Ja maar goed op Spotify enz is het ook allemaal gewoon aangepast.quote:Op woensdag 5 juli 2023 11:52 schreef Bosbeetle het volgende:
Als een band van naam wisselt is het toch nog steeds correct als er twee namen in staan, het oude werk is neem ik aan onder de andere naam uitgebracht, toch.
Op de LP hoes in de kast ook?quote:Op woensdag 5 juli 2023 11:53 schreef Ama het volgende:
[..]
Ja maar goed op Spotify enz is het ook allemaal gewoon aangepast.
Wat een kutvraag. Nee mijn eerste tshirt van deze band staat ook nog Eskimo op. Maar volgens mij is dit echt een mega rare vergelijking. Last.fm is gewoon iets digitaals wat makkelijk aan te passen is door de website.quote:
Ik ben trouwens wel blij dat ze dat niet zomaar gaan aanpassen, dan hou je toch de goede referentie.quote:Op woensdag 5 juli 2023 12:29 schreef Ama het volgende:
[..]
Wat een kutvraag. Nee mijn eerste tshirt van deze band staat ook nog Eskimo op. Maar volgens mij is dit echt een mega rare vergelijking. Last.fm is gewoon iets digitaals wat makkelijk aan te passen is door de website.
Ze hebben de naam aangepast omdat het woord Eskimo gevoelig ligt. Dan vind ik het nog weer anders..quote:Op woensdag 5 juli 2023 12:33 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Ik ben trouwens wel blij dat ze dat niet zomaar gaan aanpassen, dan hou je toch de goede referentie.
Ik denk dat we gewoon een meningsverschil hebben, ik vind dat als een band halverwege hun naam veranderd dat het dan gewoon een band is geworden met een andere naam voor dat materiaal, zijn veel voorbeelden van golden earrings vs golden earring, warsaw vs joy division, the pink floyd , pink floyd etc. En die zouden ook gewoon met de oude naam gescrobblet moeten worden als ze onder die naam de muziek hebben uitgebracht.
Ja dat werpt wel een heel ander licht op de zaak inderdaad, dat zou een betere reden zijn om het toch wel te veranderen.quote:Op woensdag 5 juli 2023 12:34 schreef Ama het volgende:
[..]
Ze hebben de naam aangepast omdat het woord Eskimo gevoelig ligt. Dan vind ik het nog weer anders..
In het licht van deze discussie: ik heb een pro-abonnement genomen bij Last.fm om gemakkelijk zelf de namen van nummers, artiesten, albums etc te kunnen veranderen. Toen die mogelijkheid er eenmaal kwam was het voor mezelf een no brainer, omdat ik daarnaast ook stoor aan toevoegingen zoals Remastered, 2011 Remaster, Single Edit etc. Het fijne is dat je de correctie maar 1x hoeft in te stellen, met automatic edit worden alle toekomstige scrobbles automatisch aangepast naar de juiste naam.quote:Op woensdag 5 juli 2023 12:34 schreef Ama het volgende:
[..]
Ze hebben de naam aangepast omdat het woord Eskimo gevoelig ligt. Dan vind ik het nog weer anders..
Werkt dat ook met terugwerkende kracht?quote:Op dinsdag 17 september 2024 14:19 schreef Gretzl het volgende:
[..]
In het licht van deze discussie: ik heb een pro-abonnement genomen bij Last.fm om gemakkelijk zelf de namen van nummers, artiesten, albums etc te kunnen veranderen. Toen die mogelijkheid er eenmaal kwam was het voor mezelf een no brainer, omdat ik daarnaast ook stoor aan toevoegingen zoals Remastered, 2011 Remaster, Single Edit etc. Het fijne is dat je de correctie maar 1x hoeft in te stellen, met automatic edit worden alle toekomstige scrobbles automatisch aangepast naar de juiste naam.
[ afbeelding ]
Lijstje van artiesten waarvan ik zelf de naam heb aangepast:
Marina & the Diamonds -> Marina
Sasha Sloan -> Sasha Alex Sloan
Dixie Chicks -> The Chicks
Lady Antebellum -> Lady A
Girl Band -> Gilla Band
The Black Madonna -> The Blessed Madonna
Viet Cong -> Preoccupations
Jazeker, je kunt alle tags vanaf de eerste dag nog aanpassenquote:Op dinsdag 17 september 2024 14:22 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Werkt dat ook met terugwerkende kracht?
Dus voor de duidelijkheid als ik één keer van melvins, the melvins maakt past hij dat voor al mijn scrobbles aan.quote:Op dinsdag 17 september 2024 14:29 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Jazeker, je kunt alle tags vanaf de eerste dag nog aanpassenEn met pro kun je nummers die onterecht zijn gescrobbeld ook gemakkelijk verwijderen.
Het enige wat je (uiteraard) niet zomaar kunt wijzigen is de timestamp. Met Open Scrobbler (gratis) kun je wél tot 2 weken terug nummers manueel scrobbelen. Ideaal voor bijvoorbeeld vinyl
[ afbeelding ]
Je zult het dan wel voor elke song moeten invoeren. Je kan de artiestennaam helaas niet in 1x wijzigen voor al je 1078 scrobbles, zo ver is Last.fm nog niet. Dus dat betekent in jouw geval 375 correcties, uurtje werk met copy-paste schat ik zo inquote:Op dinsdag 17 september 2024 14:30 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Dus voor de duidelijkheid als ik één keer van melvins, the melvins maakt past hij dat voor al mijn scrobbles aan.
En bijna even veel tracks als artiestenquote:Op vrijdag 3 januari 2025 11:35 schreef Flitskikker het volgende:
[ afbeelding ]
Zeldzaam blijkbaar als ik zo rondkijk, eentje zonder rock/metal/indie
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |