abonnement Unibet Coolblue
pi_165891464
Omdat ze spijt hebben van het krijgen van kinderen en eindelijk weer gerechtigd zijn hun leven terug te krijgen door hun volwassen kind 't huis uit te zetten!
Ja doei.
  dinsdag 11 oktober 2016 @ 11:48:08 #27
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_165891470
De kinderalimentatie moet vanaf de 18de verjaardag aan het kind zelf betaald worden, het vervalt niet omdat het kind 18 wordt.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_165891507
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2016 10:41 schreef Fripsel het volgende:
Mijn ouders hadden het liefst de deur op slot gedaan om me binnen te houden toen ik op m'n 18e het huis uit ging geloof ik. :')

Ken verder niemand in zo'n situatie als jij nu schetst. Gelukkig.
Ik heb ook echt ruzie moeten maken om na de havo op kamers te kunnen op mijn 17e. :') Ben toch nog altijd blij dat ik zo vroeg uit huis ben gegaan en lekker vroeg mijn eigen ding heb kunnen doen.
pi_165891529
Wettelijk mag dat niet eens. Zorgplicht is ook nog na het 18e jaar.
  dinsdag 11 oktober 2016 @ 11:52:28 #30
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_165891544
En poef.

Sommige kinderen wil je al je baarmoeder uitgooien. Die wil je echt niet na hun achttiende in huis hebben.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  dinsdag 11 oktober 2016 @ 12:16:36 #31
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_165892019
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2016 11:51 schreef -Strawberry- het volgende:
Wettelijk mag dat niet eens. Zorgplicht is ook nog na het 18e jaar.
Onderhoudsplicht, maar dat betekent niet dat je je kind in huis moet houden.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_165892442
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 oktober 2016 12:16 schreef Leandra het volgende:

[..]

Onderhoudsplicht, maar dat betekent niet dat je je kind in huis moet houden.
Die is overigens discutabel, hebben je kinderen schulden betekend dat niet dat de ouders in de basisbehoeften dienen te voorzien.

Verschilt per geval
Hell To The Liars
  dinsdag 11 oktober 2016 @ 12:47:54 #33
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_165892511
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 oktober 2016 12:42 schreef Droopie het volgende:

[..]

Die is overigens discutabel, hebben je kinderen schulden betekend dat niet dat de ouders in de basisbehoeften dienen te voorzien.

Verschilt per geval
Ik reageerde op de bewering dat je wettelijk je 18-jarige kind de deur niet zou mogen uitzetten, omdat je zorgplicht zou hebben, maar je hebt voor een 18 tot 21-jarige geen zorgplicht, je hebt onderhoudsplicht.

En ja, dan zijn er ook nog situaties waarin de ouders die onderhoudsplicht niet zouden hebben.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_165892519
Ja het gebeurt. Ik ben zelf vlak na m'n 18e verjaardag de deur gewezen door mijn moeder. Omdat ik was gezakt voor mijn eindexamens, dat kon ze niet verkroppen. Volgens sommige mensen zal ik dan wel een vervelend kind zijn geweest. Jammer/pijnlijk om te moeten lezen. In mijn geval lag het aan een moeder die zelf (ook) een zeer traumatische jeugd heeft gehad, en die zelf op vroege leeftijd uit huis is gevlucht bij haar eigen ouders. Kindermishandeling en/of (emotionele) verwaarlozing wordt vaak generatie op generatie doorgegeven. Dus oordeel a.u.b. niet te snel door automatisch aan te nemen dat het "waarschijnlijk wel een vervelend kind zal zijn geweest"....
  dinsdag 11 oktober 2016 @ 12:58:55 #35
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_165892645
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2016 12:48 schreef Banktoestel het volgende:
Ja het gebeurt. Ik ben zelf vlak na m'n 18e verjaardag de deur gewezen door mijn moeder. Omdat ik was gezakt voor mijn eindexamens, dat kon ze niet verkroppen. Volgens sommige mensen zal ik dan wel een vervelend kind zijn geweest. Jammer/pijnlijk om te moeten lezen. In mijn geval lag het aan een moeder die zelf (ook) een zeer traumatische jeugd heeft gehad, en die zelf op vroege leeftijd uit huis is gevlucht bij haar eigen ouders. Kindermishandeling en/of (emotionele) verwaarlozing wordt vaak generatie op generatie doorgegeven. Dus oordeel a.u.b. niet te snel door automatisch aan te nemen dat het "waarschijnlijk wel een vervelend kind zal zijn geweest"....
:{

Ik kan het me (als moeder) zo niet voorstellen dat ik m'n kind met zo'n excuus de deur uit zou zetten.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_165892694
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2016 12:48 schreef Banktoestel het volgende:
Ja het gebeurt. Ik ben zelf vlak na m'n 18e verjaardag de deur gewezen door mijn moeder. Omdat ik was gezakt voor mijn eindexamens, dat kon ze niet verkroppen. Volgens sommige mensen zal ik dan wel een vervelend kind zijn geweest. Jammer/pijnlijk om te moeten lezen. In mijn geval lag het aan een moeder die zelf (ook) een zeer traumatische jeugd heeft gehad, en die zelf op vroege leeftijd uit huis is gevlucht bij haar eigen ouders. Kindermishandeling en/of (emotionele) verwaarlozing wordt vaak generatie op generatie doorgegeven. Dus oordeel a.u.b. niet te snel door automatisch aan te nemen dat het "waarschijnlijk wel een vervelend kind zal zijn geweest"....
Er wordt toch ook duidelijk in het topic gezegd dat het vervelende ouders kunnen zijn.
pi_165892696
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2016 12:58 schreef Leandra het volgende:

[..]

:{

Ik kan het me (als moeder) zo niet voorstellen dat ik m'n kind met zo'n excuus de deur uit zou zetten.
Ik denk dat je jezelf gelukkig mag prijzen dat je je dat niet kan voorstellen. Dat zegt i.i.g. dat je niet zo iemand bent als mijn moeder. :)
  dinsdag 11 oktober 2016 @ 13:06:47 #38
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_165892744
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2016 13:03 schreef Banktoestel het volgende:

[..]

Ik denk dat je jezelf gelukkig mag prijzen dat je je dat niet kan voorstellen. Dat zegt i.i.g. dat je niet zo iemand bent als mijn moeder. :)
Niet dat ik wel de liefste moeder van de wereld ben ;)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Probeer iig te voorkomen dat je de "fouten" van je moeder voor de volgende generatie weer herhaalt :*
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_165892836
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2016 13:06 schreef Leandra het volgende:

[..]

Niet dat ik wel de liefste moeder van de wereld ben ;)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Probeer iig te voorkomen dat je de "fouten" van je moeder voor de volgende generatie weer herhaalt :*
Dankjewel. Ik ben me al bewust van dit gevaar en wil daar ook aan gaan werken.
pi_165893057
Misschien omdat het goed is dat een 18 jarige op kamers gaat en voor zichzelf leert te zorgen. Zal financieel natuurlijk blijven steunen maar ik vind 18 een prima leeftijd om een eigen leven te beginnen.
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_165894055
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2016 13:12 schreef Banktoestel het volgende:

[..]

Dankjewel. Ik ben me al bewust van dit gevaar en wil daar ook aan gaan werken.
Kan je zeggen dat mijn vader bijna alle fouten die zijn moeder gemaakt heeft probeerde te voorkomen en dit heeft hem de beste vader ooit gemaakt.

Komt bij dat als je op je 17e het huis wordt uitgezet over andere zaken gaat klagen ten opzichte van andere 17 jarigen.
Dat zal zich uitbetalen in de toekomst.
Hell To The Liars
pi_165897111
Verplicht uit huis vind ik niet nodig.
Maar op je 30ste nog thuiswonen, eh., nee. :{w
Ergens rond je 20e of een paar jaar max na je 21ste het huis uit kan nog wel.
Zelf was ik 19 toen ik besloot op kamers te gaan. Vroeg genoeg wat mij betreft.
  dinsdag 11 oktober 2016 @ 18:21:21 #43
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_165897555
Ik ken mensen die richting de 30 lopen en die nog thuis wonen, Vind dat maar raar, maar het zal wel gemakkelijk zijn. Ik was zelf 19 toen ik op kamers ging. Vind ik een normale leeftijd ervoor.
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
  dinsdag 11 oktober 2016 @ 18:51:06 #44
433501 schrijfveer
Mist inkt en papier
pi_165897923
quote:
14s.gif Op dinsdag 11 oktober 2016 10:45 schreef jogy het volgende:
Er zijn genoeg verschillende redenen te verzinnen voor verschillende gezinnen.

Het is een ergerlijk klotekind
De ouders zijn egoïstische hufters
Combinatie van de 2
Iets anders

Dus je zou het per gezin even moeten vragen aan de ouders en het kind of de kinderen.
Dit precies.
pi_165898093
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2016 10:41 schreef Fripsel het volgende:
Mijn ouders hadden het liefst de deur op slot gedaan om me binnen te houden toen ik op m'n 18e het huis uit ging geloof ik. :')

Ken verder niemand in zo'n situatie als jij nu schetst. Gelukkig.
Ik zal er vast niet uitgeschopt worden op mijn 18e. Over een paar maanden word ik 17 en nu nog wordt alles voor me bedacht. Dat zal niet ineens over zijn als ik 18 word, onbelangrijk of ik zelf al uit huis zou willen denk ik dat ze me nog thuis zullen houden.
  Moderator dinsdag 11 oktober 2016 @ 20:20:24 #46
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_165899492
Snap het soms wel. Als je geen reet uitvoert en wil leren en opstandig ben. Weet je? Donder dan maar op, ff lekker op jezelf rondzooien.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_165903978
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2016 09:59 schreef 0906 het volgende:
Ik lees weleens van die verhalen dat ouders besluiten als een kind ook maar net 18 is geworden om hen de deur te wijzen. Weliswaar is het geen kind meer en volgens de wet volwassen, wat beweegt ouders ertoe om hun zoon of dochter het huis uit te doen?
Geen idee.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_165906171
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 oktober 2016 12:16 schreef Leandra het volgende:

[..]

Onderhoudsplicht, maar dat betekent niet dat je je kind in huis moet houden.
Ik heb het een keer helemaal uitgezocht omdat het bij mij thuis aan de orde was, maar weet het niet meer precies. Dacht wel dat het lastig was om iemand jonger dan 21 op straat te zetten. Of misschien ging dat dan inderdaad om andere kosten.
pi_165906216
Niets mis mee lijkt me. Er zijn tegenwoordig zat voorzieningen.
1 + 1 = blauw
pi_166120249
Gelukkig zijn mijn ouders niet zo en mag ik zelf bepalen wanneer ik ga verhuizen.
Zal wel binnen een half jaar gebeuren vermoed ik, maar mocht dat niet lukken dan mag ik best langer blijven wonen hier.
N A P O L I
C A M P A N I A
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')