quote:Op woensdag 5 oktober 2016 12:11 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
http://www.ad.nl/show/spa(...)mie-oliver~a2db6929/
Voor de duidelijkheid, Spanjaarden maken paella van rijst, vlees, vis, schaaldieren, groenten en bonen.
Manuel zal dan wel aan de Catalaanse variant hebben gerefereerd...quote:
Italiaanse is een stuk beter te pruimen.quote:Op woensdag 5 oktober 2016 12:22 schreef Strani het volgende:
Ik woon nu 18 jaar in Spanje en de paella heeft me nooit weten te bekoren. Ik vind het een tam, smakeloos gerecht. De versie van Jamie Oliver klinkt een stuk aantrekkelijker.
De Spaanse keuken is overigens uberhaupt niet om over naar huis te schrijven, vrees ik.
Als je hem vergelijkt met de Nederlandse?quote:Op woensdag 5 oktober 2016 12:22 schreef Strani het volgende:
Ik woon nu 18 jaar in Spanje en de paella heeft me nooit weten te bekoren. Ik vind het een tam, smakeloos gerecht. De versie van Jamie Oliver klinkt een stuk aantrekkelijker.
De Spaanse keuken is overigens uberhaupt niet om over naar huis te schrijven, vrees ik.
Ja precies. Ik vind de Nederlandse keuken persoonlijk uitstekend maar ben me ervan bewust dat de Nederlandse keuken eigenlijk gewoon een internationale keuken is. Een groot verschil is in elk geval dat Nederlanders meer kruiden gebruiken dan Spanjaarden.quote:Op woensdag 5 oktober 2016 12:27 schreef Farenji het volgende:
[..]
Als je hem vergelijkt met de Nederlandse?
Wàt? Boerenkool met Italiaanse kruiden? Laat ik het maar niet zien, die persoon verdient een acuut nekschot. Dat is te vergelijken met ananas op de pizza, dat vergeven de Italianen je ook nooit.quote:Op woensdag 5 oktober 2016 12:25 schreef summer2bird het volgende:
Beetje flauw wel, ik bedoel alsof zij patent hebben op dat gerecht.
Ik bedoel er zijn ook mensen die boerenkool met italiaanse kruiden eten, en ons hoor je toch ook niet gillen?
Het is een eigenaardige combinatie maar mensen mogen lekker koken en eten wat ze zelf willenquote:Op woensdag 5 oktober 2016 12:32 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
[..]
Wàt? Boerenkool met Italiaanse kruiden? Laat ik het maar niet zien, die persoon verdient een acuut nekschot. Dat is te vergelijken met ananas op de pizza, dat vergeven de Italianen je ook nooit.
Binnen bepaalde grenzen dan toch. Anders kunnen ze worden aangeklaagd voor verkrachting van culturele danwel culinaire tradities.quote:Op woensdag 5 oktober 2016 12:34 schreef Strani het volgende:
[..]
Het is een eigenaardige combinatie maar mensen mogen lekker koken en eten wat ze zelf willen
Door wie?quote:Op woensdag 5 oktober 2016 12:36 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
[..]
Binnen bepaalde grenzen dan toch. Anders kunnen ze worden aangeklaagd voor verkrachting van culturele danwel culinaire tradities.
De Bond voor behoud van Nationaal Cultuurerfgoed.quote:
quote:Op woensdag 5 oktober 2016 12:38 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
[..]
De Bond voor behoud van Nationaal Cultuurerfgoed.
Toch apart, twee landen, bijna buurlanden en dan zo'n afwijkende keuken.quote:Op woensdag 5 oktober 2016 12:24 schreef bloodymary1 het volgende:
Ik maak paella altijd met kip en chorizo. Omdat ik geen vis lust. Best lekker hoor.
De Spaanse keuken is best oke, maar gaat snel vervelen. Het zijn ook geen hoogwaardige gerechten zoals in de Italiaanse keuken (die er helemaal niet mee te vergelijken is), maar meer snelle happen, tapas en snacks.
probeer jij maar eens een stamppot te verkopen aan een buitenlanderquote:Op woensdag 5 oktober 2016 12:22 schreef Strani het volgende:
Het zou me werkelijk niets kunnen schelen.quote:Op woensdag 5 oktober 2016 12:52 schreef Onnoman het volgende:
[..]
probeer jij maar eens een stamppot te verkopen
ik kan daar in de winter enorm van genieten
dat de turk of de italiaan op de hoek dat niet lekker vindt en vervolgens besluit om het recept faliekant te wijzigen en er vervolgens kookboeken internationaal tevoorschijn komen waarin gesproken wordt over "the new dutch stew" waaron het hele idee verkracht wordt.. ben je denk ik ook niet blij
quote:
Spanje heeft in elk geval wel grotere problemen om zich zorgen over te maken, inderdaad.quote:Op woensdag 5 oktober 2016 12:59 schreef Mystikvm het volgende:
Ik gooi al jaren chorizo in mijn paella. Stelletje aanstellers daar in Spanje, variëren hoort bij koken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |