Yepquote:
Ik geloof je welquote:Op zondag 2 oktober 2016 21:33 schreef Dizorn het volgende:
[..]
Vriend van me heeft een keer vegan lasagna voor me gemaakt. Geen idee hoe precies, kaas vervangen met cashewnoten-mix met spul geloof ik. Is 'ie 2 uur mee bezig geweest, hij houdt van koken (ik niet). Maar zelfs dat kan dus gewoon. En geloof me, het was fucking lekker.
Ongetwijfeld, maar minder lekker dan mijn lasagna.quote:Op zondag 2 oktober 2016 21:33 schreef Dizorn het volgende:
[..]
Vriend van me heeft een keer vegan lasagna voor me gemaakt. Geen idee hoe precies, kaas vervangen met cashewnoten-mix met spul geloof ik. Is 'ie 2 uur mee bezig geweest, hij houdt van koken (ik niet). Maar zelfs dat kan dus gewoon. En geloof me, het was fucking lekker.
Ik vind lasagne per definitie smerig.quote:
Nee dat zal de de veganversie ook niet lekker vinden vrees ik, daar heb jij weer gelijk inquote:Op zondag 2 oktober 2016 22:02 schreef RobinOok het volgende:
[..]
Ik vind lasagne per definitie smerig.![]()
Dus lijkt me sterk dat een veganversie opeens wel lekker is.
Dat is ook raar, lasagne smerig, je bepaalt toch zelf wat je tussen die lasagnebladen stopt?quote:Op zondag 2 oktober 2016 22:02 schreef RobinOok het volgende:
[..]
Ik vind lasagne per definitie smerig.![]()
Dus lijkt me sterk dat een veganversie opeens wel lekker is.
Ja, maar het zijn dus vooral die taaie, niet-al-dente, dikke, vieze lasagnebladen die lasagne zo smerig maken.quote:Op zondag 2 oktober 2016 22:05 schreef Farenji het volgende:
[..]
Dat is ook raar, lasagne smerig, je bepaalt toch zelf wat je tussen die lasagnebladen stopt?
quote:Op zondag 2 oktober 2016 22:08 schreef RobinOok het volgende:
[..]
Ja, maar het zijn dus vooral die taaie, niet-al-dente, dikke, vieze lasagnebladen die lasagne zo smerig maken.
Dan moet je eens goede lasagnebladen gebruiken. Van die dingen die je niet vooraf hoeft te koken maar die in je eigen saus in de oven heerlijk al dente gaarstoven.quote:Op zondag 2 oktober 2016 22:08 schreef RobinOok het volgende:
[..]
Ja, maar het zijn dus vooral die taaie, niet-al-dente, dikke, vieze lasagnebladen die lasagne zo smerig maken.
Ik moet helemaal niks!quote:Op zondag 2 oktober 2016 22:11 schreef Farenji het volgende:
[..]
Dan moet je eens goede lasagnebladen gebruiken. Van die dingen die je niet vooraf hoeft te koken maar die in je eigen saus in de oven heerlijk al dente gaarstoven.
Wat een frustraties! Open er een topic over.quote:Op zondag 2 oktober 2016 22:15 schreef RobinOok het volgende:
[..]
Ik moet helemaal niks!
Het hele principe van lasagne is een butprincipe. Ik geloof er niet in.
Waarom zou ik er moeite voor doen? Alsof iedereen die wel dol is op lasagne toevallig veeeeeeel betere lasagne vrat toen ze fan werden. Niet dus.
Hou jij je maar bij asiatischquote:Op zondag 2 oktober 2016 22:08 schreef RobinOok het volgende:
[..]
Ik kook dingen uit alle keukens, maar lasagne is gewoon een culinaire vergissing.quote:
Welnee, Lasagne is heerlijk als je hem bereiden kan.quote:Op zondag 2 oktober 2016 22:42 schreef RobinOok het volgende:
[..]
Ik kook dingen uit alle keukens, maar lasagne is gewoon een culinaire vergissing.
Dus al die jaren ben ik nooit iemand tegengekomen die lasagne kon bereiden!quote:Op zondag 2 oktober 2016 22:44 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Welnee, Lasagne is heerlijk als je hem bereiden kan.
Ben je misschien een keer heel erg ziek geworden na het eten van lasagne, dat je er zo'n aversie tegen hebt?quote:Op zondag 2 oktober 2016 22:47 schreef RobinOok het volgende:
[..]
Dus al die jaren ben ik nooit iemand tegengekomen die lasagne kon bereiden!
Dat geloof je toch zelf niet? Al de mensen die me vol trots hun beste gerecht voorschotelden, allemaal net zo dol als jullie op lasagne, maar allemaal prutsers, Dat kan toch niet waar zijn?
Als z.g.n. ontbreken van valide onderzoek een reden is om niet veganistisch te eten is dat ook zeker een reden om geen vlees te eten. Hoewel er idd geen relatie aantoonbaar is tussen gezondheid en het al dan niet eten van vlees is er wel degelijk aantoonbaar dat het leeuwendeel van de dierlijke proteïne vol zit met allerlei rommel die niet gezond voor je is. Daarnaast is het 100% aantoonbaar dat de productie van dierlijke proteïne funest is voor de wereldwijde milieu en sociaal-economische hoedanigheid. Ook kun je prima wetenschappelijk onderbouwen dat door eiwitconversies van dieren het eten van dierlijke proteïne dermate inefficiënt is dat door het eten van dierlijke proteïne je bijdraagt aan de ongelijke voedselverdeling op de wereld.quote:Op zondag 2 oktober 2016 16:01 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Tja, je kunt nu eenmaal geen groepen mensen uit genormaliseerde onderzoekpopulaties opsluiten in een lab en een vergelijkend onderzoek doen naar de gevolgen van bepaalde dieeten in verder dezelfde omstandigheden.
Dat heb jij je wijs laten maken door de antivleesmaffia.quote:Op dinsdag 4 oktober 2016 07:24 schreef zeer het volgende:
[..]
wel degelijk aantoonbaar dat het leeuwendeel van de dierlijke proteïne vol zit met allerlei rommel die niet gezond voor je is.
het zijn niet enkel ethische overwegingen die iemand doen besluiten plantaardig te consumeren. daarnaast is het in de ethiek geen beslechte zaak dat dat emotioneel of rationeel of intuïtief of whatever ingegeven is.quote:Op dinsdag 4 oktober 2016 07:42 schreef MutedFaith het volgende:
Als er iets een emotionele keuze is, dan is t de keuze voor veganisme. Puur veganistisch wordt je namelijk imho alleen vanwege zwaarwegende ethische bezwaren. Veel emotioneler dan dat wordt t niet.
Wat dan? Angst voor alle rommel in de grote boze voedingswereld in hun eten stopt?quote:Op dinsdag 4 oktober 2016 08:00 schreef Drug het volgende:
[..]
het zijn niet enkel ethische overwegingen die iemand doen besluiten plantaardig te consumeren.
zo'n vooringenomen vraagstelling nodigt niet echt uit tot antwoorden, dus meh.quote:Op dinsdag 4 oktober 2016 10:42 schreef RobinOok het volgende:
[..]
Wat dan? Angst voor alle rommel in de grote boze voedingswereld in hun eten stopt?
Klopt. Ik was er inderdaad al uit.quote:Op dinsdag 4 oktober 2016 11:08 schreef Drug het volgende:
[..]
zo'n vooringenomen vraagstelling nodigt niet echt uit tot antwoorden, dus meh.
au contraire, je slaat de plank volledig misquote:Op dinsdag 4 oktober 2016 11:17 schreef RobinOok het volgende:
[..]
Klopt. Ik was er inderdaad al uit.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |