no cars go en wake up zijn ook echte fan favorieten weet ik uit ervaring. Maar No cars go haalt het zeker niet.quote:Op zondag 30 oktober 2016 17:08 schreef MaJo het volgende:
[..]
Als iedereen alleen op z'n favoriete nummer stemt komen ze er nooit in. Ego's even opzij zetten dus en samen kiezen voor 1 nummer
Ik heb voor rebellion (lies) gekozen omdat ik dit nummer het meest om me heen hoor en dat het niet voor niets op 1 kwam in de snob2000. Rebellion (Lies) is een echte fan favorite, ga maar eens naar een concert en je merkt het![]()
Als er massaal voor een ander nummer wordt gekozen vind ik dat ook prima, dan zet ik daar op in. Maar dan moet er echt gekozen worden voor een nummer met de meeste kans en niet omdat het persoonlijke favorieten zijn.
Ik opteer dan voor Wake Up of Reflektor, dat zijn volgens mij de twee bekendste op Rebellion (Lies) na.
Dat iets in de hitlijst heeft gestaan vind ik niet zo relevant. We used to wait is volgens mij van niemand een favoriet en we zullen het toch moeten hebben van mensen die de band kennen.quote:Op zondag 30 oktober 2016 17:22 schreef peaceman het volgende:
[..]
no cars go en wake up zijn ook echte fan favorieten weet ik uit ervaring. Maar No cars go haalt het zeker niet.
Zoals gezegd, we used to wait is de enige plaat die ooit in Nederland in de hitlijst stond en werd destijds best veel gedraaid. Zou dus de bekendste moeten zijn.
Dit jaar heb ik op de radio het meest Ready to start gehoord.
Het is lastig om een nummer te kiezen denk ik. Op grond van de hitlijsten zou ik we used to wait denken, gezien de playlist van radio 2 neig ik naar Wake up.
Maar misschien geeft de voorkeuzelijst tzt wel het verlossende antwoord. Als daar 1 van arcade Fire in staat, heeft die automatisch de meeste kans.
hitlijst zegt in zoverre iets dat 'het grote publiek' die waarschijnlijk kent, want meer op de radio geweest en dus een grotere kans op hun stem. Voor de fans ligt dat uiteraard andersquote:Op zondag 30 oktober 2016 17:27 schreef MaJo het volgende:
[..]
Dat iets in de hitlijst heeft gestaan vind ik niet zo relevant. We used to wait is volgens mij van niemand een favoriet en we zullen het toch moeten hebben van mensen die de band kennen.
Uiteraard moeten we op het nummer stemmen dat in de keuzelijst staat maar ik heb zo'n vermoeden dat ze dat weer niet staan....
Ready to Start is inderdaad ook een optie, al vraag ik me af hoe populair deze is.
En No Cars Goabsoluut een van mijn favorieten! Die zal het niet redden ben ik bang
![]()
Ik denk zelf dat Rebellion (Lies) en Wake Up de meeste kans maken
denk het niet, maar mag van mij... wel de albumversie graag.quote:Op zondag 30 oktober 2016 17:43 schreef richolio het volgende:
Vraag me af of Let It Happen de lijst haalt.
Ik vraag me alleen af of dat grote publiek ook op Arcade Fire zou stemmen. Als het in de keuzelijst staat wellicht wel maar anders nietquote:Op zondag 30 oktober 2016 17:35 schreef peaceman het volgende:
[..]
hitlijst zegt in zoverre iets dat 'het grote publiek' die waarschijnlijk kent, want meer op de radio geweest en dus een grotere kans op hun stem. Voor de fans ligt dat uiteraard anders
tja het blijft uiteindelijk jouw beslissing.
Maar persoonlijk vind ik het op nummer 1 staan bij de snob niet echt een goed argument. Dat doet zich voor als een elitelijst, met nog meer stembeperkingen dan bij de top 2000 en claimen succes als oudere nummers in de top 2000 verschijnen, terwijl er 0 bewijs is dat hun lijst daarin geholpen heeft.
Say whatquote:Op zondag 30 oktober 2016 17:40 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Wake Up was het nummer dat ooit in de keuzelijst stond, 10 jaar geleden.
Tsja, vorig jaar maar op 1790 ofzo. Dat is altijd tricky, al is dat eerder een groeiplaat dan een daalplaat.quote:Op zondag 30 oktober 2016 17:43 schreef richolio het volgende:
Vraag me af of Let It Happen de lijst haalt.
Waarom niet uit jaren 60?quote:Op dinsdag 1 november 2016 20:37 schreef Evertjan het volgende:
ben al bezig met lijstjes maken dus een top 20 uit ieder decennium jaren 70 80 90, zeroes/10
Dan is er een goed moment om de Evergreen top 1000 te gaan luisterenquote:Op woensdag 2 november 2016 12:55 schreef Evertjan het volgende:
[..]
Niet echt mijn smaak en weet er te weinig van
eigenlijk verdient die ook gewoon een eigen topic, toch?quote:Op woensdag 2 november 2016 13:14 schreef laxus13 het volgende:
[..]
Dan is er een goed moment om de Evergreen top 1000 te gaan luisteren
Ik hou je niet tegenquote:Op woensdag 2 november 2016 13:19 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
eigenlijk verdient die ook gewoon een eigen topic, toch?
Volgende week toch? Zal wat proberen mee te pakken maar ben niet veel thuisquote:Op woensdag 2 november 2016 13:19 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
eigenlijk verdient die ook gewoon een eigen topic, toch?
Van Tourist LeMC verwacht ik dat ook niet inderdaad, maar waarom zou Bazart er niet in kunnen komen?quote:Op donderdag 3 november 2016 22:59 schreef laxus13 het volgende:
Ik ken ze beide niet en verwacht ook niet dat ze de lijst in komen
Omdat ik niet verwacht dat veel mensen het nummer kennen.quote:Op vrijdag 4 november 2016 08:25 schreef richolio het volgende:
[..]
Van Tourist LeMC verwacht ik dat ook niet inderdaad, maar waarom zou Bazart er niet in kunnen komen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |