Op basis waarvan ben jij van mening dat de schade het bedrag niet rechtvaardigt? Vind je dat (persoonlijke mening) of baseer je je op een algemeen aanvaard lijstje prijzen?quote:Op donderdag 29 september 2016 21:43 schreef Soldier2000 het volgende:
De rekening is terecht, maar de economisch geleden schade rechtvaardigt dit bedrag niet. Het is een kleine foto (500x600) en de statistieken van het artikel zijn erg laag, minder dan 100 views.
De rechter zou ik TS absoluut niet willen aanraden. Of hij krijgt er wat tientjes vanaf (wat mij niet lijkt want de prijs is redelijk) of hij krijgt er wat extra rekeningen bij (wat gezien dat het misbruik vaststaat mij veel waarschijnlijker lijkt)quote:Op donderdag 29 september 2016 22:04 schreef MaGNeT het volgende:
Het bedrag is verder wel normaal, helaas. Hoeveel views je gehad hebt is natuurlijk niet zo relevant, dat kan men ook niet zien. Als je het niet eens bent met het bedrag kan je natuurlijk vragen of ze willen schikken of het verder via de rechter spelen.
Dit. Is een buitengewoon schappelijke prijs, hoor.quote:Op donderdag 29 september 2016 22:58 schreef hottentot het volgende:
Tevens vind ik de prijs nog zeer redelijk.
Thanks! Daar kan ik wel wat mee.quote:Op zaterdag 1 oktober 2016 09:49 schreef stavromulabeta het volgende:
Misschien kun je dit ook even lezen. Gaat over precies dezelfde situatie als bij TS, al is de uiteindelijke afkoopsom ongeveer vergelijkbaar.
Dat zou ik dan maar snel doen als ik jou was.quote:Op woensdag 5 oktober 2016 08:18 schreef Soldier2000 het volgende:
Pfff ik heb een tegenvoorstel gedaan en dit is hun reactie
Hartelijk dank voor uw bericht.
Uw voorstel kunnen we niet aanvaarden, de website heeft een commerciële bedoeling en bevat links naar een webshop.
Ons schrijven is al een regulerende manier om het gebruik recht te zetten zonder dure advocatenkosten en eventuele gerechtskosten. Mogen we hiervoor vriendelijk vragen alsnog de betaling voor het dossier uit te voeren zodat we dit kunnen afsluiten?
Ik geloof niet dat ze dit gaan accepteren.quote:Op woensdag 5 oktober 2016 09:04 schreef Fe2O3 het volgende:
Adhv google blijkt dat ze inderdaad wel naar de rechter durven gaan
Ik zou betalen, maar dan niet de dossier kosten (het is niet jouw probleem dat ze die blijkbaar maken)
Ik heb bewijs aangeleverd dat de pagina bezocht is door 50 bezoekers (Google Analytics) en daarop heb ik aangeboden om ¤ 50 + ¤ 53 dossierskosten te betalen, maar daar gaan ze dan niet mee akkoord.quote:Op woensdag 5 oktober 2016 09:07 schreef Toeps het volgende:
Dit is het nieuwe verdienmodel van Bruno Press lijkt het.
Ze staan niet in hun recht wbt de hoogte van de vordering, en dat weten ze zelf ook. Doe een tegenbod van 30,- of zo. Lees ook dit, uitspraak in eerdere zaak:
http://www.intellectueele(...)ress_v_Yourscene.pdf
Daar staat juist dat Bruno Press dat bedrag wél zelf mag bepalen, en dat het argument "je rekent bij iemand anders een veel lagere prijs" geen hout snijdt..quote:Op woensdag 5 oktober 2016 09:07 schreef Toeps het volgende:
Dit is het nieuwe verdienmodel van Bruno Press lijkt het.
Ze staan niet in hun recht wbt de hoogte van de vordering, en dat weten ze zelf ook. Doe een tegenbod van 30,- of zo. Lees ook dit, uitspraak in eerdere zaak:
http://www.intellectueele(...)ress_v_Yourscene.pdf
Daar staat dat Bruno zelf hun prijzen mag bepalen, dus dat als zij normaal 30 voor een foto vragen, dat dat dan de hoogte van de schadevergoeding moet zijn. Yourscene bracht ertegenin dat de "marktconforme" prijs lager was. Bruno vraagt normaal geen 250 ekkies per foto dus dat is hun geleden schade ook niet.quote:Op woensdag 5 oktober 2016 10:27 schreef DonJames het volgende:
[..]
Daar staat juist dat Bruno Press dat bedrag wél zelf mag bepalen, en dat het argument "je rekent bij iemand anders een veel lagere prijs" geen hout snijdt..
Exact.quote:Op woensdag 5 oktober 2016 10:39 schreef Toeps het volgende:
[..]
Daar staat dat Bruno zelf hun prijzen mag bepalen,...
Hoe weet jij dat, dat ze normaal geen 250 euro vragen? Als Bruno Press aan kan tonen dat ze dat wél doen, hangt TS. En nee, aankomen met deze uitspraak om aan te tonen dat ze ook wel eens lagere prijzen rekenen gaat niet op, aangezien die uitspraak daar nou net over gaat..quote:...dus dat als zij normaal 30 voor een foto vragen, dat dat dan de hoogte van de schadevergoeding moet zijn. Yourscene bracht ertegenin dat de "marktconforme" prijs lager was. Bruno vraagt normaal geen 250 ekkies per foto dus dat is hun geleden schade ook niet.
Bruno heeft nu nét in dat vonnis van Yourscene aangetoond dat ze normaal 30 euro vragen. Tenzij het wel een héél bijzondere, exclusieve foto was of zo.quote:Op woensdag 5 oktober 2016 10:46 schreef DonJames het volgende:
[..]
Exact.
[..]
Hoe weet jij dat, dat ze normaal geen 250 euro vragen? Als Bruno Press aan kan tonen dat ze dat wél doen, hangt TS. En nee, aankomen met deze uitspraak om aan te tonen dat ze ook wel eens lagere prijzen rekenen gaat niet op, aangezien die uitspraak daar nou net over gaat..
Volgens dat vonnis zeggen ze zelf 30 euro te vragen, maar dat is een paar jaar geleden natuurlijk.quote:Op woensdag 5 oktober 2016 10:46 schreef DonJames het volgende:
[..]
Exact.
[..]
Hoe weet jij dat, dat ze normaal geen 250 euro vragen? Als Bruno Press aan kan tonen dat ze dat wél doen, hangt TS. En nee, aankomen met deze uitspraak om aan te tonen dat ze ook wel eens lagere prijzen rekenen gaat niet op, aangezien die uitspraak daar nou net over gaat..
Het gebruik van de foto door de vriendin van TS is toch ook al een paar jaar geleden?quote:Op woensdag 5 oktober 2016 10:49 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Volgens dat vonnis zeggen ze zelf 30 euro te vragen, maar dat is een paar jaar geleden natuurlijk.
De bedragen staan wel op de site van Permission Machine, dat werkt ook niet echt mee nu :/quote:Op woensdag 5 oktober 2016 10:39 schreef Toeps het volgende:
[..]
Daar staat dat Bruno zelf hun prijzen mag bepalen, dus dat als zij normaal 30 voor een foto vragen, dat dat dan de hoogte van de schadevergoeding moet zijn. Yourscene bracht ertegenin dat de "marktconforme" prijs lager was. Bruno vraagt normaal geen 250 ekkies per foto dus dat is hun geleden schade ook niet.
Ze hebben aangetoond dat in dat geval 30 euro/foto redelijk is omdat ze dat bedrag vaker vragen. Dus nogmaals, als ze aan kunnen tonen dat ze vaker 265 euro per foto vragen, is dat dus een juist vastgestelde schade.quote:Op woensdag 5 oktober 2016 10:49 schreef Toeps het volgende:
[..]
Bruno heeft nu nét in dat vonnis van Yourscene aangetoond dat ze normaal 30 euro vragen. Tenzij het wel een héél bijzondere, exclusieve foto was of zo.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |