Het één is inherent aan het ander. Een ergelijk klotekind krijg je niet zomaar, dat wordt gevormd door iets. Ouders bijvoorbeeldquote:Op dinsdag 11 oktober 2016 10:45 schreef jogy het volgende:
Er zijn genoeg verschillende redenen te verzinnen voor verschillende gezinnen.
Het is een ergerlijk klotekind
De ouders zijn egoïstische hufters
Dus je zou het per gezin even moeten vragen aan de ouders en het kind of de kinderen.
ach, ik ken ook mensen met schatten van ouders die ook nog eens alles 'goed' deden die totaal verrot zijn. Niet alles is nurture.quote:Op zondag 23 oktober 2016 02:22 schreef EggsTC het volgende:
[..]
Het één is inherent aan het ander. Een ergelijk klotekind krijg je niet zomaar, dat wordt gevormd door iets. Ouders bijvoorbeeld
Een ergelijk klotekind kan je dan ook krijgen met té lieve oudersquote:Op zondag 23 oktober 2016 02:29 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
ach, ik ken ook mensen met schatten van ouders die ook nog eens alles 'goed' deden die totaal verrot zijn. Niet alles is nurture.
Mja, ergens gaat dat fout. Of het heeft een afwijking waardoor dit komt, of de opvoeding klopt niet, en anders spelen andere externe factoren een rol.quote:Op zondag 23 oktober 2016 02:32 schreef motorbloempje het volgende:
Dat bedoel ik niet. Echt, soms heb je gewoon een verdomd kutkind waar niet tegenop te opvoeden valt. Zo gaan die dingen. Een van de vele redenen dat ik 'r geen hoef. Je zal er maar zo een krijgen..
Was het maar zo simpel, dat werkt helaas ook niet altijd zo.quote:Op zondag 23 oktober 2016 02:22 schreef EggsTC het volgende:
[..]
Het één is inherent aan het ander. Een ergelijk klotekind krijg je niet zomaar, dat wordt gevormd door iets. Ouders bijvoorbeeld
Ook bij Jeugdzorg kinderen?quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 11:51 schreef -Strawberry- het volgende:
Wettelijk mag dat niet eens. Zorgplicht is ook nog na het 18e jaar.
Nee, die zijn wel met 18 zo volwassen dat ze wel voor zichzelf kunnen zorgen...quote:
Ik vind eigenlijk dat Jeugdzorg kinderen standaard naar begeleid wonen moeten voor ze losgelaten wordenquote:Op zondag 23 oktober 2016 07:54 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nee, die zijn wel met 18 zo volwassen dat ze wel voor zichzelf kunnen zorgen...
Wat gelijk aangeeft hoe krom het werkt.
Dat zou afhankelijk moeten zijn van de reden dat jeugdzorg in beeld is, en hoe het kind het zelf doet.quote:Op zondag 23 oktober 2016 07:55 schreef Mishu het volgende:
[..]
Ik vind eigenlijk dat Jeugdzorg kinderen standaard naar begeleid wonen moeten voor ze losgelaten worden
Dit ja. Ook geen kinds voor mijquote:Op zondag 23 oktober 2016 02:32 schreef motorbloempje het volgende:
Dat bedoel ik niet. Echt, soms heb je gewoon een verdomd kutkind waar niet tegenop te opvoeden valt. Zo gaan die dingen. Een van de vele redenen dat ik 'r geen hoef. Je zal er maar zo een krijgen..
Dat laatste begrijp ik heel prima als ik het eerste leesquote:Op zondag 23 oktober 2016 02:51 schreef 6star6lord6 het volgende:
Ik wil rond mijn 19/20ste verjaardag ook het huis uit. Ver van mijn geboorte dorp. Ben dan wel bang dat ik in de schulden raak.
Mijn moeder wil liever dat ik tot mijn 25ste bij haar blijf wonen ofzo.
Gedragsstoornissen krijg je gewoon lekker geërfd. Kun je als moeder nog zo je bent doen, maar als je kind niet goed is in zijn hoofd en verkeerde vrienden krijgt, is dat heel moeilijk dealen.quote:Op zondag 23 oktober 2016 02:22 schreef EggsTC het volgende:
[..]
Gaat die zorgplicht dat niet enkel over het financiële plaatje? Dat je als 18-jarige (afhankelijk van de situatie natuurlijk) van je ouders kan eisen dat ze nog (minstens) 3 jaar bijdragen in de kosten van jouw levensonderhoud en studie.quote:Op zondag 23 oktober 2016 07:54 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nee, die zijn wel met 18 zo volwassen dat ze wel voor zichzelf kunnen zorgen...
Wat gelijk aangeeft hoe krom het werkt.
Ja.quote:Op zondag 23 oktober 2016 17:11 schreef Physsic het volgende:
[..]
Gaat die zorgplicht dat niet enkel over het financiële plaatje? Dat je als 18-jarige (afhankelijk van de situatie natuurlijk) van je ouders kan eisen dat ze nog (minstens) 3 jaar bijdragen in de kosten van jouw levensonderhoud en studie.
Je kunt dat niet ten allen tijde eisen, omdat onderhoudsplicht inkomens afhankelijk is. Sommige ouders zijn vrijgesteld van onderhoudsplicht.quote:Op zondag 23 oktober 2016 17:11 schreef Physsic het volgende:
[..]
Gaat die zorgplicht dat niet enkel over het financiële plaatje? Dat je als 18-jarige (afhankelijk van de situatie natuurlijk) van je ouders kan eisen dat ze nog (minstens) 3 jaar bijdragen in de kosten van jouw levensonderhoud en studie.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |