racisme te maken heeft.
Cultuur is gewoon een vorm van dogma. Waar niet a priori iets mis mee is, maar wel in dit geval.quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 18:31 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Dan begrijp jij niets van cultuur.
Denk het niet hoor.quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 18:31 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Dat zou wel intens triest zijn.
Dat vind ik ook. Maar ze zijn wel eens voor minder uitgedeeld.quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 18:31 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Dat zou wel intens triest zijn.
Cultuur is iets dat is zoals het is en dat ons bindt.quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 18:32 schreef Molurus het volgende:
[..]
Cultuur is gewoon een vorm van dogma. Waar niet a priori iets mis mee is, maar wel in dit geval.
Iemand die zich zwart schminkt op een feestdag, het is wat.quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 18:32 schreef Molurus het volgende:
[..]
Cultuur is gewoon een vorm van dogma. Waar niet a priori iets mis mee is, maar wel in dit geval.
Dat verbindt ons helemaal niet. Dat dit topic in deel 31 zit bewijst het tegenovergestelde, het verdeelt ons.quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 18:32 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Cultuur is iets dat is zoals het is en dat ons bindt.
Iemand die dat bagatellisereert en tegelijk volhoudt dat dit belangrijk is. Het is zeker wat.quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 18:33 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Iemand die zich zwart schminkt op een feestdag, het is wat.
Dat deze discussie ons verdeelt laat pijnlijk zien dat onze samenleving heel zwak is geworden. De prijs van 50 jaar multiculturele samenleving.quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 18:33 schreef Molurus het volgende:
[..]
Dat verbindt ons helemaal niet. Dat dit topic in deel 31 zit bewijst het tegenovergestelde, het verdeelt ons.
Gast, begin nou niet weer over moslims, ik word daar zo moe van.quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 18:34 schreef JanKorteachternaam het volgende:
Wat nogal hypocriet is, is dat mensen die groepen dat het toch geen probleem moet zijn om Zwarte Piet niet meer zwart te maken, vrijwel altijd ook vinden dat moslims hun hoofddoekjes moeten mogen dragen. Hypocriet.
Jij denkt zeker dat ik een neger ben?quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 18:34 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Dat deze discussie ons verdeelt laat pijnlijk zien dat onze samenleving heel zwak is geworden. De prijs van 50 jaar multiculturele samenleving.
Ik voel mij gekwetst door hoofddoekjes. Daar moeten ze ook mee ophouden. Als we toch bezig zijn..quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 18:35 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Gast, begin nou niet weer over moslims, ik word daar zo moe van.
Het interesseert mij niet wie of wat jij bent.quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 18:35 schreef Molurus het volgende:
[..]
Jij denkt zeker dat ik een neger ben?
Ok, dan noem ik jouw uitspraak ook zonder probleem onzin.quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 18:36 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Het interesseert mij niet wie of wat jij bent.
Ik bagatelliseer helemaal niks. Er zullen ongetwijfeld mensen zijn die zich gediscrimineerd voelen.quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 18:34 schreef Molurus het volgende:
[..]
Iemand die dat bagatellisereert en tegelijk volhoudt dat dit belangrijk is. Het is zeker wat.
Ja, geloof ik direct. Maar doe dat in andere topics, pls.quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 18:35 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Ik voel mij gekwetst door hoofddoekjes.
Ja, dood en vruchtbaarheid zijn de kern van dat hele Sinterklaasfeest, daarom is het net als al die andere symboliek van dood en vruchtbaarheid in dat feest. Zo'n beetje alles wat traditie is met Sinterklaas hangt met dood en vruchtbaarheid samen.quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 18:30 schreef Molurus het volgende:
Juist ja... zwarte piet moet voor de dood en voor vruchtbaarheid staan? Dat vind je essentieel? Kom op zeg.
Nee, het klopt gewoon niet. Zwarte pieten zijn in dienst bij Sinterklaas. In dienst = ondergeschikt. Toch? En dat wil men duidelijk niet, ondergeschikt zijn aan een blanke. Dus daarom mag zwarte piet niet meer zwart zijn, volgens sommigen.quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 18:19 schreef TheJanitor het volgende:
Ik snap wel dat ze er zo tegen zijn. Het zet een beetje een onrealistische standaard voor de donkere mens, een donker iemand die wel gewoon werkt.
De verjaardag van Sint Nicolaas, zoals die volgens de legenden was, op 6 december. Omdat Sint Nicolaas, heul vroeger, een kindervriend was (in de juiste betekenis van het woord, ja ik weet dat het een katholieke bisschop was), vieren we zijn verjaardag door kinderen cadeautjes te geven. Aangezien Sinterklaas al heel oud is, hij heeft immers schimmel tussen zijn benen, heeft hij zwarte negerslaven, oh nee, italiaanse schoorsteenvegers, of toch wat duivelse hulpjes om hem te helpen de pakjes af te leveren bij de lieve kindertjes. De stoute kindjes worden in de zak gedouwd en op transport naar Spanje gezet.quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 18:45 schreef Lunatiek het volgende:
Anders gezegd: wat vier jij met Sinterklaas?
Dan is een blanke leidinggevende die de leiding heeft over een groep medewerkers waaronder één of meer zwarten ook racisme. Of op z'n minst iets dat pijnlijke herinneringen oproept aan de slavernij en dat moeten we toch niet willen met z'n allen.quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 18:46 schreef Gia het volgende:
[..]
Nee, het klopt gewoon niet. Zwarte pieten zijn in dienst bij Sinterklaas. In dienst = ondergeschikt. Toch? En dat wil men duidelijk niet, ondergeschikt zijn aan een blanke. Dus daarom mag zwarte piet niet meer zwart zijn, volgens sommigen.
Zoveel Pieten als die heeft, die zal die tevreden moeten houden anders draaien die hem zo het nekje om!quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 18:53 schreef Gia het volgende:
Wat zou Sinterklaas doen met die stoute kindjes?
Ik denk dat die zwart geverfd worden en moeten leren om piet te worden. Soort van haltstraf voor het volgende jaar. Dat zal ze leren!
Nee, jouw verhaal klopt niet.quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 18:46 schreef Gia het volgende:
[..]
Nee, het klopt gewoon niet. Zwarte pieten zijn in dienst bij Sinterklaas. In dienst = ondergeschikt.
Heb je ook gekleurde werknemers in jouw team?quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 18:59 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Nee, jouw verhaal klopt niet.
Ik ben 'manager' in de zorg is mijn personeel ondergeschikt aan mij omdat ik toevallig de 'baas' ben?
Die hele zak is al jaren weg en de roe ook.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |