Ze bieden bepaalde onderdelen laag aan, maar je moet voor de zekerheid vooraf thuis op de site kijken als er niks 'wordt apart verkocht' bijstaat. De Poang stoel is ook zo'n voorbeeld. 40 euro voor het hout, en 60 voor een kussen. Verkoop gewoon een stoel voor 100 euro... Je moet altijd de kaartjes goed in de winkel lezen. Soms hangen ze verkeerd of bij lampen alleen de lampenkap. Moet je een lamp en standaard nog kopen, kom je op een heel ander bedrag uit..quote:Op zondag 16 oktober 2016 14:57 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Toch is het een succesvolle formule. Het is ook zonde als je een compleet pakket moet kopen terwijl je maar een deel ervan nodig hebt.
Het went wel.quote:Op zondag 16 oktober 2016 14:59 schreef DatIsJammurZeg het volgende:
[..]
Ze bieden bepaalde onderdelen laag aan, maar je moet voor de zekerheid vooraf thuis op de site kijken als er niks 'wordt apart verkocht' bijstaat. De Poang stoel is ook zo'n voorbeeld. 40 euro voor het hout, en 60 voor een kussen. Verkoop gewoon een stoel voor 100 euro... Je moet altijd de kaartjes goed in de winkel lezen. Soms hangen ze verkeerd of bij lampen alleen de lampenkap. Moet je een lamp en standaard nog kopen, kom je op een heel ander bedrag uit..
Maar dat is toch heel logisch? Voor een bank bij willekeurige andere meubelzaken betaal je toch ook een ander bedrag voor hetzelfde model bank met een leren afwerking dan voor die met een stoffen afwerking? Zo ook bij de Poang, die begint bij 100 (?), maar met een dikker kussen of leren kussen, ga je richting de 180. Ik denk dat jouw beeldvorming over meubels niet helemaal klopt, niet zozeer de prijsopbouw van de IKEA.quote:Op zondag 16 oktober 2016 14:59 schreef DatIsJammurZeg het volgende:
[..]
Ze bieden bepaalde onderdelen laag aan, maar je moet voor de zekerheid vooraf thuis op de site kijken als er niks 'wordt apart verkocht' bijstaat. De Poang stoel is ook zo'n voorbeeld. 40 euro voor het hout, en 60 voor een kussen. Verkoop gewoon een stoel voor 100 euro... Je moet altijd de kaartjes goed in de winkel lezen. Soms hangen ze verkeerd of bij lampen alleen de lampenkap. Moet je een lamp en standaard nog kopen, kom je op een heel ander bedrag uit..
Gewoon een kwestie van lezen dus?quote:Op zondag 16 oktober 2016 14:59 schreef DatIsJammurZeg het volgende:
[..]
Jysk heeft een goed bankstel voor 275 euro met bijpassende stoel.quote:Op zondag 16 oktober 2016 11:58 schreef sibella2 het volgende:
Leegte geeft juist ook ruimte, en ik denk eerlijk gezegd dat je in een woonkamer van 27m2 niet snel een leeg gevoel gaat krijgen.
Overigens Ikea-fan meldt zich hier, ben langzamerhand op zoek naar een nieuwe bank, niet te duur, wegens peuter in huis. Ben rustig wat rond aan het kijken, maar de Ikea is helemaal niet zo goedkoop voor mijn idee? Had altijd het idee dat je voor cheap-ass spul voor een aantal jaren gebruik niet zoveel betaalde. Is Ikea duurder geworden of ben ik gewoon gieriger?
quote:Op zondag 16 oktober 2016 09:12 schreef DatIsJammurZeg het volgende:
Die POANG stoel was misschien een impulsieve aankoop, maar vooral bedoeld als opvulling van de woonkamer. Heb best een grote woonkamer en als mijn bank er straks staat is voor mij prima om te gebruiken, maar voor het zicht en mocht er meer visite komen, wel al snel te krap/leeg. Heb een salontafel, dressoir, eettafel, stoelen en wat staande lampen. Een losse fauteuil van mijn bank-serie kost 249 euro en de bank zelf 350 dus dat staat niet in verhouding en zit ook niet lekkerder. Zie:Waar heb je die bank gekocht als ik vragen mag?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik houd straks gewoon 1 plank van de Poang stoel bij mijn meubels en kijk dan wat ik doe. Kleur van het kussen is juist edumblauw geworden omdat alles anders zo grijs is en de grijs van de Poang stoel was niet helemaal dezelfde grijs, dus die viel dan ook al op. Naturel wordt sneller vies en was van mindere kwaliteit. Losse krukjes of stoelen sluiten ook niet helemaal aan bij de inrichting. Twee banken was misschien te veel.
Ik heb wel eetstoelen die tijdelijk als extra stoelen fungeren mocht er meer visite komen.
Woonkamer is bijna 27m2 en vooral in het midden redelijk leeg straks.
Die bank is heel mooi en hip maar in een totaal andere smaak en stijl dan de nephouten kille saaie meubels. Dat is hetgene wat botst dus. En die stoel ziet er uit alsof hij in een mannenhuis past.
Jysk. Een bijpassende stoel zou 250 euro kosten terwijl de bank 350 heeft gekost...quote:Op zondag 16 oktober 2016 16:08 schreef Mishu het volgende:
[..]
Waar heb je die bank gekocht als ik vragen mag?
Die bank is heel mooi en hip maar in een totaal andere smaak en stijl dan de nephouten kille saaie meubels. Dat is hetgene wat botst dus. En die stoel ziet er uit alsof hij in een mannenhuis past.
of wanneer je een van de ringen hebt gesloopt. gewoon een setje nieuwe ringen kopen zonder dat je daarbij een nieuwe stang of gordijn hoeft te kopen.quote:Op zondag 16 oktober 2016 14:56 schreef sibella2 het volgende:
[..]
Een douchegordijn is altijd zonder ringen voor zover ik weet. Zo kun je het douchegordijn wassen of wegflikkeren, zonder elke keer nieuwe ringen te hoeven kopen.
Zie: http://www.hm.com/nl/prod(...)dAIANKw&gclsrc=aw.ds
Goeie shizzle die Jysk dan.quote:Op zondag 16 oktober 2016 16:53 schreef DatIsJammurZeg het volgende:
[..]
Jysk. Een bijpassende stoel zou 250 euro kosten terwijl de bank 350 heeft gekost...
quote:Op zondag 16 oktober 2016 09:12 schreef DatIsJammurZeg het volgende:
Die POANG stoel was misschien een impulsieve aankoop, maar vooral bedoeld als opvulling van de woonkamer. Heb best een grote woonkamer en als mijn bank er straks staat is voor mij prima om te gebruiken, maar voor het zicht en mocht er meer visite komen, wel al snel te krap/leeg. Heb een salontafel, dressoir, eettafel, stoelen en wat staande lampen. Een losse fauteuil van mijn bank-serie kost 249 euro en de bank zelf 350 dus dat staat niet in verhouding en zit ook niet lekkerder. Zie:Gisteravond keek ik naar wat meubelfoto's en zag toen een Poang met het kussen in een mooie kleur groen. Dat zag er erg ongewoon uit. Het leek zelfgemaakt te zijn.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik houd straks gewoon 1 plank van de Poang stoel bij mijn meubels en kijk dan wat ik doe. Kleur van het kussen is juist edumblauw geworden omdat alles anders zo grijs is en de grijs van de Poang stoel was niet helemaal dezelfde grijs, dus die viel dan ook al op. Naturel wordt sneller vies en was van mindere kwaliteit. Losse krukjes of stoelen sluiten ook niet helemaal aan bij de inrichting. Twee banken was misschien te veel.
Ik heb wel eetstoelen die tijdelijk als extra stoelen fungeren mocht er meer visite komen.
Woonkamer is bijna 27m2 en vooral in het midden redelijk leeg straks.
Bij nader inzien denk ik dat de POANG ook helemaal niet staat bij mijn interieur straks.. grote kans dat ik 'm retourneer.quote:Op zondag 16 oktober 2016 21:18 schreef Teslynd het volgende:
[..]
Gisteravond keek ik naar wat meubelfoto's en zag toen een Poang met het kussen in een mooie kleur groen. Dat zag er erg ongewoon uit. Het leek zelfgemaakt te zijn.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. even kijken hoe 'leeg' de kamer straks daadwerkelijk is.
Alleen als je een werkblad op maat bestelt neem ik aan.... die ze voor de keukens hebben.quote:Op vrijdag 21 oktober 2016 19:01 schreef DJMO het volgende:
Als ik een werkblad bij ikea bestel, kan dat dan ook op maat gezaagd worden, of moet ik dat zelf doen?
Ik begrijp je bedoeling, maar hoe wil je dat stevig plaatsen dan?quote:Op vrijdag 21 oktober 2016 19:09 schreef DJMO het volgende:
Thanks ladies![]()
Het plan is om twee kastjes (deze en deze) naast elkaar in de keuken te plaatsen, tegen een hoge apothekerskast aan, met daaroverheen een blad dat even diep is als de apothekerskast (60 dus), waardoor je aan de kamerkant dus ruimte voor barkrukken overhoudt om er aan te kunnen eten.
Mijn ideaal is het blad bovenaan door laten lopen en de zijkant af te werken met hetzelfde blad. Ik kan niet met die planner overweg, maar ik hoop dat mijn bedoeling duidelijk is
kasten aan elkaar koppelen met bouten, en met het blad er op bevestigd zou hij door z'n eigen gewicht stabiel genoeg moeten staan.quote:Op vrijdag 21 oktober 2016 19:21 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik begrijp je bedoeling, maar hoe wil je dat stevig plaatsen dan?
Daar heb ik dan weer wat twijfels bij, ik zou hem zeker ook nog op een of andere manier aan een muur bevestigen.quote:Op vrijdag 21 oktober 2016 19:30 schreef DJMO het volgende:
[..]
kasten aan elkaar koppelen met bouten, en met het blad er op bevestigd zou hij door z'n eigen gewicht stabiel genoeg moeten staan.
De apothekerskast die tegen de muur aan komt, wordt idd aan de muur verankerdquote:Op vrijdag 21 oktober 2016 19:55 schreef Leandra het volgende:
[..]
Daar heb ik dan weer wat twijfels bij, ik zou hem zeker ook nog op een of andere manier aan een muur bevestigen.
Het advies van IKEA in dit geval is om het aan de vloer vast te zetten zelfs.quote:Op vrijdag 21 oktober 2016 19:55 schreef Leandra het volgende:
[..]
Daar heb ik dan weer wat twijfels bij, ik zou hem zeker ook nog op een of andere manier aan een muur bevestigen.
Ja, aan de vloer ook idd.... met een beetje mazzel kan dat ook nog wel redelijk onzichtbaar.quote:Op vrijdag 21 oktober 2016 23:18 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
Het advies van IKEA in dit geval is om het aan de vloer vast te zetten zelfs.
Dit is inderdaad geen stabiele opstelling
Dat kan zeker onzichtbaar! Ze verkopen daar nu een setje voor; een houten balk van 8cm hoog (net als de poten) en 2 hoekbeugels. Je schroeft de houten balk en de beugels aan de vloer vast en zet het kastje dmv een schroef vast op de houten balkquote:Op zondag 23 oktober 2016 17:30 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, aan de vloer ook idd.... met een beetje mazzel kan dat ook nog wel redelijk onzichtbaar.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |