Dat dus. Zelf ben ik ook zo'n geval, van mijn 18e tot mijn 27 woonde ik op mezelf (en later met mijn ex samen). Daarna heb ik 2 jaar bij mijn vader gewoond omdat ik geen vast werk kon vinden ondanks twee masters en het fantastische beleid van de regering mbt starters, werk en woonruimte. Daarna heb ik een jaar iets samen gehuurd met mijn beste vriend en nu na een weekje weer thuis wonen kreeg ik gisteren de sleutel van mijn nieuwe appartementje. En ik ben zeker niet de enige TS. Wat fera ook al aangeeft, het is gewoon heel moeilijk voor de huidige generatie 20-30 jarigen om werk te vinden en iets te huren/kopen. Helaas mis ik daar de discussie in politiek Nederland nogal over, die hebben het liever over de generatie die niets te klagen heeft maar toch het hardste klaagt (de babyboomers).quote:Op dinsdag 4 oktober 2016 01:13 schreef Fera het volgende:
Tegenwoordig zie je het wel vaker. Het wordt voor jongeren steeds lastiger om betaalbare woonruimte te krijgen. Vaak zijn ze of werkloos of hebben ze een contract van een aantal maanden, waardoor ze het niet aandurven om zelf iets te huren (want voor je het weet moet je weer weg omdat je het niet kan rooien) of inderdaad om een fatsoenlijke buffer op te bouwen.
Mijn broertje en ik zijn beiden teruggegaan naar mijn moeder. We waren dan wel niet zo oud en voor ons was het tijdelijk (anderhalf tot twee jaar). Ik wilde eigenlijk zo snel mogelijk weer op mezelf wonen en greep de kans zodra die er was. Mijn broertje woont nu samen met zijn vriendin.
Ik hoop dat je ook geen noodzaak had om bij je vader te gaan wonen.quote:Op dinsdag 4 oktober 2016 07:38 schreef Harvest89 het volgende:
Bij mij was dat nooit mogelijk helaas. Moeder stierf toen ik jong was, en met vader heb ik nooit een topband gehad.
Nee niet echt. Alhoewel het in het begin best zwaar was.quote:Op dinsdag 4 oktober 2016 07:49 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Ik hoop dat je ook geen noodzaak had om bij je vader te gaan wonen.
Hoe hebben die broers en zussen daar last van? En hoezo 'claimen'? Hebben die ouders dan minder tijd voor hun uitwonende kinderen omdat ze er nog eentje thuis hebben?quote:Op dinsdag 4 oktober 2016 07:08 schreef Lunatiek het volgende:
Tegenover broers en zussen is het niet fair om je ouders zo te claimen en te gebruiken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |