abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_165902825
Ook kleiner dan mt 92, luna? Bij de babyafdeling vond ik alleen zonder. Of deze Hema is te klein...
pi_165903226
Oh, zo klein niet volgens mij inderdaad... Ketel heeft maat 92, dus niet op kleiner gelet.
pi_165905861
Mt 92 heb ik gepast, maar is voor J echt nog veel te groot. Dat zag er niet uit :')
pi_165906374
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2016 21:09 schreef faptist het volgende:
mineola
Zindelijk.. Ook zoiets. Ro geeft het echt nooit aan wanneer ze moet plassen of poepen.
Ze lijkt mijn vraag ook echt niet te begrijpen. Potje? leuk voor op je hoofd.
Net als iedereen hier die zegt blij te zijn om eens alleen naar de wc te kunnen... Ro loopt heus wel mee, maar verstopt zich dan even tussen mn benen/ speelt wat met de deur. Totaal geen interesse in mijn ontlasting (wat ik nog kan begrijpen :+ ) , de wc of het spoelen.
Ik vraag me af of dat moment ooit gaat komen :o

Maar goed.. nog maar even doorgaan met de rompers dus. thanks :)
Zindelijk was hij met ruim 3 pas hoor, no worries! Komt echt wel. Die rompers pasten lang (zeker de korte mouw) en ik weigerde grotere te kopen, omdat hij vanaf 2,5 toch 'elk moment zindelijk kon worden' :+
pi_165906493
Haha, ik zal zo te lezen wel weer de enige zijn, maar ik ben dus nog nooit met kind naar de wc geweest :D dat blijven toch echt momentjes voor mezelf hoor :+

Hier dan ook weinig interesse als ik zeg dat ik naar de wc ga. Op de badkamer is de wc vooral handig om je aan op te trekken of om al je speelgoed/boekjes op uit te stallen (als de klep dicht is hč ;) ).

Maar ze zegt wel steeds vaker uit zichzelf "Poepuh" (inclusief ' :% '-gezicht) op de 'juiste' momenten, dus het besef begint al wel te komen. Volgende maand wordt ze 1,5 en ook hier nog niet eens een potje in huis. Dat zien we wel als ze een jaar of 2 is hoor, vind ik persoonlijk vroeg zat.
pi_165906656
Twix komt het melden als hij geplast of gepoept heeft. Hij zegt dan "bah" en slaat op zijn luier. Maar dan is het leed dus al geschied ;).
Als ik boven op de badkamer naar het toilet ga en hij kruipt er rond, komt hij steevast aan mijn been staan kijken. Maar ik gok dat hij dat doet, omdat hij 'water' hoort. Hij is dol op alles met water. _O-
En als ik klaar ben, mag hij doortrekken en doen we de klep dicht.

Verder besteed ik er nog niet veel aandacht aan, hij wordt vrijdag 13 maanden.
pi_165906701
Ah, jullie hebben het over zindelijkheid, dan haak ik vast even aan met een vraag. W. wordt begin november 1.

Sinds 'ie 9 maanden is roept 'ie iets wat lijkt op "pah!" als 'ie moet poepen. Nu valt me op dat 'ie het inmiddels lijkt op te houden tot ik hem op de commode heb liggen en zijn luier los haal. Poepen in zijn luier doet hij gewoon niet meer. Op mijn werkdagen poept 'ie zodra ik met 'm thuis ben en hij dus op de commode ligt 8)7 . Nu vind ik 'm nog extreem klein om met zindelijkheid bezig te gaan zijn, maarja.. zouden jullie 'm nu al op een potje gaan zetten of het nog even laten?
pi_165906748
Kan al prima hoor Sillie :)

Hoektanden :( 4 tegelijk volgens mij. Heel de nacht huils en zieligs }:| .

Maar ze komen al bijna door *O* ik gok nog 1 of 2 nachten en dan zijn ze er.
pi_165907353
Kan best hoor Sillie! Vrienden van ons doen zindelijkheidscommunicatie (dat houdt in goed naar de signalen van je kind luisteren en hem dan op het juiste moment op het potje zetten). Hun kind deed alles vanaf ongeveer een jaar op het potje. Dus waarom niet?

Hier doet N nog helemaal niks met poepen/plassen in het potje helaas.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_165907357
Wat zijn die van jullie allemaal vroeg daar al mee bezig, ik dacht dat zindelijkheid pas rond de 3 jaar ofzo kwam. Hier in ieder geval helemaal niks wat ook maar op enig besef lijkt en hij vindt rondlopen met overvolle/vieze luier ook geen probleem. Maar ik ga dan ook gewoon fijn in m'n eentje naar het toilet!

Wij hebben hier al 1,5e week geen doorslapen meer, meneer wordt met hard paniekerig huilen en gillen wakker en bij het weer wegleggen begint hij weer zodra ik hem helemaal neergelegd heb of wegloop. Uiteindelijk slaapt hij na een uur weer, maar een uur of twee later weer hetzelfde riedeltje. We vermoeden dus iets van verlatingsangst ofzo. In slaap vallen s avonds gaat met 1x troosten nog wel redelijk goed. Na al een half jaar doorslapen zijn we dit niet meer gewend, we zijn kapot. Samen slapen is ook geen optie, dan slaapt iedereen nog minder want meneer vindt dat zo leuk dat hij dan klaar wakker is en in neuzen gaat knijpen. Dit is een korte fase, toch?..
pi_165907634
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2016 10:09 schreef FlyingFish het volgende:
Wat zijn die van jullie allemaal vroeg daar al mee bezig, ik dacht dat zindelijkheid pas rond de 3 jaar ofzo kwam. Hier in ieder geval helemaal niks wat ook maar op enig besef lijkt en hij vindt rondlopen met overvolle/vieze luier ook geen probleem. Maar ik ga dan ook gewoon fijn in m'n eentje naar het toilet!

Wij hebben hier al 1,5e week geen doorslapen meer, meneer wordt met hard paniekerig huilen en gillen wakker en bij het weer wegleggen begint hij weer zodra ik hem helemaal neergelegd heb of wegloop. Uiteindelijk slaapt hij na een uur weer, maar een uur of twee later weer hetzelfde riedeltje. We vermoeden dus iets van verlatingsangst ofzo. In slaap vallen s avonds gaat met 1x troosten nog wel redelijk goed. Na al een half jaar doorslapen zijn we dit niet meer gewend, we zijn kapot. Samen slapen is ook geen optie, dan slaapt iedereen nog minder want meneer vindt dat zo leuk dat hij dan klaar wakker is en in neuzen gaat knijpen. Dit is een korte fase, toch?..
Ik heb niet de verwachting dat Twix binnenkort zindelijk is. Dat hoeft van mij ook niet, hij is net 1. Maar dat "bah" roepen is wel handig. Scheelt in deze tandentijd toch wat rode billen, doordat we er steeds direct bij zijn met verschonen.

Wat rot van het slapen. Het is vast een fase. Jammer dat samen slapen voor jullie niet werkt, dat is hier de oplossing.
En één van jullie op een matras erbij op zijn kamer naast zijn ledikant? Zodat hij niet alleen is. Ik snap dat dat niet is wat je wilt maar je schrijft dat jullie zo moe zijn dus ik probeer mee te denken.
pi_165908534
Ik neem N. wel altijd mee naar de wc en ik wacht gewoon rustig af tot ze interesse gaat tonen. Ik benoem nu altijd al wel als ik haar poephoofd zie dat ze aan het poepen is, maar dat is het ook. Zodra ze het zelf aangeeft ga ik er in mee, ik ga niks forceren en heb vertrouwen dat het rond basisschoolleeftijd toch echt wel voor elkaar is. ^O^

Balen FF.. Geen tandjes of kiezen toevallig? N. had daar altijd alleen in de nacht last van als ze lang moest liggen, verder merkten we niks aan haar.

Als ik haar tegenwoordig vraag om eens te lachen krijg ik dit:

Leuke plaatjes voor later op haar bruiloft. _O-

Ze doet trouwens niks met het knipje en het haar is eindelijk uit haar ogen, echt superfijn. *O*
  woensdag 12 oktober 2016 @ 11:29:13 #138
327807 Mariposas
יה&#14
pi_165908616
Meenemen naar de wc? Waarom zou je dat doen?

Leuke foto van N O+
No hay mal que dure cien aņos ni cuerpo que lo aguante
pi_165908639
Wat een leukerd is het, Selveria.

@ FF: Wat vervelend. Ik heb geen idee of het een fase is, maar alles is een fase, schijnt. Slecht slapen is hier helaas al 13 maanden een fase.

Vanaf wanneer hebben jullie een potje neergezet? Ik heb daar nog helemaal niet over nagedacht...T gaat wel eens mee naar de wc, maar vooral omdat hij de eendjes in de badkamer zo tof vind, en het deurtje van het gootsteenkastje open en dicht doen leuk is. En de wc borstel. En het water doortrekken in de wc...Verder benoem ik het ook als hij aan het poepen is. Wanneer hij plast zie ik echt niet...
pi_165908712
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2016 11:29 schreef Mariposas het volgende:
Meenemen naar de wc? Waarom zou je dat doen?
Zodat ze niet:
-De oudpapierdoos leeg trekt
-De boekenkast overhoop haalt
-De kruiden uit de keukenkastjes trekt
-Op de salontafel klimt
-Met haar blokken tegen de glazen vazen naast de tv slaat
-De tv probeert op te eten
-En daarnaast gewoon om haar te laten zien wat er gebeurt in het kleinste kamertje. :Y)

Ik sleep haar overigens niet mee, maar laat de deur gewoon op een kiertje. 99/100 keer komt ze me gezelschap houden. Als er iemand anders in huis is blijft ze gewoon in de woonkamer spelen.
pi_165908726
Soms is meenemen niet echt een keuze maar komen ze gewoon achter je aan. :P Ketel gaat voor de deur zitten huilen, dus dan laat ik hem maar binnen. :')

Mooie mond vol tanden N.! *)

Volgens mij hebben Ketel en ik spruw. :'( Ik ook echt in mijn mond ipv aan de borst. Vraag me niet hoe we dat na 16 maanden alsnog voor elkaar hebben. :') Vanmiddag naar de huisarts en hopelijk zijn we er dan snel vanaf, want voor mij is het 'gewoon' irritant maar voor Ketel vind ik het echt sneu hoeveel last hij er van heeft.
pi_165910291
Ach, wat sneu Luna, zijn jullie al bij de ha geweest? Hopelijk is alles snel weer over. :*
pi_165910438
Beterschap luna! En sterkte Kris! :*

Wat is N al groot Selvaria! O+

Een vraagje! Ik weet dat het eerder voorbij is gekomen, maar kan het niet zo snel terugvinden. Maar is het Ikea keukentje een leuk verjaardagscadeau voor een dreumes-to-be? A is over 2 weken al jarig ( :o ) en is gek op deuren open en dicht doen. Dus dacht dat het keukentje misschien leuk is, zodat ze haar speelgoed erin en eruit kan doen. Wie heeft er ervaring mee? :)
pi_165910480
N. krijgt het keukentje voor sinterklaas, ze is dan ruim 1,5. Vrienden hebben hem hun dochter ook cadeau gedaan voor haar eerste verjaardag en de deurtjes waren inderdaad al direct een grote hit. Het "koken" e.d. Kwam pas later, maar ze vermaakte zich er al wel mee. ^O^
  woensdag 12 oktober 2016 @ 13:18:46 #145
327807 Mariposas
יה&#14
pi_165910526
quote:
1s.gif Op woensdag 12 oktober 2016 11:34 schreef Selvaria het volgende:

[..]

Zodat ze niet:
-De oudpapierdoos leeg trekt
-De boekenkast overhoop haalt
-De kruiden uit de keukenkastjes trekt
-Op de salontafel klimt
-Met haar blokken tegen de glazen vazen naast de tv slaat
-De tv probeert op te eten
-En daarnaast gewoon om haar te laten zien wat er gebeurt in het kleinste kamertje. :Y)

Ik sleep haar overigens niet mee, maar laat de deur gewoon op een kiertje. 99/100 keer komt ze me gezelschap houden. Als er iemand anders in huis is blijft ze gewoon in de woonkamer spelen.
Ah ok. Ik ga ook gewoon douchen terwijl L door huis zwerft. Ravage ruim ik later wel op en gevaarlijke/kwetsbare dingen buiten bereik. Ben veel te gemakzuchtig om er steeds achteraan te gaan. :+
No hay mal que dure cien aņos ni cuerpo que lo aguante
pi_165912140
Wat een fantastische lach, Selvaria!

Tweetalige Sjaak, wat tof! Frits heeft ondertussen 'bye' en 'cheers' onder de knie.
En 'nee' in drie talen. :')

Wat vervelend van de spruw Luna!

Ik ben niet bezig met het het zindelijk laten worden van Frits. We benoemen het als hij aan het poepen is, maar daar houdt het ook mee op.

Morgen vliegen we terug naar huis en dat is geen dag te vroeg. Twee weken bij familie is nogal intensief.
Ik geloof niet dat Frits zo vaak de woorden 'nee', 'no' en 'nein' heeft gehoord in zijn leven. Ik ben blij dat we vrijdag weer in ons fijne kindvriendelijke huis zijn.
We hebben het verder erg leuk gehad, Frits heeft veel gespeeld met mijn neefjes van 4 en 7. Dat ging wonderbaarlijk goed!

[ Bericht 0% gewijzigd door Cholula op 12-10-2016 17:15:17 ]
pi_165913763
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2016 14:39 schreef Cholula het volgende:
Wat een fantastische lach, Selvaria!

Tweetalige Sjaak, wat tof! Frits heeft ondertussen 'bye' en 'cheers' onder de knie.
En 'nee' in drie talen. :')

Wat vervelend van de spruw Luna!

Ik ben niet bezig met het het zindelijk laten worden van Frits. We benoemen het als hij aan het poepen is, maar daar houdt het ook mee op.

Morgen vliegen we terug naar huis en dat is geen dag te vroeg. Twee weken bij familie is nogal intensief.
Ik geloof niet dat Frits zo vaak de woorden 'nee', 'no' en 'nein' heeft gehoord in zijn leven. Ik ben blij dat we vrijdag weer in onze eigen fijne kindvriendelijke huis zijn.
We hebben het verder erg leuk gehad, Frits heeft veel gespeeld met mijn neefjes van 4 en 7. Dat ging wonderbaarlijk goed!
leuk Cholula. 2 weken bij familie vond ik zonder kind al zwaar, maar met kind helemaal.

Op het kdv zeiden ze ook dat T 'nein' gezegd had. En 'Isa' tegen een meisje dat Louisa heet. Z'n eerste woordjes... (8>
pi_165915330
Huisarts zag onvoldoende aanwijzingen voor spruw, dus we moeten nog een paar dagen afwachten of het vanzelf beter wordt. }:|
pi_165916224
Zo'n slecht slapenfase zorgt er wel voor dat ik nog meer respect heb voor jou en andere moeders met slechte slapers... Matras ernaast past helaas niet Malteser, daarvoor is z'n kamer te klein. Met wat proppen past er net een opblaasbaar matje tussen denk ik, maar daar ga ik niet veel beter van slapen. Wel hebben we besloten dat er na de verhuizing zo'n luie stoel in zijn kamer komt, er vanuit gaande dat dat gaat passen. Maar hopelijk is deze fase dan alweer achter de rug.

Het speldje staat haar goed Selvaria! Begint al echt een dametje te worden.

Leuk dat de vakantie geslaagd was Cholula! En familie is leuk, maar niet te lang inderdaad.

Sterkte met de misschien spruw Luna!
pi_165924825
Ah jongens, de hele week 5 uur wakker op opstaan is echt te vroeg. :'(
Want het leven is niet meer dan een sprookje
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')