Rijst is een grote bron van koolhydraten.quote:Op maandag 3 oktober 2016 18:03 schreef Sigaartje het volgende:
Ha ha ha.
Rijst heeft helemaal geen gluten, vet of suiker.
Rijst is gewoon rijst.
Per 100 gram 0.1 gram suiker, tsjaquote:Op maandag 3 oktober 2016 18:04 schreef sweetlake92 het volgende:
[..]
Rijst is een grote bron van koolhydraten.
Ja, en?quote:Op maandag 3 oktober 2016 18:04 schreef sweetlake92 het volgende:
[..]
Rijst is een grote bron van koolhydraten.
Rijst zit echt teringvol suiker, maar niet suiker zoals jij het kent. Zetmeel is niks meer dan heel veel glucosemoleculen (glucose staat ook wel bekend als druivensuiker) aan elkaar gekoppeld, die je lichaam weer kan verbranden voor energie.quote:Op maandag 3 oktober 2016 18:05 schreef Verbodsbord het volgende:
[..]
Per 100 gram 0.1 gram suiker, tsja
Dan moet je geen rijst eten dus. Opgelost, slotje.quote:Op maandag 3 oktober 2016 18:17 schreef sweetlake92 het volgende:
Gaat mij om de koolhydraten laag te houden. Nu een lekker broccolisoepje aan het maken.
Dus dat zit niet in die Action-rijst.quote:Op maandag 3 oktober 2016 18:11 schreef Rezania het volgende:
[..]
Rijst zit echt teringvol suiker, maar niet suiker zoals jij het kent. Zetmeel is niks meer dan heel veel glucosemoleculen (glucose staat ook wel bekend als druivensuiker) aan elkaar gekoppeld, die je lichaam weer kan verbranden voor energie.
Dan hou je een zak water met wat vezels over.quote:Op maandag 3 oktober 2016 18:20 schreef Sigaartje het volgende:
[..]
Dus dat zit niet in die Action-rijst.
Ja veel aan het zoeken en proberen.quote:Op maandag 3 oktober 2016 18:31 schreef Fera het volgende:
Als je lowcarb wil eten zou ik rijst gewoon mijden. Vast wel tientallen blogs te vinden waar creatieve recepten zonder (al te veel) koolhydraten op staan.
Goede link dankje!quote:Op maandag 3 oktober 2016 18:38 schreef Farenji het volgende:
Dit is geen rijst maar 97% water vermengd met vezels van konjac. Het heeft misschien een klein beetje de vorm en consistentie van rijst maar niet de smaak en het levert vrijwel geen voedingsstoffen. Je kan netzogoed houtpulp vreten. Daarnaast onderdrukt het hongergevoel. Er is niks gezonds aan. Meer iets voor domme anorexia-patienten, niet iets voor mensen die iets om hun gezondheid geven. Of om smaak.
http://www.nutritionist-r(...)ealthy-as-it-sounds/
Hahaha had het gelukkig nog niet open gemaakt.quote:Op maandag 3 oktober 2016 18:59 schreef LPFAN het volgende:
Niet te eten dat en het stinkt gigantisch
Jawel, er zitten vezels in. Mensen eten te weinig vezels. Vezels zijn gezond.quote:
Daarom beter eerst even afspoelen en blancheren dus.quote:Op maandag 3 oktober 2016 18:59 schreef LPFAN het volgende:
Niet te eten dat en het stinkt gigantisch
Er zitten ook vezels in houtpulp.quote:Op maandag 3 oktober 2016 19:05 schreef RobinOok het volgende:
[..]
Jawel, er zitten vezels in. Mensen eten te weinig vezels. Vezels zijn gezond.
Vezels is zo'n beetje het enige waar mensen niet genoeg van binnen krijgen op een dag. Vitamines, mineralen etc lukt wel, maar vezels niet.
Afspoelen moet ook wel idd, want het zit in zout water.quote:Op maandag 3 oktober 2016 19:06 schreef RobinOok het volgende:
[..]
Daarom beter eerst even afspoelen en blancheren dus.
http://www.aziatische-ingredienten.nl/tag/konjak/
Ja, en?quote:Op maandag 3 oktober 2016 19:24 schreef Farenji het volgende:
[..]
Jij begon, met je "vezels zijn gezond".
Dus, waarom zijn de vezels uit een of andere rare japanse knol dan wel automatisch gezond? Dat volk wordt met uitsterven bedreigd, weet je.quote:Op maandag 3 oktober 2016 19:26 schreef RobinOok het volgende:
[..]
Ja, en?
Vezels in groenten zijn gezond, dat maakt niet dat alle vezels in wat dan ook gezond zijn, In een tafelpoot of zo.
Nee, weet ik niet. Ik weet niet beter dan dat ze daar het oudste ter wereld worden.quote:Op maandag 3 oktober 2016 19:30 schreef Farenji het volgende:
[..]
Dus, waarom zijn de vezels uit een of andere rare japanse knol dan wel automatisch gezond? Dat volk wordt met uitsterven bedreigd, weet je.
Die "rijst" (waar we het hier over hebben) bevat slechts een paar procent konjak-vezels, en die hebben zo ongeveer nul voedingswaarde. Evenveel voedingswaarde als houtpulp. Waar je overigens vast niet aan dood zal gaan. En dan kom jij met je "ja maar konjak bevat vezels DUS gezond". Da's toch slap gelul.quote:Op maandag 3 oktober 2016 19:34 schreef RobinOok het volgende:
[..]
Nee, weet ik niet. Ik weet niet beter dan dat ze daar het oudste ter wereld worden.
En dat ze al eeuwen konjak eten.
Die knol is niet "automatisch" gezond, dat is dus proefondervindelijk "bewezen". Misschien dat ze ook zoiets zouden kunnen maken van beukenhout, maar dat is dan iets nieuws. En dat is dan zeker niet "automatisch" gezond omdat konjac ook gezond is. Er zijn zoveel planten, stengels, wortels, bladeren die je niet kunt eten. Meer dan soorten die je wel kunt eten. Dus dat je met "net zo goed houtpulp eten" aankomt is een beetje dommig.
Het is goed, maar ik kook vanavond toch liever gewoon wat basmati-rijst.quote:Op maandag 3 oktober 2016 19:47 schreef RobinOok het volgende:
Nee, jij kwam met de bewering dat er NIKS gezonds aan was.
Daarop zeg ik dat er vezels in zitten en die zijn gezond.
Je bewering dat er niks gezonds in zit is dus fout.
Mensen denken dat een sinaasappelsap gezond is omdat er Vitamine C in zit. Maar we krijgen genoeg Vitamine C binnen. Een teveel pis je uit. De meeste mensen krijgen zelfs met een ongezond dieet meestal van alles voldoende binnen, behalve vezels. Vezels is zo'n beetje het enige wat echt omhoog zou moeten. Dus hoe meer vezels, hoe beter. Als die dan uit konjacfliebers komen, prima.
Ga morgen basmati proberen, anders terug naar zilvervliesrijst.quote:Op maandag 3 oktober 2016 21:41 schreef RobinOok het volgende:
Gadver, basmati! Droge kartonrijst. Jasmijn/pandan moet je hebben!
Het is best handig hoor, weten dat iets glutenvrij is. Ik kook regelmatig voor m'n neefje en die mag geen gluten.quote:Op maandag 3 oktober 2016 18:12 schreef Rezania het volgende:
Sowieso al dat gezeik over suiker, vet, gluten, etc. Vreet gewoon normaal en dan is er niks aan de hand.
Dat zijn wel even andere vezels; cellulose, hemicellulose in een matrix van lignine als 'lijm'.quote:Op maandag 3 oktober 2016 19:08 schreef Farenji het volgende:
[..]
Er zitten ook vezels in houtpulp.
Overigens is er niet zoveel mis met konjak an sich maar wel met dat rijstsurrogaat. Dat is echt alleen water met wat bindmiddel. Het wordt ook oa op de markt gebracht door een bedrijf met de naam "Eat Water". Dat zegt toch genoeg.
Haha, dat is ècht niet te eten, zilvervliesrijst!quote:Op maandag 3 oktober 2016 21:47 schreef sweetlake92 het volgende:
[..]
Ga morgen basmati proberen, anders terug naar zilvervliesrijst.
Zo is dat, helemaal niet zon slecht product wat mij betreft.quote:Op maandag 3 oktober 2016 23:16 schreef RobinOok het volgende:
Als je af wilt vallen is het wel handig. Het vult, er zitten nul calorien in en het moet toch echt een soort van verteerd worden. Ideaal voor afvallers dus. Hey alternatief is niets eten en honger lijden.
Wat dacht je van minder eten en meer bewegen? Net alsof je honger moet lijden om af te vallen.quote:Op maandag 3 oktober 2016 23:16 schreef RobinOok het volgende:
Als je af wilt vallen is het wel handig. Het vult, er zitten nul calorien in en het moet toch echt een soort van verteerd worden. Ideaal voor afvallers dus. Het alternatief is niets eten en honger lijden.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De structuur van echte rijst vind ik ook helemaal niet lekker, en dit wel. De stank valt reuze mee, je ruikt wel iets als je het zakje openmaakt maar dat spoel je zo weg.
(Ik neem het trouwens omdat m'n darmen het fijn vinden, het remt de boel een beetje. Itt tot de noodles waar ik niet tegen kan, terwijl het hetzelfde spul zou moeten zijn)
[ Bericht 15% gewijzigd door Sotchi2014 op 04-10-2016 09:11:55 ]
Dat geldt voor een hele kleine groep mensen, voor de meeste mensen boeien gluten niet. Op die mensen doelde ik.quote:Op maandag 3 oktober 2016 21:51 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Het is best handig hoor, weten dat iets glutenvrij is. Ik kook regelmatig voor m'n neefje en die mag geen gluten.
Van minder eten en meer bewegen krijgen veel mensen meer honger. Laat ze lekker zelf uitmaken hoe ze af willen vallen. Er zijn meer wegen die naar Rome leiden.quote:Op dinsdag 4 oktober 2016 08:37 schreef Rezania het volgende:
[..]
Wat dacht je van minder eten en meer bewegen? Net alsof je honger moet lijden om af te vallen.Meestal is het opgeven van snacks en wat vaker een rondje hardlopen genoeg. Moet je wel geduld hebben natuurlijk.
Je lichaam foppen, afvallen en dan weer normaal (dus wss te veel) eten is geen structurele oplossing. Je moet genoeg met minder nemen om af te vallen en op je streefgewicht te blijven. Daar zal je naartoe moeten werken. Eerst zal je honger hebben ja, na een tijd zal je vol zitten van minder. Het is uiteindelijk een psychologisch fenomeen waar je gewoon invloed op uit kunt oefenen.quote:Op dinsdag 4 oktober 2016 10:40 schreef RobinOok het volgende:
[..]
Van minder eten en meer bewegen krijgen veel mensen meer honger. Laat ze lekker zelf uitmaken hoe ze af willen vallen. Er zijn meer wegen die naar Rome leiden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |