Zindelijk was hij met ruim 3 pas hoor, no worries! Komt echt wel. Die rompers pasten lang (zeker de korte mouw) en ik weigerde grotere te kopen, omdat hij vanaf 2,5 toch 'elk moment zindelijk kon worden'quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 21:09 schreef faptist het volgende:
mineola
Zindelijk.. Ook zoiets. Ro geeft het echt nooit aan wanneer ze moet plassen of poepen.
Ze lijkt mijn vraag ook echt niet te begrijpen. Potje? leuk voor op je hoofd.
Net als iedereen hier die zegt blij te zijn om eens alleen naar de wc te kunnen... Ro loopt heus wel mee, maar verstopt zich dan even tussen mn benen/ speelt wat met de deur. Totaal geen interesse in mijn ontlasting (wat ik nog kan begrijpen) , de wc of het spoelen.
Ik vraag me af of dat moment ooit gaat komen
Maar goed.. nog maar even doorgaan met de rompers dus. thanks
Ik heb niet de verwachting dat Twix binnenkort zindelijk is. Dat hoeft van mij ook niet, hij is net 1. Maar dat "bah" roepen is wel handig. Scheelt in deze tandentijd toch wat rode billen, doordat we er steeds direct bij zijn met verschonen.quote:Op woensdag 12 oktober 2016 10:09 schreef FlyingFish het volgende:
Wat zijn die van jullie allemaal vroeg daar al mee bezig, ik dacht dat zindelijkheid pas rond de 3 jaar ofzo kwam. Hier in ieder geval helemaal niks wat ook maar op enig besef lijkt en hij vindt rondlopen met overvolle/vieze luier ook geen probleem. Maar ik ga dan ook gewoon fijn in m'n eentje naar het toilet!
Wij hebben hier al 1,5e week geen doorslapen meer, meneer wordt met hard paniekerig huilen en gillen wakker en bij het weer wegleggen begint hij weer zodra ik hem helemaal neergelegd heb of wegloop. Uiteindelijk slaapt hij na een uur weer, maar een uur of twee later weer hetzelfde riedeltje. We vermoeden dus iets van verlatingsangst ofzo. In slaap vallen s avonds gaat met 1x troosten nog wel redelijk goed. Na al een half jaar doorslapen zijn we dit niet meer gewend, we zijn kapot. Samen slapen is ook geen optie, dan slaapt iedereen nog minder want meneer vindt dat zo leuk dat hij dan klaar wakker is en in neuzen gaat knijpen. Dit is een korte fase, toch?..
Zodat ze niet:quote:Op woensdag 12 oktober 2016 11:29 schreef Mariposas het volgende:
Meenemen naar de wc? Waarom zou je dat doen?
Ah ok. Ik ga ook gewoon douchen terwijl L door huis zwerft. Ravage ruim ik later wel op en gevaarlijke/kwetsbare dingen buiten bereik. Ben veel te gemakzuchtig om er steeds achteraan te gaan.quote:Op woensdag 12 oktober 2016 11:34 schreef Selvaria het volgende:
[..]
Zodat ze niet:
-De oudpapierdoos leeg trekt
-De boekenkast overhoop haalt
-De kruiden uit de keukenkastjes trekt
-Op de salontafel klimt
-Met haar blokken tegen de glazen vazen naast de tv slaat
-De tv probeert op te eten
-En daarnaast gewoon om haar te laten zien wat er gebeurt in het kleinste kamertje.![]()
Ik sleep haar overigens niet mee, maar laat de deur gewoon op een kiertje. 99/100 keer komt ze me gezelschap houden. Als er iemand anders in huis is blijft ze gewoon in de woonkamer spelen.
leuk Cholula. 2 weken bij familie vond ik zonder kind al zwaar, maar met kind helemaal.quote:Op woensdag 12 oktober 2016 14:39 schreef Cholula het volgende:
Wat een fantastische lach, Selvaria!
Tweetalige Sjaak, wat tof! Frits heeft ondertussen 'bye' en 'cheers' onder de knie.
En 'nee' in drie talen.![]()
Wat vervelend van de spruw Luna!
Ik ben niet bezig met het het zindelijk laten worden van Frits. We benoemen het als hij aan het poepen is, maar daar houdt het ook mee op.
Morgen vliegen we terug naar huis en dat is geen dag te vroeg. Twee weken bij familie is nogal intensief.
Ik geloof niet dat Frits zo vaak de woorden 'nee', 'no' en 'nein' heeft gehoord in zijn leven. Ik ben blij dat we vrijdag weer in onze eigen fijne kindvriendelijke huis zijn.
We hebben het verder erg leuk gehad, Frits heeft veel gespeeld met mijn neefjes van 4 en 7. Dat ging wonderbaarlijk goed!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |