abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_165726693
M'n motto was voor de zwangerschap ook al dat ik meer dingen moet doen waar ik gelukkig van word :) En het werkt echt. Ook bijv. vanaf 38 weken zwangerschap wilde iedereen nog even op de koffie komen, want nu kon het nog zo spontaan zonder baby. Nou, ik heb ze aangegeven dat ik nu ook m'n rust en dutjes wilde pakken en iedereen begreep het. En het gaf mij rust!
:)
pi_165726804
Nazil, bluh :*

Uni, ik zou ook CB of kraamzorg voor een lactatiekundige benaderen.

Arja. Wat goed van je meisje! Hier worden vooral knuffels gegrepen en stevig vastgehouden. Wel volgt F al haar voetjes. En moest ze gister keer op keer hard lachen als zus zich na het springen liet vallen op de trampoline. O+ O+

Wij hebben samen een bankhangdagje F en ik. Zus is naar kdv en ik kom bij van het weekend en geniet van F. Die afwisselend, slaapt, drinkt een lacht op mij. Heerlijk genieten.

F moet ws naar de kinderarts binnenkort, ze heeft 5 aardbeienvlekjes (grootste is maar 4x3mm) en dan moet ze volgens protocol naar de kinderarts. Dan gaan ze checken of ze ze niet ook inwendig op haar organen heeft. :{ Helemaal geen zin in.
pi_165726851
Dat klinkt heerlijk Sull.
En bluh voor de aardbeienvlekjes. Hopelijk is het niks vervelends/ ernstigs.
pi_165727592
Sull, het CB had ons ook door willen verwijzen voor het kleine aardbeienvlekje wat J heeft, vanwege protocol. Wij liepen al bij de kinderarts en die heb ik een keer laten kijken en die moest hard lachen dat dat een reden tot doorverwijzing was geweest. Niks bijzonders en kon geen kwaad. Het hóeft dus niet ernstig te zijn. Hopelijk valt 't mee.
  maandag 3 oktober 2016 @ 14:06:00 #105
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_165727765
Zo, ik heb weer even tijd. Waar blijft zo'n dag? :o
MAAR we hebben vanmorgen samen gedoucht, Max en ik O+ Onze uitklapcommode in de badkamer zit naast de douchecabine en zo kon ik dat heel makkelijk doen. Ik had verwacht dat hij zou gaan huilen maar hij was helemaal 'tranquillo'. Ws omdat 'ie dichtbij mij was, huid-op-huid en lekker warm natuurlijk. Tijdtechnisch ook nog eens een goed plan :)

Nazil, vervelend als je denkt een grens aan te geven en mensen dan nog niet luisteren. Dan moet het dus nóg duidelijker. Sommige mensen pikken signalen echt niet zo makkelijk op blijkbaar. Succes!

Ik vind het tillen van die grote beer van ons nog wel een dingetje hoor. Pfft, wat een belasting voor mijn rug. Ben erg blij met de squats die ik heb getraind tijdens mijn zwangerschap, maar nog is het soms met pijn en moeite.

Ik heb meneertje voor de grote tuk in de kinderwagen gelegd. Ligt hij alvast klaar voor dé wandeling naar de supermarkt. Morgen doe ik een iets langere wandeling richting een koffietent voor koffie met een vriendin. Zin in!

Mies, leuk dat je al wilt gaan dragen! Voor mij en mijn bekken was het iets te vroeg, zei mijn heup. Maar misschien gaat het bij jou veel soepeler. Luisteren naar je lichaam als je pijntjes voelt hoor. Die gaan dus niet vanzelf weg dan :P
pi_165727878
Quoi wat heerlijk O+ Heb je dan hulp die Max bij je brengt onder de douche? Of ga je daarna met jouw natte toko Max weer kleertjes aantrekken? :) Moet het even voor me zien, want heb het zelf tot nu toe samen gedaan met vriendlief.

En ooo wat lijkt me dat wandelen met de kleine heerlijk. Zo'n supermarktbezoekje lijkt me dan weer spannend. (Straks huilt hij alles bij elkaar.) Ik denk dat ik het eerste supermarktbezoekje doe met iemand samen.
pi_165727988
Quoi wij douchen ook heel vaak met L. Stuk makkelijker en sneller dan in het badje. L vindt het heerlijk en kan er echt van genieten, maar we moeten wel altijd met zn tweeën zijn. Ene gaat onder de douche staan (meestal man) en een geeft L aan en pakt hem later ook weer aan om aan te kleden (meestal ik want man vindt aankleden van L vreselijk. Al die spartelende armpjes en vingertjes die door zo'n krap mouwtje moeten :'))

Soof vindt hij de wandelwagen fijn? Hier heeft hij nog niet een keer alles bij elkaar gehuild. Een keertje in de draagzak bij de kassa vond hij dat we te lang stil stonden maar iedereen om mij heen vond het alleen maar lief. Vindt jij het irritant als er een klein baby'tje huilt? Denk het niet? Kan hij niks aan doen, denk je dan.
(en altijd speen mee hier. Heel belangrijk.)

Verwarming, deken en baby. Zolang hij stil is, heerlijk. Maar zo ineens kan hij beginnen te huilen en zo ken ik hem eigenlijk niet. Misschien dat er wat dwars zit.
  maandag 3 oktober 2016 @ 14:23:12 #108
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_165728056
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2016 14:13 schreef Soof-87 het volgende:
Quoi wat heerlijk O+ Heb je dan hulp die Max bij je brengt onder de douche? Of ga je daarna met jouw natte toko Max weer kleertjes aantrekken? :) Moet het even voor me zien, want heb het zelf tot nu toe samen gedaan met vriendlief.

En ooo wat lijkt me dat wandelen met de kleine heerlijk. Zo'n supermarktbezoekje lijkt me dan weer spannend. (Straks huilt hij alles bij elkaar.) Ik denk dat ik het eerste supermarktbezoekje doe met iemand samen.
Fotootje van de douchecabine en commode:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik laat hem daar in luier en in badcape eventjes liggen en douche zelf. Daarna pak ik 'm (zonder luier uiteraard). Daarna leg ik 'm terug, dek 'm weer af met badcape en droog mezelf snel af en dan hem.

Zo'n supermarktbezoek doe ik vaak na een grote fles, zodat ik weet dat hij voorlopig even tukt. En anders heb ik altijd een flesje bij me en moet ik maar ergens gaan zitten. Maar de supermarkt is hier op 300m oid, dus snel naar huis speren is dan misschien ook een optie.

Gewoon een keertje proberen :Y

Bonusfoto van een spekkies kwekende Max:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat een ondeugend ventje wordt het! O+ :D en ik wacht heel ongeduldig tot de pukkeltjes weggaan
  maandag 3 oktober 2016 @ 14:27:35 #109
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_165728115
Bah Sull, hopelijk valt het mee.

Ik bedenk me net dat ze bij t cb niks meer gezegd hebben over doorverwijzing wegens stuitligging. Die zouden we met 3 maanden krijgen. Volgende keer even naar vragen.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  maandag 3 oktober 2016 @ 14:29:54 #110
52229 Chanty
pi_165728144
Ahwww is hij rossig of lijkt dat maar? O+

En hou er rekening mee dat hij op een gegeven moment gaat rollen. De een is daar een stuk vlotter mee dan de ander. Persoonlijk zou ik hem op een aankleedkussen op de grond leggen :@
pi_165728221
Nazil, geen idee of hij dat prettig vindt. Misschien een keertje thuis oefenen. Ik 'mag' pas naar buiten met hem als hij boven z'n geboortegewicht zit. :) En nee, ik vind zelf huilende babietjes niet erg. ;)

Quoi, wat een gezond uitziende knul zeg!! Knappie!! En ah, zo doe je dat met douchen dus. Ik moet vanaf de douche dan naar de babykamer lopen in mijn natte toko, vandaar dat ik dat niet handig vind. :) Met z'n tweeën kan dat uiteraard prima hiero!
  maandag 3 oktober 2016 @ 14:41:10 #112
52229 Chanty
pi_165728307
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2016 14:34 schreef Soof-87 het volgende:
Nazil, geen idee of hij dat prettig vindt. Misschien een keertje thuis oefenen. Ik 'mag' pas naar buiten met hem als hij boven z'n geboortegewicht zit. :) En nee, ik vind zelf huilende babietjes niet erg. ;)

Quoi, wat een gezond uitziende knul zeg!! Knappie!! En ah, zo doe je dat met douchen dus. Ik moet vanaf de douche dan naar de babykamer lopen in mijn natte toko, vandaar dat ik dat niet handig vind. :) Met z'n tweeën kan dat uiteraard prima hiero!
Baby op aankleedkussen op de grond lekker in een handdoek gewikkeld. Eerst zelf douchen. Dan baby pakken en douchen. Baby in handdoek wikkelen en zelf een handdoek om /badjas aan. Baby in de warme badkamer drogen en aankleden (ja dat kan ook gewoon met aankleedkussen op de grond :P) en dan jezelf fiksen :)
pi_165728487
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2016 13:09 schreef Sull het volgende:
Uni, ik zou ook CB of kraamzorg voor een lactatiekundige benaderen.
Kraamzorg is al weg inmiddels ;). En ik heb al een ibclc-lactatiekundige op bezoek gehad dus kan haar zo weer contacteren.
pi_165728532
Goede tips chanty! Ga ik binnenkort proberen zo. Klinkt prima te doen en makkelijker dan badje (die is eigenlijk te zwaar om te dragen voor mij als er water in zit)

Soof omdat het kouder is? Wij mochten op dag 2 al naar buiten.. Maar toen was het ook 30 graden :p als hij zichzelf maar op temperatuur kon houden. Verschilt dus nogal wanneer je naar buiten mag :p

En wat quoi zegt: na een fles, minste kans op huilen.
  maandag 3 oktober 2016 @ 15:02:45 #115
52229 Chanty
pi_165728657
Ik schep het bad altijd leeg met een emmer. Maar badje is binnenkort klaar want ze zet zich af tegen de rand: klots klots :') gaan we wel samen in het grote bad O+
pi_165728664
Klopt Nazil. Temperatuur is hier verder prima, maar hij moet nu z'n energie gebruiken om te groeien ipv om zich buiten warm te houden.

Dus ik wacht wel braaf ;)
pi_165728685
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2016 15:03 schreef Soof-87 het volgende:
Klopt Nazil. Temperatuur is hier verder prima, maar hij moet nu z'n energie gebruiken om te groeien ipv om zich buiten warm te houden.

Dus ik wacht wel braaf ;)
ah vandaar, dus idd verschil in temperatuur buiten.
pi_165728827
:Y
  maandag 3 oktober 2016 @ 15:15:10 #119
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_165728833
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2016 14:29 schreef Chanty het volgende:

En hou er rekening mee dat hij op een gegeven moment gaat rollen. De een is daar een stuk vlotter mee dan de ander. Persoonlijk zou ik hem op een aankleedkussen op de grond leggen :@
En of hij rossig is! Wenkbrauwen en wimpers ook O+ Toch ook iets moois van zijn moeder gekregen.

Ja, dat is idd iets om op te letten. Op dat moment het aankleedkussen op de grond leggen is dan een goed idee ja :)

Soof, lekker met z'n tweetjes (of drietjes natuurlijk) doen dan. Hoeveel g tot zijn geboortegewicht nog trouwens?
  maandag 3 oktober 2016 @ 15:18:06 #120
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_165728883
Ik krijg trouwens als ik een broek aan heb en een stukje wandel rode bultjes op mijn (vooral boven-) benen. Die jeuken ontzettend. En dan verdwijnen ze weer. Weer iets nieuws :{ Is sinds de bevalling.
pi_165728995
quote:
1s.gif Op maandag 3 oktober 2016 15:15 schreef Quoi het volgende:

[..]

En of hij rossig is! Wenkbrauwen en wimpers ook O+ Toch ook iets moois van zijn moeder gekregen.

Ja, dat is idd iets om op te letten. Op dat moment het aankleedkussen op de grond leggen is dan een goed idee ja :)

Soof, lekker met z'n tweetjes (of drietjes natuurlijk) doen dan. Hoeveel g tot zijn geboortegewicht nog trouwens?
Nog 180 grammetjes te gaan!
pi_165729047
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2016 15:18 schreef Quoi het volgende:
Ik krijg trouwens als ik een broek aan heb en een stukje wandel rode bultjes op mijn (vooral boven-) benen. Die jeuken ontzettend. En dan verdwijnen ze weer. Weer iets nieuws :{ Is sinds de bevalling.
Hmm. Is het een broek die je al maaaaanden niet hebt aangetrokken?

Ik loop nog steeds in joggingsbroeken. :+ Eind vd week eens een poging tot eigen kleding aantrekken.
pi_165729083
Wat stoer dat je alleen met M. gedoucht hebt, Quoi! Ik vind alles nog maar eng om zelf/alleen te doen. Gelukkig is vriend een stuk stoerder wat dat betreft O+ Lekker ventje trouwens!

Soof, ben ook wel benieuwd hoeveel gram je beeb nu weegt en woog bij de geboorte.
pi_165729101
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2016 14:29 schreef Chanty het volgende:

En je weet dus nooit wat de eerste keer gaat zijn (en dan is de badkamervloer wel erg rottig). Onze oudste rolde al wel toen ik haar midden op het bed had liggen. Ineens rolde ze door, boem van het bed. Dat ging zo snel :'(

Chanty, je kunt net zo goed huisarts ff bellen. Ik kreeg een briefje die ik naar de huisarts moest brengen en die schreef de verwijzing, lekker omslachtig. Is gewoon protocollair namelijk.

Quoi, is het geen wrijving? Misschien zijn je bovenbenen iets dikker geworden? Of nieuw wasmiddel?
  maandag 3 oktober 2016 @ 15:29:56 #125
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_165729111
Nee, bij elke broek. Ik lees nu trouwens dat het netelroos kan zijn, iets dat vaker na een zwangerschap voorkomt. Lekker dan.

180 gram nog! Lijkt zo weinig, maar toch een hele prestatie voor zo'n kleintje! Ik hoop op snel resultaat :) Als ze eenmaal de smaak te pakken hebben kan het snel gaan.
pi_165729155
quote:
1s.gif Op maandag 3 oktober 2016 15:23 schreef Soof-87 het volgende:

[..]

Nog 180 grammetjes te gaan!
Oh! Komt hij inmiddels hard aan?

quote:
1s.gif Op maandag 3 oktober 2016 15:26 schreef Soof-87 het volgende:

[..]

Hmm. Is het een broek die je al maaaaanden niet hebt aangetrokken?

Ik loop nog steeds in joggingsbroeken. :+ Eind vd week eens een poging tot eigen kleding aantrekken.
Ik kan nog lang niet in mijn gewone broeken ;( loop nu nog steeds in positiebroeken. Nog zeven kilo tot mijn pre-zwangerschap gewicht. Vorige week viel ik nog een halve kilo per dag af, inmiddels sta ik helaas stil qua gewicht.
Ik vind het nog steeds maf om niet meer zwanger te zijn, aai nog steeds liefdevol over mijn buik en vind het gek om niets meer met de verloskundige te maken te hebben. Echt even wennen.
pi_165729160
quote:
1s.gif Op maandag 3 oktober 2016 15:28 schreef Mies_poes het volgende:
Wat stoer dat je alleen met Max gedoucht hebt, Quoi! Ik vind alles nog maar eng om zelf/alleen te doen. Gelukkig is vriend een stuk stoerder wat dat betreft O+ Lekker ventje trouwens!

Soof, ben ook wel benieuwd hoeveel gram je beeb nu weegt en woog bij de geboorte.
Hij weegt nu 3870g en z'n geboortegewicht was dus 4050g.

Nog eventjes te gaan inderdaad!
pi_165729232
quote:
1s.gif Op maandag 3 oktober 2016 15:32 schreef Mies_poes het volgende:

[..]

Oh! Komt hij inmiddels hard aan?

[..]

Ik kan nog lang niet in mijn gewone broeken ;( loop nu nog steeds in positiebroeken. Nog zeven kilo tot mijn pre-zwangerschap gewicht. Vorige week viel ik nog een halve kilo per dag af, inmiddels sta ik helaas stil qua gewicht.
Ik vind het nog steeds maf om niet meer zwanger te zijn, aai nog steeds liefdevol over mijn buik en vind het gek om niets meer met de verloskundige te maken te hebben. Echt even wennen.
Ja hij kwam van 3690g, dus we gaan nu de goede kant op gelukkig! Morgen maar weer eens wegen.

Ik vermoed dat mijn oude broeken ook nog niet passen, maar dat maakt me nog niks uit. Komt vanzelf!
pi_165729714
Ik pas na een week alles weer :'). Gewoon in 1x de 12kg die erbij aan kwam er weer af. Ik vind het maar wennen :D mijn hoofd snapte ook niet echt dat ik ineens weer kledingkeuze heb.

Oh en ik heb net weer aan kunnen leggen *O*. Lekker halfuur bij mama zuipen.
pi_165729811
Wat goed Uni!

En Soof, hij is goed bezig dan!

Kijk nou wat een moppie O+
SPOILER

[ Bericht 29% gewijzigd door Mies_poes op 04-10-2016 02:45:20 ]
pi_165729838
Mijn baby is zielig :( . Hij besloot dat vandaag een goede dag is om zichzelf voor het eerst op te trekken in de box! *O* die stond al laag, dus voor zover geen probleem, alleen eenmaal staand viel ie om, vol met zn neusje tegen een spijl. Bloedneus!

Ik vrees dat 'ie voorlopig niet weer zal gaan staan :'(
pi_165729871
Uni wat lekker zeg :D Ik heb gewoon volgende week een dagbruiloft :') Geen idee wat aan te trekken.

Mies, wat mooi!! Heldere kijkers zeg!!
pi_165729894
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2016 16:04 schreef silliegirl het volgende:
Mijn baby is zielig :( . Hij besloot dat vandaag een goede dag is om zichzelf voor het eerst op te trekken in de box! *O* die stond al laag, dus voor zover geen probleem, alleen eenmaal staand viel ie om, vol met zn neusje tegen een spijl. Bloedneus!

Ik vrees dat 'ie voorlopig niet weer zal gaan staan :'(
Ah nee ;( Niet echt een succeservaring dus. Neusje verder ok?
pi_165730055
quote:
1s.gif Op maandag 3 oktober 2016 16:06 schreef Soof-87 het volgende:

[..]

Ah nee ;( Niet echt een succeservaring dus. Neusje verder ok?
Gelukkig wel, denk ik. Bloeden stopte snel en toen is 'ie snikkend op schoot in slaap gevallen. Daar ligt 'ie nu nog..
  maandag 3 oktober 2016 @ 16:25:04 #135
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_165730243
Och Sillie! Wel een hele prestatie. Het leven van een baby gaat niet over rozen :P

Mies, droppie!! Heldere kijkers :)

Ik ben zowaar aan een lekkere pasta begonnen, wit wijntje erbij, fles staat klaar voor als meneer wakker wordt. Ik lijk de dag in de hand te hebben :o

En die kleine ligt dus nog steeds in de wandelwagen. Tuk met een grote T.
  maandag 3 oktober 2016 @ 16:33:46 #136
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_165730391
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2016 14:23 schreef Quoi het volgende:
Fotootje van de douchecabine en commode:

ik dacht even dat ik mijn badkamer zag :D

Voor iedereen die wil douchen met baby maar het niet goed durft, ze hebben ook draagdoeken of ringslings om mee te douchen. :D
  maandag 3 oktober 2016 @ 16:52:37 #137
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_165730708
Linkje?

Ja die tegeltjes :) Jouw badkamer is wel mooier hoor.
  maandag 3 oktober 2016 @ 17:42:28 #138
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_165731583
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2016 16:52 schreef Quoi het volgende:
Linkje?

Ja die tegeltjes :) Jouw badkamer is wel mooier hoor.
https://draagdoek.nl/15-aqua
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
pi_165731726
https://www.bol.com/nl/p/(...)097-9200000035604761 deze schijnt ook makkelijk te zijn
pi_165732169
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2016 15:18 schreef Quoi het volgende:
Oh dat had ik ook eens pre- zwangerschap. Heb je geschoten toevallig? Of is de stof een beetje ruw geworden door het wassen? Of ander wasmiddel? Of gewoon ineens gevoeliger.

quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2016 16:06 schreef Soof-87 het volgende:
Uni wat lekker zeg :D Ik heb gewoon volgende week een dagbruiloft :') Geen idee wat aan te trekken.
Kleding, ga voor kleding!

:')
pi_165732361
Is het geen warmte uitslag Quoi? Dat had ik tijdens mijn zwangerschap, jeukte ook vreselijk.

[ Bericht 1% gewijzigd door Mies_poes op 03-10-2016 18:33:43 ]
pi_165732463
Oja van het douchen kan ook nog :).
pi_165732965
Wat werkt volgens jullie het allerbeste tegen luieruitslag?
pi_165732995
quote:
1s.gif Op maandag 3 oktober 2016 18:53 schreef Mies_poes het volgende:
gewoon sudocrem hielp goed, paar dagen was het weg.

(Tmi: hielp ook goed tegen de aambeien na de bevalling)
  maandag 3 oktober 2016 @ 18:55:25 #145
220609 Nouk84
pi_165732999
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2016 17:50 schreef Nazil het volgende:
https://www.bol.com/nl/p/(...)097-9200000035604761 deze schijnt ook makkelijk te zijn
Die heb ik, maar dan heb ik nog steeds iemand erbij nodig.. Ik hoef ook niet per se alleen met haar te douchen; ik vind het namelijk heel irritant om mezelf niet gelijk af te kunnen drogen :')

Maar goed, badje gaat hier prima (tip Nazil; zet m onder de douche, en ga erbij zitten met alle spullen, incl aankleedkussen). Dat ding is idd niet te tillen alleen...
pi_165733129
quote:
7s.gif Op maandag 3 oktober 2016 18:55 schreef Nouk84 het volgende:

[..]

Die heb ik, maar dan heb ik nog steeds iemand erbij nodig.. Ik hoef ook niet per se alleen met haar te douchen; ik vind het namelijk heel irritant om mezelf niet gelijk af te kunnen drogen :')

Maar goed, badje gaat hier prima (tip Nazil; zet m onder de douche, en ga erbij zitten met alle spullen, incl aankleedkussen). Dat ding is idd niet te tillen alleen...
denk dat ik dat ook ga doen ja. Ik zat met aankleden elke keer maar aankleedkussen kan ook gewoon op de grond leerde ik hier :')

Difrax update: we krijgen een groene ring die tussen de speen en de flessenring moet (wordt normaal bij 1-2-3 spenen gebruikt) en een nieuw flesje. Ik hoop dat het helpt want vanmiddag was het weer knoeiboel. Ik vergeet constant te testen in de keuken en ja als je dan door de kamer loopt en dat ding op kop houdt om te schudden dan ligt die melk overal :')
pi_165733297
quote:
1s.gif Op maandag 3 oktober 2016 18:12 schreef Unihipili het volgende:

[..]

Oh dat had ik ook eens pre- zwangerschap. Heb je geschoten toevallig? Of is de stof een beetje ruw geworden door het wassen? Of ander wasmiddel? Of gewoon ineens gevoeliger.

[..]

Kleding, ga voor kleding!

:')
Da's een idee!! :D

Maar help het is een dagbruiloft. Moet dan maar kijken wat ik met M. doe. Oppas hebben we wel gelukkig. Misschien tussendoor naar huis en voeden ofzo. :)
  maandag 3 oktober 2016 @ 19:14:23 #148
149959 SQ
snelle trees
pi_165733366
quote:
1s.gif Op maandag 3 oktober 2016 19:11 schreef Soof-87 het volgende:

[..]

Da's een idee!! :D

Maar help het is een dagbruiloft. Moet dan maar kijken wat ik met M. doe. Oppas hebben we wel gelukkig. Misschien tussendoor naar huis en voeden ofzo. :)
misschien een gekke vraag maar wordt er werkelijk verwacht dat iemand krap 3 weken na de bevalling naar een bruiloft komt zónder baby? :?
disclaimer
pi_165733471
quote:
1s.gif Op maandag 3 oktober 2016 19:14 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

misschien een gekke vraag maar wordt er werkelijk verwacht dat iemand krap 3 weken na de bevalling naar een bruiloft komt zónder baby? :?
Geen idee! :o

Ik denk iig niet dat ik de hele dag zonder M. kan. Maar we hebben eerst een kerkdienst, dus om dan even oppas te hebben is niet verkeerd.

Ik bekijk het gewoon waar ik me prettig bij voel. Anders alleen kerk en stukje feest op de avond. :Y
  maandag 3 oktober 2016 @ 19:21:04 #150
149959 SQ
snelle trees
pi_165733517
Ah oké dan begreep ik het verkeerd ;) ze hebben overigens op de meeste feestlocaties wel ruimtes waar je discreet kunt voeden. Dan hoef je geen speciale jurk aan ofzo :)
disclaimer
pi_165733575
quote:
1s.gif Op maandag 3 oktober 2016 19:21 schreef Stormqueen het volgende:
Ah oké dan begreep ik het verkeerd ;) ze hebben overigens op de meeste feestlocaties wel ruimtes waar je discreet kunt voeden. Dan hoef je geen speciale jurk aan ofzo :)
Ik moet nog maar eerst m'n eerste wandelingetje buiten maken voordat ik hem meeneem naar een feestlocatie. :D
  maandag 3 oktober 2016 @ 19:23:54 #152
149959 SQ
snelle trees
pi_165733596
Zo zat ik een keer tijdens de koffietafel na een uitvaart te handkolven in een niet-verhuurde feestzaal. Grootste kolfhok dat ik ooit heb gehad :')
disclaimer
pi_165733940
quote:
1s.gif Op maandag 3 oktober 2016 19:23 schreef Stormqueen het volgende:
Zo zat ik een keer tijdens de koffietafel na een uitvaart te handkolven in een niet-verhuurde feestzaal. Grootste kolfhok dat ik ooit heb gehad :')
Hou oud is jouw zoon/dochter? :)
pi_165734077
quote:
Een mixje van lavendel-, tea tree- en kamille-olie, opgelost in water O+ Ruikt heerlijk en werkt retegoed
pi_165734078
Ik zat elf dagen na de bevalling zonder baby bij de bruiloft van mijn BFF. :') Gelukkig wonen mijn ouders in dezelfde stad, dus konden zij oppassen en deed ik 's middags een dutje bij ze. Zo was ik telkens maximaal 2 uur bij hem weg. Anders was ik niet gegaan.
  maandag 3 oktober 2016 @ 19:40:24 #156
149959 SQ
snelle trees
pi_165734182
quote:
7s.gif Op maandag 3 oktober 2016 19:33 schreef Soof-87 het volgende:

[..]

Hou oud is jouw zoon/dochter? :)
ze wordt volgende week twee, dus niet meer zo heel erg baby O-) ik lees beroepsgerelateerd overal mee hier :')
disclaimer
  maandag 3 oktober 2016 @ 19:41:34 #157
220609 Nouk84
pi_165734220
quote:
1s.gif Op maandag 3 oktober 2016 19:37 schreef Bloesem. het volgende:

[..]

Een mixje van lavendel-, tea tree- en kamille-olie, opgelost in water O+ Ruikt heerlijk en werkt retegoed
Ik moest lachen om 'retegoed' :@ :')
pi_165734286
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2016 19:37 schreef lunapuella het volgende:
Ik zat elf dagen na de bevalling zonder baby bij de bruiloft van mijn BFF. :') Gelukkig wonen mijn ouders in dezelfde stad, dus konden zij oppassen en deed ik 's middags een dutje bij ze. Zo was ik telkens maximaal 2 uur bij hem weg. Anders was ik niet gegaan.
Kijk, een goede oplossing! (Ook dat dutje btw)
pi_165734316
quote:
1s.gif Op maandag 3 oktober 2016 19:40 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

ze wordt volgende week twee, dus niet meer zo heel erg baby O-) ik lees beroepsgerelateerd overal mee hier :')
Ah leuk!! Twee is nee!!
pi_165734853
quote:
1s.gif Op maandag 3 oktober 2016 19:37 schreef Bloesem. het volgende:

[..]

Huh dat lost toch niet op?

quote:
14s.gif Op maandag 3 oktober 2016 19:41 schreef Nouk84 het volgende:

[..]

Ik moest lachen om 'retegoed' :@ :')
Oh nou ik ook :D.
pi_165734984
quote:
1s.gif Op maandag 3 oktober 2016 20:03 schreef Unihipili het volgende:

[..]

Huh dat lost toch niet op?

[..]

Oh nou ik ook :D.
_O- Nu je het zegt!

Ik maak een papje van een tl kokosolie, 2 dr lavendel, 2 dr kamille en 1 dr teatree, dat los ik op in kokend water en gooi ik (heet) over een pak wasbare doekjes. Dat gaat goed :)
  maandag 3 oktober 2016 @ 20:21:30 #162
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_165735267
Wow, wat een mengseltjes maken jullie. Hier sudocreme. En van DA luiers krijgt hij rode billetjes, van Kruidvat niet :')

Retekieskeurig dus :+
pi_165735341
Wij gebruiken gewoon sudocreme bij luieruitslag. En ff in de gaten houden dat het geen schimmel is, dan kan je smeren wat je wilt maar dan wordt het niet beter.
F. kreeg heel snel rode billen in wegwerp, M. zit nu in wasbaar en tot nu toe gaat het goed op rode billen gebied.

Hier een dag met alleen maar huilen of slapen. Vannacht was ie zeer onrustig dus ik begon al moe aan de dag. Ik trek dit heel slecht ;( Het liefste wil ik de deur achter me dicht trekken en heel hard wegrennen..
En dan flessendrama, hij doet er echt helemaal niks mee. Uit zijn mond duwen of een beetje erop bijten. Hij zal er toch echt aan moeten als ik straks weer moet werken, het is te ver om even heen en weer te gaan om zelf te voeden. Ik heb nog even, maar er zit tot nu toe totaal geen verbetering in en ik vind het niet tof.
Mama van F. (2012) en M. (2016)
  maandag 3 oktober 2016 @ 20:36:23 #164
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_165735732
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2016 20:21 schreef Quoi het volgende:
Wow, wat een mengseltjes maken jullie. Hier sudocreme. En van DA luiers krijgt hij rode billetjes, van Kruidvat niet :')

Retekieskeurig dus :+
Wat een bad ass!
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  maandag 3 oktober 2016 @ 20:39:08 #165
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_165735841
quote:
1s.gif Op maandag 3 oktober 2016 19:40 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Verdient dat tegenwoordig een beetje? :+

Ik heb toen Larf 3 weken was bruiloft van vriendin hele dag meegemaakt, met Larfje erbij.
Ik had wel eerst aan vriendin gevraagd of ze dat ok vond, voor de zekerheid. Was prima te doen, laten we het zo zeggen, ze staat op vrij veel trouwfoto's want ze was de show aan het stelen daar _O-
pi_165736837
Nog nooit luieruitslag gehad, maar ik smeer meneer 1 tot 2 maal daags van top tot teen in met kokosolie.

Bloesem, wat bedoel je met een pak wasbare doekjes?
  maandag 3 oktober 2016 @ 21:08:36 #167
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_165736901
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2016 20:51 schreef Nazil het volgende:
Dat mis ik idd nu wel, gelijk bij de hand en op temperatuur. Nu moet je midden in de nacht naar beneden, water afmeten, magnetron in de gaten houden, schepjes tellen (of poedertorenbakje er in mikken), roeren/schudden/whatever.. Met je duffe kop :+ dat het nog niet mis is gegaan is een wonder.
Psssst je mag gewoon lauw kraanwater gebruiken tenzij oud huis met loden leidingen. Protip!
Kwak
  maandag 3 oktober 2016 @ 21:11:22 #168
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_165736978
quote:
1s.gif Op zondag 2 oktober 2016 23:49 schreef Unihipili het volgende:

[..]

Ja pff dan probeer ik telkens aan te leggen en dat lukt dan niet en dan helemaal overstuur en ik kan dan niks :'( behalve erbij blijven en de papa de fles gekolfde melk uit de koelkast op te laten warmen. En dan alsnog blijven proberen aan te leggen en vervolgens zelf ook helemaal kapot zijn :x.
Psst... Lust ie/ze t niet koud? Ik warmde gekolfde melk niet op, ging ook prima. T proberen waard?
Kwak
pi_165737029
quote:
1s.gif Op maandag 3 oktober 2016 21:06 schreef Xanteh het volgende:
Nog nooit luieruitslag gehad, maar ik smeer meneer 1 tot 2 maal daags van top tot teen in met kokosolie.

Bloesem, wat bedoel je met een pak wasbare doekjes?
Wasbare billendoekjes (of flanellen lapjes of verknipte lakens of net wat je hebt liggen ;) )

Oliemixje helpt ook tegen schimmel trouwens :Y
pi_165737079
quote:
1s.gif Op maandag 3 oktober 2016 21:08 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Psssst je mag gewoon lauw kraanwater gebruiken tenzij oud huis met loden leidingen. Protip!
Huis uit jaren '60. Geen idee welke leidingen? Al heeft dat boven niet zo veel zin trouwens, voordat die kraan warm is ben je al 3x naar beneden gelopen :') douche wordt sneller warm dan die kraan daar, terwijl het naast elkaar zit.

-edit- even opgezocht, waarschijnlijk geen lood meer hier.

Raar wel. Toen mijn broertje 15 jaar geleden werd geboren moest mijn moeder nog bar le duc halen en nu mag je zelfs warm water uit de kraan halen.
  maandag 3 oktober 2016 @ 21:20:33 #171
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_165737268
quote:
Zinkolie, is creme met zinkoxide, van dr swaab of huismerk bij de apotheek.
Kwak
pi_165737363
quote:
1s.gif Op maandag 3 oktober 2016 21:12 schreef Bloesem. het volgende:

[..]

Wasbare billendoekjes (of flanellen lapjes of verknipte lakens of net wat je hebt liggen ;) )

Oliemixje helpt ook tegen schimmel trouwens :Y
Moet je wel pure extra virgin kokosolie hebben die onverhit en niet ontgeurd is, zei mijn lk.
  maandag 3 oktober 2016 @ 21:25:32 #173
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_165737414
quote:
1s.gif Op maandag 3 oktober 2016 21:14 schreef Nazil het volgende:

[..]

Huis uit jaren '60. Geen idee welke leidingen? Al heeft dat boven niet zo veel zin trouwens, voordat die kraan warm is ben je al 3x naar beneden gelopen :') douche wordt sneller warm dan die kraan daar, terwijl het naast elkaar zit.

-edit- even opgezocht, waarschijnlijk geen lood meer hier.

Raar wel. Toen mijn broertje 15 jaar geleden werd geboren moest mijn moeder nog bar le duc halen en nu mag je zelfs warm water uit de kraan halen.
Kraanwater is gewoon heel goed in NL en tegenwoordig bijna allemaal combiketels dus geen lang stilstaand water en ook nauwelijks meer loden leidingen.

Onze kraan wordt ook langzaam warm, maar dan deed ik ook weleens gewoon koud :@

En als ik wel water kookte dan een laagje net uit de waterkoker en de rest koud uit de kraan, samen lauw.

(Hoi. Sorry voor de inbraak, ik ben van team maak t jezef makkelijk).
Kwak
  maandag 3 oktober 2016 @ 21:26:02 #174
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_165737428
quote:
1s.gif Op maandag 3 oktober 2016 21:23 schreef Sull het volgende:

[..]

Moet je wel pure extra virgin kokosolie hebben die niet ontgeurt is, zei mijn lk
En dan is t nog steeds een placebo effect :X

En doei!
Kwak
pi_165737548
Ik geef nu ook 's nachts een fles. Neem alles alvast mee naar boven. Warm, gekookt water (want huis uit 1944).

Ik probeer nu daar omheen haar niet direct met drinken weer in slaap te krijgen, maar doe twee pogingen om te kijken of ze zo weer verder wil slapen (houding veranderen, en/of speentje in de mond). Soms lukt dat ^O^ . En als het niet lukt krijgt ze de borst.

We komen er wel. :s)
pi_165737612
quote:
1s.gif Op maandag 3 oktober 2016 21:25 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Kraanwater is gewoon heel goed in NL en tegenwoordig bijna allemaal combiketels dus geen lang stilstaand water en ook nauwelijks meer loden leidingen.

En als ik wel water kookte dan een laagje net uit de waterkoker en de rest koud uit de kraan, samen lauw.

we zouden ook de waterkoker boven neer kunnen zetten, die kan je instellen op 40 graden. Na een paar seconden is dat ook 37 graden. Waterkoker mocht toch ook gewoon?

Koud drinkt hij ook wel maar ik dacht dat dat niet mocht ivm oplossen poeder.

Nog zoiets: ik krijg altijd klonten met die poeder (kv, Nutrilon niet gehad maar het scheelt te veel en hier doet hij het ook op). Iemand de gouden tip? Roeren geprobeerd, flesje ronddraaien, langzaam op z'n kop (zodat er geen bubbels in komen)
pi_165737627
quote:
1s.gif Op maandag 3 oktober 2016 21:26 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

En dan is t nog steeds een placebo effect :X

En doei!
En dat is gebaseerd op...?
  maandag 3 oktober 2016 @ 21:31:59 #178
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_165737646
Koud geven van kant en klare 200 ml nutrilon flesjes, te bestellen bij Farmaline.nl mensen _O_

Luie moeder tip _O_
pi_165737710
quote:
1s.gif Op maandag 3 oktober 2016 21:25 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Boks!
Waterkoker die tot 40 graden kan koken hier 8-). Andere locaties vraag ik om kokend water, mixen met koud kraanwater, en klaar idd ^O^ .
  maandag 3 oktober 2016 @ 21:34:35 #180
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_165737742
quote:
1s.gif Op maandag 3 oktober 2016 21:31 schreef Sull het volgende:

[..]

En dat is gebaseerd op...?
Ik snap niet waarom geraffineerde kokosolie niet zou kunnen eigenlijk?
Minder kans op bederf etc

Poeder in koud water lost de vetten in de poedermelk soms niet goed op trouwens
pi_165737808
@nazil: heter water gebruiken en laten afkoelen of flink met een vork roeren. Hier omneo comfort voeding en dat moet echt 20-30sec stevig met vork geroerd worden en als het water te lauw is blijft de fles verstoppen :(. Dus.

Ok molo jij wint :P dat is echt nog makkelijker. Koude melk echter nog niet geprobeerd hier.

Ik heb E net voor het eerst een zetpil gegeven. Weer een 'Mijlpaal' :P. Tandjessss. Jeuj.
  maandag 3 oktober 2016 @ 21:37:55 #182
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_165737849
Voeding niet met te heet water aanmaken, dan verneuk/vernuke je de voedingsstoffen
pi_165737854
Edit: Weet je wat, ik heb er geen zin in ook. Doe wat je goeddunkt :)
  maandag 3 oktober 2016 @ 21:40:33 #184
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_165737939
Het is sowieso wel een knappe placebo als je er schimmel mee weg krijgt :+
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_165738014
quote:
1s.gif Op maandag 3 oktober 2016 21:34 schreef Molo het volgende:

[..]

Ik snap niet waarom geraffineerde kokosolie niet zou kunnen eigenlijk?
Minder kans op bederf etc

Poeder in koud water lost de vetten in de poedermelk soms niet goed op trouwens
Dan is het zodanig verhit dat het z'n functie verliest?

Ik heb er geen ervaring mee hoor, maar er zijn wel artikelen die het gebruik van kokosolie ondersteunen.
  maandag 3 oktober 2016 @ 22:00:32 #186
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_165738663
quote:
1s.gif Op maandag 3 oktober 2016 21:38 schreef Bloesem. het volgende:
Edit: Weet je wat, ik heb er geen zin in ook. Doe wat je goeddunkt :)
Volgens mij ging het om verschil tussen ontgeurde en virgin kokosolie
pi_165738851
quote:
1s.gif Op maandag 3 oktober 2016 22:00 schreef Molo het volgende:

[..]

Volgens mij ging het om verschil tussen ontgeurde en virgin kokosolie
Nee het gebruik van kokosolie als placebo in het algemeen bedoelde kwakz0r volgens mij. Helaas de reactie van Bloesem gemist.
pi_165739844
quote:
1s.gif Op maandag 3 oktober 2016 21:11 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Psst... Lust ie/ze t niet koud? Ik warmde gekolfde melk niet op, ging ook prima. T proberen waard?
Zo direct uit de koelkast lijkt me niet zo lief voor de darmen enzo. Kost zoveel energie dat opwarmen in het lijfje.
Vers gekolfde melk als je dat bedoelt geef ik wel op kamertemperatuur.
  maandag 3 oktober 2016 @ 22:39:30 #189
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_165739845
Ik heb voor het eerst sinds de bevalling een beetje ruimte in mijn hoofd. O+

De baby slaapt en het huis is netjes, heerlijk (al is hij vast over 15 min weer wakker :D )
SPOILER
Nu ga ik eens even teruglezen en luke cage kijken!
Ik moet eigenlijk echt eens wat slaap nemen maar ik vind het zo fijn om even tijd voor mijzelf te hebben.
  maandag 3 oktober 2016 @ 22:41:21 #190
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_165739898
Hij is alweer wakker _O-
pi_165739964
Ik heb nog nooit schimmel ermee weg gekregen, het is heus geen wondermiddel, maar het is wel lekker spul. (Kokosolie uit glazen pot. Niet de geraffineerde meuk nee.)
pi_165740004
Wow skills Buda.
Ik twijfel of ik ga slapen een uurtje of nog maar wat rond blijf klikken op m'n telefoon.
pi_165740066
Marjolijntje, wat rot dat jullie zo'n slechte dag hebben. Hopelijk kan je het afsluiten met een goede nacht. Tav flesjes, misschien wat verschillende spenen/flesjes proberen (Chanty liep hier ook tegenaan toch?). Sowieso misschien beste om niet door jou te laten oefenen (dan is het alternatief, de borst, niet in zicht). Sterkte hoor!

Mies wat een super lieve foto!

Silly, wat zielig van die klapper. Hopelijk durft hij het morgen toch weer aan om te proberen... Vallen en opstaan, dat opgroeien.

LeSage, hoe gaat t nu met m? Och ik zie er echt tegenop, die tandjes ellende, zo sneu!

Arja, wat fijn dat je meisje zich weer goed voelt en goed drinkt. Is ze nog afgevallen door de buikgriep denk je?

Sull, wat kan een aardbeivlek op organen voor gevolg hebben? Hopelijk vinden ze niets bij de onderzoeken.

Groofsken, wat fijn dat je borstontsteking niet doorgezet heeft. Wil je al een volgende fles laten vallen of is het voorlopig nog goed zo?

Nazil, hoop dat het is opgelost met de flesjes, zó irritant (hier wel eens zo 30 cc melk zien weglekken, zó zuur als je net blij bent om genoeg gekolft te hebben voor een fles, en letterlijk zuur als je t niet snel goed opruimt :')).

Voorkomen van klontjes doe ik door het water en poeder in een maatbeker met een vork stevig te roeren en dan overgieten in de fles. Ik heb een flessenwarmer en met dat element erin lossen grote flessen niet lekker op (klontjes = ook meer krampjes hier).

Miespoes, ter voorkoming van pijnlijke billen smeer ik bij elke verzorging ter bescherming wat pure vaseline op de billen en na het poepen Bepanthen babyzalf (zo geleerd in het ziekenhuis en nooit irritatie gehad hier).

Quoi, het is al gezegd, ik zou je kleintje ook echt niet onbeheerd zo neerleggen met douchen (ter illustratie: mijn neefje rolde met 8 weken van de commode en had z'n armpje gebroken terwijl mn tante er direct naast stond maar even was afgeleid door nichtje).

Soof, douchen doe ik hier zoals Chanty beschreef, alleen heb ik hier 1 baby in warme handdoek in het badje liggen én één op de grond op verschoon kussen. Eerst zelf douchen, dan baby 1, daarna in warme handdoek wikkelen, baby 2 douchen en ook in warme handdoek. Zelf afdrogen en badjas aan, baby 1 aankleden, baby 2 aankleden, flesjes erin en dan zelf aankleden. Hele ritueel inmiddels binnen een half uur gefixt *).
Nog een extra tip: douche met een katoenen tshirt aan, dan heb je meer grip op je ingezeepte baby!

Miezziej, is ze verder, ondanks het weinige slapen wel tevreden? Misschien kan ze toe met wat minder overdag of misschien wat eerder de prikkels verminderen ("rusttijd" begint standaard hier na 1,5 uur en dan vallen ze meestal ook wel in slaap)

Molo, hier is de haaruitval met maand 4 postpartum begonnen en begint nu iets af te nemen, maar idd het is dramatisch. Ik las dat het ongeveer een jaar kan duren voor het weer "normaal" is...

Buda, heerlijke baby en héérlijk schoon huis!

Hier vandaag zo'n gezellige dag. M'n kleine is de hele tijd baby grapjes aan het maken. Expres beginnen te trappelen als ik broek aan wil doen, steeds z'n speentje zelf uitdoen en dan heel stout lachen erbij. Grote gilt het uit van plezier als ik m hoog optil of als hij op m'n buik zit. O+ O+

Vraag: hebben jullie je testament al laten maken i.v.m. voogdij als jullie overlijden? Ik ga een vriendin vragen, vind het erg spannend om te doen, het is nogal wat...

[ Bericht 0% gewijzigd door Madivi op 03-10-2016 22:58:04 ]
  maandag 3 oktober 2016 @ 22:49:37 #194
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_165740176
testament is niet nodig, kan gratis online tegenwoordig *O*

https://loket.rechtspraak.nl/burgers/familiezaken/48
  maandag 3 oktober 2016 @ 22:50:40 #195
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_165740210
Onze kraam wilde de waterkoker met 40gr niet gebruiken want kalk etc. Zijn die zelf wel gaan gebruiken :6 Net als warm/koud water uit de kraan.

Max doet weer een clustertje. Heb maar eens een grote (150/5) gemaakt. En lekker op bed :)
pi_165740273
Ff ontkalken met wat azijn?
  maandag 3 oktober 2016 @ 22:55:01 #197
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_165740352
Wat betreft dat douchen: zie de foto. Ik sta ernaast zelf te douchen, op 10 cm afstand. Maar goed dat jullie het zeggen hoor. Het moment dat hij omrolt/beweeglijker wordt is er straks ineens :Y
  maandag 3 oktober 2016 @ 22:57:07 #198
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_165740404
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2016 22:52 schreef Unihipili het volgende:
Ff ontkalken met wat azijn?
Dat ding is twee maanden oud, dus nee. Zij vond kalk alleen een issue. Ik niet :)
pi_165740543
quote:
17s.gif Op maandag 3 oktober 2016 22:49 schreef Budabuddumbam het volgende:
testament is niet nodig, kan gratis online tegenwoordig *O*

https://loket.rechtspraak.nl/burgers/familiezaken/48
Oeh, goede tip bedankt. Ik moet toch ook wel een paar andere dingen nog vastleggen, maar dit kan ook maar beter vastliggen daar.

Quoi, het was niet als aanval bedoelt hè, maar even je ogen dicht om zeep af te spoelen kan genoeg zijn. Zou er anders iig een zacht kleed onder leggen, zodat ie sowieso nooit op de harde vloer kan komen met z'n bolletje (en de rest).
  maandag 3 oktober 2016 @ 23:17:52 #200
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_165740922
quote:
1s.gif Op maandag 3 oktober 2016 22:06 schreef Sull het volgende:

[..]

Nee het gebruik van kokosolie als placebo in het algemeen bedoelde kwakz0r volgens mij. Helaas de reactie van Bloesem gemist.
Ja weet je, doe lekker wat goed voelt, ieder zijn ding voor zijn eigen kind, maar er wordt hier ook een hoop homeopathisch naturopatisch gelul verkocht aan verse, onzekere moeders. Hier zijn t olietjes, in een ander topic is het barnsteen of wolzijde, en dan weer is het je kind niet wegen en je terugtrekken in je huisje...

Als je kind echt open billen heeft en gilt bij elke luier ga je er geen etherische olietjes in kokosolie erop smeren... En als t echt pijn heeft van tandjes geef je t een zetpil en geen barnstenen sieraad. En niet iedereen, even schrikken maar waar, heeft behoefte aan een coconnetje.

Pure kokosolie werkt wellicht wel hoor, en voor die doekjes die je zelf maakt is dat mengsel vast ook lekker.

Maar zinkoxide (ook een natuurlijke stof hoor) droogt de plekken snel en goed in, waarna een eventuele schimmel vast ook met kokosolie en heel veel geduld overgaat als je geen creme wilt smeren. Hier was de creme niet meer nodig.
Kwak
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')