abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 9 oktober 2016 @ 14:51:28 #126
376238 jantjevertonghen
Overigens Jan Vertonghen _O_
pi_165852135
quote:
1s.gif Op zondag 9 oktober 2016 14:41 schreef Fushia2 het volgende:

[..]

In Amerika heb je nog heel veel conservatieve Christenen. Enkel in West-Europa is het geloof steeda minder belangrijk. Dit komt denk ik ook door rijkdom, mensen hebben tegenwoordig bijna alles wat hun hartje begeert en zijn niet meer dankbaar voor wat ze hebben.
Jep en tijdens de twee wereldoorlog zat de kerk stampvol. Zodra Irak ofzo steenrijk is zul je hetzelfde zien daar bij de moslims vermoedelijk.
Overigens Jan Vertonghen _O_ Wat een baas was dat _O_
pi_165852144
quote:
1s.gif Op zondag 9 oktober 2016 14:49 schreef jantjevertonghen het volgende:

[..]

Ik als Christen kan me hier zo in vinden. Die gay pride vind ik bijna verwerpelijk, het voegt niks toe. Abortus ben ik ook tegen, verkrachting is voor mij wel een uitzondering. Ook eens over het neuken.
Dus, zoveel verschillen we toch niet? Er zijn zelfs veel overkomsten. Isa (Jezus) is zelfs een belangrijke profeer in de islam.
pi_165852179
quote:
0s.gif Op zondag 9 oktober 2016 12:11 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Dus.. hoe wil je dat voor elkaar krijgen ? Het samenzitten en theedrinken werkt niet hebben we inmiddels gezien.
dat werk prima. alleen niet bij iedereen. of denk je dat 'moslims' 1 persoon is, met 1 mening, die je, als 1 gesprek geen resultaat heeft, maar beter kan opgeven?

wat zijn de dwarsliggers precies? vervelende kinderen? handjevol radicalen?
pi_165852213
quote:
0s.gif Op zondag 9 oktober 2016 14:47 schreef BalotelliFan het volgende:

[..]

Dus de dreiging van de hel is de enige reden dat jij je netjes gedraagt?
Dit is een van de belangrijkste redenen ja.

Ik was vroeger zelf een boefje toen ik een puber was. Heb zelfs jeugddetentie enzo gedaan en, hamdoulah, heb ik op tijd het juiste pad gevonden en gebroken met mijn vroegere levensstijl en 80% van mijn "vrienden". En dit zonder extremistisch te zijn, wat niet altijd makkelijk is.
pi_165852253
quote:
1s.gif Op zondag 9 oktober 2016 14:55 schreef Fushia2 het volgende:

[..]

Ik was vroeger zelf een boefje toen ik een puber was. Heb zelfs jeugddetentie enzo gedaan en, hamdoulah, heb ik op tijd het juiste pad gevonden en gebroken met mijn vroegere levensstijl en 80% van mijn "vrienden". En dit zonder extremistisch te zijn, wat niet altijd makkelijk is.
Is het dan zo lastig om bij alles wat je doet na te denken wat de consequenties ervan zijn en hoe anderen dat vinden? Lijkt me niet toch?
:)
pi_165852274
quote:
0s.gif Op zondag 9 oktober 2016 14:57 schreef BalotelliFan het volgende:

[..]

Is het dan zo lastig om bij alles wat je doet na te denken wat de consequenties ervan zijn en hoe anderen dat vinden? Lijkt me niet toch?
Neen, maar geloof vergemakkelijkt deze taak.
pi_165852357
quote:
1s.gif Op zondag 9 oktober 2016 12:12 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Werdt :')

Verder niet gelezen, want met zo'n schrijffout kan de inhoud niet kloppen.
ja joh, waarom zou je verder praten. links gedoe...
quote:
0s.gif Op zondag 9 oktober 2016 13:07 schreef NobodyKerz het volgende:

[..]

Dat veel moslims in het buitenland in de middeleeuwen leven is algemeen bekend. Maar het schijnt dat er zat moslims hier geboren zijn en alsnog die wetten willen. Ik weet niet welke bron duidelijk is maar het staat er vol van met een google-search: https://www.google.nl/sea(...)nt+sharia&aqs=chrome..69i57.3269j0j1&sourceid=chrome&ie=UTF-8

Dit vertelt dus wel iets over wat voor persoon iemand is als hij moslim is. Niet perse zijn ras, maar gewoon het zijn van moslim maakt de kans al erg hoog dat het een hersenloze islamitische zombie is. Die gedachte vind ik wel treurig.
Christenen zijn anders wat dat betreft. Je hebt orthodoxe christelijke sukkeltjes die denken dat de wereld 6000 jaar oud is, maar dit soort christenen zijn best zeldzaam. De meeste christenen weten dat de evolutietheorie gewoon klopt, en de meeste christenen vormen hun eigen ideologie die losjes samenhangt met de bijbel.
Echter lijkt het bij moslims heel anders te gaan. Hun indoctrinatie is zo sterk dat een veel groter deel idiote gedachten heeft.
wel een groter deel ja. maar ik las ook eens dat 90% van de volgende generaties moslims in nederland eigenlijk vrijwel nooit in een moskee komt.
is een kwestie van tijd, denk ik. wij moeten in ieder geval niet radicaliseren, want dan drijf je ze op een hoopje, en hebben ze geen andere keus dan aan hun eigen groepje vasthouden.
heet ze welkom, biedt ze kennis en kansen. de rest komt vanzelf. waarschijnlijk met ups en downs, maar het komt echt wel.
pi_165852433
quote:
0s.gif Op zondag 9 oktober 2016 13:49 schreef jantjevertonghen het volgende:

[..]

Die periode zijn we allang voorbij vriend. Periode van buurthuizen, theedrinken en verdraagzaamheid van Nederlanders naar allochtonen die niks met Nederland te maken willen hebben op het geld na. We zijn sinds een jaar ofzo in een nieuwe periode;
Allochtonen moeten verdraagzaam worden naar ons, en presteren. Anders gaan ze hier armoedige tijden tegemoet.
altijd blijven praten. en streng zijn als het moet. niet omdat je je gefrustreerd voelt.
pi_165852520
quote:
1s.gif Op zondag 9 oktober 2016 14:38 schreef Fushia2 het volgende:

[..]

Om heel eerlijk te zijn heb ik ook bepaalde conservatie standpunten, maar met het ouder worden loop ik er niet meer mee te koop. Het brengt niks op, enkel onbegrip en de sticker extremist.

Om even een par voorbeelbeelden te noemen, ik keur homosexualiteit niet perse af maar vind al die gay prides enzo wel veel te ver gaan. Maar als mensen hier gelukkig van worden....Abortus vind ik bijvoorbeeld ook niet kunnen, behalve als er gegronde medische redenen voor zijn. Een leven wezens vermoorden omdat het nu niet in de planning staat vind ik erg verwerpelijk. Neuken is leuk en lekker, maar je moet toch in je achterhoofd houden dat je je nog steeds aan het voortplanten bent.De burkini vind ik ook helemaal prima. Mocht mijn vrouw dit willen dragen doet ze maar. Snap heel de heisa erond niet.

En ik eet (bijna) altijd halal. Maar dit is denk mijn eigen goed recht en niemand heeft denk ik zaken met wat ik al dan niet in mijn bek prop.

Langs de andere kant drink ik af en toe nog alcohol en blow ik ook. Vooral het drinken vind ik jammer, maar soms is het gewoon leuk om met z'n allen een biertje te gaan drinken. Ik drink misschien 2x per maand alcohol en heb hier vrede mee. Ik weet dat dit alleen maar zal afnemen met de tijd.

Wat ik wel vaak zie is dat jonge mensen die er het meeste mee te koop lopen er eigenlijk bitter weinig mee doen maar wel altijd commentaar hebben. Heel veel moslims drinken bijvoorbeeld alcohol, maar zullen dit nooit toegeven. En veel gesluierde jongedames zijn irl echte sletten en gebruiken hun hoofddoek om met rust gelaten te worden en een positief beeld te geven. Al is dit natuurlijk niet bij iedereen, maar je kan ze er zo snel uitpikken. (Uitpikken hahaha snap je hem :7)

Een hoofddoek is in mijn ogen toch nog altijd iets die enkel getrouwde vrouwen zouden moeten dragen. Maar dit is natuurlijk strikt persoonlijk :)
Maar nu heb ik dus de volgende vraag. Ben je tegen de gay pride omdat je denkt dat god er tegen is, of vind je het simpelweg onnodig en irritant?
Drink je weinig alcohol omdat je bang bent voor de hel, of omdat je weet dat het eigenlijk gif is en je er ongewenst gedrag door kan vertonen.

Ik ben voor abortus zolang het zenuwstelsel in de foetus nog niet is aangelegd en de hersentjes onontwikkeld zijn waardoor het onbewust is. Er zijn gigantisch veel wezen en veel te veel geboortes.
Dat jij er wel tegen bent hoeft niet te komen door je religie, maar gewoon omdat je een ander perspectief hebt op de waardigheid van leven dan ik.

Dat over hoofddoek is wel iets wat volledig door je religieuze overtuigingen komt, maar alsnog totaal niet extremistisch. Stel dat je een meer extremistische mening had, dat je bijvoorbeeld graag zag dat vrouwen gestenigd worden na overspel. Dan had religie ineens iets slechts bij je naar boven gebracht.
Je dringt weinig alcohol is prima, de kans dat je drugs gebruikt is ook veel kleiner. Dat is dus kenmerkend voor een goed persoon. Je hebt dus selectief keuzes gemaakt voor je leefstijl met de islam als ondergrond.

Er zijn ook mensen die de islam als ondergrond gebruiken om slechte dingen te doen zoals homo's van daken afgooien. Op dat soort momenten is de islam ineens een perfect middel om hele volken doctrines op te leggen met een almachtig wezen die het ondersteunt. Dan vraag ik me af wat nou de functie is van de religie is. Welk doel had het almachtige wezen voor ogen toen hij een boodschap gaf middels een primitieve methode(een boek en mondelinge communicatie), wetende dat het op zoveel manieren geïnterpreteerd kan worden.
pi_165852594
quote:
1s.gif Op zondag 9 oktober 2016 14:55 schreef Fushia2 het volgende:

[..]

Zoveel vragen... Je oprechtheid. _O_

Bij jeugddetentie denk ik niet meer aan "boefjes", eerder aan criminelen. Het lijkt mij dus ook dat je het juiste pad eerder te laat hebt gevonden, dan "op tijd". Als al je vrienden dit ook zo ervaren, klopt dus het gevoel wel enigszins waar de haat op is gebaseerd. Eerst worden het allemaal criminelen, waarna, met veel pijn en moeite, 80% naar het goede omslaat. Je zegt het alsof het de normaalste zaak van de wereld is.

Wat zou er moeten veranderen om er voor te zorgen dat het normaal is dat de jeugd in 1 keer op het juiste pad zit? :)
  zondag 9 oktober 2016 @ 17:30:16 #136
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')