abonnement Unibet Coolblue
pi_165665945
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2016 10:53 schreef detulp050 het volgende:

[..]

Mensen in de bijstand hoeven niet te kunnen sparen. De bijstand is bedoeld om je te voorzien in de primaire levensbehoefte.
ja, daarom zijn er ook allerlei subsidies als je op 110% van het bijstandsniveau leeft :)
...
pi_165665960
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 september 2016 11:08 schreef sacha het volgende:

[..]

ja, daarom zijn er ook allerlei subsidies als je op 110% van het bijstandsniveau leeft :)
Even opgezocht:

quote:
Vaak zijn het kosten die u maakt door uw medische of sociale omstandigheden. Ook kunnen het kosten zijn die u nergens anders (volledig) vergoed kunt krijgen.
Dat zijn dus geen standaard kosten waar je een vergoeding voor kunt krijgen. Dus geen algemene primaire levensbehoeftes die voor iedereen gelden.
pi_165666055
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2016 10:53 schreef detulp050 het volgende:

[..]

Mensen in de bijstand hoeven niet te kunnen sparen. De bijstand is bedoeld om je te voorzien in de primaire levensbehoefte.
Dat moeten ze wel kunnen omdat steeds meer gemeenten geen bijzondere bijstand meer verstrekken voor een nieuwe wasmachine, koelkast of computer bijvoorbeeld omdat ze vinden dat Bijstandsgerechtigden daar maar zelf voor moeten sparen.

Dat er niet of nauwelijks ruimte is voor wat reserves in de Bijstand is op zich niet zo'n probleem als je ervan uitgaat dat de Bijstand in beginsel voor iedereen een tijdelijk vangnet is, maar wel een probleem als het voor steeds meer mensen het eindstation of afvoerputje is waar ze nooit meer uitkomen of pas na vele jaren. Want dat is ook een tendens sinds er massaal gedeeltelijk arbeidsongeschikten in de Bijstand worden gedumpt.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_165666079
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 september 2016 11:16 schreef Tomatenboer het volgende:
Dat moeten ze wel kunnen omdat steeds meer mensen geen bijzondere bijstand meer verstrekken voor een nieuwe wasmachine, koelkast of computer bijvoorbeeld omdat ze vinden dat Bijstandsgerechtigden daar maar zelf voor moeten sparen.
Er is toch geen gemeente zonder regels voor bijzondere bijstand :?
pi_165666133
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2016 11:17 schreef detulp050 het volgende:

[..]

Er is toch geen gemeente zonder regels voor bijzondere bijstand :?
Wat bedoel je? Dat er geen gemeenten bestaan zonder Bijzondere Bijstand regeling?

Dat klopt, maar in 80% van de gemeenten is de bijzondere bijstand echt nog alleen voor bijzondere en incidentele kosten. Voor vervanging van een kapotte wasmachine of koelkast moet men zelf sparen vindt men, dat zijn normale kosten die iedereen heeft.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_165666148
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 september 2016 11:16 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Dat moeten ze wel kunnen omdat steeds meer gemeenten geen bijzondere bijstand meer verstrekken voor een nieuwe wasmachine, koelkast of computer bijvoorbeeld omdat ze vinden dat Bijstandsgerechtigden daar maar zelf voor moeten sparen.

Dat er niet of nauwelijks ruimte is voor wat reserves in de Bijstand is op zich niet zo'n probleem als je ervan uitgaat dat de Bijstand in beginsel voor iedereen een tijdelijk vangnet is, maar wel een probleem als het voor steeds meer mensen het eindstation of afvoerputje is waar ze nooit meer uitkomen of pas na vele jaren. Want dat is ook een tendens sinds er massaal gedeeltelijk arbeidsongeschikten in de Bijstand worden gedumpt.
Eens met dat de bijstand een put is waar je niet meer uit komt. Het is paradoxaal. Iets wat bedoeld is als steuntje in de rug om er op eigen kracht weer uit te komen is tegenwoordig zo gelardeerd met verboden, plichten en uitklederij dat het onmogelijk geworden is er weer uit te komen.

En we blijven er maar regels aan toevoegen, want in de bijstand ben je een luie uitvreter. Zonder dat iemand zich af lijkt te vragen of het misschien door de bijstand zelf komt dat mensen er zo lang in blijven zitten.
pi_165666242
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 september 2016 11:22 schreef Tomatenboer het volgende:

Dat klopt, maar in 80% van de gemeenten is de bijzondere bijstand echt nog alleen voor bijzondere en incidentele kosten. Voor vervanging van een kapotte wasmachine of koelkast moet men zelf sparen vindt men, dat zijn normale kosten die iedereen heeft.
Ik dacht dat er veel natura-regelingen waren, maar blijkbaar niet overal. Zelfs in de bijstand zou je nog een tientje per maand opzij moeten kunnen zetten voor een buffer voor een koelkast, al zal dat niet makkelijk zijn, zeker als je langdurig werkloos bent (alhoewel je dan een toeslag krijgt voor langdurigheid, toch)?
pi_165666254
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2016 11:23 schreef Mystikvm het volgende:
of het misschien door de bijstand zelf komt dat mensen er zo lang in blijven zitten.
Hoe zorgt de bijstand ervoor dat je in de bijstand blijft zitten?
De omstandigheden waardoor je in de bijstand komt zorgen er toch voor dat je in de bijstand blijft zitten? Enlighten me!
pi_165666533
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2016 11:29 schreef detulp050 het volgende:

[..]

Hoe zorgt de bijstand ervoor dat je in de bijstand blijft zitten?
De omstandigheden waardoor je in de bijstand komt zorgen er toch voor dat je in de bijstand blijft zitten? Enlighten me!
De bijstand doet er niets aan om de omstandigheden waardoor je in de bijstand komt te verbeteren. In plaats daarvan krijg je een barrage van regels en verplichtingen op je afgevuurd, maar is er in de praktijk maar weinig wat je kunt gebruiken om jezelf weer uit het dal te trekken. Zeker als je niet vooraan gestaan hebt bij het uitdelen van de IQ-punten, dan is de bijstand al snel een uitzichtloze situatie.
pi_165667908
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2016 08:41 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Mijn partner heeft een werkgelegenheidsproject voor de zogenaamde 'onrendabelen' en ik kan je vertellen dat, hoewel hele aardige mensen, het vrijwel onmogelijk is voor deze mensen om in een normaal bedrijf te werken.

Er werken autisten, die héél specifieke opdrachten moeten krijgen. Die moet je 1-op-1 begeleiden om ze aan het werk te houden, anders is het pure paniek. Dat is voor een gewoon bedrijf, hoe welwillend ook, volkomen onrendabel.

Er werken mensen die handig zijn en fantastisch kunnen klussen, maar die totaal geen discipline hebben en te pas en te onpas afbellen omdat ze weer eens ergens last van hebben, of omdat de hond ziek is, ga zo maar door. Zelfs met intensieve training en begeleiding is het voor die mensen normaal om niet naar hun werk te gaan. Ze snappen het gewoon niet. Die komen nergens aan de bak.

Dan zijn er nog mensen die gewoon niet samen kunnen werken. Zoeken altijd het conflict op en blijven vaak weg omdat ze in onmin met iemand anders zijn. Het gaat er bij hun niet in dat er een andere manier is om met hun problemen om te gaan. Geen bedrijf die daar zijn handen aan gaat branden.

Het is een fantastisch project wat draait als een trein en dat geheel zonder directe subsidie, maar waar wel 60 van deze figuren rondlopen. Als vrijwilliger, dat dan weer wel, dus ze krijgen gewoon nog een uitkering. Betaald werk krijgen ze namelijk nergens. Als het een 'normaal' bedrijf was geweest met 'normale' mensen hadden ze het met 10 mensen wel af gekund. Voordat mijn partner met dit bedrijf begon was ik ook van mening dat er voor iedereen wel een plekje te vinden moest zijn en dat het bedrijfsleven wel met een goed idee zou komen om ze lekker aan de slag te helpen. Maar ik ben daar helemaal van teruggekomen. Veel van deze figuren zijn écht volkomen kansloos, vallen tussen wal en schip omdat ze niet aantoonbaar gehandicapt zijn (maar duidelijk wel enorm verstandelijk beperkt) en rommelen maar wat aan in hun leven.

Een bedrijf heeft een winstoogmerk. Daarvoor moet je mensen inschakelen die altijd maximaal aan die winst bij kunnen en willen dragen. Veel van deze mensen kunnen zichzelf niet eens fatsoenlijk onderhouden, laat staan dat ze meerwaarde voor een echt bedrijf kunnen bieden.
Krijg je dus geen overheidssubsidie? Hoe krijgt jouw partner betaald? Wat is het voor soort bedrijf?
Deze mensen worden iig niet afgeschreven.
Wellicht als deze mensen eerder in het arbeidsproces hadden meegedraaid, er wellicht wél meer uitgehaald had kunnen worden.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_165667991
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2016 13:08 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Het is dus wél een bedrijf met winstoogmerk. Dat vind ik positief. Plus het feit dat de mensen een dagdiscipline wordt aangeboden. Deze mensen worden iig niet afgeschreven.
Wellicht als deze mensen eerder in het arbeidsproces hadden meegedraaid, er wellicht wél meer uitgehaald had kunnen worden.
Nee, het is een stichting. Mijn partner kent zichzelf ook alleen een minimumloon toe voor het draaien van het bedrijf. Alle winst verdwijnt weer in het bedrijf en haar medewerkers. Alle medewerkers zijn vrijwillig. Er wordt dus niets opgelost, het is alleen dagbesteding voor mensen die nergens voor geld aan het werk komen. En ze kunnen nergens voor geld werken door alle problemen die ik heb beschreven. Veel van die problemen zijn inherent aan de persoon en hun begrip van de maatschappij en hoe dingen werken. Ik snap dat bedrijven die winst willen maken zich daar niet aan willen branden.
  vrijdag 30 september 2016 @ 13:33:42 #287
3542 Gia
User under construction
pi_165668390
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2016 10:39 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Dan moet je ruimte maken.
Ja, dit ben ik met je eens.
Als je in een vrijstaande villa woont en twee auto's voor de deur hebt en twee kinderen fulltime op het kdv, dan hou je waarschijnlijk niet veel over.
Dus, dan woon je te duur, heb je een auto teveel en had je beter (nog) niet aan kinderen kunnen beginnen.
  vrijdag 30 september 2016 @ 13:35:18 #288
3542 Gia
User under construction
pi_165668430
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 september 2016 10:49 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Denk maar niet dat een jong gezin met 1,5x modaal inkomen wat overhoudt. Kinderopvang zorgt er wel voor dat er niet overblijft. En anders de vaste lasten wel.
Anderhalf maal modaal! Dat is 3000 euro netto. En daar niks van overhouden?
Dan doe je toch wel wat verkeerd.
  vrijdag 30 september 2016 @ 14:16:23 #289
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_165669189
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2016 13:35 schreef Gia het volgende:

[..]

Anderhalf maal modaal! Dat is 3000 euro netto. En daar niks van overhouden?
Dan doe je toch wel wat verkeerd.
Ik was een heel verhaal aan het typen over dat het hard gaat met het geld aangezien de dagopvang al 500 euro zou kosten voor 5 dagen in de week (na subsidie overheid) maar als ik de gegevens in mijn eigen budget invul dan hou ik nog 800 euro over dus je hebt gelijk :+

Ik zit zelf in een iets moeilijkere situatie, mijn vrouw werkt slechts parttime en haalt ongeveer 700~800 euro per maand binnen (verschilt iets per maand). In dat geval zou kinderopvang eigenlijk amper meer wat opleveren financieel en is het bijna verstandiger dat ze stopt met werken en dan wordt het wél heel erg krap want dan moet alles op 1 salaris (een kleine 1800 netto per maand). Dan zouden we ongeveer 150 euro in de maand overhouden. Maargoed, mocht dat gebeuren dan moeten we maar wat maatregelen nemen zoals de 2e auto de deur uit bv zodat we wat meer lucht krijgen.

quote:
7s.gif Op vrijdag 30 september 2016 10:44 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dat is nu net het punt, dat kunnen veel mensen in de bijstand niet.
Het ging over werkenden, niet over mensen in de bijstand.


quote:
1s.gif Op vrijdag 30 september 2016 10:59 schreef sacha het volgende:

[..]

mille :D
Mille, er is geen betere


quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2016 11:23 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Eens met dat de bijstand een put is waar je niet meer uit komt. Het is paradoxaal. Iets wat bedoeld is als steuntje in de rug om er op eigen kracht weer uit te komen is tegenwoordig zo gelardeerd met verboden, plichten en uitklederij dat het onmogelijk geworden is er weer uit te komen.

En we blijven er maar regels aan toevoegen, want in de bijstand ben je een luie uitvreter. Zonder dat iemand zich af lijkt te vragen of het misschien door de bijstand zelf komt dat mensen er zo lang in blijven zitten.
Dat is nou precies wat ik bedoel en daarom vind ik de bijstand of het hele sociale stelsel for that matter juist niet sociaal.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  vrijdag 30 september 2016 @ 14:24:43 #290
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_165669343
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2016 13:35 schreef Gia het volgende:

[..]

Anderhalf maal modaal! Dat is 3000 euro netto. En daar niks van overhouden?
Dan doe je toch wel wat verkeerd.
Hoezo? Dat ligt ook aan je vaste lasten, en stel nou eens dat je geen aflossingsvrije graaihypotheek hebt, maar wel aflost, dan ben je voor een huis van 3 ton zo al een heel eind in je budget.
Niet dat je met anderhalf keer modaal nog een hypotheek van 3 ton krijgt tegenwoordig, maar dat is een ander verhaal.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_165669346
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2016 13:35 schreef Gia het volgende:

[..]

Anderhalf maal modaal! Dat is 3000 euro netto. En daar niks van overhouden?
Dan doe je toch wel wat verkeerd.
3000 netto? Nah. Bij een maandloon van CA 3800 (45k /j)

Je komt op iets van 2600 netto ofzo. En vergeet niet dat kinderopvangtoeslag enorm afneemt.

Als je 3 dagen per week kinderopvang nodig hebt kost dat je zomaar 600 netto. Dus dan heb je 2000 voor de rest. Zorgverzekering, hypotheek, boodschappen, kleding, abonnementen op tv en gemeentebelasting en je houdt iets van 200 euro over. En dan doe je niets speciaals.

Zet dat tegenover de 100 euro van hrcv en ik zeg: aardig geïnvesteerd.

Ik verdien inmiddels nog veel meer en nu houd ik echt flink over. Alhoewel mijn vrouw door het verschil in inkomen zo ongeveer voor niets werkt als je kinderopvang eraf haalt.
Whatever...
  vrijdag 30 september 2016 @ 14:30:46 #292
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_165669429
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 september 2016 14:24 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

3000 netto? Nah. Bij een maandloon van CA 3800 (45k /j)

Je komt op iets van 2600 netto ofzo. En vergeet niet dat kinderopvangtoeslag enorm afneemt.

Als je 3 dagen per week kinderopvang nodig hebt kost dat je zomaar 600 netto. Dus dan heb je 2000 voor de rest. Zorgverzekering, hypotheek, boodschappen, kleding, abonnementen op tv en gemeentebelasting en je houdt iets van 200 euro over. En dan doe je niets speciaals.

Zet dat tegenover de 100 euro van hrcv en ik zeg: aardig geïnvesteerd.

Ik verdien inmiddels nog veel meer en nu houd ik echt flink over. Alhoewel mijn vrouw door het verschil in inkomen zo ongeveer voor niets werkt als je kinderopvang eraf haalt.
45K per jaar is ¤ 3.472 bruto per maand, zonder pensioenafdracht en andere toestanden is dat ¤ 2.466 netto per maand....

Als je een modaal inkomen en een half modaal inkomen hebt van 2 personen wordt het verhaal al anders natuurlijk, als iemand het in z'n uppie verdient terwijl er wel een partner zonder inkomen is, dan is er ook geen kinderopvangvergoeding (je zou de kinderopvang dan in principe ook niet nodig hebben).
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 30 september 2016 @ 14:32:57 #293
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_165669454
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 september 2016 14:24 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

3000 netto? Nah. Bij een maandloon van CA 3800 (45k /j)

Je komt op iets van 2600 netto ofzo. En vergeet niet dat kinderopvangtoeslag enorm afneemt.
Kinderopvang kost bij 3000 euro netto inkomen 500 euro per maand (bij 5 dagen in de week), net uitgerekend op de toeslagen site. Bruto kost het 1500 euro per maand, na teruggave van de overheid 500 euro per maand.

Modaal inkomen is 2800 euro, anderhalf keer modaal is 4200 euro bruto maakt 2840 euro netto als het om 1 persoon gaat en 3400 euro netto als het om 2 personen gaat (2x belastingvrije voet)
dus 3000 euro is goed ingeschat.

quote:
Als je 3 dagen per week kinderopvang nodig hebt kost dat je zomaar 600 netto. Dus dan heb je 2000 voor de rest. Zorgverzekering, hypotheek, boodschappen, kleding, abonnementen op tv en gemeentebelasting en je houdt iets van 200 euro over. En dan doe je niets speciaals.

Zet dat tegenover de 100 euro van hrcv en ik zeg: aardig geïnvesteerd.

Ik verdien inmiddels nog veel meer en nu houd ik echt flink over. Alhoewel mijn vrouw door het verschil in inkomen zo ongeveer voor niets werkt als je kinderopvang eraf haalt.
Grootste kostenpost is denk ik wonen en dat heb je zelf in de hand hoe goedkoop of duur je dat maakt. Wat ik in mijn post al aangaf, als wij samen 3000 euro netto zouden verdienen met een kind dan zouden we zo'n 800 euro in de maand overhouden en dat is nog met 2 auto's voor de deur.

quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2016 14:24 schreef Leandra het volgende:

[..]

Hoezo? Dat ligt ook aan je vaste lasten, en stel nou eens dat je geen aflossingsvrije graaihypotheek hebt, maar wel aflost, dan ben je voor een huis van 3 ton zo al een heel eind in je budget.
Niet dat je met anderhalf keer modaal nog een hypotheek van 3 ton krijgt tegenwoordig, maar dat is een ander verhaal.
Een huis van 3 ton kopen met zo'n inkomen is ook wel vragen om problemen natuurlijk.

[ Bericht 0% gewijzigd door Metro2005 op 30-09-2016 14:38:04 ]
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  vrijdag 30 september 2016 @ 14:37:28 #294
321876 Cherna
Fuck the System
pi_165669530
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2016 10:39 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Dan moet je ruimte maken.
Dat zijn typisch uitspraken van zwart wit denkers. Hun eigen situatie afspiegelen op een gehele maatschappij. Ik kan je natuurlijk vertellen als iemand met een hypo in de bijstand beland er niets te bezuinigen valt. Enfin zomaar een voorbeeld van tal verschillende situaties. Bovendien valt het me op dat tegenstanders van een goed sociaal stelsel het altijd over cijfers hebben. Maar kom jij dan eens met cijfers hoeveel mensen er nu eigenlijk misbruik maken en express in de bijstand willen blijven of express in de wao of wajong zitten.

Vergeet een zaak niet. West-Europa is een van de meest welvarende gebieden voor de massa. Daar kan de VS een puntje aan zuigen. Dat ligt niet aan het liberaal beleid maar aan de sociaal democratie een collectief dus. Velen die hier nu klagen danken hun baan aan hun studie of ouders etc dankzij het sociaal systeem dat ooit goed was.

Als we afdrijven naar een maatschappij zoals de VS gaan er nog veel janken die nu graag af willen van het collectief. Dat weet ik wel zeker.

En ja er maakt helaas tuig misbruik van het systeem. Maar daar zijn geen cijfers van om hoeveel dat nu precies gaat.

[ Bericht 2% gewijzigd door Cherna op 30-09-2016 14:44:51 ]
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_165669596
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2016 14:16 schreef Metro2005 het volgende:
Ik zit zelf in een iets moeilijkere situatie, mijn vrouw werkt slechts parttime en haalt ongeveer 700~800 euro per maand binnen (verschilt iets per maand). In dat geval zou kinderopvang eigenlijk amper meer wat opleveren financieel en is het bijna verstandiger dat ze stopt met werken en dan wordt het wél heel erg krap want dan moet alles op 1 salaris (een kleine 1800 netto per maand).
Kinderopvang moet je eigenlijk ook een beetje zien als een investering in de carriere van een vrouw.
Vaak loont het inderdaad amper om te werken met de kosten van kinderopvang.

Maar helemaal stoppen met werken, voor de kinderen zorgen tot ze naar de basisschool gaan en dan na een jaar of 6 weer eens beginnen, dat is vaak funest voor je carriere.
Zie er dan maar eens weer tussen te komen.
  vrijdag 30 september 2016 @ 14:47:45 #296
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_165669708
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2016 14:37 schreef Cherna het volgende:

[..]

Dat zijn typisch uitspraken van zwart wit denkers. Hun eigen situatie afspiegelen op een gehele maatschappij. Ik kan je natuurlijk vertellen als iemand met een hypo in de bijstand beland er niets te bezuinigen valt. Enfin zomaar een voorbeeld van tal verschillende situaties. Bovendien valt het me op dat tegenstanders van een goed sociaal stelsel het altijd over cijfers hebben. Maar kom jij dan eens met cijfers hoeveel mensen er nu eigenlijk misbruik maken en express in de bijstand willen blijven of express in de wao of wajong zitten.

Vergeet een zaak niet. West-Europa is een van de meest welvarende gebieden voor de massa. Daar kan de VS een puntje aan zuigen. Dat ligt niet aan het liberaal beleid maar aan de sociaal democratie een collectief dus. Velen die hier nu klagen danken hun baan aan hun studie of ouders etc dankzij het sociaal systeem dat ooit goed was.

Als we afdrijven naar een maatschappij zoals de VS gaan er nog veel janken die nu graag af willen van het collectief. Dat weet ik wel zeker.

En ja er maakt helaas tuig misbruik van het systeem. Maar daar zijn geen cijfers van om hoeveel dat nu precies gaat.
Het gaat mij niet om misbruik maar om het hele principe. Je hebt overigens gelijk dat er altijd wel situaties te bedenken zijn waardoor mensen in de shit komen.

quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2016 14:40 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Kinderopvang moet je eigenlijk ook een beetje zien als een investering in de carriere van een vrouw.
Vaak loont het inderdaad amper om te werken met de kosten van kinderopvang.

Maar helemaal stoppen met werken, voor de kinderen zorgen tot ze naar de basisschool gaan en dan na een jaar of 6 weer eens beginnen, dat is vaak funest voor je carriere.
Zie er dan maar eens weer tussen te komen.
Dat is wel een goed punt. Aan de andere kant valt er ook veel te zeggen voor je eigen kind opvoeden ipv het maar bij een opvang te dumpen.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  vrijdag 30 september 2016 @ 15:00:40 #297
321876 Cherna
Fuck the System
pi_165669939
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2016 14:47 schreef Metro2005 het volgende:
Het gaat mij niet om misbruik maar om het hele principe
Het principe is als jij ooit ziek, oud word of ongewild in de bijstand beland je een prima vangnet achter de hand moet hebben. Dat de regeldruk hoog is, is waar en dat kan minder. Dat bepaalde overheids instellingen niet goed werken is waar: Dan zul je dat moeten aanpakken maar niet het systeem. Helaas blijken rotte appels het weer te verzieken zoals altijd het geval is.

Nu is het bijvoorbeeld zo en ik ga de gemeente niet benoemen omdat daar een vriend van mij werkt heeft een reorganisatie plaats gevonden. Er werd gesaneerd op de afdeling bepaling woz. Wat eerst met 6 man verwerkt werd zijn er dat nu nog maar 2. Het gevolg een zeer grote achterstand waardoor er miljoenen in de provincie worden misgelopen. Je bezuinigd dus personeel om aan de andere kant miljoenen mis te lopen. Dat is dan even off top.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  vrijdag 30 september 2016 @ 15:10:53 #298
321876 Cherna
Fuck the System
pi_165670115
Vaak is het zo je denkt te bezuinigen op een sociaal stelsel maar aan de andere kant geef je weer veel meer uit. Ook weer een voorbeeld helaas: Er is bezuinigd op de opvang van verwarde personen. Die lopen nu over straat. De kosten komen nu dubbel en dik terug aan door schade ontstane infra etc. Zelden zijn er onderzoeken die deze verbanden leggen.

[ Bericht 6% gewijzigd door Cherna op 30-09-2016 15:18:08 ]
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_165670478
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2016 15:10 schreef Cherna het volgende:
Vaak is het zo je denkt te bezuinigen op een sociaal stelsel maar aan de andere kant geef je weer veel meer uit. Ook weer een voorbeeld helaas: Er is bezuinigd op de opvang van verwarde personen. Die lopen nu over straat. De kosten komen nu dubbel en dik terug aan door schade ontstane infra etc. Zelden zijn er onderzoeken die deze verbanden leggen.
Korte-termijm-denken heet dat volgens mij. Er zijn ontzettend veel voorbeelden te bedenken waarbij een keuze van de politiek om te bezuinigen uiteindelijk juist meer geld kost.
pi_165673727
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2016 14:47 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Het gaat mij niet om misbruik maar om het hele principe. Je hebt overigens gelijk dat er altijd wel situaties te bedenken zijn waardoor mensen in de shit komen.

[..]

Dat is wel een goed punt. Aan de andere kant valt er ook veel te zeggen voor je eigen kind opvoeden ipv het maar bij een opvang te dumpen.
Er is niks mis met het thuissfront handhaven en het opvoeden van kinderen. Ik bemerk steeds meer vrouwen die dit vrijwillig en met graagte doen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')