Dat is vanwege de dunne binnenspouwmuur dacht ik. Ik heb de aannemer ook een mail gestuurd over het waarom en hoe hij het aan wil pakken.quote:Op vrijdag 7 oktober 2016 13:44 schreef jatochneetoch het volgende:
Waarom wordt die tegen de buitenmuur aangezet dan?
dat is precies mijn zorg, dat we zo een enorme koudebrug maken.quote:Op vrijdag 7 oktober 2016 16:47 schreef noutie het volgende:
Niet tegen het buitenblad plaatsen. IJzer geleidt warmte, dus je hebt grote kans op vochtproblemen op je binnenblad.
de binnenmuur is halfsteens, 10 cm ofzo. de spouw is tussen de 5 en 10 cm denk ik.quote:Op vrijdag 7 oktober 2016 16:24 schreef blomke het volgende:
Hoeveel ruimte rond de H-balk heb je nog voor isolatie?
Ik zou 'm koste wat kost vrijhouden van de buitenmuur en aan die kant een plaat tempex, liever PUR/PIR ertegen plaatsen. Je wilt geen condensatie met corrosie tot gevolg op je balk hebben.quote:Op vrijdag 7 oktober 2016 19:28 schreef Tttrex het volgende:
de binnenmuur is halfsteens, 10 cm ofzo. de spouw is tussen de 5 en 10 cm denk ik.
Is dit iets om terrasdeuren iod te plaatsen? Welk type balk komt er, HEA....? Is het een optie om deze te vervangen door een IPE. Deze zijn smaller nl. Of anders balk wat naar binnen plaatsen maar dan krijg je aan de binnenzijde wel een soort koofje.quote:Op vrijdag 7 oktober 2016 10:01 schreef Tttrex het volgende:
Er wordt een stalen balk tegen onze buitenspouw geplaatst (rustend op de binnenspouwmuur).Hoe moeten we dit isoleren om een koudebrug te voorkomen?
Is het inmetselen van een Stalton Latei een optie?? Dan heb je nl. veel minder warmtegeleiding.quote:Op zaterdag 8 oktober 2016 11:24 schreef Oledanmaarweer het volgende:
Is dit iets om terrasdeuren iod te plaatsen? Welk type balk komt er, HEA....? Is het een optie om deze te vervangen door een IPE. Deze zijn smaller nl.
Ook een optie. Maar met een schets en iets meer duidelijkheid van hoe of wat kunnen we ook iets meer. Sommige aannemers zijn snel geneigd te zeggen kan niet, puur omdat ze het altijd zo doen.quote:Op zaterdag 8 oktober 2016 13:45 schreef blomke het volgende:
[..]
Is het inmetselen van een Stalton Latei een optie?? Dan heb je nl. veel minder warmtegeleiding.
De waarheid van deze maand oktober.quote:Op zaterdag 8 oktober 2016 14:32 schreef Oledanmaarweer het volgende:
Sommige aannemers zijn snel geneigd te zeggen kan niet, puur omdat ze het altijd zo doen.
Ik heb de aannemer gesproken, en dit is precies wat hij gaat doen. Het is overigens een H balk.quote:Op vrijdag 7 oktober 2016 19:32 schreef blomke het volgende:
[..]
Ik zou 'm koste wat kost vrijhouden van de buitenmuur en aan die kant een plaat tempex, liever PUR/PIR ertegen plaatsen. Je wilt geen condensatie met corrosie tot gevolg op je balk hebben.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |