Maar dat is toch wel gewoon met Kamerleden (de leden die in die commissie zitten) of niet?quote:Op woensdag 28 september 2016 20:18 schreef Chai het volgende:
Gewoon een soort brainstorm/discussie die geleid wordt door een gespreksleider.
Ik denk dat je vooral niet te hoge verwachtingen moet hebben bij de waarde van je inbreng als je dit niet op kunt maken uit de uitnodiging om eerlijk te zijn.quote:Op woensdag 28 september 2016 20:02 schreef Unites het volgende:
Nu heb ik al een uitnodiging ontvangen waar het een en ander instaat, maar wat zo'n gesprek nou precies inhoudt weet ik niet.
Ik weet natuurlijk waar het gesprek over zal gaan en wat mijn rol is, maar ik heb het meer over de structuur van zo'n bijeenkomst in de praktijk. Daar ben ik benieuwd naarquote:Op woensdag 28 september 2016 20:22 schreef zeer het volgende:
[..]
Ik denk dat je vooral niet te hoge verwachtingen moet hebben bij de waarde van je inbreng als je dit niet op kunt maken uit de uitnodiging om eerlijk te zijn.
Er is iemand die zegt waar het over gaat en vervolgens gaan mensen die denken dat ze heel capabel zijn domme dingen zeggen.quote:Op woensdag 28 september 2016 20:25 schreef Unites het volgende:
[..]
Ik weet natuurlijk waar het gesprek over zal gaan en wat mijn rol is, maar ik heb het meer over de structuur van zo'n bijeenkomst in de praktijk. Daar ben ik benieuwd naar
dat is wat lastig bij een ronde tafel.quote:Op woensdag 28 september 2016 20:16 schreef Ulx het volgende:
Je komt gewoon binnen en als "junior" moet je aan een hoek van tafel gaan zitten en daarna ga je meepraten.
Ah, en ik behoor dus ook tot die groep? Gaaf!quote:Op woensdag 28 september 2016 20:34 schreef zeer het volgende:
[..]
Er is iemand die zegt waar het over gaat en vervolgens gaan mensen die denken dat ze heel capabel zijn domme dingen zeggen.
Doet me denken aan deze Dirkjan..quote:Op woensdag 28 september 2016 20:38 schreef Jan_Lul het volgende:
[..]
dat is wat lastig bij een ronde tafel.
quote:Op woensdag 28 september 2016 20:42 schreef Perrin het volgende:
[..]
Doet me denken aan deze Dirkjan..
[ afbeelding ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 24% gewijzigd door Kaas- op 29-09-2016 10:16:18 ]
quote:Op donderdag 29 september 2016 09:56 schreef Kaas- het volgende:
Ik heb enkele rondetafelbijeenkomsten in de Tweede Kamer bijgewoond, altijd in commissieverband. Het was dan vaak het geval dat een van de uitgenodigde mensen als eerste het woord nam om een zegje te doen. Vervolgens reageerden de Kamerleden er een voor een op en stelden ze specifieke vragen (soms begonnen de Kamerleden ook een voor een). En ten slotte werd er dan door de uitgenodigde mensen gereageerd op die vragen.Stelden ze diepgaande vragen? Ik weet niet of je een position paper moest inleveren / had ingeleverd, maar zo ja; hadden ze zich ingelezen in je werk? Werd je serieus genomen (vast wel, maar ben benieuwd hoeveel "invloed" je nou uiteindelijk hebt)?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Was er trouwens ook nog enige vorm van contact met de Kamerleden voor en na het rondetafelgesprek?![]()
Soms wel en soms niet. Er zijn ook wel eens rondetafelgesprekken waarbij je merkt dat de Tweede Kamerleden er ook niet veel van weten en die lui gewoon uit goed fatsoen uitnodigen en dan tijdens het gesprek het idee krijgen dat ze waarschijnlijk wel goed bezig zijn en dus weer een jaartje subsidie verdiend hebben. Had sterk dit idee bij bijvoorbeeld zo'n gesprek met een commissie die gestolen nazikunst terug probeert te krijgen op de juiste plek.quote:Op maandag 3 oktober 2016 11:21 schreef Unites het volgende:
[..]
Stelden ze diepgaande vragen? Ik weet niet of je een position paper moest inleveren / had ingeleverd, maar zo ja; hadden ze zich ingelezen in je werk? Werd je serieus genomen (vast wel, maar ben benieuwd hoeveel "invloed" je nou uiteindelijk hebt)?
Was er trouwens ook nog enige vorm van contact met de Kamerleden voor en na het rondetafelgesprek?
Iemand bepaald waar het over gaat, iemand anders bepaald wat jouw mening moet zijn en de derde bepaald dat iedereen het eens is.quote:Op woensdag 28 september 2016 20:25 schreef Unites het volgende:
[..]
Ik weet natuurlijk waar het gesprek over zal gaan en wat mijn rol is, maar ik heb het meer over de structuur van zo'n bijeenkomst in de praktijk. Daar ben ik benieuwd naar
Op taalonderwijs zeker?quote:Op maandag 3 oktober 2016 12:02 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Iemand bepaald waar het over gaat, iemand anders bepaald wat jouw mening moet zijn en de derde bepaald dat iedereen het eens is.
Gefeliciteerd met de nieuwe bezuinigingen!
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |