quote:
Op zondag 9 oktober 2016 14:38 schreef Fushia2 het volgende:[..]
Om heel eerlijk te zijn heb ik ook bepaalde conservatie standpunten, maar met het ouder worden loop ik er niet meer mee te koop. Het brengt niks op, enkel onbegrip en de sticker extremist.
Om even een par voorbeelbeelden te noemen, ik keur homosexualiteit niet perse af maar vind al die gay prides enzo wel veel te ver gaan. Maar als mensen hier gelukkig van worden....Abortus vind ik bijvoorbeeld ook niet kunnen, behalve als er gegronde medische redenen voor zijn. Een leven wezens vermoorden omdat het nu niet in de planning staat vind ik erg verwerpelijk. Neuken is leuk en lekker, maar je moet toch in je achterhoofd houden dat je je nog steeds aan het voortplanten bent.De burkini vind ik ook helemaal prima. Mocht mijn vrouw dit willen dragen doet ze maar. Snap heel de heisa erond niet.
En ik eet (bijna) altijd halal. Maar dit is denk mijn eigen goed recht en niemand heeft denk ik zaken met wat ik al dan niet in mijn bek prop.
Langs de andere kant drink ik af en toe nog alcohol en blow ik ook. Vooral het drinken vind ik jammer, maar soms is het gewoon leuk om met z'n allen een biertje te gaan drinken. Ik drink misschien 2x per maand alcohol en heb hier vrede mee. Ik weet dat dit alleen maar zal afnemen met de tijd.
Wat ik wel vaak zie is dat jonge mensen die er het meeste mee te koop lopen er eigenlijk bitter weinig mee doen maar wel altijd commentaar hebben. Heel veel moslims drinken bijvoorbeeld alcohol, maar zullen dit nooit toegeven. En veel gesluierde jongedames zijn irl echte sletten en gebruiken hun hoofddoek om met rust gelaten te worden en een positief beeld te geven. Al is dit natuurlijk niet bij iedereen, maar je kan ze er zo snel uitpikken. (Uitpikken hahaha snap je hem

)
Een hoofddoek is in mijn ogen toch nog altijd iets die enkel getrouwde vrouwen zouden moeten dragen. Maar dit is natuurlijk strikt persoonlijk

Maar nu heb ik dus de volgende vraag. Ben je tegen de gay pride omdat je denkt dat god er tegen is, of vind je het simpelweg onnodig en irritant?
Drink je weinig alcohol omdat je bang bent voor de hel, of omdat je weet dat het eigenlijk gif is en je er ongewenst gedrag door kan vertonen.
Ik ben voor abortus zolang het zenuwstelsel in de foetus nog niet is aangelegd en de hersentjes onontwikkeld zijn waardoor het onbewust is. Er zijn gigantisch veel wezen en veel te veel geboortes.
Dat jij er wel tegen bent hoeft niet te komen door je religie, maar gewoon omdat je een ander perspectief hebt op de waardigheid van leven dan ik.
Dat over hoofddoek is wel iets wat volledig door je religieuze overtuigingen komt, maar alsnog totaal niet extremistisch. Stel dat je een meer extremistische mening had, dat je bijvoorbeeld graag zag dat vrouwen gestenigd worden na overspel. Dan had religie ineens iets slechts bij je naar boven gebracht.
Je dringt weinig alcohol is prima, de kans dat je drugs gebruikt is ook veel kleiner. Dat is dus kenmerkend voor een goed persoon. Je hebt dus selectief keuzes gemaakt voor je leefstijl met de islam als ondergrond.
Er zijn ook mensen die de islam als ondergrond gebruiken om slechte dingen te doen zoals homo's van daken afgooien. Op dat soort momenten is de islam ineens een perfect middel om hele volken doctrines op te leggen met een almachtig wezen die het ondersteunt. Dan vraag ik me af wat nou de functie is van de religie is. Welk doel had het almachtige wezen voor ogen toen hij een boodschap gaf middels een primitieve methode(een boek en mondelinge communicatie), wetende dat het op zoveel manieren geïnterpreteerd kan worden.