Afgelopen weekend sleepte Sattelite 7 de hoofdprijs in de wacht bij de Grote Prijs van Nederland in de categorie Pop/Rock. Hiermee verdiende de band onder andere optredens op Metropolis, Noorderslag en Lowlands. In de categorie Dance was de winst voor Artefact, zij mogen op Metropolis, Dance Valley en Eurosonic laten zien wat ze waard zijn. Corey sleepte de prijs voor beste R/B hiphop act naar huis en in de categorie singer/songwriter ging de eer naar Me Mystery
Pukkelpop vormt front met Lowlands en Bizarre
18 november 2002
Er was al langer sprake van, nu is het dan officieel. Pukkelpop zal komend jaar een week later dan gebruikelijk plaatsvinden, te weten op 28, 29 en 30 augustus 2003.
Het Nederlandse Lowlands festival en het duitse Bizarre maakten al eerder bekend op te schuiven naar het laatste weekend van augustus. De verschuiving zorgt ervoor dat de festivals niet langer samenvallen met de engelse festivals Reading en Leeds, waardoor het voor de festivals makkelijker moet worden om een interessante programmering neer te zetten.
Voor dit soort nieuwtjes kom ik graag even terug op FOK!
en ook dit jaar wéééér eerder ernaartoe: ik wil vooraan de hekken staan als we de campings op mogen
Was het inderdaad maar weer zo ver
Die dance en errenbie acts kunnen me gestolen worden, als het aan mij zo liggen zou LL iets minder populair mogen worden en dat soort "ander publiek" trekkers lekker NIET moeten programmeren.
Gewoon lekker alternatief, rock, metal, punk, etc. Voor dens ga je maar naar die dens/trens feesten die volgens mij elke week gegeven worden.
Dat tiesto publiek van vorig jaar
quote:ik denk dat je je niet zo druk hoeft te maken daarom, de sfeer wordt er naar mijn mening niet minder om.
Op woensdag 4 december 2002 10:38 schreef HeatWave het volgende:
Ik ga ook weer! Ik heb er NU al zin inDie dance en errenbie acts kunnen me gestolen worden, als het aan mij zo liggen zou LL iets minder populair mogen worden en dat soort "ander publiek" trekkers lekker NIET moeten programmeren.
Gewoon lekker alternatief, rock, metal, punk, etc. Voor dens ga je maar naar die dens/trens feesten die volgens mij elke week gegeven worden.
Maar idd, DJ Tiesto of whatever mag van mij thuisblijven.
quote:2 Many Dj's is ook dance die er gewoon goed bij past, vind ik... Maar okee, ik ga niet klagen, het leuke van Lowlands is net dat er zo veel variatie is. Beval iets je niet, dan ga je gewoon bij een ander podium even kijken. Qua sfeer vind ik weinig veranderen..
Op woensdag 4 december 2002 10:43 schreef Henkmanz het volgende:[..]
ik denk dat je je niet zo druk hoeft te maken daarom, de sfeer wordt er naar mijn mening niet minder om.
je hebt gelijk op het gebied van Dance enzo, maar acts zoals Tricky en Delinquent Habits( die er 2001 stonden) horen naar mijn mening wel thuis op een festival als lowlands..
Afgelopen jaar stond Royksopp er, das ook een soort van dance-act; maar zo'n act hoort er juist te staan: want die zijn hartstikke goed.
Je kan die acts niet echt indelen in 1 groep, en dat maakt het lowlands-material.Maar idd, DJ Tiesto of whatever mag van mij thuisblijven.
Ik snap niet waarom het moet, je hebt innercity, dat feest in de rai, dancevalley , sensation etc etc etc.
Waarom moet LL ook vervuild worden met die herrie?
Dat het divers moet zijn snap ik ten dele wel, maar doe dan The Prodigy ofzo.....
Lekker relaxed soundje hebben die gozers.
quote:LL 2001, prodigy
Dat het divers moet zijn snap ik ten dele wel, maar doe dan The Prodigy ofzo.....
ik stond in het midden: jammer van de "stroomuitval", maar de show die ze gaven toen de stroom weer terug was : wow!
ok
prodigy optreden 2001 vond ik eerlijk gezegt een beetje tegenvallen, in vergelijking met pinkpop 1996 afsluiter dat was pas een feest maar ok
quote:heb pinkpop 1996 niet meegemaakt, dus kan het niet vergelijken
Op woensdag 4 december 2002 11:34 schreef anima het volgende:
wohhooo ik kan mij bij de pagina 1 van lowlands topic 1 aanschuiven.ok
prodigy optreden 2001 vond ik eerlijk gezegt een beetje tegenvallen, in vergelijking met pinkpop 1996 afsluiter dat was pas een feest maar ok
quote:Precies, men zegt wel dat de sfeer niet heel erg veranderd, maar het is zo'n zeur publiek.
Op woensdag 4 december 2002 11:39 schreef FLIPNEUS het volgende:
Hopen dat er niet zoveel Tiesto (oh, help, ik heb modder aan mijn schoenen) publiek komt als vorig jaar en dat het niet zo'n chaos wordt als vorig jaar op donderdagavond.
"Mijn dure gucci schoentjes, zonder welke ik GEEN lol kan hebben, worden vies." Van die enge witte sissy shirtjes mogen natuurlijk ook niet vies worden.
Dit is een festival!!!! geen huis-nichten-feest. Lekker baggeren en ploeteren, lol hebben ondanks alles. Natuurlijk mag het van mij prima weer zijn hoor, des te beter, maar ECHTE festival gangers janken niet als het regent!!!
Dat buik schuiven bij de alfa tent was ook wel lachuh.
quote:2001 was het bij de Charlie tent ;D
Op woensdag 4 december 2002 11:51 schreef CactusJack het volgende:
Dat buik schuiven bij de alfa tent was ook wel lachuh.![]()
quote:Wat een onzin, dan hoef je ook geen metal meer te programmeren en zo heb je voor elke stroming wel een festival, dus weg met t toneel, cabaret en ballet etc. etc. Lowlands is juist een breed festival, ben er nu 3 keer geweest en juist die diversiteit trekt me aan!!!
Op woensdag 4 december 2002 10:49 schreef HeatWave het volgende:
IS ook zo, qua sfeer valt het wel mee, maar er is wel minder geld voor echte actszo'n triesto komt ook niet voor niets, heb ik liever een kleine punkband ofzo.
Ik snap niet waarom het moet, je hebt innercity, dat feest in de rai, dancevalley , sensation etc etc etc.
Waarom moet LL ook vervuild worden met die herrie?
En ja ik heb met veel plezier bij Tiesto gestaan ja!!!! maar ook bij beef en bij Filter en bij droog brood!!!!!
Je kan altijd wel zeuren, tris gewoon een muziek stroming die je niet leuk vind en t volk wat er heen gaat staat je niet aan. Ja dat kan, de mensen die bij Trance energy komen vind k ook bagger, geef mij maar liever een klein feest erbij en die sfeer daarvan, allemaal dansen super onderelkaar hing er wel in de Bravo tijdens de set Tiesto.
Dr zijn ook mensen die zich vermaakt hebben bij Nickelback, nou daar kan k me nix bij voorstellen ( k noem t maar t Amerikaanse kane )
Dus zo is er altijd wel iest met de programmering!!!
Maargoed, k heb nu al weer zin in Lowlands!!!!!
mijn verlanglijstje:
The Chemical Brothers
The Gathering
En de Bravo weer naar oorspronkelijkgrote (3 jaar terug)
En de Bacardi Breezer tent eruit!!!!!!!!
quote:Dat is ook wel ff heel wat anders dan Triesto! Er mag van mij opzich wel dance ofzo zijn, maar waarom nou weer zo'n megapopie act die breezervolk trekt? Er is toch zat "betere" dans te vinden?
Op woensdag 4 december 2002 14:41 schreef rubbereend het volgende:[..]
mijn verlanglijstje:
The Chemical Brothers
The Gathering
En vergeleken met trens/errenbie parties is het maar karig gesteld met de MUZIEK feesten en festivals hoor. Er is lijkt het wel elke week een trens(oid) feest.
maar goed, het is toch niet aan mij om de programmeing te maken, maar het hoeft van mij niet dat meeloop publiek.
Ik vermaak me toch wel, lekker modderglijden en spetteren over de dure glinstershirtjes
quote:Van mij mogen ze zeker wel naast rock,metal, punk enz ook dens programeren. Er zijn genoeg mensen, like my, die gewoon een brede smaak hebben en een heleboel stijlen leuk vinden. de ene stijl iets meer dan de ander, maar dat maakt niet uit.
Ik ga ook weer! Ik heb er NU al zin inDie dance en errenbie acts kunnen me gestolen worden, als het aan mij zo liggen zou LL iets minder populair mogen worden en dat soort "ander publiek" trekkers lekker NIET moeten programmeren.
Maar je hebt gelijk wat dat publiek betreft, LL is modder, dus niet zeuren dan
quote:Ik heb na het concert van NOFX heel even met Timmy The Turtle staan praten die buiten promo'tjes uit stond te delen en die zei dat ze in 2003 geen Warped Tour gingen doen en dus hoogstwaarschijnlijk naar Europa komen in de zomer.
Op woensdag 4 december 2002 14:57 schreef kroegtijger het volgende:
NOFX
Maar ik zelf vind dat het niet nodig is op dit festival, er is genoeg voor hen. Dancevalley is toch ook niet gemengd, Innercity, sensation? Er is volgens mij maar 1 echt puur (groot)metal/alto festival, Dynamo, en zelfs dat heeft het zwaar omdat het niet populair genoeg is.
Er zijn nog zat kleine festivals, maar das toch anders dan een 3 daags feest.
quote:het is wel veel geld, maar zeker niet duur vind ik, 100 euro voor 2 dagen muziek incl. camping valt nog wel mee.
Op woensdag 4 december 2002 15:22 schreef Frenkie het volgende:
Hmm ik denk dat ik alleen ga als ik een aantal vrijkaartjes kan regelen.Ik vond de donderdag wel oke, maar een kaartje kost klauwen geld en ik wil ook nog naar italie, en skieen deze zomer.
quote:Zou wel vette sjit zijn. Hoop nog steeds op weezer. Die zullen toch ook wel weer naar europa komen. Zijn vorig jaar maar heel even geweest in Engeland en verder nergens.......Pinkpop of lowlands zou wel heel cool zijn dan
Op woensdag 4 december 2002 15:12 schreef FLIPNEUS het volgende:[..]
Ik heb na het concert van NOFX heel even met Timmy The Turtle staan praten die buiten promo'tjes uit stond te delen en die zei dat ze in 2003 geen Warped Tour gingen doen en dus hoogstwaarschijnlijk naar Europa komen in de zomer.
quote:De kaartjes zijn niet het duurste, dat is pas het begin. Wat je daar uitgeeft aan drank, dat zijn de echte kosten.
Op woensdag 4 december 2002 15:24 schreef HeatWave het volgende:
het is wel veel geld, maar zeker niet duur vind ik, 100 euro voor 2 dagen muziek incl. camping valt nog wel mee.
Al moet je prioriteiten stellen, frenkie skieen is ook niet goedkoop nee...
quote:mee eens
Op woensdag 4 december 2002 15:32 schreef kroegtijger het volgende:[..]
Zou wel vette sjit zijn. Hoop nog steeds op weezer. Die zullen toch ook wel weer naar europa komen. Zijn vorig jaar maar heel even geweest in Engeland en verder nergens.......Pinkpop of lowlands zou wel heel cool zijn dan
verder hoop ik op
-I am kloot
-Depeche mode (dat zou iets te mooi zijn)
ik hoop eigenlijk dat het weer zo gaat regenen. ik vond het wel wat hebben. Snel onder een partytent gaan staan en er dan 1,5 uur later achterkomen dat het niet je eigen partytent is, omdat je er geen (bij)hebt
En ik hoop dat er wat meer punk komt..
Flogging Molly was goeedd
En Deftones zou heel leuk zijn. Maar dan wel op de Dommelsch, net zoals in 2000.
maareh, dat je de wat populairdere acts moet uitnodigen is logisch als je een festival groot wil houden, maar dat is wat anders dan triesto boeken. Die man heeft een eigen schare "fans"
Nickelback is natuurlijk wel even van een heel andere klasse, die maken namelijk muziek.
Wel makkelijker in het gehoorliggend dan bv Korn, maar nog steeds lekkere rock.
Liever meeloop alto's dan die-hard house freaks trouwens..veel relaxter volk.
Liever 30000 altos/rockers dan 50000 mensen met 20000 housers hoor....kwaliteit voor kwantiteit.
Maar goed ieder zijn eigen mening, en iedereen heeft recht op mijn mening
quote:of No Use
Op woensdag 4 december 2002 15:37 schreef FLIPNEUS het volgende:
Ik hoop stilletjes op Pearl Jam.En Deftones zou heel leuk zijn. Maar dan wel op de Dommelsch, net zoals in 2000.
Ik zat er warmpjes bij, en heb werkelijk ál het eten geprobeerd
quote:LOL mazzelp*k
Op woensdag 4 december 2002 15:39 schreef irestmycase het volgende:
Ik had trouwens betaald voor 16 muntjes en ik kreeg er 60Ik zat er warmpjes bij, en heb werkelijk ál het eten geprobeerd
Pearl Jam ,dat zou zo waanzinnig zijn dat ik alleen DAARVOOR al 200 euro over zou hebben
quote:Hmmmm, kheb daar niets gekocht hoor, had alles al wat ik goed vond, zoals altijd....
Op woensdag 4 december 2002 15:43 schreef FLIPNEUS het volgende:
Ik vind wel dat ze de Boudisque op het festivalterrein weg moeten laten, kost me veel te veel geld.
quote:Ik acht CD's, vooral spul wat ik daar ontdekte en wat er dat weekend uitkwam.
Op woensdag 4 december 2002 15:44 schreef HeatWave het volgende:[..]
Hmmmm, kheb daar niets gekocht hoor, had alles al wat ik goed vond, zoals altijd....
quote:ouch dure grappen dan!
Op woensdag 4 december 2002 15:46 schreef FLIPNEUS het volgende:[..]
Ik acht CD's, vooral spul wat ik daar ontdekte en wat er dat weekend uitkwam.
quote:die waren bij mij na een halve dag al op
Op woensdag 4 december 2002 15:41 schreef HeatWave het volgende:[..]
LOL mazzelp*k
Pearl Jam ,dat zou zo waanzinnig zijn dat ik alleen DAARVOOR al 200 euro over zou hebben
quote:Even een misverstand uit de weg ruimen:
Op woensdag 4 december 2002 15:15 schreef HeatWave het volgende:
Er is volgens mij maar 1 echt puur (groot)metal/alto festival, Dynamo, en zelfs dat heeft het zwaar omdat het niet populair genoeg is.
quote:OK dan tnx!!!
Op woensdag 4 december 2002 15:52 schreef Kiff het volgende:[..]
Even een misverstand uit de weg ruimen:
Dynamo heeft het zwaar gehad dankzij problemen met de locatie en Mond en Klauw Zeer. Absoluut niet omdat het niet populair genoeg zou zijn. Dit jaar kon het maar 1 dag zijn, gekoppeld aan Bospop. Vorig jaar ging het niet door wegens MKZ en het jaar daarvoor kon het ook maar 1 dag zijn. Kortom, in 1999 was voor het laatst drie dagen DOA, de roem van Dynamo is dus een beetje afgenomen. Dynamo '95 had circa 120.000 bezoekers, da's 2x zo groot als Lowlands.... Het jaar daarna waren er slechts 60.000 bezoekers toegestaan omdat er in 95 asociaal veel files stonden vanwege de grote toeloop. Als het festival de laatste jaren niet zo belachelijk veel pech had gehad, dan zou het nu nog steeds het grootste (betaalde) festival van Nederland kunnen zijn.
maar goed, het is nog steeds maar 1 festival..tegenover een miljoen van die huis feesten.
Gun ons nou ook eens ons eigen feestje
quote:Ik vond Tiesto toch wel stoer vorig jaar.
Maar zo 1 mag er tussendoor verder hoeft het van mij alleen maar Punk, Metal etc te zijn
maargoed daarover weer genoeg, nog een verzoek aan mojo of ze alsjeblieft willen stoppen met het laten groeien van het festival, 60.000 is wel genoeg!!!! en niet weer een paar duizend erbij!!!!
Garbage voeg k ff toe aan mijn verlanglijste samen met de Beasti Boys ( k weet nooit hoe die naam schrijft)
zou idd leuk zijn als die er volgend jaar bij zijn..
Ik ben in elk geval weer van de partij ; )
lekker lammen en zwemmen voor de Alpha tent
quote:mijn versie:
Op vrijdag 6 december 2002 13:00 schreef Henkmanz het volgende:
Beastie boys is het ;Pzou idd leuk zijn als die er volgend jaar bij zijn..
Ik ben in elk geval weer van de partij ; )lekker lammen
en zwemmen voor de Alpha tent
Ik hoop op Deftones, Red Hot Chili Peppers, Audioslave (mjaaa ) Foo Fighters, Radiohead...maar dat zou allemaal wel heel erg mooi zijn. Silverchair zou best een kunnen komen, omdat ze vorig jaar hadden gecancelled.
WT zou bijvoorbeeld wel erg leuk zijn als ze er weer zijn
ach en Radiohead en Lenny Kravitz zou ik ook wel eens live willen zien
[Dit bericht is gewijzigd door ImPrEzA op 07-12-2002 23:13]
- weezer
- foo fighters
- de Travolta's
- disturbed
- spineshank
- manu chao
- muse
- godsmack
- band zonder naam
- scala kinderkoor
- veel drum and bass
- 2 many dj's
- een betere 24 uurs tent met een limiet van 1 keer bro hym draaien per 12 uur
- deftones
- audioslave
- SOAD
- Kitty
- Papa Roach
- Creed
- FatBoy Slim
- Blink 182
- Nofx
- en zoveel meer
quote:Jaaa die zijn echt koel
Op woensdag 11 december 2002 17:57 schreef wc-eend het volgende:
- scala kinderkoor
quote:
Op woensdag 11 december 2002 17:57 schreef wc-eend het volgende:
tjha wie mogen er komen :p.....
- band zonder naam
Ik hoop at Beef dit jaar komt. als het dan toch divers moet zijn!
Zwaar relaxed, ik vond immortal enkele jaren gelden ook wel lachen.
quote:Bovendien komt er een nieuw album uit en dan eerst ff touren in Amerika en dan naar Europa!
Op woensdag 4 december 2002 15:12 schreef FLIPNEUS het volgende:[..]
Ik heb na het concert van NOFX heel even met Timmy The Turtle staan praten die buiten promo'tjes uit stond te delen en die zei dat ze in 2003 geen Warped Tour gingen doen en dus hoogstwaarschijnlijk naar Europa komen in de zomer.
quote:Dat wordt dan dus de Alpha vol met kindjes die voor het eerst naar Lowlands mogen en claimen NOFX al jaren te kennen voordat ze commercieel werden.
Op woensdag 18 december 2002 13:25 schreef Kos het volgende:[..]
Bovendien komt er een nieuw album uit en dan eerst ff touren in Amerika en dan naar Europa!
NOFX in de Golf... heerlijk!
- Mars Volta
- Queens of the stone age
- RHCP (als ze tenminste een beetje ouwe nummer spelen, anders laat ze maar thuis)
- Placebo
- Sonic Youth!!!
- The Strokes
- Audioslave
Zo moeilijk moet dat toch niet zijn?
quote:Wanneer werden ze commercieel?
Op woensdag 18 december 2002 13:35 schreef Da hopman het volgende:[..]
Dat wordt dan dus de Alpha vol met kindjes die voor het eerst naar Lowlands mogen en claimen NOFX al jaren te kennen voordat ze commercieel werden.
quote:Die mogen van mij nu idd eindelijk wel eens komen, maar ik denk het niet.
Op zaterdag 28 december 2002 14:06 schreef webfreak het volgende:
Van mij mogen deze bands wel:
- RHCP (als ze tenminste een beetje ouwe nummer spelen, anders laat
quote:Ik zeg niet dat ze commercieel zijn, maar dat roept iedereen dan. Ik kan me nog zo'n topic begin dit jaar herinneren dat SOAD op de radio gedraaid werd met daaraan maar meteen de conclusie gekoppeld dat ze dus commercieel geworden zijn en dus vroeger beter waren.
Op zaterdag 28 december 2002 14:16 schreef Fatality het volgende:[..]
Wanneer werden ze commercieel?
Ik persoonlijk heb zowiezo een pesthekel aan het label commercieel.
quote:zou leuk zijn, heb r in 2000 net gemist en t was toen een druk bezocht optreden op de higer ground
Op zondag 29 december 2002 00:22 schreef peaceman het volgende:
An Pierle verdient er te staan
quote:idd
Op zondag 29 december 2002 15:55 schreef Da hopman het volgende:[..]
Ik zeg niet dat ze commercieel zijn, maar dat roept iedereen dan. Ik kan me nog zo'n topic begin dit jaar herinneren dat SOAD op de radio gedraaid werd met daaraan maar meteen de conclusie gekoppeld dat ze dus commercieel geworden zijn en dus vroeger beter waren.
Ik persoonlijk heb zowiezo een pesthekel aan het label commercieel.
lekker boeie of iets commercieel is of niet...
btw van mij mogen zeker de volgende bands komen:
- godsmack
- disturbed
- en nog wat meer
[edit]
Bands die mogen komen :
Lorenzo de preti
Fear Factory
Prodigy (Wordt de 2e x voor ze mochten ze komen )
Hoezo is het dan divers? die zijn de afgelopen 2 jaar ook geweest hoor en daarnaast
ik op beef.. 2 jaar terug een uur lang op dood verveeld (kende het niet
placebo toen gemist, kende ik OOK niet
)
Waarom heb ik niemand nog horen vragen om Millencolin ().. ook weezer / offspring / nog een optreden van Millencolin / Munda Diao / ... teveel om op te noemen
quote:3de keer.
Op maandag 30 december 2002 16:44 schreef frank_woei het volgende:Prodigy (Wordt de 2e x voor ze mochten ze komen
)
quote:fok.. 3 x al?
Op vrijdag 3 januari 2003 01:11 schreef mouzzer het volgende:[..]
3de keer.
Aww nouhou
quote:Jeuj, kunnen ze weer met een DAT-je mee gaan schreeuwen
[b]Op maandag 30 december 2002 16:44 schreef frank_woei het
Prodigy (Wordt de 2e x voor ze mochten ze komen)
quote:al 2 keer op lowlands volgens mij.
Op woensdag 11 december 2002 17:06 schreef kroegtijger het volgende:
deftones zou zeker cool zijn. Die hebben er toch al een keer gestaan dacht ik? Ik stond toen helemaal vooraan, maar ik weet niet meer of t pinkpop of lowlands was......was in ieder geval wel supercool
Tering, nu ik dit topic lees kan ik al bijna niet meer wachten.
Ik heb er nu alweer volop zin in.
Dit jaar ga ik alleen niet meer buikglijden door de modder
Nog steeds littekens op m'n arm van de ontstekingen die ik heb opgelopen toen ik een asfaltweggetje meepakte.
Lowlands 2002 is vereeuwigd op mijn rechterarm
[Dit bericht is gewijzigd door Roellio op 30-01-2003 19:00]
ellende toch? met dubbel "L"
[Dit bericht is gewijzigd door Roellio op 30-01-2003 19:04]
(trouwens Zeborik, deze was niet in de index te zien)
quote:Gut, wat zielig
Op donderdag 30 januari 2003 18:53 schreef Roellio het volgende:
Gewoon voor de na-pret van vorig jaar moest ik 'm gewoon even posten.
En ach, snap ook niet dat er zoveel van die saaie DJ's aanwezig zijn, maar ach, als er vraag naar is, wat maakt 't uit? Er zijn zoveel tenten daaro, je hoeft je er niet te vervelen
Ik vind sommige van die pop/rock-bandjes net zo erg (Green lizard/Korn/Nickelback, dat werk )
Persoonlijk ga ik vooral voor de wat aparte artiesten, die zijn er ieder jaar weer in overvloed
Guano Apes
Sonic Youth
Zwan
Silverchair mag het van vorig jaar wel even goedmaken
Nine Inch Nails
Hooverphonic
Coldplay
Too Many Dj's
(M'n vriendin. en die komt ook normaalgezien)
Voorverkoop Lowlands start zaterdag
Aanstaande zaterdag 1 februari begint de kaartverkoop voor de 11e editie van A Campingflight to Lowlands Paradise 2003.
Traditiegetrouw gaat de kaartverkoop voor Lowlands al van start lang voordat de eerste naam van het programma bekend is. Maar dat is voor de echte Lowlander geen bezwaar. Die weet dat hij op Lowlands gaat genieten van het meest relevante uit het huidige aanbod aan alternatieve muziek, dance live acts en dj's, theater, stand up comedians, beeldende kunst, films, straattheater en schrijvers.
Vanaf 1 maart gaat de volledig vernieuwde Lowlands website www.lowlands.nl on line en worden de eerste bevestigde acts druppelgewijs bekend gemaakt via die site.
Het aftellen kan beginnen!
A Campingflight to Lowlands Paradise 2003
Vr 29, za 30 en zo 31 augustus 2003
Aanvang: vrijdag 16.00 uur
Entree: ¤ 107,50 (3 dagen festival, incl. kamperen, excl. servicekosten) of combi-ticket ¤ 125,- (3 dagen festival, incl. kamperen + 3 dagen toegang tot Six Flags Holland, excl. servicekosten)
Let op: De kaartverkoop start aanstaande zaterdag 1 februari om 11.00 uur.
Logo van dit is ook funny
quote:Was een hoop leeswerk, maar zeker de moeite waard. Vorig jaar over het hoofd gezien. De spin-ff elende op Night of the promms was ook goed.
Gewoon voor de na-pret van vorig jaar moest ik 'm even posten.ellende toch? met dubbel "L"
Saybia
Kent
Incubus
SOAD
Grooverider
Coldplay
The hives
HowieB
Plaid
Secret Cinema
Tricky
Hoobastank
DEPECHE MODE
Radiohead
ehh
quote:Weer 10 Euro duurder? Nouja, het is het waard dus...
Op vrijdag 31 januari 2003 08:53 schreef Da hopman het volgende:
Bron: Mojo mailingVoorverkoop Lowlands start zaterdag
Aanstaande zaterdag 1 februari begint de kaartverkoop voor de 11e editie van A Campingflight to Lowlands Paradise 2003.
Traditiegetrouw gaat de kaartverkoop voor Lowlands al van start lang voordat de eerste naam van het programma bekend is. Maar dat is voor de echte Lowlander geen bezwaar. Die weet dat hij op Lowlands gaat genieten van het meest relevante uit het huidige aanbod aan alternatieve muziek, dance live acts en dj's, theater, stand up comedians, beeldende kunst, films, straattheater en schrijvers.
Vanaf 1 maart gaat de volledig vernieuwde Lowlands website www.lowlands.nl on line en worden de eerste bevestigde acts druppelgewijs bekend gemaakt via die site.
Het aftellen kan beginnen!
A Campingflight to Lowlands Paradise 2003
Vr 29, za 30 en zo 31 augustus 2003
Aanvang: vrijdag 16.00 uur
Entree: ¤ 107,50 (3 dagen festival, incl. kamperen, excl. servicekosten) of combi-ticket ¤ 125,- (3 dagen festival, incl. kamperen + 3 dagen toegang tot Six Flags Holland, excl. servicekosten)Let op: De kaartverkoop start aanstaande zaterdag 1 februari om 11.00 uur.
Logo van dit is ook funny
[afbeelding]
quote:Niet zo zeuren, lowlands is lowlands. Geld is bijzaak.
Op vrijdag 31 januari 2003 19:17 schreef FLIPNEUS het volgende:
Allejezuschristus, dat is dus gewoon dik 60 gulden duurder dan het kaartje in 2000, en je gaat me echt niet wijsmaken dat dat allemaal inflatiecorrectie is.
Radiohead
Zwan
Audioslave
Silverchair
Niels Petter Molvaer
Tool
Queens of the Stone Age
Maar dat zal wel weer te veel van het goeie zijn.
Radiohead doet trouwens wel 2 festivals in Duitsland eind juni, dus wie weet.
quote:
Op vrijdag 31 januari 2003 19:17 schreef FLIPNEUS het volgende:
Allejezuschristus, dat is dus gewoon dik 60 gulden duurder dan het kaartje in 2000, en je gaat me echt niet wijsmaken dat dat allemaal inflatiecorrectie is.
quote:Ik heb voorlopig ook nog wel geduld. Meestal koop ik hem pas begin juli. Weet by the weg, iemand hoeveel kaartjes er verkocht worden dit jaar?
Op zaterdag 1 februari 2003 15:46 schreef febster het volgende:
Wie heeft er al een kaartje?
Vorig jaar had ik hem wel op de eerste dag, dit jaar heeft het niet zo'n haast.
Neeuuh, ik wacht nog wel ekkes met mijn kaartje. Of ze moeten opeens met een paar superacts aankomen waardoor er een stormloop ontstaat. Maar ook dat gebeurd meestal pas in een later stadium.
quote:Acts maken me eigenlijk heel weinig uit op Lowlands, ik ga sowieso.
Op dinsdag 18 februari 2003 13:47 schreef Da hopman het volgende:
Ik vermoed dat het kaartaantal gelijk is aan dat van vorig jaar. Maar ik denk dat vorig jaar een hoop reunisten zijn geweest omdat het de 10e keer was. Daarnaast zijn een hoop newbies geweest omdat DJ Tostie er ook was (zie bovenstaand topic) Dus die beide groepen vallen dit jaar al af. Daarnaast hebben denk ik een hoop mensen het vorig jaar als te druk of te "commercieel" ervaren en zullen dus dit jaar op zoek gaan naar de nieuwe alternatieve festivalletjes.Neeuuh, ik wacht nog wel ekkes met mijn kaartje. Of ze moeten opeens met een paar superacts aankomen waardoor er een stormloop ontstaat. Maar ook dat gebeurd meestal pas in een later stadium.
Ik kooop m'n kaartje denk ik binnen de eerste 2 maanden, het gevoel van dat ding al in huis te hebben, is gewoon heel leuk.
Ook houd ik tot die tijd ebay in de gaten voor wat betreft de kaartenhandel. Dit heeft mij de laatste jaren behoorlijk wat extra biertjes/t-shirts opgeleverd.
quote:Dat heb ik nog nooit gedaan.
Op dinsdag 18 februari 2003 13:57 schreef Da hopman het volgende:
Ook houd ik tot die tijd ebay in de gaten voor wat betreft de kaartenhandel. Dit heeft mij de laatste jaren behoorlijk wat extra biertjes/t-shirts opgeleverd.
Ach, je kunt gerust uitstellen tot en met juni, daarna wordt het wat riskanter..
quote:Tja, ze zullen het blijven doen...
Op dinsdag 18 februari 2003 16:47 schreef Vork het volgende:
Dat was te verwachten natuurlijk
quote:Het eerste jaar dat ik ging was het 130 geloof ik. Dat was lowlands '97.
Op dinsdag 18 februari 2003 18:22 schreef sweek het volgende:[..]
Tja, ze zullen het blijven doen...
Ik hoorde laatst dat het ooit 100 NLG is geweest? Klopt dit?
Dan zijn ze wel erg "vooruitgegaan".
Aan de hand van deze gegevens durf ik rustig te gokken dat het ooit een paar tientjes is geweest. Vergeet alleen niet wat je allemaal krijgt, voor het bedrag dat er voor een kaartje betaald moet worden.
quote:Wat is het toch snel gegaan met die prijs dan...
Op dinsdag 18 februari 2003 18:27 schreef Roellio het volgende:[..]
Het eerste jaar dat ik ging was het 130 geloof ik. Dat was lowlands '97.
Gezien het feit dat afgelopen jaar "10 jaar lowlands" was, is lowlands dus begonnen in 1992. Dat betekent dat er voor lowlands '97 reeds 5 maal lowlands is geweest.Aan de hand van deze gegevens durf ik rustig te gokken dat het ooit een paar tientjes is geweest. Vergeet alleen niet wat je allemaal krijgt, voor het bedrag dat er voor een kaartje betaald moet worden.
quote:En het is qua opzet natuurlijk ook veel groter geworden, er komt elk jaar eigenlijk wel iets bij.
Op dinsdag 18 februari 2003 18:44 schreef sweek het volgende:[..]
Volgens mij is hun winstmarge niet echt groot geworden, de bands kosten allemaal ook een stuk meer etc.
Ik weet alleen wel dat ik dit jaar ervoor ga zorgen dat ik donderdagochtend al bij de ingang ben, die ellende van vorig jaar wil ik echt niet weer meemaken.
quote:Ik was er vorig jaar ook al donderdagochten,d ik vond het toen al heel lang wachten, maar het kan nog langer heb ik achteraf ook gehoord.
Op dinsdag 18 februari 2003 19:11 schreef FLIPNEUS het volgende:[..]
En het is qua opzet natuurlijk ook veel groter geworden, er komt elk jaar eigenlijk wel iets bij.
Ik weet alleen wel dat ik dit jaar ervoor ga zorgen dat ik donderdagochtend al bij de ingang ben, die ellende van vorig jaar wil ik echt niet weer meemaken.
quote:Ik heb
Op dinsdag 18 februari 2003 19:12 schreef sweek het volgende:[..]
Ik was er vorig jaar ook al donderdagochten,d ik vond het toen al heel lang wachten, maar het kan nog langer heb ik achteraf ook gehoord.
Volgens mij kwam dat omdat ze toen zeiden dat de hekken op donderdagavond niet open waren. Nu zeiden ze dat het gewoon al open ging.
Maar het voordeel is wel dat als ik op vrijdag aankom mijn tentje staat, mijn bedje gespreid is en mijn biertje klaarstaat en ik dus snel mijn slechte zin kwijt ben.
Het enige wat zwaar klote is, is dat je met je straalbezopen kop tussen duizenden liggende mensen door moet manouvreren zonder bovenop iemand te gaan staan als je moet pissen.
quote:beetje strategisch bij de bosjes!!!!
Op woensdag 19 februari 2003 13:51 schreef Roellio het volgende:
Wij komen elke jaar op donderdag om een uur of 3 aan, tassen neergooien, al liggend een beetje zuipen en blowen. Ik vind het geen enkel probleem om 4 uur te wachten.Het enige wat zwaar klote is, is dat je met je straalbezopen kop tussen duizenden liggende mensen door moet manouvreren zonder bovenop iemand te gaan staan als je moet pissen.
quote:Liever niet, want dan ben ikzelf die gast waar al die andere bezopen mensen bovenop gaan staan.
Op woensdag 19 februari 2003 14:19 schreef meemakuh het volgende:[..]
beetje strategisch bij de bosjes!!!!
quote:Als je er toch al een tijdje komt valt waarschijnlijk de verschuiving van "alternatief" naar ""minder" alternatief" wel op
Op woensdag 4 december 2002 14:41 schreef rubbereend het volgende:[..]
Wat een onzin, dan hoef je ook geen metal meer te programmeren en zo heb je voor elke stroming wel een festival, dus weg met t toneel, cabaret en ballet etc. etc. Lowlands is juist een breed festival, ben er nu 3 keer geweest en juist die diversiteit trekt me aan!!!
En ja ik heb met veel plezier bij Tiesto gestaan ja!!!! maar ook bij beef en bij Filter en bij droog brood!!!!!
Je kan altijd wel zeuren, tris gewoon een muziek stroming die je niet leuk vind en t volk wat er heen gaat staat je niet aan. Ja dat kan, de mensen die bij Trance energy komen vind k ook bagger, geef mij maar liever een klein feest erbij en die sfeer daarvan, allemaal dansen super onderelkaar hing er wel in de Bravo tijdens de set Tiesto.Dr zijn ook mensen die zich vermaakt hebben bij Nickelback, nou daar kan k me nix bij voorstellen ( k noem t maar t Amerikaanse kane
)
Dus zo is er altijd wel iest met de programmering!!!
mijn verlanglijstje:
The Chemical Brothers
The Gathering
(ik doel in dit geval op de schuiving van DnB in bravo naar alleen maar trance en alleen nog DnB in india....)
maarja, lowlands sfeer kan toch niets tegenop
Queens of the stone age
Foo Fighters
Tenacious D (zo dat is al drie keer Dave Grohl)
Fantomas (of mr. bungle of tomahawk of iets anders van Mr. Patton)
Tool
Audioslave
Life of Agony (ze waren toch weer bij elkaar?)
Melvins
Mjaah hier zou ik zeer tevreden over zijn.
Op mijn 15e ging ik voor bands als silverchair etc naar lowlands..tegenwoordig kom ik meer voor de sfeer want mijn muzieksmaak is wel iets veranderd -> helaas komen er weinig stoner bands
Eerste optreden was lowlands 99 -> Lit op dommelsch (was dacht ik toen nieuw) meteen een plectrum gescoord
Dit jaar gewenst: Queens of the Stoneage, Monster Magnet, Dozer, Solace, Unida.. stonerbands zijn eigelijk zowiezo welkom
Nu alleen zien of er nog mensen met zin en wat geld over zijn.. zou wel heel sloeberig staan als ik in mijn uppie moest
Mijn verlanglijsie:
Slipknot, Stone Sour, Zwan, Vex Red, Foo Fighters, Metallica!, Silverchair, Deftones....um dat wast wel voorlopig...
quote:ja ze doen in augustus diverse festivals in europa aan, maar k voorspel: de geruchten zullen weer hevig zijn (net als de afgelopen jaren) maar ze zullen niet komen (net als de afgelopen jaren)
Op donderdag 27 februari 2003 18:31 schreef febster het volgende:
oeh! RHCP hebben een Europese tour in Augustus![]()
maar als ze wel komen wordt dat een een gekkenhuis bij de Alpha net als bij K's Choice 2 of 3 jaar geleden
UNDERWORLD!
Ik ga niet naar lowlands, maar hoop wel dat ze (weer) komen.
ook de eerste namen zijn er bekend gemaakt:
Caesar
Corvux Corax
Dusminguet
Satellite7
Youngblood Brass Band
dus...
quote:Vooral die idolssmoelen in het begin
Op zaterdag 1 maart 2003 20:27 schreef Doormat het volgende:
en de nieuwe lowlands-site is weer in de lucht.... weer net zo irritant als vanoudsmaar ja, wel geinig.
quote:Generaliseer eens even niet zo, ontzettende loser. Heel de zomer zit vol met openlucht houseparty's, denk je dat daar niet vrolijk in de modder wordt gedanst als het regent? MysteryLand is ook ooit 3 dagen geweest, daar liep ook iedereen gewoon door de bagger. N1 vorig jaar idem dito, 24 uur per dag dikke techno, heel een camping vol blubber en niemand die klaagt hoor. Dat jij nou even afgaat op die 2 sukkels die dachten dat Lowlands overdekt zou zijn
Op woensdag 4 december 2002 11:43 schreef HeatWave het volgende:[..]
Precies, men zegt wel dat de sfeer niet heel erg veranderd, maar het is zo'n zeur publiek.
"Mijn dure gucci schoentjes, zonder welke ik GEEN lol kan hebben, worden vies." Van die enge witte sissy shirtjes mogen natuurlijk ook niet vies worden.
Dit is een festival!!!! geen huis-nichten-feest. Lekker baggeren en ploeteren, lol hebben ondanks alles. Natuurlijk mag het van mij prima weer zijn hoor, des te beter, maar ECHTE festival gangers janken niet als het regent!!!
Bovendien bestaan er ook mensen zoals ik die NIET in hokjes denken (zoals jij) en het heel erg waarderen als er goede techno DJ's als Umek en Speedy J. tussen het programma staan. OVerdag een goede rockband bekijken en 's nachts lekker dansen op goede techno... ideaal.
Je bent weer een mooi voorbeeld van hoe open-minded 'alternatieve-muziek liefhebbers' altijd zijn, maar goed, dat wist ik al langer.
quote:En met dat woordje altijd generaliseer je zelf...maar goed, verder ben ik het wel met je post eens
Op woensdag 5 maart 2003 13:27 schreef Kamphuys het volgende:[..]
Je bent weer een mooi voorbeeld van hoe open-minded 'alternatieve-muziek liefhebbers' altijd zijn, maar goed, dat wist ik al langer.
Altijd = Soms kunnen zijn
en Tiesto... ook geen idee wat die daar deed
quote:93 - 75,- 7500 bezoekers (cap. was 15000) rood plastic bandje
Op dinsdag 18 februari 2003 18:22 schreef sweek het volgende:[..]
Tja, ze zullen het blijven doen...
Ik hoorde laatst dat het ooit 100 NLG is geweest? Klopt dit?
Dan zijn ze wel erg "vooruitgegaan".
quote:in 02 hing er ook een kliko aan je lintje alleen dr was wat meer over nagedacht over hoe ze hem eraan deden
Op woensdag 5 maart 2003 20:36 schreef Da hopman het volgende:[..]
93 - 75,- 7500 bezoekers (cap. was 15000) rood plastic bandje
94 - 95,- 12500 bezoekers geel touwtje
95 - 115,- 20000 bezoekers (bier 2,50) rood/zwart lintje
96 - 140,- 31000 (uitverkocht) zwart/geel lintje
97 - 145,- 40000 roze/rood lintje
98 - 150,- 50000 (uitverkocht) roze/oranje lintje
99 - 160,- 57500 (uitverkocht) blauw/wit lintje (vind ik de mooiste tot nu toe)
00 - 175,- 57500 (uitverkocht) groen/paars lintje
01 - 195,- 57500 (uitverkocht) blauw/paarzig lintje (incl. kliko)
02 - 97,50 60000 (uitverkocht) roze/blauw lintje
quote:02 was trouwen sroze geel
Op woensdag 5 maart 2003 21:47 schreef rubbereend het volgende:[..]
in 02 hing er ook een kliko aan je lintje alleen dr was wat meer over nagedacht over hoe ze hem eraan deden
(gelukkig)
Heb er hier 3 liggen.. 2001 kan ik ff niet vinden
quote:zat/zit ook een van de laatste Live XS bladen
Op donderdag 6 maart 2003 20:11 schreef Doormat het volgende:
Vandaag maar even m'n kaartje gehaald... en wat schetst m'n verbazing: zit er een stickervelletje bij met stickertjes van die rare beesten die ook op die site rondflitsen...najah.. het zal wel...
quote:Ceasar = gaaf
Op zaterdag 1 maart 2003 20:27 schreef Doormat het volgende:
ook de eerste namen zijn er bekend gemaakt:
Caesar
Corvux Corax
Dusminguet
Satellite7
Youngblood Brass Band
quote:Dan komt omdat je geen vergelijkingsmateriaal hebt met voorgaande lowlands edities.
Op woensdag 19 februari 2003 19:39 schreef Scylla het volgende:Die sfeer die er is is inderdaad fantastisch, en die was helemaal niet zo aangetast door al dat Tiesto publiek als men dacht
Met een spuitbusje haarverf maak je dit jaar niet meer de blits op Lowlands. Denk groot, denk overdreven en achteraf niet zeuren. Osadia maakt namelijk haarkunstwerken en jij bent de ster in deze Spaanse kapsalon.
De Juliet-tent bestaat vijf jaar, tijd dus voor een feestje. Scapino Ballet Rotterdam mag daarom dit jaar op vrijdag van vier tot acht optreden. Ze weten alleen nog niet met welke stukken precies. Zelf denken ze aan 'Kathleen', 'Rosary', 'Tsjaikovsky', 'P.I.', 'Part One' en 'Part Two' van Ed Wubbe en 'Scum' van Nanine Linning. Maar wat zou jij kiezen? Mail Scapino op info@scapinoballet.nl en ze gaan hard aan de slag.
quote:Er zullen vast nog wel mensen zijn die de parodie hierop nog niet kennen (ik heb 'm iig via de zoekfunctie opeens gevonden, daarnet). Hij is best wel goed, ik schaam me alleen een beetje dat ik niet meteen door had dat 'ie het niet echt meende..
De elende van Lowlands
De bekende theatergroep Dogtroep komt naar Lowlands met hun mobiele voorstelling Carwash. Met 20 bezoekers rij je met de Dogtroepbus de Carwash in om daarna een reis te maken langs pingpongballenstormen en vervuilde grachten.
quote:Wel.
Op donderdag 6 maart 2003 20:59 schreef Roellio het volgende:[..]
Dan komt omdat je geen vergelijkingsmateriaal hebt met voorgaande lowlands edities.
quote:ik ben op lowlands meer geld kwijt dan op Pinkpop aan alles eromheen, drank eten enzo. Tijdens PP kun je ff snel landgraaf in. maar op lowlands moet je alles daar kopen tegen woekerprijzen en dan is dommelsch uit blik ook nog eens ranzig. maar toch wel een super festival
Op woensdag 12 maart 2003 08:54 schreef Da hopman het volgende:
Als Pinkpop 95,- kost, dan is lowlands relatief erg goedkoop.
10 podia
straattheater
kunstdorp
tig restaurantjes
Programmering tot een uur of 3
quote:Maar LL is ook meer geld waard dan PP. Als je alleen al naar de aankleding kijkt. Daar kunnen ze op de drafbaan in landgraaf nog wel wat puntjes aan zuigen.
Op vrijdag 14 maart 2003 20:14 schreef rubbereend het volgende:[..]
ik ben op lowlands meer geld kwijt dan op Pinkpop aan alles eromheen, drank eten enzo. Tijdens PP kun je ff snel landgraaf in. maar op lowlands moet je alles daar kopen tegen woekerprijzen en dan is dommelsch uit blik ook nog eens ranzig. maar toch wel een super festival
EN ben er blij met dog troop
De oplettende bezoeker had natuurlijk allang gezien dat op Jackpoint de eerste schrijver te vinden was. De ongepolijste Hagenees Boozy zal zijn schrijfsels op Lowlands gaan voorlezen.
Ook de eerste Cabaretact staat te popelen om naar Biddinghuizen af te reizen. Klokhuispresentator en vooral ook cabaretier Klaas van der Eerden komt naar Lowlands. Klaas is snel en muzikaal en met zijn voorstelling MIX, mixt hij ook letterlijk muziek, verhalen, dans, straatculturen en types door elkaar.
Vooral die laatste vind ik wel leuk. Da's trouwens de derde keer dat hij in Foxtrot komt!
quote:Manu Chau was 2 jaar geleden de afsluiter. Toen sprongen de stoppen, maar dat kwam door blikseminslag.
Op dinsdag 18 maart 2003 09:09 schreef Lucide het volgende:
Ik ben nog lowlands-maagd. Beth Gibbons van Portishead, Morcheeba en Manu Chao plannen op dit moment hun Europese tour voor deze zomer, die zouden mij wel definitief over kunnen halen te gaan sparen voor een kaartje.
quote:Vandaag komt de volgende vraag online. Maar wie was die marcus nou?
Op dinsdag 18 maart 2003 19:59 schreef Scylla het volgende:
Wordt die quiz op de site nog eens vernieuwd of hoe zit dat?
the coral
corvux corax
caesar
dusminguet
ojos de brujo
the polyphonic spree
the roots
satellite7
ska-p
the streets
't hof van commerce
youngblood brass band
quote:Serieus? Gefeliciteerd
Op donderdag 20 maart 2003 14:13 schreef ReV3rEnD het volgende:
wohoo! ik ga gratis naar lowlands![]()
![]()
![]()
quote:Ergens in augustus pas denk ik... Volgens mij kwam die vorig jaar iig zo ergens begin augustus uit.
Op woensdag 26 maart 2003 16:58 schreef Seborik het volgende:
Wanneer komt er ongeveer weer een cd'tje uit met daarop nummertjes van bandjes die daar gaan spelen?
quote:Als het goed is, idd de eerste woensdag van Augustus. Dan heb je ook altijd de extra bijlage van de volkskrant.
Op woensdag 26 maart 2003 20:10 schreef FLR het volgende:[..]
Ergens in augustus pas denk ik... Volgens mij kwam die vorig jaar iig zo ergens begin augustus uit.
Ik probeer ze allemaal compleet te krijgen. Moet nog die van '98 en '99. Da's leuk speurwerk.
Ex-cassière, ex-gogodanseres, ex-kunstacademiestudent en Zwitsers onderdaan Caroline Hervé komt naar Lowlands! Electroliefhebbers kennen haar natuurlijk als Miss Kittin. Met een gloednieuw mixalbum in de schappen is zij een hele goede reden om naar Lowlands af te reizen. Hopelijk neemt ze haar te korte verpleegstersjurkje weer mee.
Oja, ik kwam nog een goeie (echt waar) duitse site tegen met de lowlandshistorie. Kon ik nergens in het nederlands vinden.
http://www.lowlanders.de/lowlands.html
De geruchten over Good Charlotte zijn idd nogal vaag... Naja, van mij hoeven ze niet zo per se te komen eigenlijk. Magoe, als Mojo t al op hun site had staan lijkt me de kans toch wel groot dat ze komen.
Good Charlotte zou wel leuk zijn, maar dan niet op de zondag (energie beetje op )
En in juni komt het nieuwe album van The Offspring, grote kans dat ze weer op lowlands komen net als in 1999.
Hopelijk wordt het ook net zo goed.
opvallend veel punk en veel punk geruchten dit jaar.... moet zeggen da'k daar niet echt ongelukkig meer...
Ben benieuwd wat dit jaar gaat brengen..
Hos... zoek jij die LL cd's nog van 98 en 99? misschien heb ik die wel liggen... zal eens kijken... die bijlagen heb ik waarschijnlijk gewoon dubbel... dus daar zal ik ook nog eens naar zoeken...
van mij mogen komen:
Tool
NIN
PJ Harvey
Radiohead
Portishead
Muse
Guano Apes
Kidneythieves
The White Stripes
Kittie
Iron maiden
quote:Mogen van mij ook wel komen.. nja ik ben toch wel van de partij ookal komen ze niet.
Op woensdag 9 april 2003 17:45 schreef Laterala het volgende:
Hmmmm, ik ben nu aan 't sparen, als er genoeg leuke bands komen ben ik 'r zeker bij.van mij mogen komen:
Tool
NIN
PJ Harvey
Radiohead
Portishead
Muse
Guano Apes
Kidneythieves
The White Stripes
Kittie
Iron maiden
quote:jee.
Op dinsdag 15 april 2003 09:21 schreef Da hopman het volgende:
Joehoe jubel ende jolijt Raymzter komt ook.
quote:Oja, die was ik nog vergeten
Op dinsdag 15 april 2003 09:30 schreef BigBear het volgende:[..]
quote:Joechei!
Op dinsdag 15 april 2003 09:21 schreef Da hopman het volgende:
Joehoe jubel ende jolijt Raymzter komt ook.
quote:Als de meeste bandjes die gaan spelen bekend zijn denk ik
Op woensdag 26 maart 2003 16:58 schreef Seborik het volgende:
Wanneer komt er ongeveer weer een cd'tje uit met daarop nummertjes van bandjes die daar gaan spelen?
Ben ik persoonlijk wel benieuwd naar
De geschiedenis herhaald zich, pinkpop '98 bij Anouk en Lowlands 2003 bij Raymzter.
Deze eitjes zullen geworpen worden.
quote:Less then Jake? Ben ik nu achterlijk of hebben die vorig jaar of 't jaar ervoor ook gespeeld op LL?
Op vrijdag 25 april 2003 16:27 schreef Da hopman het volgende:
Roots zijn gecancelled. Less then Jake (www.lessthenjake.com) zijn toegevoegd.Ben ik persoonlijk wel benieuwd naar
(mijn excuses voor het andere topic...waarom zou het spam zijn...elk jaar vragen vele mensen om mijn site. Van die mensen ontvang ik dus die spam.)
Zoals ik al zei, ik mis een goede nederlandstalige site met historie-info
quote:nou...erg recent is die site niet
Op maandag 28 april 2003 12:02 schreef Da hopman het volgende:
Voor mp3tjes en artiesteninfo kun je ook hier > http://www.popsicle.nl/3/fresh.html terecht.Zoals ik al zei, ik mis een goede nederlandstalige site met historie-info
quote:Bron: 3voor12
White Stripes op Lowlands
Ook op een oranje dag als vandaag kan een nieuwsbrief van onze kleur de White Stripes niet negeren. Zeker niet als platenmaatschappij V2 aankondigt dat de band dit jaar op Lowlands staat!
Woei! Als dit waar is ga ik zeker naar LL dit jaar.
Ik hoop trouwens dat ze de grotere namen dit jaar een beetje achterwege laten. De White Stripes en Reel Big Fish zijn groot genoeg...
ja ja... het gaat een zeer goed Lowlands worden dit jaar
De mannen en vrouwen van www.lowlandsteam.com hebben er weer zin in!
quote:hoi hoi WpuntNL !
Op vrijdag 2 mei 2003 01:20 schreef WpuntNL het volgende:
voor den emocore liefhebber: Finchja ja... het gaat een zeer goed Lowlands worden dit jaar
quote:nee dit meen je niet. komen ze echt. Finally kan ik ze toch zien. in 2001 gemist voor prodigy. nog steeds heb ik daar spijt van.
Op dinsdag 29 april 2003 17:52 schreef Mortischa het volgende:
Reel Big Fish bevestigden ja die waren er 2 jaar geleden ook, maar das helemaaaaaal niet erg
quote:WHAT THE FUCK?!?!?!?!?! Oh mijn god, Reel Big Fish, Less Than Jake, The Vandals, The Ataris en dan ook nog als klap op de vuurpijl FINCH!!!!
Op vrijdag 2 mei 2003 01:20 schreef WpuntNL het volgende:
voor den emocore liefhebber: Finchja ja... het gaat een zeer goed Lowlands worden dit jaar
Edit: En dan zou ik bijna nog de twee toppertjes Opeth en Nightwish vergeten!! Ja, ik ben heel blij ja!
[Dit bericht is gewijzigd door diesel_boy op 02-05-2003 14:00]
quote:
Op dinsdag 29 april 2003 17:52 schreef Mortischa het volgende:
Reel Big Fish bevestigden ja die waren er 2 jaar geleden ook, maar das helemaaaaaal niet erg
quote:Gewoon weer 60.000 geloof ik...
Op vrijdag 2 mei 2003 10:30 schreef Da hopman het volgende:
Weet iemand toevallig hoeveel kaartjes er dit jaar uitgegeven gaan worden?
Ik dan maar:
Whoooooooooooooo ! Die zijn vet koel !
ben ik naar toe geweest in de melkweg. Aanrader hoor !
Ik hoop toch dat er net als vorig jaar weer gewoon ook een deel minder bekende en minder mainstream bandjes komen.. (ben al verheugd dat the Streets komen, en Schneider TM )
Het doet me pijn dit te zeggen, maar 't wordt toch ieder jaar een klein beetje meer pinkpop
Natuurlijk haal ik wel een kaartje, no mather what, de sfeer is er nog zeer OK ..
quote:Wat een onzin. Pinkpop is totaal anders aan Lowlands. Het mooie aan lowlands is juist dat er ook wat minder bekende bands komen en dat het veel diverser is Pinkpop. dat zal dit jaar ook nog wel zo zijn want nog lang niet alle namen zijn bekend. Komt echt wel goed hoor.
Op zaterdag 3 mei 2003 02:41 schreef webfreak het volgende:
Hmmmm, wat er tot nu toe is bevestigd spreekt mij dus totaal niet aan..
Veel te veel punk en hiphopIk hoop toch dat er net als vorig jaar weer gewoon ook een deel minder bekende en minder mainstream bandjes komen.. (ben al verheugd dat the Streets komen, en Schneider TM
)
Het doet me pijn dit te zeggen, maar 't wordt toch ieder jaar een klein beetje meer pinkpopNatuurlijk haal ik wel een kaartje, no mather what, de sfeer is er nog zeer OK
..
Ik ga dit jaar ook wel weer denk ik
ik ben wel blij met wat meer punk want naar mijn mening was daar vorig jaar echt te weinig van.
En volgens mij gaat pinkpop steeds meer op lowlands lijken. Van een eendagsfestival naar een volwaardig driedaagsfestival.
Van een podium naar 3. En ook nog een tent buiten het festivalterrein voor de nachtelijke uurtjes.
In ben in ieder geval al heel blij met Lamb.
quote:Nu wel bevestigd.
Op donderdag 8 mei 2003 20:15 schreef Dr.E het volgende:
The Datsuns werden in een advertentie in het 'kunst' katern van de Volkskrant bekend gemaakt..althans de band stond tussen de tientallen andere namen.. zie er verder nergens iets over staan; ook op de site niet..
* the-amazing-elmo is nu zekerz van de partij!
Michael Franti en Spearhead... ohw ja... en jan Mulder
Lowlands gaat feest worden weer...
quote:Jep + Beck en Guano Apes
Op maandag 12 mei 2003 17:06 schreef WpuntNL het volgende:
Vandaag erbij:Michael Franti en Spearhead... ohw ja... en jan Mulder
Nu bijna iedere dag updates.... ik heb nog wat geruchtjes open staan.... zoals:
- Limp Bizkit
- Good Charlotte
- Rancid
- PJ Harvey
- Foo Fighters
- Red Hot Chili Peppers
- Electric6
- White Stripes
quote:Offspring is ook een gerucht.
Op dinsdag 13 mei 2003 22:50 schreef WpuntNL het volgende:
op dat gebied is er nog wat minder bekend inderdaad.......Nu bijna iedere dag updates.... ik heb nog wat geruchtjes open staan.... zoals:
- Limp Bizkit
- Good Charlotte
- Rancid
- PJ Harvey
- Foo Fighters
- Red Hot Chili Peppers
- Electric6
- White Stripes
quote:LB heeft hun hele Europese tour afgelast i.v.m.. het uitlopen van de opnames van hun album, dus zullen ze ook wel niet op Lowlands komen. (Overigens vind ik dat persoonlijk he-le-mal niet erg
Nu bijna iedere dag updates.... ik heb nog wat geruchtjes open staan.... zoals:
- Limp Bizkit
quote:Volgens Festivalinfo.nl is de komst van The White Stripes ook al een feit. Yeah!
...- White Stripes
quote:Volgens mij waren die op 30 april al officieel bekend gemaakt via de 3voor12site.
Op woensdag 14 mei 2003 02:07 schreef Ascaroth het volgende:[..]
Volgens Festivalinfo.nl is de komst van The White Stripes ook al een feit. Yeah!
quote:Elk jaar weer, elk jaar weer. Dat wordt genieten.
quote:als je het bericht waarin ze hun europese tour aflassen goed gelezen had... had je kunnen opmerken dat ze eind augustus van plan zijn naar europa te komen om alsnog te gaan touren. dus geruchtje voor Lowlands....
Op dinsdag 13 mei 2003 23:21 schreef Wolve000 het volgende:[..]
LB heeft hun hele Europese tour afgelast i.v.m.. het uitlopen van de opnames van hun album, dus zullen ze ook wel niet op Lowlands komen. (Overigens vind ik dat persoonlijk he-le-mal niet erg
)
van mij mogen ze gerust weg blijven... boek daar dan liever 10 wel leuke en onbekende bandjes voor
quote:Daar ben ik ook heel blij mee.
Op woensdag 14 mei 2003 02:10 schreef Myster_E het volgende:
White Stripes.Great
edit: Aah, het staat ook op de site, maar ze treden onder een andere naam op.
[Dit bericht is gewijzigd door sweek op 14-05-2003 11:57]
quote:Ah, dat had ik even gemist. Maar ik ben het er mee eens dat ze dan beter 10 leuke (semi-)onbekende bands neer kunnen zetten. Ik heb LB al eens gezien van heel veraf op pinkpop, en dat was echt drie keer niks. Tsja, muziek is nou eenmaal subjectief...
Op woensdag 14 mei 2003 11:47 schreef WpuntNL het volgende:[..]
als je het bericht waarin ze hun europese tour aflassen goed gelezen had... had je kunnen opmerken dat ze eind augustus van plan zijn naar europa te komen om alsnog te gaan touren. dus geruchtje voor Lowlands....
van mij mogen ze gerust weg blijven... boek daar dan liever 10 wel leuke en onbekende bandjes voor
quote:Dat lijkt me ook de ideale tent voor een band als Starsailor.
Op woensdag 14 mei 2003 14:17 schreef Poog het volgende:
He zie Starsailor staan. Geen slechte keuze, hopelijk staat ie wel op een geschikte tent op een geschikt tijdstip. Zondagavond in de India lijkt me wel wat. Denk dat StarSailor wat te rustig is voor een grote tent als Alpha..krijg je een beetje het Eels effect (paar jaar terug)
quote:Ik denk dat we het over dezelfde show hebben, en ik vond ze daar wel redelijk... qua show was het goed, qua muziek een stuk minder.
Op woensdag 14 mei 2003 14:32 schreef Wolve000 het volgende:[..]
Ah, dat had ik even gemist. Maar ik ben het er mee eens dat ze dan beter 10 leuke (semi-)onbekende bands neer kunnen zetten. Ik heb LB al eens gezien van heel veraf op pinkpop, en dat was echt drie keer niks. Tsja, muziek is nou eenmaal subjectief...
quote:ik heb ze ook op Pinkpop gezien.... qua show was het best tof.... vond het trouwens best grappig dat er een of ander 12 jarig menneke bij ome Fred op het podium kwam dat ongeveer even groot was als ome fred....
Op woensdag 14 mei 2003 14:32 schreef Wolve000 het volgende:[..]
Ah, dat had ik even gemist. Maar ik ben het er mee eens dat ze dan beter 10 leuke (semi-)onbekende bands neer kunnen zetten. Ik heb LB al eens gezien van heel veraf op pinkpop, en dat was echt drie keer niks. Tsja, muziek is nou eenmaal subjectief...
Verder vind ik het programma van Lowlands een grote goedmaker ten opzichte van vorig jaar. Ik heb geen idee waarom... het ziet er gewoon super lekker uit... er staan interessante bands die ik graag wil zien en nog niet gezien heb... oude bekende... wat punk... wat nieuws... wat spannends... leuke gitaarrock... theater lijkt me ook al redelijk voor elkaar....
voor mij kan het al bijna niet meer kapot....
quote:Ik heb me vorig aar erg vermaakt... veel gezien... veel maar even gezien... heeeeel veel foto's gemaakt dat was wel heel erg tof... verder was het overigens een bout jaar.
Op woensdag 14 mei 2003 19:39 schreef Komakie het volgende:
Momenteel vind ik dat er nog te weinig interresante bandjes komen om alvast een kaartje te gaan kopen.
Ik wil natuurlijk wel wat leuke dingen zien. Vorig jaar heb ik me wel redelijk vermaakt dus ik hoop dat het dit jaar ook weer zoiets wordt
Underworld was voor mij echt DE act van het festival... Jagga Jazzist was heel fijn... Flogging molly een lekkere inkomer...
ohw... en de film van vorig jaar was toch echt wel Avalon.
Films missen we nog..... heel erg....
quote:Ik heb vorig jaar ook het een en ander gemist. Achteraf had ik Saybia vorig jaar enorm graag willen zien. Dit jaar gaat me dat geen tweede keer gebeuren en ga ik van te voren even naar de bands luisteren die ik nog niet ken
Op woensdag 14 mei 2003 19:50 schreef WpuntNL het volgende:[..]
Ik heb me vorig aar erg vermaakt... veel gezien... veel maar even gezien... heeeeel veel foto's gemaakt dat was wel heel erg tof... verder was het overigens een bout jaar.
Underworld was voor mij echt DE act van het festival... Jagga Jazzist was heel fijn... Flogging molly een lekkere inkomer...
ohw... en de film van vorig jaar was toch echt wel Avalon.
Films missen we nog..... heel erg....
Ik heb er nu al zo'n 10 op het oog die ik erg graag wil zien, dus dat gaat dit jaar helemaal goed komen
Ik heb er zin in alleen is het nog zo lang wachten...
Kan iemand mij uitleggen hoe die Lowlands quiz werkt? Want in de spelregels staat dat er 15 rondes zijn, met elk 10 vragen. Maar ik zie maar 1 vraag, meer kan ik er per ronde niet vinden. Elke zou, volgens de spelregels, 3 meerkeuze antwoorden hebben, maar ook dit is net waar. Staan de spelregels van vorig jaar erop ofzo?
quote:Dat is alternatief
Op woensdag 14 mei 2003 23:17 schreef Scylla het volgende:
maar ook dit is net waar.
quote:http://www.googlefight.com/cgi-bin/compare.pl?q1=snuiven&q2=homo%27s&B1=Make+a+fight%21&compare=1&langue=us
Op donderdag 15 mei 2003 03:47 schreef Poog het volgende:[..]
Dat is alternatief
![]()
quote:Ik denk dat er gewoon iedere week een andere ronde is...?
Op woensdag 14 mei 2003 23:17 schreef Scylla het volgende:
Wiehoej...de White Stripes!Kan iemand mij uitleggen hoe die Lowlands quiz werkt? Want in de spelregels staat dat er 15 rondes zijn, met elk 10 vragen. Maar ik zie maar 1 vraag, meer kan ik er per ronde niet vinden. Elke zou, volgens de spelregels, 3 meerkeuze antwoorden hebben, maar ook dit is net waar. Staan de spelregels van vorig jaar erop ofzo?
quote:Best een leuke site, alhoewel hij weinig toevoegt aan de sites die er al zijn over Lowlands.
Op donderdag 15 mei 2003 10:23 schreef cleany het volgende:
voor geinteresseerden...http://www.ctlowlandsp.tk
quote:Cool! :)Daar heb ik wel weer zin in, heb al een tijdje niks meer gehoord van hem.
Op vrijdag 9 mei 2003 20:10 schreef mouzzer het volgende:
Beck komt ook.
Daarnaast hou ik niet van kamperen.
quote:Dat is juist cool!
Op donderdag 15 mei 2003 10:52 schreef Mike het volgende:Daarnaast hou ik niet van kamperen.
quote:Je kunt ook met de camper gaan.
Op donderdag 15 mei 2003 10:52 schreef Mike het volgende:
Lowlands komt voor mij altijd op een tijdstip dat het niet zo goed uitkomt.Daarnaast hou ik niet van kamperen.
Hier verder? A Campingflight To Lowlands Paradise 2003, Part II
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |