Een Crochet Along, mijn deken was bijvoorbeeld van scheepjes: http://www.scheepjes.com/(...)cal-2016/informatie/quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 21:48 schreef Burdie het volgende:
Mooi die deken. En de rammelaar ook!
Vraagje, wat is of wat betekent CAL?
Echt supermooi! En prachtige kleuren!quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 20:00 schreef Zo-is-dat het volgende:
Ik had eindelijk mooie foto's van mijn CAL deken, hij is al heel lang af maar nu kan ik hm ook digitaal showen![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
![]()
Wat een schatje. Zo met die wimpertjesquote:Op dinsdag 18 oktober 2016 21:09 schreef NijntjesUk het volgende:
![]()
Ik heb de hertenrammelaar aangepast.
Inmiddels is bekend dat er een meisje wordt verwacht, dus dan vind ik wimpertjes wel gepast.
[ afbeelding ]
Ik geloof dat ik met week 4 bezig was? Toen begon ik dus aan de babydeken voor mijn collega (die ze vandaag heeft gekregen en hem helemaal te gek vondquote:Op donderdag 20 oktober 2016 13:08 schreef trui het volgende:
Ik wil 'm misschien ook nog ooit eens maken. Hoe ver ben jij gekomen, Susie?
quote:Op zaterdag 22 oktober 2016 18:14 schreef Burdie het volgende:
Vliegtuigje gemaakt voor mijn zoon!
[ afbeelding ]
Ik ben bij week 9, een heel makkelijk en snel vierkantje en toch ben ik er blijven steken. Eerst mijn beer maar eens af. Ik hoef nog maar een poot en dan in elkaar zetten.quote:Op donderdag 20 oktober 2016 18:06 schreef Susie het volgende:
[..]
Ik geloof dat ik met week 4 bezig was? Toen begon ik dus aan de babydeken voor mijn collega (die ze vandaag heeft gekregen en hem helemaal te gek vond).
Ben nu nog bezig met de toffe tas van Byclaire (maar dan van Scheepjes sunkissed) en dan ga ik maar eens verder met deze CAL
Ik was ook begonnen aan t alles is haken vest, twee hele bollen verder toch uitgehaaldquote:Op zaterdag 29 oktober 2016 11:47 schreef _Arual_ het volgende:
Ik heb weer nieuwe plannen! Voor 2017 wil ik een temperatuurdeken haken! Met iedere dag een streep of square die de temperatuur van die dag weergeeft. Blauw is dan bv. vorst, rood bij boven de dertig.
Maar nu wil ik eerst een vest haken. Maar welk? Met haken wordt het toch al snel een tafelkleedje, houd van compacte structuur. Zag het alles is haken vest, maar daar hebben veel mensen problemen mee, dat het scheef loopt ... zit al een week pinterest af te speuren elke avond. En jullie haken hier maar door met zijn allen.
Ik moet nog 2 baby dekens haken voor het februari en mei is en deze staat op de nominatie voor 1 van die twee. Vind hm erg tof!quote:Op zaterdag 29 oktober 2016 13:20 schreef Burdie het volgende:
Iemand hier al eens the midwife Blanket gemaakt?
http://littlemonkeyscroch(...)derlandse-vertaling/
Mijn tante heeft al een stuk of 4 versies van het vest gemaakt! Als je hm eenmaal snapt en dus ook snapt hoe je hm op maat moet maken dan haakt het wel echt lekker weg.quote:Op zaterdag 29 oktober 2016 13:00 schreef _Arual_ het volgende:
Zet definitief een streep door het alles is haken vest.
Je kan het call the midwive dekentje zo groot of klein maken als je zelf wil, elke rij is hetzelfde in principequote:Op zaterdag 29 oktober 2016 13:31 schreef Burdie het volgende:
Ik vraag me af hoe groot 'ie wordt en hoeveel bollen wol er in gaan, weet jij dat? In het Amerikaanse patroon hebben ze het over haaknaald 4,25 is dat vergelijkbaar met naald 4 of 4,5 in Nederland?
Denk dat ik dat anders als nieuw projectje ga doen, ik vind het een hele mooi dekentje.
Die is mooi geworden!quote:Op zaterdag 29 oktober 2016 23:17 schreef Zo-is-dat het volgende:
[..]
Je kan het call the midwive dekentje zo groot of klein maken als je zelf wil, elke rij is hetzelfde in principeen de maat haak naald ligt aan welke wol en hoe strak je haakt. Beetje uitproberen denk ik dus.
Mijn shawl is al klaar![]()
[ afbeelding ] dag 1 van de vakantie is voorbij, wat moet ik nu met de rest van m'n tijd doen![]()
![]()
Patroon: http://www.garnstudio.com/pattern.php?id=4160&action=v&cid=7 heb alleen de strepen steeds anders gedaan en de kleuren gewisseld. Hij is 1.90 meter ongeveer
Nee, maar ik vind m wel echt heel mooi!quote:Op zaterdag 29 oktober 2016 13:20 schreef Burdie het volgende:
Iemand hier al eens the midwife Blanket gemaakt?
http://littlemonkeyscroch(...)derlandse-vertaling/
Deze is makkelijk te doen, vind ikquote:Op zondag 30 oktober 2016 10:08 schreef HarrrrieH het volgende:
[..]
Nee, maar ik vind m wel echt heel mooi!
Maar eerlijk gezegd hou ik niet zo van tellen. Of is dit redelijk makkelijk te doen?
Ik vind hem erg mooi. In welke kleuren haak je hem? En Burdie, ik haak altijd eerst de lossen en keer dan mijn werk. Dat het dan gedraaid is zie je later niet meer.quote:Op zondag 30 oktober 2016 12:01 schreef -sabine- het volgende:
Ik had ook geen zin in tellen, maar het valt mij toch reuze mee.
Ik ben van alle resten een sprei als deze aan het maken. Niet mijn smaak, wel leuk om te doen.
http://pin.it/t35MkxC
Neuh ik draai mijn stokjes gewoon mee. Je kunt eventueel kijken welke kant op draaien het mooiste is.quote:Op zondag 30 oktober 2016 17:59 schreef Burdie het volgende:
Vraagje, als je je werk moet keren, moet je dan de haaknaald er uit halen en aan de andere kant er weer in steken? Ik kom altijd zo raar uit met bijv. stokjes; dan staat er: "haak 4 losse en keer je werk", die lossen tellen dan als het eerste stokje van de volgende tour, maar die zitten dan gedraaid.
Nooh wat een leuke slingerquote:Op maandag 31 oktober 2016 09:23 schreef Zo-is-dat het volgende:
http://ellebel5.blogspot.(...)day-bunting.html?m=1
Ik kwam deze net tegen, tof voor bij een call the midwife dekentje
Ik ben uitgeschoten met instagramfilters. Het wit viel anders compleet weg.quote:
Het is een uk. Gehaakt met catania op 3 en ik haak véél te strak. Van puntje van de staart tot de onderkant van het pootje zo hoog als een iPad of zo?quote:Op woensdag 2 november 2016 20:33 schreef Burdie het volgende:
Inderdaad leuk geworden Arual! Hoe groot is 'ie geworden?
Netjes gehaakt zeg, die Mandala! En de slinger is leukquote:Op woensdag 2 november 2016 21:01 schreef Zo-is-dat het volgende:
Super leuk die vos!![]()
En de kikker is echt hilarisch!![]()
Ik ga hier maar door met de wol die ik mee nam proberen op te maken![]()
[ afbeelding ] bloemen mandala
[ afbeelding ] vlaggetjes, wil hier met houten lettertjes de naam van de aankomende baby van vrienden op maken als die geboren is (begin volgend jaar pas dus deze mag nog even in de kast)
Het is een nieuwe "the dress"! Is 'ie goud of wit...???quote:Op woensdag 2 november 2016 21:06 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
Ik ben uitgeschoten met instagramfilters. Het wit viel anders compleet weg.
Heel netjes gehaakt hoor! Mooi vast zodat je de vulling er niet doorheen ziet. En het is niet een makkelijk patroon met al die piepkleine onderdelen. Daar mag je trots op zijn!quote:Op donderdag 3 november 2016 07:08 schreef dedodo het volgende:
Mijn Yoda in onderdelen:
[ afbeelding ]
Ben niet tevreden over alles, maar het is pas mijn tweede haaksel.
Ik ben wel tevreden over de oren, dat waren vaste-half stokje-stokje en dubbelstokje. Dus wel een beetje trots dat dat gelukt is (het eerste oor ging alsof ik het al kon, het tweede oor nou ja daar vloog af en toe wat door de lucht). Ik vind vooral dat gedoe bij de op de foto linkerhand stom, die kleuren die zo door elkaar zitten.
En uiteraard zijn ze niet even groot.
Nu nog de cape en alles aan elkaar zetten.
Wie dacht ooit dat ik een dubbel stokje nodig zou hebben, ik nietquote:Op donderdag 3 november 2016 10:40 schreef MarSuSt het volgende:
[..]
Heel netjes gehaakt hoor! Mooi vast zodat je de vulling er niet doorheen ziet. En het is niet een makkelijk patroon met al die piepkleine onderdelen. Daar mag je trots op zijn!
Ik vind poppetjes wel leuker dan lappen. Lapjes heb ik enkel gemaakt om steken te lerenquote:Op donderdag 3 november 2016 11:04 schreef Zo-is-dat het volgende:
Alleen nog een klein beetje wit over![]()
Maar het was wel een productieve vakantie![]()
Col:
[ afbeelding ]
Is een stuk minder gepriegel dan amiguris! Heel knap vind ik dat, al dat tellentof hoor!
heel goed gelukt! <3 en ik zag de pootjes ook als goud.quote:Op woensdag 2 november 2016 19:21 schreef _Arual_ het volgende:
[ afbeelding ]
Dank jullie wel nog voor het verduidelijken van dit patroon. Hij is uiteindelijk aardig uit de verf gekomen!
Mooie kleuren!quote:Op woensdag 9 november 2016 16:31 schreef HarrrrieH het volgende:
Wat een leuke dingen zeg! Ik heb eindelijk weer eens iets af. Mijn eerste omslagdoek. Niet echt ingewikkeld, maar wel lekker warm.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Erg mooi zeg!quote:Op woensdag 9 november 2016 16:31 schreef HarrrrieH het volgende:
Wat een leuke dingen zeg! Ik heb eindelijk weer eens iets af. Mijn eerste omslagdoek. Niet echt ingewikkeld, maar wel lekker warm.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Best blij? Ik vind m prachtig!quote:Op vrijdag 11 november 2016 16:06 schreef MarSuSt het volgende:
Eindelijk af, best blij mee.
[ afbeelding ]
Wat leuk met al die verschillende stekenquote:Op vrijdag 11 november 2016 16:06 schreef MarSuSt het volgende:
Eindelijk af, best blij mee.
[ afbeelding ]
Ronde is rondom zonder kerenquote:Op vrijdag 11 november 2016 21:59 schreef NijntjesUk het volgende:
Namens een nieuwe haakster heb ik even een vraagje. Dit is een patroon van een lappenpop.
Ze begrijpt niet wat ze bedoelen met van rondes naar toeren gaan, bij het haken van de poten. Ik eerlijk gezegd ook niet, misschien denken we te moeilijk.
[ afbeelding ]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |