Geerdquote:Op donderdag 6 oktober 2016 16:14 schreef Geerd het volgende:
[..]
Een motor met minder vermogen maar meer koppel kan zeker sneller aanvoelen, de topsnelheid zal lager liggen.(laten we stellen dat de versnellingsbak het zelfde is ongeveer)
Bij gelijke versnellingsbak diff en wielstraal heb je dan dus meer vermogen bij de toerentallen waar het koppel hoger is. Ik neem aan dat bekend is dat het product van koppel en toerental het vermogen is? Nou dan.quote:Op donderdag 6 oktober 2016 16:14 schreef Geerd het volgende:
[..]
Een motor met minder vermogen maar meer koppel kan zeker sneller aanvoelen, de topsnelheid zal lager liggen.(laten we stellen dat de versnellingsbak het zelfde is ongeveer)
Dat is idd waar.quote:Op donderdag 6 oktober 2016 17:08 schreef ambertje90 het volgende:
[..]
Bij gelijke versnellingsbak diff en wielstraal heb je dan dus meer vermogen bij de toerentallen waar het koppel hoger is. Ik neem aan dat bekend is dat het product van koppel en toerental het vermogen is? Nou dan.
Waarom moeilijk doen met koppel, als je een behoudswet hebt voor vermogen?
Koppel is trouwens goed voor het optrekken, maar heeft verder weinig te maken met topsnelheid.quote:
Als je in je eentje zit te praten heet dat een monoloogquote:Op donderdag 6 oktober 2016 11:10 schreef Mister-Bradge het volgende:
[..]
De Ka heeft meer koppel dan m`n Twingo, en aangezien ik voor het grootste gedeelte alleen maar A-Segmenters gewend ben vind ik dat 'ie redelijk wat koppel heeft in vergelijking met alle andere A-segmenters waar ik in heb gereden.
Oh en dialoog:
Een dialoog is een gesprek tussen twee of meer mensen, waarin een vrije gedachtewisseling plaatsvindt.
Nou is dit natuurlijk niet tussen twee of meer mensen, maar er is zéker wel spraken van een vrije gedachtewisseling.
ook al onzin, voor optrekken heb je vermogen nodig.quote:Op donderdag 6 oktober 2016 17:23 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Koppel is trouwens goed voor het optrekken, maar heeft verder weinig te maken met topsnelheid.
Diesels hebben vaak meer koppel dan pk's en daarom ligt ook de topsnelheid vaak lager.
Of scizofrenie?quote:Op donderdag 6 oktober 2016 17:25 schreef Ingolstadt het volgende:
[..]
Als je in je eentje zit te praten heet dat een monoloog
Je meent het.quote:Op donderdag 6 oktober 2016 17:26 schreef ambertje90 het volgende:
[..]
ook al onzin, voor optrekken heb je vermogen nodig.
Scizofrenie, ja.quote:
Gewoon te dom om te schijten maar zo zijn er hier meer.quote:Op donderdag 6 oktober 2016 17:51 schreef Mister-Bradge het volgende:
Ach laat Ambertje lekker gaan, die zit in PTA ook constant belerend naar andere te doen.
Geloof dat de Ka van `97 tot `05 hetzelfde 1,3 8v Endura blok had dus dat zal niet veel uitmaken.quote:Op donderdag 6 oktober 2016 17:53 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Gewoon te dom om te schijten maar zo zijn er hier meer.
Ik heb een x in een KA gereden, idd 1.3, maar voelt sneller aan. Was wel het nieuwere model.
Anderen.quote:Op donderdag 6 oktober 2016 17:51 schreef Mister-Bradge het volgende:
Ach laat Ambertje lekker gaan, die zit in PTA ook constant belerend naar andere te doen.
Sorry braddie ik moet mijn mening toch herzien koppel komt vrij door het vermogen (pk) bij een bepaald toerental. zonder pk/vermogen geen koppelquote:Op donderdag 6 oktober 2016 17:51 schreef Mister-Bradge het volgende:
Ach laat Ambertje lekker gaan, die zit in PTA ook constant belerend naar andere te doen.
Wat ik deed was een monoloog, geen dialoog inderdaad.
De Ka en Twingo hebben op papier redelijk gelijke PKs (58 voor de Twingo > 61 voor de Ka) De Ka heeft 30nm koppel meer en VOELT! Dus sneller aan ondanks het hogere gewicht.
Geerddankje!
Tikkende kleppen kan komen door een tijdje met te weinig olie rond te rijden.quote:Op donderdag 6 oktober 2016 17:57 schreef Mister-Bradge het volgende:
[..]
Geloof dat de Ka van `97 tot `05 hetzelfde 1,3 8v Endura blok had dus dat zal niet veel uitmaken.
Zijn redelijke blokjes, niet kapot te krijgen, alleen die kleppen tikken zo achterlijk hard, zijn soms net diesels. Ka van m`n ma heeft er last van, Escort van mij had er last van (was wel een Zetec blok, maar net als de Endura al enkele jaren oud)
Ja, want dat wisten we nog niet.quote:Op donderdag 6 oktober 2016 18:05 schreef Catch22- het volgende:
Dan nog zegt topvermogen en maximaal koppel echt geen reet zonder de powerband te weten
Jij hebt het over koektrommels, henk.quote:Op donderdag 6 oktober 2016 18:08 schreef Azpilicueta het volgende:
We hebben het godverdomme over koektrommels. Dat vermogen en Ford Ka in 1 zin gezet worden is al behoorlijk bewonderingswaardig
Waar rij jij in dan?quote:Op donderdag 6 oktober 2016 18:10 schreef delano.888 het volgende:
Zou wel een keer een sprintje tegen Braddie willen doen, ben wel toe aan een goede lachbui.
Ach man 60 pk en 103nm aan koppel is voor een A-segmenter écht niet slecht. Zeker toen niet. Karretje komt redelijk vooruit.quote:Op donderdag 6 oktober 2016 18:08 schreef Azpilicueta het volgende:
We hebben het godverdomme over koektrommels. Dat vermogen en Ford Ka in 1 zin gezet worden is al behoorlijk bewonderingswaardig
Heb toen de kleppen van die Escort af laten stellen, 500 kilometer later tikte ze weer net zo hard, zal wel een Ford kwaal zijn, lees het vakerquote:Op donderdag 6 oktober 2016 18:06 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Tikkende kleppen kan komen door een tijdje met te weinig olie rond te rijden.
Maar kan ook wat anders zijn natuurlijk, die blokjes zijn lekker simpel te onderhouden btw.
Zijn kutblokken, deze zaten namelijk ook in de Fiesta van de voorgaande generatie. Ook toen waren het al kutblokken, maar voor de Ka hebben ze wat opgrades doorgevoerd aan dit kutblok. Desondanks blijven deze kutblokken ratelende, koppelloze, brandstofverslindende olieboten. Het enige fatsoenlijke niet-kutblok dat in die generatie Ka heeft gezeten is de 90PK versie. Sowieso zijn al die Ka's kut want ze roesten ook nog eens achterlijk hard.quote:Op donderdag 6 oktober 2016 17:57 schreef Mister-Bradge het volgende:
[..]
Geloof dat de Ka van `97 tot `05 hetzelfde 1,3 8v Endura blok had dus dat zal niet veel uitmaken.
Zijn redelijke blokjes, niet kapot te krijgen, alleen die kleppen tikken zo achterlijk hard, zijn soms net diesels. Ka van m`n ma heeft er last van, Escort van mij had er last van (was wel een Zetec blok, maar net als de Endura al enkele jaren oud)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |