Fotootje van de douchecabine en commode:quote:Op maandag 3 oktober 2016 14:13 schreef Soof-87 het volgende:
Quoi wat heerlijkHeb je dan hulp die Max bij je brengt onder de douche? Of ga je daarna met jouw natte toko Max weer kleertjes aantrekken?
Moet het even voor me zien, want heb het zelf tot nu toe samen gedaan met vriendlief.
En ooo wat lijkt me dat wandelen met de kleine heerlijk. Zo'n supermarktbezoekje lijkt me dan weer spannend. (Straks huilt hij alles bij elkaar.) Ik denk dat ik het eerste supermarktbezoekje doe met iemand samen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik laat hem daar in luier en in badcape eventjes liggen en douche zelf. Daarna pak ik 'm (zonder luier uiteraard). Daarna leg ik 'm terug, dek 'm weer af met badcape en droog mezelf snel af en dan hem.
Zo'n supermarktbezoek doe ik vaak na een grote fles, zodat ik weet dat hij voorlopig even tukt. En anders heb ik altijd een flesje bij me en moet ik maar ergens gaan zitten. Maar de supermarkt is hier op 300m oid, dus snel naar huis speren is dan misschien ook een optie.
Gewoon een keertje proberen
Bonusfoto van een spekkies kwekende Max:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wat een ondeugend ventje wordt het!![]()
en ik wacht heel ongeduldig tot de pukkeltjes weggaan
Baby op aankleedkussen op de grond lekker in een handdoek gewikkeld. Eerst zelf douchen. Dan baby pakken en douchen. Baby in handdoek wikkelen en zelf een handdoek om /badjas aan. Baby in de warme badkamer drogen en aankleden (ja dat kan ook gewoon met aankleedkussen op de grondquote:Op maandag 3 oktober 2016 14:34 schreef Soof-87 het volgende:
Nazil, geen idee of hij dat prettig vindt. Misschien een keertje thuis oefenen. Ik 'mag' pas naar buiten met hem als hij boven z'n geboortegewicht zit.En nee, ik vind zelf huilende babietjes niet erg.
Quoi, wat een gezond uitziende knul zeg!! Knappie!! En ah, zo doe je dat met douchen dus. Ik moet vanaf de douche dan naar de babykamer lopen in mijn natte toko, vandaar dat ik dat niet handig vind.Met z'n tweeën kan dat uiteraard prima hiero!
Kraamzorg is al weg inmiddelsquote:Op maandag 3 oktober 2016 13:09 schreef Sull het volgende:
Uni, ik zou ook CB of kraamzorg voor een lactatiekundige benaderen.
ah vandaar, dus idd verschil in temperatuur buiten.quote:Op maandag 3 oktober 2016 15:03 schreef Soof-87 het volgende:
Klopt Nazil. Temperatuur is hier verder prima, maar hij moet nu z'n energie gebruiken om te groeien ipv om zich buiten warm te houden.
Dus ik wacht wel braaf
En of hij rossig is! Wenkbrauwen en wimpers ookquote:Op maandag 3 oktober 2016 14:29 schreef Chanty het volgende:
Ahwww is hij rossig of lijkt dat maar?
En hou er rekening mee dat hij op een gegeven moment gaat rollen. De een is daar een stuk vlotter mee dan de ander. Persoonlijk zou ik hem op een aankleedkussen op de grond leggen
Nog 180 grammetjes te gaan!quote:Op maandag 3 oktober 2016 15:15 schreef Quoi het volgende:
[..]
En of hij rossig is! Wenkbrauwen en wimpers ookToch ook iets moois van zijn moeder gekregen.
Ja, dat is idd iets om op te letten. Op dat moment het aankleedkussen op de grond leggen is dan een goed idee ja
Soof, lekker met z'n tweetjes (of drietjes natuurlijk) doen dan. Hoeveel g tot zijn geboortegewicht nog trouwens?
Hmm. Is het een broek die je al maaaaanden niet hebt aangetrokken?quote:Op maandag 3 oktober 2016 15:18 schreef Quoi het volgende:
Ik krijg trouwens als ik een broek aan heb en een stukje wandel rode bultjes op mijn (vooral boven-) benen. Die jeuken ontzettend. En dan verdwijnen ze weer. Weer iets nieuwsIs sinds de bevalling.
En je weet dus nooit wat de eerste keer gaat zijn (en dan is de badkamervloer wel erg rottig). Onze oudste rolde al wel toen ik haar midden op het bed had liggen. Ineens rolde ze door, boem van het bed. Dat ging zo snelquote:Op maandag 3 oktober 2016 14:29 schreef Chanty het volgende:
Ahwww is hij rossig of lijkt dat maar?
En hou er rekening mee dat hij op een gegeven moment gaat rollen. De een is daar een stuk vlotter mee dan de ander. Persoonlijk zou ik hem op een aankleedkussen op de grond leggen
Oh! Komt hij inmiddels hard aan?quote:
Ik kan nog lang niet in mijn gewone broekenquote:Op maandag 3 oktober 2016 15:26 schreef Soof-87 het volgende:
[..]
Hmm. Is het een broek die je al maaaaanden niet hebt aangetrokken?
Ik loop nog steeds in joggingsbroeken.Eind vd week eens een poging tot eigen kleding aantrekken.
Hij weegt nu 3870g en z'n geboortegewicht was dus 4050g.quote:Op maandag 3 oktober 2016 15:28 schreef Mies_poes het volgende:
Wat stoer dat je alleen met Max gedoucht hebt, Quoi! Ik vind alles nog maar eng om zelf/alleen te doen. Gelukkig is vriend een stuk stoerder wat dat betreftLekker ventje trouwens!
Soof, ben ook wel benieuwd hoeveel gram je beeb nu weegt en woog bij de geboorte.
Ja hij kwam van 3690g, dus we gaan nu de goede kant op gelukkig! Morgen maar weer eens wegen.quote:Op maandag 3 oktober 2016 15:32 schreef Mies_poes het volgende:
[..]
Oh! Komt hij inmiddels hard aan?
[..]
Ik kan nog lang niet in mijn gewone broekenloop nu nog steeds in positiebroeken. Nog zeven kilo tot mijn pre-zwangerschap gewicht. Vorige week viel ik nog een halve kilo per dag af, inmiddels sta ik helaas stil qua gewicht.
Ik vind het nog steeds maf om niet meer zwanger te zijn, aai nog steeds liefdevol over mijn buik en vind het gek om niets meer met de verloskundige te maken te hebben. Echt even wennen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 29% gewijzigd door Mies_poes op 04-10-2016 02:45:20 ]
Ah neequote:Op maandag 3 oktober 2016 16:04 schreef silliegirl het volgende:
Mijn baby is zielig. Hij besloot dat vandaag een goede dag is om zichzelf voor het eerst op te trekken in de box!
die stond al laag, dus voor zover geen probleem, alleen eenmaal staand viel ie om, vol met zn neusje tegen een spijl. Bloedneus!
Ik vrees dat 'ie voorlopig niet weer zal gaan staan
Gelukkig wel, denk ik. Bloeden stopte snel en toen is 'ie snikkend op schoot in slaap gevallen. Daar ligt 'ie nu nog..quote:Op maandag 3 oktober 2016 16:06 schreef Soof-87 het volgende:
[..]
Ah neeNiet echt een succeservaring dus. Neusje verder ok?
ik dacht even dat ik mijn badkamer zagquote:
https://draagdoek.nl/15-aquaquote:Op maandag 3 oktober 2016 16:52 schreef Quoi het volgende:
Linkje?
Ja die tegeltjesJouw badkamer is wel mooier hoor.
Oh dat had ik ook eens pre- zwangerschap. Heb je geschoten toevallig? Of is de stof een beetje ruw geworden door het wassen? Of ander wasmiddel? Of gewoon ineens gevoeliger.quote:Op maandag 3 oktober 2016 15:18 schreef Quoi het volgende:
Ik krijg trouwens als ik een broek aan heb en een stukje wandel rode bultjes op mijn (vooral boven-) benen. Die jeuken ontzettend. En dan verdwijnen ze weer. Weer iets nieuwsIs sinds de bevalling.
Kleding, ga voor kleding!quote:Op maandag 3 oktober 2016 16:06 schreef Soof-87 het volgende:
Uni wat lekker zegIk heb gewoon volgende week een dagbruiloft
Geen idee wat aan te trekken.
gewoon sudocrem hielp goed, paar dagen was het weg.quote:Op maandag 3 oktober 2016 18:53 schreef Mies_poes het volgende:
Wat werkt volgens jullie het allerbeste tegen luieruitslag?
Die heb ik, maar dan heb ik nog steeds iemand erbij nodig.. Ik hoef ook niet per se alleen met haar te douchen; ik vind het namelijk heel irritant om mezelf niet gelijk af te kunnen drogenquote:Op maandag 3 oktober 2016 17:50 schreef Nazil het volgende:
https://www.bol.com/nl/p/(...)097-9200000035604761 deze schijnt ook makkelijk te zijn
denk dat ik dat ook ga doen ja. Ik zat met aankleden elke keer maar aankleedkussen kan ook gewoon op de grond leerde ik hierquote:Op maandag 3 oktober 2016 18:55 schreef Nouk84 het volgende:
[..]
Die heb ik, maar dan heb ik nog steeds iemand erbij nodig.. Ik hoef ook niet per se alleen met haar te douchen; ik vind het namelijk heel irritant om mezelf niet gelijk af te kunnen drogen
Maar goed, badje gaat hier prima (tip Nazil; zet m onder de douche, en ga erbij zitten met alle spullen, incl aankleedkussen). Dat ding is idd niet te tillen alleen...
Da's een idee!!quote:Op maandag 3 oktober 2016 18:12 schreef Unihipili het volgende:
[..]
Oh dat had ik ook eens pre- zwangerschap. Heb je geschoten toevallig? Of is de stof een beetje ruw geworden door het wassen? Of ander wasmiddel? Of gewoon ineens gevoeliger.
[..]
Kleding, ga voor kleding!![]()
misschien een gekke vraag maar wordt er werkelijk verwacht dat iemand krap 3 weken na de bevalling naar een bruiloft komt zónder baby?quote:Op maandag 3 oktober 2016 19:11 schreef Soof-87 het volgende:
[..]
Da's een idee!!
Maar help het is een dagbruiloft. Moet dan maar kijken wat ik met M. doe. Oppas hebben we wel gelukkig. Misschien tussendoor naar huis en voeden ofzo.
Geen idee!quote:Op maandag 3 oktober 2016 19:14 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
misschien een gekke vraag maar wordt er werkelijk verwacht dat iemand krap 3 weken na de bevalling naar een bruiloft komt zónder baby?
Ik moet nog maar eerst m'n eerste wandelingetje buiten maken voordat ik hem meeneem naar een feestlocatie.quote:Op maandag 3 oktober 2016 19:21 schreef Stormqueen het volgende:
Ah oké dan begreep ik het verkeerdze hebben overigens op de meeste feestlocaties wel ruimtes waar je discreet kunt voeden. Dan hoef je geen speciale jurk aan ofzo
Hou oud is jouw zoon/dochter?quote:Op maandag 3 oktober 2016 19:23 schreef Stormqueen het volgende:
Zo zat ik een keer tijdens de koffietafel na een uitvaart te handkolven in een niet-verhuurde feestzaal. Grootste kolfhok dat ik ooit heb gehad
Een mixje van lavendel-, tea tree- en kamille-olie, opgelost in waterquote:Op maandag 3 oktober 2016 18:53 schreef Mies_poes het volgende:
ze wordt volgende week twee, dus niet meer zo heel erg babyquote:
Ik moest lachen om 'retegoed'quote:Op maandag 3 oktober 2016 19:37 schreef Bloesem. het volgende:
[..]
Een mixje van lavendel-, tea tree- en kamille-olie, opgelost in waterRuikt heerlijk en werkt retegoed
Kijk, een goede oplossing! (Ook dat dutje btw)quote:Op maandag 3 oktober 2016 19:37 schreef lunapuella het volgende:
Ik zat elf dagen na de bevalling zonder baby bij de bruiloft van mijn BFF.Gelukkig wonen mijn ouders in dezelfde stad, dus konden zij oppassen en deed ik 's middags een dutje bij ze. Zo was ik telkens maximaal 2 uur bij hem weg. Anders was ik niet gegaan.
Ah leuk!! Twee is nee!!quote:Op maandag 3 oktober 2016 19:40 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
ze wordt volgende week twee, dus niet meer zo heel erg babyik lees beroepsgerelateerd overal mee hier
Huh dat lost toch niet op?quote:Op maandag 3 oktober 2016 19:37 schreef Bloesem. het volgende:
[..]
Een mixje van lavendel-, tea tree- en kamille-olie, opgelost in waterRuikt heerlijk en werkt retegoed
Oh nou ik ookquote:
quote:Op maandag 3 oktober 2016 20:03 schreef Unihipili het volgende:
[..]
Huh dat lost toch niet op?
[..]
Oh nou ik ook.
Wat een bad ass!quote:Op maandag 3 oktober 2016 20:21 schreef Quoi het volgende:
Wow, wat een mengseltjes maken jullie. Hier sudocreme. En van DA luiers krijgt hij rode billetjes, van Kruidvat niet![]()
Retekieskeurig dus
Verdient dat tegenwoordig een beetje?quote:Op maandag 3 oktober 2016 19:40 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
ze wordt volgende week twee, dus niet meer zo heel erg babyik lees beroepsgerelateerd overal mee hier
Psssst je mag gewoon lauw kraanwater gebruiken tenzij oud huis met loden leidingen. Protip!quote:Op zondag 2 oktober 2016 20:51 schreef Nazil het volgende:
Dat mis ik idd nu wel, gelijk bij de hand en op temperatuur. Nu moet je midden in de nacht naar beneden, water afmeten, magnetron in de gaten houden, schepjes tellen (of poedertorenbakje er in mikken), roeren/schudden/whatever.. Met je duffe kopdat het nog niet mis is gegaan is een wonder.
Psst... Lust ie/ze t niet koud? Ik warmde gekolfde melk niet op, ging ook prima. T proberen waard?quote:Op zondag 2 oktober 2016 23:49 schreef Unihipili het volgende:
[..]
Ja pff dan probeer ik telkens aan te leggen en dat lukt dan niet en dan helemaal overstuur en ik kan dan niksbehalve erbij blijven en de papa de fles gekolfde melk uit de koelkast op te laten warmen. En dan alsnog blijven proberen aan te leggen en vervolgens zelf ook helemaal kapot zijn :x.
Wasbare billendoekjes (of flanellen lapjes of verknipte lakens of net wat je hebt liggenquote:Op maandag 3 oktober 2016 21:06 schreef Xanteh het volgende:
Nog nooit luieruitslag gehad, maar ik smeer meneer 1 tot 2 maal daags van top tot teen in met kokosolie.
Bloesem, wat bedoel je met een pak wasbare doekjes?
Huis uit jaren '60. Geen idee welke leidingen? Al heeft dat boven niet zo veel zin trouwens, voordat die kraan warm is ben je al 3x naar beneden gelopenquote:Op maandag 3 oktober 2016 21:08 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Psssst je mag gewoon lauw kraanwater gebruiken tenzij oud huis met loden leidingen. Protip!
Zinkolie, is creme met zinkoxide, van dr swaab of huismerk bij de apotheek.quote:Op maandag 3 oktober 2016 18:53 schreef Mies_poes het volgende:
Moet je wel pure extra virgin kokosolie hebben die onverhit en niet ontgeurd is, zei mijn lk.quote:Op maandag 3 oktober 2016 21:12 schreef Bloesem. het volgende:
[..]
Wasbare billendoekjes (of flanellen lapjes of verknipte lakens of net wat je hebt liggen)
Oliemixje helpt ook tegen schimmel trouwens
Kraanwater is gewoon heel goed in NL en tegenwoordig bijna allemaal combiketels dus geen lang stilstaand water en ook nauwelijks meer loden leidingen.quote:Op maandag 3 oktober 2016 21:14 schreef Nazil het volgende:
[..]
Huis uit jaren '60. Geen idee welke leidingen? Al heeft dat boven niet zo veel zin trouwens, voordat die kraan warm is ben je al 3x naar beneden gelopendouche wordt sneller warm dan die kraan daar, terwijl het naast elkaar zit.
-edit- even opgezocht, waarschijnlijk geen lood meer hier.
Raar wel. Toen mijn broertje 15 jaar geleden werd geboren moest mijn moeder nog bar le duc halen en nu mag je zelfs warm water uit de kraan halen.
En dan is t nog steeds een placebo effectquote:Op maandag 3 oktober 2016 21:23 schreef Sull het volgende:
[..]
Moet je wel pure extra virgin kokosolie hebben die niet ontgeurt is, zei mijn lk
we zouden ook de waterkoker boven neer kunnen zetten, die kan je instellen op 40 graden. Na een paar seconden is dat ook 37 graden. Waterkoker mocht toch ook gewoon?quote:Op maandag 3 oktober 2016 21:25 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Kraanwater is gewoon heel goed in NL en tegenwoordig bijna allemaal combiketels dus geen lang stilstaand water en ook nauwelijks meer loden leidingen.
Onze kraan wordt ook langzaam warm, maar dan deed ik ook weleens gewoon koud
En als ik wel water kookte dan een laagje net uit de waterkoker en de rest koud uit de kraan, samen lauw.
(Hoi. Sorry voor de inbraak, ik ben van team maak t jezef makkelijk).
En dat is gebaseerd op...?quote:Op maandag 3 oktober 2016 21:26 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
En dan is t nog steeds een placebo effect
En doei!
Boks!quote:Op maandag 3 oktober 2016 21:25 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Kraanwater is gewoon heel goed in NL en tegenwoordig bijna allemaal combiketels dus geen lang stilstaand water en ook nauwelijks meer loden leidingen.
Onze kraan wordt ook langzaam warm, maar dan deed ik ook weleens gewoon koud
En als ik wel water kookte dan een laagje net uit de waterkoker en de rest koud uit de kraan, samen lauw.
(Hoi. Sorry voor de inbraak, ik ben van team maak t jezef makkelijk).
Ik snap niet waarom geraffineerde kokosolie niet zou kunnen eigenlijk?quote:
Dan is het zodanig verhit dat het z'n functie verliest?quote:Op maandag 3 oktober 2016 21:34 schreef Molo het volgende:
[..]
Ik snap niet waarom geraffineerde kokosolie niet zou kunnen eigenlijk?
Minder kans op bederf etc
Poeder in koud water lost de vetten in de poedermelk soms niet goed op trouwens
Volgens mij ging het om verschil tussen ontgeurde en virgin kokosoliequote:Op maandag 3 oktober 2016 21:38 schreef Bloesem. het volgende:
Edit: Weet je wat, ik heb er geen zin in ook. Doe wat je goeddunkt
Nee het gebruik van kokosolie als placebo in het algemeen bedoelde kwakz0r volgens mij. Helaas de reactie van Bloesem gemist.quote:Op maandag 3 oktober 2016 22:00 schreef Molo het volgende:
[..]
Volgens mij ging het om verschil tussen ontgeurde en virgin kokosolie
Zo direct uit de koelkast lijkt me niet zo lief voor de darmen enzo. Kost zoveel energie dat opwarmen in het lijfje.quote:Op maandag 3 oktober 2016 21:11 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Psst... Lust ie/ze t niet koud? Ik warmde gekolfde melk niet op, ging ook prima. T proberen waard?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nu ga ik eens even teruglezen en luke cage kijken!
Ik moet eigenlijk echt eens wat slaap nemen maar ik vind het zo fijn om even tijd voor mijzelf te hebben.
Oeh, goede tip bedankt. Ik moet toch ook wel een paar andere dingen nog vastleggen, maar dit kan ook maar beter vastliggen daar.quote:Op maandag 3 oktober 2016 22:49 schreef Budabuddumbam het volgende:
testament is niet nodig, kan gratis online tegenwoordig![]()
https://loket.rechtspraak.nl/burgers/familiezaken/48
Ja weet je, doe lekker wat goed voelt, ieder zijn ding voor zijn eigen kind, maar er wordt hier ook een hoop homeopathisch naturopatisch gelul verkocht aan verse, onzekere moeders. Hier zijn t olietjes, in een ander topic is het barnsteen of wolzijde, en dan weer is het je kind niet wegen en je terugtrekken in je huisje...quote:Op maandag 3 oktober 2016 22:06 schreef Sull het volgende:
[..]
Nee het gebruik van kokosolie als placebo in het algemeen bedoelde kwakz0r volgens mij. Helaas de reactie van Bloesem gemist.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |