abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_166127019
Ik ben op m'n 19e uit mezelf het huis uitgegaan. Mijn ouders hebben zo'n beschermende verstikkende liefde waar ik niet gelukkig van werd. Mijn ene broer is op zijn 21ste het huis uit gegaan en de ander is tot z'n 24ste blijven wonen en had zijn kamer er ook voor verbouwd (eigen douche, keuken).

Ik zou m'n kinderen ook op hun 18e de deur wijzen. Maar ik wil dan wel de kamer en inboedel betalen die het dan zelf moet regelen. Ik hoop dat het dan bijdraagt aan het volwassen worden en dat ze voor zichzelf kunnen zorgen, niet dat ze zo'n overbeschermd mamaskindje worden, vooral bij zonen die dan meteen naar een relatie doorgaan en de vriendin deels de moedertaken op zich neemt.
pi_166140345
quote:
14s.gif Op dinsdag 11 oktober 2016 10:45 schreef jogy het volgende:
Er zijn genoeg verschillende redenen te verzinnen voor verschillende gezinnen.

Het is een ergerlijk klotekind
De ouders zijn egoïstische hufters

Dus je zou het per gezin even moeten vragen aan de ouders en het kind of de kinderen.
Het één is inherent aan het ander. Een ergelijk klotekind krijg je niet zomaar, dat wordt gevormd door iets. Ouders bijvoorbeeld
Lambo of Rekt
pi_166140402
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2016 02:22 schreef EggsTC het volgende:

[..]

Het één is inherent aan het ander. Een ergelijk klotekind krijg je niet zomaar, dat wordt gevormd door iets. Ouders bijvoorbeeld
ach, ik ken ook mensen met schatten van ouders die ook nog eens alles 'goed' deden die totaal verrot zijn. Niet alles is nurture.
Ja doei.
pi_166140418
quote:
1s.gif Op zondag 23 oktober 2016 02:29 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

ach, ik ken ook mensen met schatten van ouders die ook nog eens alles 'goed' deden die totaal verrot zijn. Niet alles is nurture.
Een ergelijk klotekind kan je dan ook krijgen met té lieve ouders :) Daar ken ik er ook een paar van.
Lambo of Rekt
pi_166140439
Dat bedoel ik niet. Echt, soms heb je gewoon een verdomd kutkind waar niet tegenop te opvoeden valt. Zo gaan die dingen. Een van de vele redenen dat ik 'r geen hoef. Je zal er maar zo een krijgen.. :')
Ja doei.
pi_166140459
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2016 02:32 schreef motorbloempje het volgende:
Dat bedoel ik niet. Echt, soms heb je gewoon een verdomd kutkind waar niet tegenop te opvoeden valt. Zo gaan die dingen. Een van de vele redenen dat ik 'r geen hoef. Je zal er maar zo een krijgen.. :')
Mja, ergens gaat dat fout. Of het heeft een afwijking waardoor dit komt, of de opvoeding klopt niet, en anders spelen andere externe factoren een rol.

Ik hoef er ook geen, trouwen?
Lambo of Rekt
pi_166140477
Ben al 6.5 jaar gelukkig getrouwd O+
Ja doei.
pi_166140506
Of omdat ze vanaf dat moment gekort worden op hun uitkering.
Maar volgens mij geldt dat alleen als die 18-jarige niet gaat studeren.
pi_166140556
Ik wil rond mijn 19/20ste verjaardag ook het huis uit. Ver van mijn geboorte dorp. Ben dan wel bang dat ik in de schulden raak.

Mijn moeder wil liever dat ik tot mijn 25ste bij haar blijf wonen ofzo. :')
  zondag 23 oktober 2016 @ 07:36:12 #60
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_166141295
quote:

[..]

Was het maar zo simpel, dat werkt helaas ook niet altijd zo.
Soms wel, niet altijd.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zondag 23 oktober 2016 @ 07:49:39 #61
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_166141328
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2016 11:51 schreef -Strawberry- het volgende:
Wettelijk mag dat niet eens. Zorgplicht is ook nog na het 18e jaar.
Ook bij Jeugdzorg kinderen?
  zondag 23 oktober 2016 @ 07:54:20 #62
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_166141339
quote:
1s.gif Op zondag 23 oktober 2016 07:49 schreef Mishu het volgende:

[..]

Ook bij Jeugdzorg kinderen?
Nee, die zijn wel met 18 zo volwassen dat ze wel voor zichzelf kunnen zorgen...
Wat gelijk aangeeft hoe krom het werkt.
Wullie bin KOEL © Soneal
  zondag 23 oktober 2016 @ 07:55:09 #63
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_166141343
quote:
1s.gif Op zondag 23 oktober 2016 07:54 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ik vind eigenlijk dat Jeugdzorg kinderen standaard naar begeleid wonen moeten voor ze losgelaten worden
  zondag 23 oktober 2016 @ 07:58:58 #64
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_166141349
quote:
1s.gif Op zondag 23 oktober 2016 07:55 schreef Mishu het volgende:

[..]

Ik vind eigenlijk dat Jeugdzorg kinderen standaard naar begeleid wonen moeten voor ze losgelaten worden
Dat zou afhankelijk moeten zijn van de reden dat jeugdzorg in beeld is, en hoe het kind het zelf doet.

Een intelligent kind dat het goed doet en gaat studeren mag van mij net als zijn/haar studiegenoten op kamers, die hoeft wat mij betreft niet tussen allerlei kinderen die niet kunnen of niet willen in een begeleid wonen project.

Maatwerk, dat is van belang.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_166146938
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2016 02:32 schreef motorbloempje het volgende:
Dit ja. Ook geen kinds voor mij :P
pi_166147332
Zelf toen ik ruim 17 was gaan samenwonen. Heb veel moeten praten om dat voor elkaar te krijgen en toen het eenmaal mocht werd me tot in den treure verteld dat mijn kamer klaar zou blijven staan voor me en dat ik echt om alles weer naar huis mocht komen (met wat bijbehorende tranen). Mijn kamer heeft dan ook tot een paar jaar terug nog klaargestaan ;) Pas toen mijn moeder naar een kleiner huisje verhuisde na de dood van mijn vader was er geen eigen kamer meer voor mij.

Wbt mijn eigen zoon heb ik ook geen haast, als hij straks zelf uit wil vliegen zullen we hem daarbij helpen, maar de deur zal altijd openstaan en heel stiekem hoop ik dat hij toch wel minimaal tot zijn 21ste blijft, wat langer mag ook wel.
Het is dat het gezonder is voor hem op ten duur zijn eigen plek en leven te hebben, anders wilde ik dat hij zijn hele leven bleef.
Puur omdat het beter is voor hem zal ik hem dus wel stimuleren en ondersteunen om op ten duur uit te vliegen, maar voor zijn 25ste zal ik daar geen punt van maken.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_166147358
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2016 02:51 schreef 6star6lord6 het volgende:
Ik wil rond mijn 19/20ste verjaardag ook het huis uit. Ver van mijn geboorte dorp. Ben dan wel bang dat ik in de schulden raak.

Mijn moeder wil liever dat ik tot mijn 25ste bij haar blijf wonen ofzo. :')
Dat laatste begrijp ik heel prima als ik het eerste lees ;)
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_166148577
quote:

[..]

Gedragsstoornissen krijg je gewoon lekker geërfd. Kun je als moeder nog zo je bent doen, maar als je kind niet goed is in zijn hoofd en verkeerde vrienden krijgt, is dat heel moeilijk dealen.

Om maar even aan te geven dat het inderdaad niet allemaal nurture is.
pi_166149895
quote:
1s.gif Op zondag 23 oktober 2016 07:54 schreef Leandra het volgende:

[..]

Gaat die zorgplicht dat niet enkel over het financiële plaatje? Dat je als 18-jarige (afhankelijk van de situatie natuurlijk) van je ouders kan eisen dat ze nog (minstens) 3 jaar bijdragen in de kosten van jouw levensonderhoud en studie.
pi_166150084
quote:
1s.gif Op zondag 23 oktober 2016 17:11 schreef Physsic het volgende:

[..]

Gaat die zorgplicht dat niet enkel over het financiële plaatje? Dat je als 18-jarige (afhankelijk van de situatie natuurlijk) van je ouders kan eisen dat ze nog (minstens) 3 jaar bijdragen in de kosten van jouw levensonderhoud en studie.
Ja.
pi_166150367
quote:
1s.gif Op zondag 23 oktober 2016 17:11 schreef Physsic het volgende:

[..]

Je kunt dat niet ten allen tijde eisen, omdat onderhoudsplicht inkomens afhankelijk is. Sommige ouders zijn vrijgesteld van onderhoudsplicht.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')