• 10522 (GvE) heeft 12 mnd betaald. Ligt bij incassobureau, maar hebben aangegeven in november weer te gaan betalenquote:Op donderdag 29 september 2016 10:21 schreef NaRegenDeZon het volgende:
In de OP heb ik de projecten in de problemen een update gegeven. Als er fouten in zitten dan wel projecten ontbreken hoor ik het graag.
De grafieken moeten nog even wachten voor een update.
dank!quote:Op donderdag 29 september 2016 11:01 schreef djh77 het volgende:
[..]
• 10552 (GvE) heeft 12 mnd betaald. Ligt bij incassobureau, maar hebben aangegeven in november weer te gaan betalen
• 1260 (KoM) heeft 10 mnd betaald. Betaald nog steeds door (wel met een achterstand van een paar maanden). Graag naam vervangen door xxxxxxxxxx
Leuk bedrijf met mooie omzet stijging. De bovenliggenen b.v.’s tekenen niet mee en dat is een slechte zaak. De verpanding van de vordering van Blenzo Holding B.V. op haar dochter Blenzo Hungary KFT welke notarieel verpand zal worden aan de investeerders van Collin Crowdfund is natuurlijk mooi maar voor mij van weinig waarde. Ga je recht maar halen in Hongarije met alle tijd en kosten die daar bij komen.quote:Op donderdag 29 september 2016 11:01 schreef marathon2000 het volgende:
Blenzo
Overnamefinanciering
¤ 400.000
7,0% rente | 72 maanden
https://www.collincrowdfund.nl/blenzo/
Als het goed is zal dit faillissement met doorstart tot lagere kosten hebben geleid voor de onderneming waardoor de positionering op de markt verbeterd is. De ondernemers zullen het bedrijf door en door kennen en zullen niet voor niets hun nek in de strop steken met hun materiele borgstelling van 400K voor deze lening. 6 of 5 jaar maakt wel een verschil maar ook niet zo'n groot verschil. Ik denk dat ik deze wel meepak.quote:Op donderdag 29 september 2016 11:24 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Leuk bedrijf met mooie omzet stijging. De bovenliggenen b.v.’s tekenen niet mee en dat is een slechte zaak. De verpanding van de vordering van Blenzo Holding B.V. op haar dochter Blenzo Hungary KFT welke notarieel verpand zal worden aan de investeerders van Collin Crowdfund is natuurlijk mooi maar voor mij van weinig waarde. Ga je recht maar halen in Hongarije met alle tijd en kosten die daar bij komen.
De heren Eric en Marco Blankers geven een gezamenlijke borgstelling af van ¤ 400.000,- welke op dit moment voor beide personen materiële waarde heeft is wel weer mooi maar de looptijd van 6 jaar met een rente van maar 7 % bij dit risico dan weer niet. Ik laat hem aan mij voorbij gaan.
Precies zoals ik ook dacht.........quote:Op donderdag 29 september 2016 11:56 schreef NaRegenDeZon het volgende:
[..]
Als het goed is zal dit faillissement met doorstart tot lagere kosten hebben geleid voor de onderneming waardoor de positionering op de markt verbeterd is. De ondernemers zullen het bedrijf door en door kennen en zullen niet voor niets hun nek in de strop steken met hun materiele borgstelling van 400K voor deze lening. 6 of 5 jaar maakt wel een verschil maar ook niet zo'n groot verschil. Ik denk dat ik deze wel meepak.
Dat de aandeelhoudende holdings niet mee tekenen is lijkt mij in dit geval niet zo'n probleem. De ondernemers staan gezamenlijk borg voor 400k en zijn eigenaar van de personal holdings dus de inhoud van de B.V."s is via dit aandeelhoudersschap in de holdings in de borg opgenomen.
Ik kende het ook niet. Je schijnt jaarlijks rendement uitgekeerd te krijgen en na 15 jaar krijg je je inleg weer terug.quote:Op donderdag 29 september 2016 10:45 schreef jsuijker het volgende:
Zag zojuist het bericht dat https://www.zonnepanelendelen.nl/ een VN-prijs gewonnen had (http://www.ad.nl/nieuws/c(...)-vn-prijs~aac1576a/)
Ik kende het nog niet, iemand ervaring mee?
Als ik het zo lees is het op zijn eigen bedrijfquote:Op donderdag 29 september 2016 13:21 schreef AQuila360 het volgende:
Heeft hier iemand in die Sieplo voersystemen geinvesteerd, krijg net het mailtje van de incentive dat je kunt komen kijken op een innovatieve boederij waar ze ook dat systeem gebruiken alleen is me niet duidelijk waar dat dan is.
Ik weet waar deze zaken zitten en ze zitten wel echt op een top locatie. Het ziet er ook altijd druk bezocht uit en zijn in de hele stad bekend als the place to be voor de gay scene. Ik denk dat dit best wel eens een goede zou kunnen zijn. Ik twijfel toch nog wel en het loopt niet storm, dus ik denk er nog even over na.quote:Op donderdag 29 september 2016 14:42 schreef bleyenburg het volgende:
Horeca en een KOM B+....
en dan 7,5%.
Geen denken aan.
tegen 9% had ik 'm gedaan (pun intended)
nu dus zeker net
Een quote uit de blog van Koen The:quote:Op donderdag 29 september 2016 14:54 schreef nikao het volgende:
Zie nu een project met hoge gunfactor op Lendahand, maar begrijp niet goed waarom / hoe dit een commerciele lening is;
https://www.lendahand.com(...)rojects/3887-prayas/
Als je Prayas opzoekt zie je dat het een non-profit organisatie is. Waarom lenen zij geldt op deze manier? En waar komt het geld vandaan om dit af te lossen?
lijkt beetje vreemde constructie zo...
Uit de FAQ van Milaap:quote:Waarom India?
Al langer willen we eerlijke leningen verstrekken in India. Alhoewel maar liefst een kwart van de bevolking onder de armoedegrens leeft (schatting) is het land met zo’n 8 procent per jaar ook een van de snelst groeiende economieën ter wereld. Wij geloven erin dat juist in opkomende landen armoede snel en effectief bestreden kan worden.
Nu zijn er in India 10 zeer grote financiële instituten die 80% van de MKB-leningen verstrekken. De overige 20% wordt gefinancierd door 600 kleine partijen (field partners), die vaak buiten de grote steden werkzaam zijn. In India kun je als buitenlandse investeerder pas geld uitlenen als je dat in hele grote volumes doet. Dit omdat er met dergelijke financiering hoge kosten gepaard gaan als gevolg van strenge wet- en regelgeving.
Het is echter wel mogelijk om in India aan een non-profit organisatie uit lenen (tot $10 mio). Milaap heeft daarom een non-profit structuur opgezet in India met 2 bijbehorende financieringsmaatschappijen die deze non-profit financieren. Een in Singapore en een in de VS. In het contract met Milaap wordt gebruik gemaakt van de maatschappij in Singapore. Het is voor nu misschien niet de meest efficiënte oplossing, maar op deze manier kunnen we wel van start in India!
quote:Do borrowers pay interest on their loans?
Yes, our field partners charge an interest to cover the cost of operations in selecting the borrowers, reaching out to them, support their progress and collect repayments on a monthly basis. As of June 2013, the average interest and fees charged by Milaap’s field partners is about 8% on the loan amount.
Het probleem is dat hij zijn boekhouding vermoedelijk niet op orde heeft. Anders had hij wel snel antwoord gegeven over de vragen aangaande de omzet.quote:Op donderdag 29 september 2016 15:09 schreef tiara1977 het volgende:
[..]
Ik weet waar deze zaken zitten en ze zitten wel echt op een top locatie. Het ziet er ook altijd druk bezocht uit en zijn in de hele stad bekend als the place to be voor de gay scene. Ik denk dat dit best wel eens een goede zou kunnen zijn. Ik twijfel toch nog wel en het loopt niet storm, dus ik denk er nog even over na.
Begrijp dan nog niet hoe dit project zelf geld zou moeten maken waar die rente vandaan moet komen ...;)quote:Op donderdag 29 september 2016 15:23 schreef crowd-fundi het volgende:
[..]
Een quote uit de blog van Koen The:
[..]
Uit de FAQ van Milaap:
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 29 september 2016 15:56 schreef william0199 het volgende:
Zijn hier ook investeerders die geld hebben geleend aan StartMonday (GvE 11847)Hallo William,SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik zie dat je hier nieuw bent. Welkom! Doe je veel met CF leningen en GVE? ben je ook nog actief op andere platformen? Ik weet niet of er hier veel mensen zijn in deze categorie 6 leningen bij GvE. Ik vermoed het niet. Ik heb in ieder geval geen geld gestoken in dit project met Canadese suikeroom. Zijn er problemen?
[ Bericht 5% gewijzigd door NaRegenDeZon op 29-09-2016 16:09:24 ]
Ah, wil men de lening omzetten in aandelen?quote:Op donderdag 29 september 2016 16:09 schreef william0199 het volgende:
Hoi,
Dat klopt en sinds enkele weken houd ik dit forum geregeld in de gaten.
Ik ben actief bij GvE, KOM, Collin, FC en Symbid en heb geïnvesteerd in circa 100 verschillende projecten waarvan een 3-tal CF leningen.
Nee er zijn geen problemen, in tegendeel, er zijn interessante ontwikkelingen en ben benieuwd wat andere investeerders hiervan vinden.
Hmm...ik kan je nog geen PB sturen.quote:Op donderdag 29 september 2016 16:18 schreef NaRegenDeZon het volgende:
[..]
Ah, wil men de lening omzetten in aandelen?
Ik weet niet exact hoe het werkt maar ik dacht dat je na minimaal 10 posten PM en DM kan sturen.quote:Op donderdag 29 september 2016 16:30 schreef william0199 het volgende:
[..]
Hmm...ik kan je nog geen PB sturen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |