Toen het wat tegen zat, de afgelopen jaren, ben ik wel eens met grote R&D firma's gaan praten, maar daar zou ik weer van voor af aan moeten beginnen. Had ook niet echt het idee dat ze op me zaten te wachten. Maar daarmee zou ik ook jaren ervaring en een aantal patenten die schreeuwen om een startup opgeven.quote:Op zondag 9 oktober 2016 17:26 schreef Spanky78 het volgende:
Jij kunt toch zo elders aan de slag? Als het niet ergens aan een universiteit is, een bedrijf als asml waar ze toch wel eea doen aan R&D?
Als je handig bent met netwerkevenement al met 1 voet in Californië staat... Dan is een stap naar een startup niet zo groot. Wel heel wat anders dan onderzoek doen....quote:Op zondag 9 oktober 2016 17:44 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Toen het wat tegen zat, de afgelopen jaren, ben ik wel eens met grote R&D firma's gaan praten, maar daar zou ik weer van voor af aan moeten beginnen. Had ook niet echt het idee dat ze op me zaten te wachten. Maar daarmee zou ik ook jaren ervaring en een aantal patenten die schreeuwen om een startup opgeven.
De Yanks geven tot $1 miljoen (!) aan subsidie (gift) voor een startup (SBIR grant), als je een werkend prototype hebt (in Japan maximaal $300k, en Japanse formulieren). Ik heb een (slapende) adjunct positie bij een Amerikaanse universiteit, waarmee ik op zo'n subsidie in kan schrijven. En een Greencard. En meerdere prototypes. Als de subsidie wordt toegekend, kan er een bedrijfje worden opgezet.
Naast manuscripten schrijven, wordt t dus ook tijd om een subsidieaanvraag op te stellen.
Om te leven is Korea wel een optie (in het KAA Zuid-Korea topic heb ik meerdere bijdragen geleverd, omdat ik daar nog wel eens op bezoek ga). Korea is geen Japan, maar het is wel Oost Azië en mensen zijn vriendelijk, beleefd, en hebben een opvoeding gehad. Koreanen zijn wat directer dan Japanners, en dat communiceert gemakkelijker. Men is er wat internationaler georiënteerd.quote:Op zondag 9 oktober 2016 23:34 schreef Monkeymind het volgende:
Dank voor al je tips Lyrebird!
Maar nu je een nieuwe baan moet zien te vinden, is een universiteit in Korea geen optie? Daar komt je vrouw toch vandaan?
Vind je? Mevrouw Lyrebird kijkt er ook zo naar uit, maar ik heb het niet op verandering. Vooral de verhuizing is iets waar ik nogal tegen op kijk. Niet alleen ons huis, maar ook het lab. Hopelijk.. Moet nog overleggen met de VP Research, of ik al die spulletjes mee mag nemen. Dat zou een overstap naar een andere universiteit wat eenvoudiger maken, omdat het om hardware gaat waar een flink prijskaartje aanhangt.quote:Op maandag 10 oktober 2016 06:01 schreef Gaoxing het volgende:
Spannend LB! Altijd fijn, new beginnings
Verhuizingen zijn necessary evilquote:Op maandag 10 oktober 2016 08:24 schreef Lyrebird het volgende:
Vind je? Mevrouw Lyrebird kijkt er ook zo naar uit, maar ik heb het niet op verandering. Vooral de verhuizing is iets waar ik nogal tegen op kijk. Niet alleen ons huis, maar ook het lab. Hopelijk.. Moet nog overleggen met de VP Research, of ik al die spulletjes mee mag nemen. Dat zou een overstap naar een andere universiteit wat eenvoudiger maken, omdat het om hardware gaat waar een flink prijskaartje aanhangt.
Maar, om positief te blijven: nieuwe ronde, nieuwe kansen!
NL al is dat volgens mij ook steed politieker geworden nu het geld opdroogd.quote:Op maandag 10 oktober 2016 01:01 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Om te leven is Korea wel een optie (in het KAA Zuid-Korea topic heb ik meerdere bijdragen geleverd, omdat ik daar nog wel eens op bezoek ga). Korea is geen Japan, maar het is wel Oost Azië en mensen zijn vriendelijk, beleefd, en hebben een opvoeding gehad. Koreanen zijn wat directer dan Japanners, en dat communiceert gemakkelijker. Men is er wat internationaler georiënteerd.
Een nadeel is dat ze daar nog hiërarchischer zijn dan in Japan, en bepaalde rituelen hebben die nog strikter worden nageleefd. Denk aan drinken en lachen met de baas (nee dank je) en het maken van buigingen. Alhoewel men directer is, kennen ze ook in Korea het om de hete brij heen draaien.
Als het om werken gaat, wil ik wel weer eens met mensen samenwerken die A zeggen, en A bedoelen.
Lastige spagaat..
Naturaliseren is op zich niet zo moeilijk in Japan hoor. Je moet 5 jaar lang continu in Japan hebben gewoond (Door middel van werkvisum, of trouwvisum etc.). En je moet een bepaald niveau van Japans hebben (Je wordt geïnterviewd door immigratie en je krijg ook nog een redelijk simpele schrijftoets geloof ik). Wat iemand wel behoord te hebben na vijf jaar gewoond te hebben in Japan. Je moet wel je eigen nationaliteit opgeven, indien dat mogelijk is.quote:Op vrijdag 4 november 2016 09:41 schreef Lyrebird het volgende:
Het piept en het kraakt
----
Wat voor de Japanse aanpak pleit, is dat je als buitenlander cultureel gezien niet echt een voet tussen de deur krijgt. Nieuwe studenten moeten eerst een half jaar lang de taal leren. Je krijgt ook met geen mogelijkheid een Japans staatsburgerschap, en vergeet dus maar dat je hier ooit kunt stemmen. Dit land heeft respect voor hetgeen vorige generaties hebben opgebouwd.
------
Als het in Azië is gok ik Singapore. Anders Australië.quote:Op donderdag 1 december 2016 09:19 schreef Monkeymind het volgende:
Wat spannend dat je in onderhandelingen zit voor een nieuwe baan Lyrebird!
Ben dan wel benieuwd hoeveel zuidelijker het dan wordt. Succes!
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |