groter is beterquote:Op zaterdag 24 december 2016 20:35 schreef BORRREETJEEE het volgende:
Bij een vorige werkgever wel eens wat klusjes gedaan voor Mammoet. De hijsjuk leek bij ons in de fabriek groot. In de totale hijsconstructie vond je hem niet weer.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 15% gewijzigd door Sounddragon op 24-12-2016 20:56:52 ]De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
Waarom vergelijk je een boekhouder met een ambtenaarquote:
Nuttig, zeker wetenquote:Op zondag 25 december 2016 06:47 schreef Cat22 het volgende:
Dadelijk naar het werk. Als ik niet zou gaan dan zouden mensen (op wat langere termijn) overlijden. En op korte termijn zou hun leven een stuk minder prettig zijn. Zorgverlening dus.
Jah. Nuttig.
Ja lol, iemand betaalt je om werk te doen dus er zit ergens vast wel een nut anders ging het geld wel naar een goed doelquote:Op zondag 25 december 2016 10:29 schreef YoshiBignose het volgende:
Ik vind het gelul en ook een beetje oneerlijk. Omdat je in de zorg werkt ben je ineens een held en als boekhouder nutteloos. We doen allemaal toch iets voor de maatschappij? Natuurlijk zijn er discutabele beroepen te vinden (vooral in de bankierswereld), maar ik zou absoluut niet kunnen werken in de zorg en een ander is weer heel slecht met cijfers.
Nou, ik ken toch genoeg voorbeelden van baantjes waarbij ik me serieus afvraag of minister Melkert dat nou écht wel zo bedoeld heeftquote:Op zondag 25 december 2016 10:31 schreef mergbot het volgende:
[..]
Ja lol, iemand betaalt je om werk te doen dus er zit ergens vast wel een nut anders ging het geld wel naar een goed doel
Zoals marketing.quote:Op zondag 25 december 2016 12:34 schreef Mainport het volgende:
Dat een baan geld oplevert voor de markt betekent geenszins dat deze baan per definitie bijdraagt aan de samenleving. Dat is een grote misvatting van deze tijd
Zonder diezelfde marketing zouden er ook minder auto's et cetera verkocht worden, ik denk dat marketing vaker gebruikt wordt om milieubelastende producten aan te prijzen dan voor dingen als zonnepanelen.quote:Op zondag 25 december 2016 16:26 schreef YoshiBignose het volgende:
Mwah, zonder marketing hadden minder mensen ook zonnepanelen gekocht en dat draagt zeker wel bij aan de (schonere) samenleving, om maar een voorbeeld te noemen. Bovendien, zelfs als een product misschien nutteloos is, kan de concurrentie in de markt ervoor zorgen dat bedrijven willen innoveren en zo met nieuwe ontdekkingen komen of het product voor een goedkopere prijs kunnen produceren, wat uiteindelijk weer een voordeel is voor de particulier.
Ja maar door de stevige concurrentie in de autowereld krijg je wel dat autobedrijven betere en zuinigere auto's willen maken. En uiteindelijk zijn er bedrijven als Tesla die (ook echt wel vanwege marketing) nog betere auto's (voor het milieu) op de markt brengen. Geloof me dat dat proces veel langzamer gaat als er maar 1 autobedrijf op de wereld was geweest.quote:Op zondag 25 december 2016 23:06 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Zonder diezelfde marketing zouden er ook minder auto's et cetera verkocht worden, ik denk dat marketing vaker gebruikt wordt om milieubelastende producten aan te prijzen dan voor dingen als zonnepanelen.
Stevige concurrentie die leidt tot dieselschandalen? En als al het geld dat gestoken wordt in marketing naar R&D zou gaan zouden we een stuk verder zijn. Natuurlijk is dat hopeloos naïef, dat weet ik ook wel.quote:Op maandag 26 december 2016 09:41 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Ja maar door de stevige concurrentie in de autowereld krijg je wel dat autobedrijven betere en zuinigere auto's willen maken. En uiteindelijk zijn er bedrijven als Tesla die (ook echt wel vanwege marketing) nog betere auto's (voor het milieu) op de markt brengen. Geloof me dat dat proces veel langzamer gaat als er maar 1 autobedrijf op de wereld was geweest.
Ja ik wil wel geloven dat concurrentie leidt tot innovatie, maar dit is niet louter terug te brengen tot marketing lijkt mij; ik denk dat marketing voor meer verkoop zorgt en meer niet.quote:Op maandag 26 december 2016 09:41 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Ja maar door de stevige concurrentie in de autowereld krijg je wel dat autobedrijven betere en zuinigere auto's willen maken. En uiteindelijk zijn er bedrijven als Tesla die (ook echt wel vanwege marketing) nog betere auto's (voor het milieu) op de markt brengen. Geloof me dat dat proces veel langzamer gaat als er maar 1 autobedrijf op de wereld was geweest.
fijn dat je het leuk vindquote:Op maandag 26 december 2016 10:55 schreef Meike26 het volgende:
Ik ben koerier, laatste tijd op een wat grotere bestelbus, wit en zonder reclame (waardoor iedere pakketbezorger automatisch naar me zwaait of seint)
We vervoeren echt van alles, documenten/archief materiaal voor advocaten, van advocaten weer stukken naar de rechtbank en o.a ook spullen voor (en van) de Masters of Lxry beurs.
Boven het feit dat ik voel dat mijn werk wel nut heeft, heb ik het ook goed naar mijn zin. Autorijden voelt nog altijd als een hobby en is het klantencontact ook een leuke taak om te onderhouden. Kan mezelf echt niet voorstellen een 9 tot 5 baantje op kantoor te zien doen. Daar word je echt zo hersenloze klokkijker van "Isss hetttt passs zooo laaaattt"![]()
waarom is dat een betere vraag? Niemand doet 50 jaar het zelfde werk en er zijn zat banen nu die 50 jaar geleden nog niet bestonden maar wel degelijk nuttig zijnquote:Op maandag 26 december 2016 15:08 schreef -Strawberry- het volgende:
Een betere vraag is: bestaat jouw baan nog over 50 jaar?
50 jaar is wel een erg groot gat met later, die vraag is veel beter van toepassing als je 50 met 25 vervangt + de vraag of je je werk zolang wil blijven doen. Over 50 jaar ben ik 86 en ik verwacht niet dat er dan nog auto gereden word, maar dat boeit mij tegen die tijd ook niet + tering enge gedachte nog 50 jaar te moeten leven. Ik ga liever wat jonger ten onder als werkende (met plezier in het werk) dan knikkend en schuddend als hoog bejaarde.quote:Op maandag 26 december 2016 15:08 schreef -Strawberry- het volgende:
Alles heeft nut, anders zou de baan niet bestaan. Niet alles heeft maatschappelijk nut. Denk dat er een heleboel banen zijn die juist tegen het maatschappelijk belang zijn, maar wel in het belang van een specifiek bedrijf.
ligt aan wet en regelgeving.quote:Op maandag 26 december 2016 15:08 schreef -Strawberry- het volgende:
Alles heeft nut, anders zou de baan niet bestaan. Niet alles heeft maatschappelijk nut. Denk dat er een heleboel banen zijn die juist tegen het maatschappelijk belang zijn, maar wel in het belang van een specifiek bedrijf.
Dan heeft het over 100 jaar geen zin meer, maar nu wel. Of misschien heeft het over 100 jaar ook wel zin omdat de nabestaanden prettige herinneringen koesteren omdat hun vader/moeder/broer/zus/vriend etc een leuker leven heeft gehad dankzij jouw creatieve werk met hen.quote:Op vrijdag 7 oktober 2016 13:09 schreef TripleSec het volgende:
Met mijn werk maak ik mensen blij. Ik doe iets creatiefs, en krijg veel blije reacties op mijn werk. Maar al die mensen zijn over 100 jaar toch allemaal dood, dus mijn werk heeft geen zin.
Tja, mensen gaan een beetje overcompenseren omdat je in de zorg structureel uitgeknepen wordt en je dus niet het gevoel krijgt dat je als waardevol wordt gezien door de werkgever. En werk je bij de bank, dan verdien je zelfs voor laagopgeleid werk al enkele euro's meer dan in andere branches, en ga je hoger dan kan je lekker aan de bonus. Salaris, arbeidsomstandigheden en voorwaarden zijn in die zin niet eerlijk verdeeld, dus krijg je van die onzinacties als een dag van de verpleging ofzo.quote:Op zondag 25 december 2016 10:29 schreef YoshiBignose het volgende:
Ik vind het gelul en ook een beetje oneerlijk. Omdat je in de zorg werkt ben je ineens een held en als boekhouder nutteloos. We doen allemaal toch iets voor de maatschappij? Natuurlijk zijn er discutabele beroepen te vinden (vooral in de bankierswereld), maar ik zou absoluut niet kunnen werken in de zorg en een ander is weer heel slecht met cijfers.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |