Elke auto kan toch een probleem krijgen? Zeker nu er zoveel techniek in de auto zit. Ik heb al vanaf het begin ANWB. Duur? Jep. Maar ze hebben me ook een paar keer geholpen. Op vakantie ging mijn auto stuk, gratis naar Nederland vervoerd (vanuit Zwitserland) en de rest van de vakantie gratis een leenauto gekregen. Als je dat zelf had moeten betalen zat ik al gauw aan de kosten van wat ik in de afgelopen jaren aan de ANWB heb overgemaakt. Plus nog het geregel wat je dan zelf moet doen op je vakantie.. Telefoonrekening en taxikosten zijn ook deels vergoed toen.quote:Op zaterdag 15 oktober 2016 15:39 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Je gaat er bij aankoop van een 'premium' BMW bij de dealer toch vanuit dat je geen stukken krijgt onderweg? Beetje vreemd om daar dan meteen een verzekering voor af te sluiten en jaarlijks 55 euro extra te betalen. Wat na 10 jaar neerkomt op 550 euro, had je je auto makkelijk 2x voor weg kunnen laten slepen.
Ik wist dat iemand daar een opmerking over ging maken ik zat in de 4de, reed net Zwolle uit en wou de foto-op niet missen.quote:Op zaterdag 15 oktober 2016 14:44 schreef Hyperdude het volgende:
400000 km en nog meer toeren bij 72 km/u dan mijn benzinebak. b
En dan mij een beetje pesten met m'n 5 versnellingen . 318D inderdaad, trap hem bijna nooit aan. Zo veel power zit er ook weer niet in. Dit is het gemiddelde.quote:Op zaterdag 15 oktober 2016 16:39 schreef Piet__Piraat het volgende:
Los daarvan, heeft HD een achtbak geloof ik, niet helemaal vergelijkbaar
Overigens, dat is een 318d, toch? Net verbruik hoor, je rijdt dan wel netjes normaal gesproken neem ik aan?
U serious? Die cijfers haal ik zelfs met die halve vrachtwagenmotor in het vooronderquote:Op zondag 16 oktober 2016 00:55 schreef Piet__Piraat het volgende:
Dat is erg netjes hoor. Hoewel ik sowieso vind dat bij de tweeliter diesels (wat jouw 318d in feite ook is) van BMW de verbruikscijfers goed te overzien zijn. 5,5 heb ik echter nooit gehaald. Het hield op bij 6l/100km.
Als je jouw grafiek ziet krijg je 'm ook steeds beter onder de knie, globale lijn lijkt wat te dalen. Ik heb van de week nieuwe olie erin gekieperd en luchtfilter vervangen, ben benieuwd of dat nog iets doet voor het verbruik. Luchtfilter was aardig smerig wel.
Je wordt ouder papa.quote:Op zondag 16 oktober 2016 11:09 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
U serious? Die cijfers haal ik zelfs met die halve vrachtwagenmotor in het vooronder
6 liter zonder al te veel extra moeite, voor 5,5 moet ik een beetje mijn best doen, het record is sinds een week of wat 4.7l/100. Daar moet ik wel heel veel listen voor uit de kast trekken, maar hij flikt het wel
Gemiddeld zit ik bij normaal rijgedrag zo rond de 7.
Nouja, ik haal dat niet op doorsnee verkeer. Maar dat zal vast ook met de rijstijl te maken hebben. Ik hou van doorrijden en zit zeer regelmatig op 160-170. In Duitsland waar het rustig is 200+. Dan kom je niet meer zuinig uit op het einde van je tank natuurlijk. En 255 brede banden helpen daarbij ook niet echt.quote:Op zondag 16 oktober 2016 11:09 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
U serious? Die cijfers haal ik zelfs met die halve vrachtwagenmotor in het vooronder
6 liter zonder al te veel extra moeite, voor 5,5 moet ik een beetje mijn best doen, het record is sinds een week of wat 4.7l/100. Daar moet ik wel heel veel listen voor uit de kast trekken, maar hij flikt het wel
Gemiddeld zit ik bij normaal rijgedrag zo rond de 7.
dat mag ik hopenquote:
die 7 op 100 haal ik met normaal rijden, Vmax, af en toe eens een dAuwdi plagen enzo dit dat.quote:Op zondag 16 oktober 2016 11:47 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Nouja, ik haal dat niet op doorsnee verkeer. Maar dat zal vast ook met de rijstijl te maken hebben. Ik hou van doorrijden en zit zeer regelmatig op 160-170. In Duitsland waar het rustig is 200+. Dan kom je niet meer zuinig uit op het einde van je tank natuurlijk. En 255 brede banden helpen daarbij ook niet echt.
Ik gok dat als ik een weekje met 100 naar het werk ga cruisen, dat ik dan een stuk gunstiger scoor. Kwestie van keuzes
Dude, lees je in. Kost me 55 per jaar voor heel Europa. Goedkoper dan ANWB. Plus ze betalen alle onkosten die ik maak als ik zonder auto zit. En krijg vervangend vervoer. Vorige keer hadden ze zelfs een hotel voor me geboekt zodat ik niet midden in de nacht hoefde te rijden.quote:Op zaterdag 15 oktober 2016 15:26 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Verzekerd tegen pech onderweg via BMW?
Dan betaal je dus eigenlijk de sleepkosten gewoon op voorhand al.
Dat is wel netjesquote:Op zondag 16 oktober 2016 13:26 schreef fraubitch het volgende:
[..]
Dude, lees je in. Kost me 55 per jaar voor heel Europa. Goedkoper dan ANWB. Plus ze betalen alle onkosten die ik maak als ik zonder auto zit. En krijg vervangend vervoer. Vorige keer hadden ze zelfs een hotel voor me geboekt zodat ik niet midden in de nacht hoefde te rijden.
daarom pak je dus voor een lange afstands auto een wat dikkere motor De nieuwere BMW diesels zouden nóg zuiniger moeten zijn. Ik had een jaar of 2 terug een collega die ZZP'er was, die reed een 525d uit 2008 geloof ik, en die claimde 1 op 17 te rijden bij 150-160 op de snelweg. Nou weet ik niet of dat dom gelul was natuurlijk, maar dat red ik dus bij lange na niet.quote:Op zondag 16 oktober 2016 12:46 schreef Tarado het volgende:
1 op 10 haal ik alleen op lange stukken netjes volgens de regels rijden maar het is juist zo prettig om op lange stukken wat harder te rijden
De nieuwe BMW's hebben toch een achtbak? Met een sterke motor rij je stationair 100 bij wijze van.quote:Op zondag 16 oktober 2016 13:57 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
daarom pak je dus voor een lange afstands auto een wat dikkere motor De nieuwere BMW diesels zouden nóg zuiniger moeten zijn. Ik had een jaar of 2 terug een collega die ZZP'er was, die reed een 525d uit 2008 geloof ik, en die claimde 1 op 17 te rijden bij 150-160 op de snelweg. Nou weet ik niet of dat dom gelul was natuurlijk, maar dat red ik dus bij lange na niet.
Dat is wel apart ja.quote:Op zondag 16 oktober 2016 12:20 schreef Sounddragon het volgende:
Als ik gas ga geven en de linlerbaanjosti uithangen zit ik rond de 8,5, en een uurtje 160 - 180 op de cc levert 1 op 9 à 10 op. Het viel me laatst wel op toen ik eens echt haast had op een vroege zondagmorgen, dat ik na een stuk flink het gas erop (Vmax +49) op de snelweg op 10.8 van de snelweg af kwam, en daarna 35km lang Vmax +49 en alles volle porrie trappen binnendoor het verbruik liet dalen naar 10.2. Dat vond ik wel verbazingwekkend. Je zou andersom verwachten eigenlijk.
ik heb ook die wat vlottere rijstijl als ik zelf die brandstof niet hoef te betalen Nah, gekkigheid, hád ik wel altijd, maar toen reed ik voornamelijk korte stukkies. Nu rijd ik wat langere stukken, en dan loont het gewoon om een beetje normaal te doen. Feitelijk scheelt het me een tientje ofzo in de week denk ik of ik normaal doe of een beetje de toffe MB boy uithang die altijd harder moet als zijn voorganger. Tis niet alleen de brandstof, het is ook slijtage, stress van het elke keer in de ankers moeten of elke trut die hem 'ervoor gooit' om in te halen met 110, en niet te vergeten prenten.quote:Op zondag 16 oktober 2016 18:40 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Dat is wel apart ja.
Maar zo zie je dat rijstijl heel veel bepaalt. Daarom vind ik de 5.5 van hierboven genoemde 318d netjes, dat betekent dat hij over het algemeen erg rustig rijdt. Mijn basisrijstijl is wat vlotter en dan kom je dus meteen niet meer zuinig uit. Ik zou het eigenlijk eens een tank lang moeten proberen wat er gebeurt als ik constant 100 rij. En één rit checken wat er gebeurt als ik achter een vrachtwagen blijf hangen. Maar... daar heb ik gewoon het geduld niet voor
Ik ben vaak niet zozeer onder de indruk van de techniek, als wel van de benodigde rustige, kalme rijstijl
quote:Op donderdag 13 oktober 2016 13:00 schreef StretchingKoala het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Not bad..not bad at all
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |