Jij bent zeker net ontgroend de afgelopen maand en blij dat je er nu bij hoort?quote:Op woensdag 28 september 2016 09:48 schreef jatochneetoch het volgende:
Dat natuurlijk ontstaan van jouw vriendengroep is zeker nooit goed gebeurt, dat je zo moet haten op wat anderen doen
quote:
Hij hoopt natuurlijk dat die poep in zijn haar hem veel gaat opleveren later.quote:Op woensdag 28 september 2016 09:49 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Jij bent zeker net ontgroend de afgelopen maand en blij dat je er nu bij hoort?
Je moet het er maar voor over hebben...quote:Op woensdag 28 september 2016 09:54 schreef Chai het volgende:
[..]
Hij hoopt natuurlijk dat die poep in zijn haar hem veel gaat opleveren later.
Type hete aardappel en het dédain van een ceo van een fortune 500 bedrijf zeker?quote:Op woensdag 28 september 2016 09:57 schreef jogy het volgende:
Beetje ontgroenen lijkt me geen punt, iemand een hersenbloeding rammen is op zich wel een dingetje. En als ik dan Giel vanochtend hoor bellen met de Vindicat voorzitter dan geef ik wel een paar keer binnensmonds over. Wat een figuur is dat zeg.
Jawel, maar dat schept juist een band.quote:terwijl het in feite het botvieren van frustraties van gekrenkte zielen op weerloze andere gekrenkte en gefrustreerde zielen is
Geen gezonde.quote:Op woensdag 28 september 2016 10:01 schreef zovty het volgende:
[..]
Jawel, maar dat schept juist een band.
Politicus en Bankdirecteur inéén gerold. 'Intern onderzoek' , 'Mogelijke betrokkenen', 'Kunnen we nu nog geen uitspraak over doen' Huurrrrrhurrrrquote:Op woensdag 28 september 2016 10:01 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Type hete aardappel en het dédain van een ceo van een fortune 500 bedrijf zeker?
Jozef Fritzl schiep ook een band.quote:Op woensdag 28 september 2016 10:01 schreef zovty het volgende:
[..]
Jawel, maar dat schept juist een band.
Lijkt me wel een gezelligere persoon in de omgang dan het gros van die Vindicatballen.quote:
eey deadprez banga lijst zien?quote:Op woensdag 28 september 2016 10:10 schreef deadprez het volgende:
[..]
Lijkt me wel een gezelligere persoon in de omgang dan het gros van die Vindicatballen.
nee, niet echt interesse inquote:Op woensdag 28 september 2016 10:13 schreef adnapekkid het volgende:
[..]
eey deadprez banga lijst zien?
Ben je ziekquote:
Chai, zo scherp als een scheermes.quote:
nee wil die treurigheid niet aanmoedigenquote:
Eens. Wat een naar mannetje is die Giel. Enorme kneus.quote:Op woensdag 28 september 2016 09:57 schreef jogy het volgende:
Beetje ontgroenen lijkt me geen punt, iemand een hersenbloeding rammen is op zich wel een dingetje. En als ik dan Giel vanochtend hoor bellen met de Vindicat voorzitter dan geef ik wel een paar keer binnensmonds over. Wat een figuur is dat zeg.
Neh, Giel is leuk, of in ieder geval goed aan te horen op zich.quote:Op woensdag 28 september 2016 11:30 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Eens. Wat een naar mannetje is die Giel. Enorme kneus.
Nee niet mijn ding, maar als anderen dat wel leuk vinden moeten ze dat lekker doen. Waarom zou ik mij daar druk over moeten maken?quote:Op woensdag 28 september 2016 09:49 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Jij bent zeker net ontgroend de afgelopen maand en blij dat je er nu bij hoort?
Natuurlijk, als jij je in je bek wilt laten pissen om ergens bij te horen moet je dat vooral doen. Maar volgens mij hebben de studentes niet erom gevraagd om vernederd te worden middels een bangalijst. En denk jij dat de jongen die een hersenoedeem heeft opgelopen daar bewust voor gekozen heeft>?quote:Op woensdag 28 september 2016 12:17 schreef jatochneetoch het volgende:
[..]
Nee niet mijn ding, maar als anderen dat wel leuk vinden moeten ze dat lekker doen. Waarom zou ik mij daar druk over moeten maken?
En wat hebben dromen van mannen precies te maken met je laten vernederen om bij een vereniging te passen?quote:Op woensdag 28 september 2016 12:24 schreef Drieklank het volgende:
Je laat jezelf wel erg kennen met deze klacht. Iedere man droomt weleens van een leven waarin hij niet gehinderd door enige verantwoordelijkheid zijn zin kan hebben met iedere dame die hem bevalt.
Dat is maar weinig mannen gegeven en het enige waar de rest zich dan nog over op kan winden zijn dit soort nieuwsberichten.
Bangalijsten staan los van studentenverenigingen, dat gebeurd overal..quote:Op woensdag 28 september 2016 12:22 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Natuurlijk, als jij je in je bek wilt laten pissen om ergens bij te horen moet je dat vooral doen. Maar volgens mij hebben de studentes niet erom gevraagd om vernederd te worden middels een bangalijst. En denk jij dat de jongen die een hersenoedeem heeft opgelopen daar bewust voor gekozen heeft>?
quote:Op woensdag 28 september 2016 11:31 schreef jogy het volgende:
[..]
Neh, Giel is leuk, of in ieder geval goed aan te horen op zich.
Studeren aan een universiteit houdt geen goede baan in met een Duitse auto's en een Amerikaans landgoed, gezond eten houdt geen lang en ziekte vrij leven in, gitaar spelen houdt geen rocksterrenstatus in, naar de sportschool gaan houdt geen modellenlijf in, je tandenpoetsen houdt niet in dat je geen gaatjes krijgt.quote:Op woensdag 28 september 2016 12:27 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
En wat hebben dromen van mannen precies te maken met je laten vernederen om bij een vereniging te passen?
Of wil je nu werkelijk beweren dat lidmaatschap van Vindicat een zorgeloos leven met onbeperkt toegang tot alle vrouwen inhoudt?
Ja het is hip om Giel te haten, dan ben ik maar niet hip.quote:
Stoer. Lekker tegen mainstream ingaan.quote:Op woensdag 28 september 2016 12:47 schreef jogy het volgende:
[..]
Ja het is hip om Giel te haten, dan ben ik maar niet hip.
Daar verschillen de meningen over. Maar die Vindicat voorzitter was wel een flapdrol van een veel hogere orde.quote:Op woensdag 28 september 2016 12:50 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Stoer. Lekker tegen mainstream ingaan.
Al ben jij degene die aanhaalt dat het hip is om Giel te haten. Weet niet goed waar dat op gebaseerd is.
Die vent is gewoon een ontzettende mongool. Niks met hip te maken.
Je legt een relatie tussen lid zijn van Vindicat en het doen van lekkere meisjes en het is niet duidelijk waar dat op gebaseerd is. Prima, ik denk dat ik meer lekkere meisjes heb gepakt dan de gemiddelde corporale floris Jan met zijn bierbuik. Maar dat is een zinloze discussie wie meer meisjes pakt, ik ben vooral benieuwd waar jij op baseert dat leden van Vindicat meer meisjes pakken dan niet leden.quote:Op woensdag 28 september 2016 12:43 schreef Drieklank het volgende:
[..]
Studeren aan een universiteit houdt geen goede baan in met een Duitse auto's en een Amerikaans landgoed, gezond eten houdt geen lang en ziekte vrij leven in, gitaar spelen houdt geen rocksterrenstatus in, naar de sportschool gaan houdt geen modellenlijf in, je tandenpoetsen houdt niet in dat je geen gaatjes krijgt.
Toch behelzen al die activiteiten bepaalde beloften waar mensen zich tot aangetrokken voelen.
Is het niet ontzettend zonde van de tijd en je energie om je daar druk over te maken? Heb je geen doel die meer aandacht waard is? De enige reden dat ik me kan bedenken waarom jij je hier zo druk om maakt, is omdat het je dwarszit.
Misschien ben je wat introvert en haal je goede cijfers voor een moeilijke studie en denk je: waar doe ik het allemaal voor, ik zit hier alleen op mijn kamer op FOK! te posten terwijl die kneuzen wel allemaal lekkere meisjes doen. Maar ik ben daar veel te goed voor. Ik ben zo slim, ik ben tenminste iemand die nadenkt over het leven, die goede cijfers haalt en later een goede baan gaat krijgen, ik ervaar geen groepsdruk zoals die andere stomme mensen, ik drink gewoon een biertje met wat vrienden. Je probeert er boven te staan om je beter te voelen over je eigen tekortkomingen.
Maar misschien zie ik het allemaal verkeerd.
Ja, hij weet toch waar hij aan begint?quote:Op woensdag 28 september 2016 12:22 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Natuurlijk, als jij je in je bek wilt laten pissen om ergens bij te horen moet je dat vooral doen. Maar volgens mij hebben de studentes niet erom gevraagd om vernederd te worden middels een bangalijst. En denk jij dat de jongen die een hersenoedeem heeft opgelopen daar bewust voor gekozen heeft>?
Lid moet hebben van iemand?quote:Op woensdag 28 september 2016 13:32 schreef Voetstappen het volgende:
[..]
Ja, hij weet toch waar hij aan begint?
Ik heb echt 0 medelijden hoor. Keuzes. Ik vind het gewoon tokkies. Zelfde van Albertus. Ik weet niet veel van Vindicat, ken maar 1 meisje die erbij zit. Maar van Albertus weet ik dat je sowieso lid moet hebben van iemand van die vereniging, ik bedoel je zal 't maar accepteren.
Mijn klacht gaat over mensen die zich laten vernederen om ergens bij te horen en als ze er eenmaal bijhoren zelf anderen vernederen en daarbij regelmatig over de schreef gaan, en het gegeven dat dit bij de zelfbenoemde elitaire clubs vaker voor lijkt te komen.quote:Op woensdag 28 september 2016 12:37 schreef jatochneetoch het volgende:
[..]
Bangalijsten staan los van studentenverenigingen, dat gebeurd overal..
En slaan ook, blijkbaar is er een ruzie ontstaan oid want lichamelijk geweld hoort natuurlijk niet bij een ontgroening.
Jouw OP gaat voor het grootste gedeelte over haat tegen mensen die bij een studentenvereniging willen/zitten en niet over deze incidenten.
Oh, tja..quote:Op woensdag 28 september 2016 14:24 schreef Voetstappen het volgende:
[..]
Seks moet hebben met iemand van de vereniging
Same question here.quote:
Dat is waarschijnlijk omdat dat de enige manier is voor de mannelijke leden om een vagina van dichtbij te zien zonder betalen.quote:Op woensdag 28 september 2016 14:24 schreef Voetstappen het volgende:
[..]
wowquote:Op woensdag 28 september 2016 14:24 schreef Voetstappen het volgende:
[..]
Het is geen leugen of grap he.quote:
Die jongens moeten dat ook. Aan de andere kant wordt er wat afgeneukt en zit het er natuurlijk sowieso al dik in dat je überhaupt seks hebt met iemand van de vereniging. Maar ikzelf zou zoiets nooit doen. Idem met die gare ontgroeningen en activiteiten. Ik heb daar veel teveel een eigen mening voor en een te nuchtere kijk op de zaken.quote:Op woensdag 28 september 2016 14:35 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Dat is waarschijnlijk omdat dat de enige manier is voor de mannelijke leden om een vagina van dichtbij te zien zonder betalen.
Maar de meisjes zijn dus een soort verkapte prostituees. En dat zou ik niet onzettend triest moeten vinden als je jezelf op zo'n manier verlaagd om ergens bij te horen?
Ik heb niets tegen seksueel actieve sletten, wat mij betreft werk je heel de vereniging af maar dan wel omdat je het lekker vindt of van sperma houdt, maar niet omdat je er graag bij wilt horen.
Sure, natuurlijk zit dat er dik. Maar op het moment dat dat een verplichting is om er bij te mogen horen vind ik het eigenlijk maar intens triest.quote:Op woensdag 28 september 2016 16:27 schreef Voetstappen het volgende:
[..]
Die jongens moeten dat ook. Aan de andere kant wordt er wat afgeneukt en zit het er natuurlijk sowieso al dik in dat je überhaupt seks hebt met iemand van de vereniging. Maar ikzelf zou zoiets nooit doen. Idem met die gare ontgroeningen en activiteiten. Ik heb daar veel teveel een eigen mening voor en een te nuchtere kijk op de zaken.
Oeh, terrorisme nog wel! Wat was het terroristische oogmerk?quote:Op woensdag 28 september 2016 16:43 schreef Yiwei het volgende:
Het studentenleven was vorige maand nog benoemd tot cultureel erfgoed hoor![]()
Het uitgangspunt was om tradities te beschermen voor het doorgeven aan de volgende generatie's![]()
Trouwens die hersenoedeem; poging tot doodslag. Je slaat niet zomaar op iemands hoofd; terrorist.
Het zijn gewoon rasechte tokkies. Alleen dan net iets anders.quote:Op woensdag 28 september 2016 18:05 schreef BalotelliFan het volgende:
Heb van mensen die de ontgroening deden gehoord dat mensen op het hoofd van de jongen zijn gaan staan omdat hij iemand bij voornaam aansprak.
Ik snap sowieso het hele principe achter een studentenvereniging niet.quote:Op woensdag 28 september 2016 18:18 schreef Voetstappen het volgende:
[..]
Het zijn gewoon rasechte tokkies. Alleen dan net iets anders.
Het is toch een bepaalde cultuur die mensen interessant vinden/graag bij willen horen. En uiteindelijk worden het ook je vrienden (hoop ik).quote:Op woensdag 28 september 2016 18:19 schreef BalotelliFan het volgende:
[..]
Ik snap sowieso het hele principe achter een studentenvereniging niet.
Kan iemand dat uitleggen?
Waarom zou ik mijn tijd verspillen met Floris-Jan en Roderick?
Dat kan ook allemaal wel zonder jezelf eerst publiekelijk te laten vernederen. Als de ontgroening een geintje is waar je met een uur vanaf bent en je zelf ook om kan lachen oke...maar jezelf laten vernederen dan ben je toch in de aard van je bestaan gewoon een kneusje zonder zelfrespect. En dan meen ik echt...wat een fucking pussy ben je dan (dit soort ontgroeningen).quote:Op woensdag 28 september 2016 18:47 schreef Rode_banaan het volgende:
Ik heb 9 jaar lang een geweldige tijd gehad bij het corps.
Het eerste jaar is wel vervelend, maar als je dat eenmaal door bent.
Ik heb er vrienden voor het leven aan over gehouden.
Het is ook erg makkelijk dat deze vrienden, weer broers, vaders etc hebben op hoge functies, waar je niet zomaar komt door een brief en CV op te sturen.
Deze plekken worden als het ware beschermd. Jij doet wat voor mij, ik doe wat voor jou.
Dit is erg fijn, zodat we geen zorgen hoeven maken binnen onze club. We komen er toch wel.
22 van de 25 clubgenoten zie ik nog wekelijks!![]()
Oh man wat een tijd.
Ik denk dat de omschrijving als sekte het goed samenvat. Het is toch niet te bevatten dat je na hersenletsel geslagen te zijn nog steeds lid wilt blijven van zo'n club. Hebben die mensen dan geen enkel zelfrespect?quote:Op woensdag 28 september 2016 19:12 schreef Chai het volgende:
http://www.nrc.nl/nieuws/(...)aas-4506016-a1523794
In z'n mond pissen?quote:Op woensdag 28 september 2016 19:57 schreef Bieberrr het volgende:
Pittig lang verhaaltje weer hoor Roadtrip
Maar aan de titel te zien wel terechte klacht. Sowieso die gozer die zich in zn muil liet pissen![]()
Onzekere types die bevestiging zoeken in zo een droeftoeterclubje
Inderdaad. "Goh, hoe kom je aan dat hersenletsel? Verkeersongeluk?"quote:Op woensdag 28 september 2016 18:59 schreef smeerpijp. het volgende:
OP is de spijker op de kop!![]()
Nu is er inderdaad weer zo'n kneuzig figuur in het ziekenhuis beland omdat hij zich op z'n hoofd liet slaan...ik kan er alleen maar smakelijk om lachen.
Heb je een (zou je denken) goed stel hersens waarmee je prima kan besluiten wat wel en niet goed voor je is. Ga je studeren... Ben je zo ontzettend triest onzeker en heb je je zo weinig zelfrespect dat het je een goed idee lijkt om je publiekelijk te laten vernederen en mishandelen door een aantal oudere studenten![]()
![]()
![]()
Karma...als er blijvende hersenschade is zal ik geen medelijden hebben![]()
Hoe kut is dat ook als je moet vertellen dat de reden van je ongeval een ontgroening was...dan ben je marked for life als uberkneus zonder een greintje zelfrespect
je kan toch ook vrienden maken zonder bij een studentenvereniging te zitten?quote:Op woensdag 28 september 2016 18:38 schreef richolio het volgende:
[..]
Het is toch een bepaalde cultuur die mensen interessant vinden/graag bij willen horen. En uiteindelijk worden het ook je vrienden (hoop ik).
Ik vind het maar oerdom verder
Hahahahahahahajajjhahahah ik ga echt helemaal stuk.quote:Op woensdag 28 september 2016 20:34 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
http://www.geenstijl.nl/m(...)k_wat_doe_je_nu.html
quote:Op woensdag 28 september 2016 20:34 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Is dat geen achterklap?quote:Op woensdag 28 september 2016 18:05 schreef BalotelliFan het volgende:
Heb van mensen die de ontgroening deden gehoord dat mensen op het hoofd van de jongen zijn gaan staan omdat hij iemand bij voornaam aansprak.
Waar heb jij het overquote:Op woensdag 28 september 2016 14:24 schreef Voetstappen het volgende:
[..]
Als dat mijn kind zou zijn zou ik niet weten waartoe ik in staat was.quote:Op woensdag 28 september 2016 20:59 schreef Fok-it het volgende:
[..]Het zou je kind maar zijn zeg man man
Wat een ziekelijk onzeker ruggegraatloos wezen ben je dan. Echt geen woorden voor
Ja, behalve dat de lengte van je slappe piemeltje echt geen ene neuk zegt.quote:Op woensdag 28 september 2016 22:36 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Als dat mijn kind zou zijn zou ik niet weten waartoe ik in staat was.
Die kerel die pist mag zich ook schamen vanwege zijn kinderpiemeltje.
Ik kan me werkelijk niet voorstellen dat er uit dat pinkje een tampeloeres van formaat groeit.quote:Op woensdag 28 september 2016 22:40 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Ja, behalve dat de lengte van je slappe piemeltje echt geen ene neuk zegt.
Kan nog behoorlijk groeien hoor.quote:Op woensdag 28 september 2016 22:43 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Ik kan me werkelijk niet voorstellen dat er uit dat pinkje een tampeloeres van formaat groeit.
Jij bent ervaringsdeskundige?
Nee. maar dat is wel algemeen bekend.quote:Op woensdag 28 september 2016 22:43 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Ik kan me werkelijk niet voorstellen dat er uit dat pinkje een tampeloeres van formaat groeit.
Jij bent ervaringsdeskundige?
Nou ik vind dit wel een heel mager pinkie hoor, zelfs in slappe toestand. Het oog wil ook wat.quote:Op woensdag 28 september 2016 22:48 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Nee. maar dat is wel algemeen bekend.
Als je een slappe van 5 cm hebt kan het prima dat hij stijf gewoon 16, 18 whatever cm is. Dat hoeft vrij weinig met elkaar te maken te hebben. Net als dat mannen met een slappe van 12 cm niet opeens stijf boven de 20 zitten, die kunnen soms stijf maar een paar cm dan veranderen
Denk je dat vrouwen het echt veel uitmaakt? Die zullen meer waarde hechten aan hoe hij er stijf uit ziet hoorquote:Op woensdag 28 september 2016 22:50 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Nou ik vind dit wel een heel mager pinkie hoor, zelfs in slappe toestand. Het oog wil ook wat.
Mijne is ook niet heel groot in slappe toestand (Fok-it kan dit bevestigen), maar groeit daarna prima.quote:Op woensdag 28 september 2016 22:50 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Nou ik vind dit wel een heel mager pinkie hoor, zelfs in slappe toestand. Het oog wil ook wat.
Nou ja, hij staat nu wel op het internet met dat dingetje....quote:Op woensdag 28 september 2016 22:51 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Denk je dat vrouwen het echt veel uitmaakt? Die zullen meer waarde hechten aan hoe hij er stijf uit ziet hoor
Ja, dat is niet best nee.quote:Op woensdag 28 september 2016 22:53 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Nou ja, hij staat nu wel op het internet met dat dingetje....
quote:Op woensdag 28 september 2016 22:51 schreef richolio het volgende:
[..]
Mijne is ook niet heel groot in slappe toestand (Fok-it kan dit bevestigen), maar groeit daarna prima.
Feutje gespotquote:Op woensdag 28 september 2016 23:43 schreef ssebass het volgende:
Dit topic
Zo veel haat, zo veel onzin.
Klinkt als een fris clubje....quote:Op woensdag 28 september 2016 23:52 schreef Yiwei het volgende:
Via NOS gehoord dat Vindicat een reglement heeft dat zegt dat zij zaken intern onderzoeken. Dat leden ¤20.000,- boete riskeren als zij, de leden, ermee buiten treden.
Twee gasten van een Engelse rugbyclub, beetje overdreven om dat bij verhalen over ontgroeningen van Nederlandse corpora te betrekken.quote:Op woensdag 28 september 2016 20:34 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Ik betrok het er niet bij, ik geef alleen de link. Ik vind overigens wel dat het terecht erbij betrokken wordt, het gaat namelijk over jezelf vernederen om ergens bij te horen. Dat dit zich dan toevallig in Engeland afspeelt is niet zo relevant, het verschijnsel is hetzelfde.quote:Op donderdag 29 september 2016 00:16 schreef Nobu het volgende:
[..]
Twee gasten van een Engelse rugbyclub, beetje overdreven om dat bij verhalen over ontgroeningen van Nederlandse corpora te betrekken.
Ik kan ondertussen de vader zijn van de nieuwe studenten.quote:
De bangalijst, hersenletsel tijdens ontgroening en zwijgcontract zijn spookverhalen?quote:Op donderdag 29 september 2016 01:20 schreef ssebass het volgende:
[..]
Ik kan ondertussen de vader zijn van de nieuwe studenten.
Wel lachen al die spookverhalen hier en die geweldige psychoanalyses
Dat dat bij studentenverenigingen hoort wel ja.quote:Op donderdag 29 september 2016 07:18 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
De bangalijst, hersenletsel tijdens ontgroening en zwijgcontract zijn spookverhalen?
Volgens mij stelt niemand dat dat er bij hoort. Wel dat dit soort uitwassen opvallend vaak voorkomen bij de zogenaamde elitaire verenigingen.quote:Op donderdag 29 september 2016 08:20 schreef ssebass het volgende:
[..]
Dat dat bij studentenverenigingen hoort wel ja.
Met gewoon uitgaan wordt er vaker gevochten. Valt binnen een vereniging erg mee als je bedenkt hoeveel dronken jonge lui daar staan. Is intern best goed geregeld. Er gaat juist opvallend weinig mis. Er is nog wel sociale controle iets wat er met gewoon uitgaan bijna niet meer is.quote:Op donderdag 29 september 2016 08:41 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Volgens mij stelt niemand dat dat er bij hoort. Wel dat dit soort uitwassen opvallend vaak voorkomen bij de zogenaamde elitaire verenigingen.
Als het er bij zou horen zou het natuurlijk geen landelijk nieuws zijn.
Dat hoort erbij vind jij? God..quote:Op donderdag 29 september 2016 08:20 schreef ssebass het volgende:
[..]
Nee maar er wordt hier gedaan alsof dat zo is.quote:Op donderdag 29 september 2016 09:44 schreef richolio het volgende:
[..]
Dat hoort erbij vind jij? God..
Dat soort dingen horen er wel gewoon bij.quote:Op donderdag 29 september 2016 08:20 schreef ssebass het volgende:
[..]
Het lijkt erop dat je tijd bij het corps je moreel kompas nogal in de war heeft geschopt. Je slaat de plank op meerdere vlakken mis.quote:Op donderdag 29 september 2016 09:41 schreef ssebass het volgende:
[..]
Met gewoon uitgaan wordt er vaker gevochten. Valt binnen een vereniging erg mee als je bedenkt hoeveel dronken jonge lui daar staan. Is intern best goed geregeld. Er gaat juist opvallend weinig mis. Er is nog wel sociale controle iets wat er met gewoon uitgaan bijna niet meer is.
Daarnaast zijn die banga lijsten iets van middelbare scholieren. Dit was een rating van hoe knap ze waren. Misschien confronterend voor sommige dames in kwestie, maar niet echt nieuwswaardig.
Door wie dan? Wie zegt dat en waar precies? Quote diegene eens.quote:Op donderdag 29 september 2016 10:25 schreef ssebass het volgende:
[..]
Nee maar er wordt hier gedaan alsof dat zo is.
"Al die ... volk"quote:Op donderdag 29 september 2016 11:21 schreef HSG het volgende:
Vindicat.![]()
Ik moet altijd lachen om al die jaloerse mbo werkvolk.
Zie dit simpel zieltje. Loopt maar wat te brabbelen en heeft verder aan deze maatschappij niks toe te voegen. Hij zal dan ook niet gemist worden.quote:Op donderdag 29 september 2016 11:23 schreef Kaas- het volgende:
[..]
"Al die ... volk"
Welk dialect is dit?
En terecht. Als mijn dochter erop stond zou ik ze ook eens even flink intimideren.quote:Op donderdag 29 september 2016 11:30 schreef MCH het volgende:
De makers van de bangalijst die allemaal in 1 huis woonden zijn inmiddels allemaal elders gehuisvest omdat er mensen verhaal kwamen halen.
Ex lid van wat is hij? Dat geloof ik niet eigenlijk, iig niet van een vereniging als Vindicat of Albertus.quote:Op donderdag 29 september 2016 11:22 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Door wie dan? Wie zegt dat en waar precies? Quote diegene eens.
En zijn die misstanden niet schering en inslag bij corporale clubs van de zelfbenoemde elite?
Jij als ex lid bagatelliseert alles, je gaat zelfs zo ver door te zeggen dat er veel sociale controle is. Kennelijk is die er vooral op gericht om misstanden onder de pet te houden.
Strop je dasje vanavond maar iets te strak, kwal.quote:Op donderdag 29 september 2016 11:28 schreef HSG het volgende:
[..]
Zie dit simpel zieltje. Loopt maar wat te brabbelen en heeft verder aan deze maatschappij niks toe te voegen. Hij zal dan ook niet gemist worden.
Want dit gebeurt allemaal niet? Houd op hoor.quote:Op donderdag 29 september 2016 10:25 schreef ssebass het volgende:
[..]
Nee maar er wordt hier gedaan alsof dat zo is.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
quote:Op donderdag 29 september 2016 11:37 schreef richolio het volgende:
[..]
Want dit gebeurt allemaal niet? Houd op hoor.
Men krijgt daar zelfs een boete als je dingen naar buiten brengt, dus dat durven er veel niet te doen. En dan willen ze nog voor eigen rechtertje spelen ook. Dat is gewoon de cultuur die er heerst.Haha, 40 uur niet laten behandelen. Dan ben je echt een teringdebiel die alle grote littekens dubbel en dwars heeft verdiend.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Fitter. Happier. More productive
---------------------------------------------------
If you think in terms of a year, plant a seed; if in terms of ten years, plant trees; if in terms of 100 years, teach the people. - Confucius
Haal jij even koffie voor mij op? En als je dan toch nog iets nuttigs wil doen met je leven mag jij mijn schoenen ook gaan poetsen.quote:Op donderdag 29 september 2016 11:37 schreef luckass het volgende:
[..]
Strop je dasje vanavond maar iets te strak, kwal.
[..]
Men krijgt daar zelfs een boete als je dingen naar buiten brengt, dus dat durven er veel niet te doen. En dan willen ze nog voor eigen rechtertje spelen ook. Dat is gewoon de cultuur die er heerst.Mja, maar het gebeurt wel vaker dat studenten van verenigingen door zulke taferelen naar het ziekenhuis moeten. Alleen het komt ook niet altijd in het nieuws. Hoe dit in het nieuws is gekomen vraag ik mij ook af.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Inderdaad. Er zit een behoorlijk steekje los als iemand je in de fik steekt en je hem niet gelijk op zijn bek rost.quote:Op donderdag 29 september 2016 11:41 schreef Bugno het volgende:
[..]
Haha, 40 uur niet laten behandelen. Dan ben je echt een teringdebiel die alle grote littekens dubbel en dwars heeft verdiend.
"Vieze teringfeut, moet je nou een beetje janken??? Hè???quote:Op donderdag 29 september 2016 11:54 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Inderdaad. Er zit een behoorlijk steekje los als iemand je in de fik steekt en je hem niet gelijk op zijn bek rost.
Vervolgens 40 uur niet laten behandelen, vermoedelijk onder druk gezet het lekker binnenskamers te houden.
[..]
Men krijgt daar zelfs een boete als je dingen naar buiten brengt, dus dat durven er veel niet te doen. En dan willen ze nog voor eigen rechtertje spelen ook. Dat is gewoon de cultuur die er heerst.Lekker voor hem, geen medelijden meeSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 29 september 2016 11:55 schreef starla het volgende:
Vindicat
Vrienden voor het leven daar gemaakt
Het is pure aids ja. Maar de korpsknapen staan ook veel te ver van alle realiteit af om te zien wat de algemene opinie over hun is.quote:Op donderdag 29 september 2016 12:09 schreef starla het volgende:
[..]
Want het zijn allemaal kwaadaardige mensen?
Verklaart wel veel dit.quote:Op donderdag 29 september 2016 11:55 schreef starla het volgende:
Vindicat
Vrienden voor het leven daar gemaakt
Als vereniging hebben ze in ieder gevaal een ontregeld moreel kompas.quote:Op donderdag 29 september 2016 12:09 schreef starla het volgende:
[..]
Heb je veel pik moeten zuigen?quote:Op donderdag 29 september 2016 12:09 schreef starla het volgende:
[..]
Ja een vereniging heeft als doel mensen vernederen, intimideren, in elkaar meppen, in ruil voor een topbaan. Je hebt het helemaal door. Als je het zou filmen is fight club er niets bij. Enorme undergroud secret society die later allemaal de wereld gaan regeren.quote:Op donderdag 29 september 2016 11:19 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Het lijkt erop dat je tijd bij het corps je moreel kompas nogal in de war heeft geschopt. Je slaat de plank op meerdere vlakken mis.
Ten eerste hebben we het niet over vechten maar over een bepaalde cultuur waarin het publiekelijk vernederen van anderen bon ton is, en wordt aangemoedigd. En dat sommigen kennelijk bereid zijn die vernedering te ondergaan om er vervolgens bij te mogen horen. Dat mag natuurlijk, daar kies je zelf voor, of het een gezonde cultuur is en geestelijk stabiele mensen oplevert waag ik te betwijfelen.
Ten tweede, de bangalijst, of de lijst met beoordelingen van de knapheid van eerstejaars studenten is niet alleen een grove schending van hun privacy, zij staan namelijk met foto, naam en telefoonnummer ongevraagd op een puberaal lijstje. Jij zegt dat een bangalijst op de middelbare school thuishoort, dat vind ik eigenlijk van een infantiele almanak ook, want die verschilt echt niet zoveel van een bangalijst. Op beiden worden vrouwen publiekelijk en ongevraagd vernederd, door mentaal instabiele mannetjes die zichzelf graag beter voelen door vrouwen ongevraagd te vernederen.
Dat je moreel kompas ernstig ontregelt is blijkt wel op de wijze waarop je dat bagatelliseert. Ach, het is maar een lijstje waarop wordt beoordeeld hoe knap ze zijn, de dames moeten gewoon niet zo zeiken dat er een puberaal lijstje circuleert met daarop hun foto en telefoonnummer. Wat zou jij er van vinden als er een lijst op het internet zou staan met daarin jouw naam, foto, telefoonnummer, formaat van je fluitje en je manboobs? Nog los van de vraag of het het volwassen gedrag is wat je van een academicus mag verwachten.
En dan heb ik het nog niet eens over het compleet van de potgerukte zwijgcontract waar op straffe van een boete van ¤ 25000,- wordt gedreigd als je de vuile was buiten hangt. Dan weet je al dat er daar veel gebeurd wat het daglicht niet kan verdragen, en dat het bestuur dat ook weet, anders verzin je niet zo’n idioot contractje.
Dat iemand een hersenoedeem is geslagen werd in eerste instantie binnenskamers gehouden. En dat is direct het verschil met het uitgaansleven, als je in een discotheek iemand hersenletsel slaat mag je mee naar het bureau, daar wordt het slachtoffer niet bedreigd met een boete van ¤ 25000,- als hij het openbaar maakt.
Dat alles bij elkaar opgeteld toont aan dat er een zeer verziekte, vrouwonvriendelijke en regelrecht zieke cultuur heerst binnen die vereniging, wat dus ook blijkt uit het aantal misstanden.
Ik ben werkelijk verbaasd hoe moreel van het padje je af moet zijn om jouw reactie te plaatsen. Dan heb je echt ergens wat afslagen gemist of heb je zelf teveel tikken tegen je hoofd gekregen tijdens de ontgroening.
Dat is zeker wel relevant, aangezien dit in Engeland veel normaler is dan hier. Daar ontstaat echt geen ophef over zo'n fotootje.quote:Op donderdag 29 september 2016 00:29 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Ik betrok het er niet bij, ik geef alleen de link. Ik vind overigens wel dat het terecht erbij betrokken wordt, het gaat namelijk over jezelf vernederen om ergens bij te horen. Dat dit zich dan toevallig in Engeland afspeelt is niet zo relevant, het verschijnsel is hetzelfde.
Trek jij nou nog maar een blik schultenbrau open. Je houdt niemand voor de gek.quote:Op donderdag 29 september 2016 11:43 schreef HSG het volgende:
[..]
Haal jij even koffie voor mij op? En als je dan toch nog iets nuttigs wil doen met je leven mag jij mijn schoenen ook gaan poetsen.
Inderdaad, ze schijnen alle leden van die vereniging te kennen en te weten hoe hun leven eruit ziet.quote:Op donderdag 29 september 2016 01:20 schreef ssebass het volgende:
[..]
Ik kan ondertussen de vader zijn van de nieuwe studenten.
Wel lachen al die spookverhalen hier en die geweldige psychoanalyses
Misschien zat je 50 jaar geleden bij een vereniging en was het toen heel gemoedelijk, maar nu (en daar ben ik 100% zeker van) moeten studenten bij verenigingen als Albertus en Vindicat weldegelijk vernederende dingen doen/ondergaan. Er mag daarnaast absoluut niet over gesproken worden en mensen accepteren het, dus anders wordt het niet. Maar nogmaals: die ontgroeningen zijn zeker intimiderend en worden ook wel zo ervaren. Laatst, los van een ontgroening trouwens, zijn er ook twee leden van Vindicat van een dakterras van 10m gevallen. Ook daar gaan rare verhalen over rond in Groningen. Wat waar is, weet ik niet. Maar het is weer eens niet helemaal pluis.quote:Op donderdag 29 september 2016 12:45 schreef ssebass het volgende:
[..]
Ja een vereniging heeft als doel mensen vernederen, intimideren, in elkaar meppen, in ruil voor een topbaan. Je hebt het helemaal door. Als je het zou filmen is fight club er niets bij. Enorme undergroud secret society die later allemaal de wereld gaan regeren.
Inderdaad. Het is de media die ze in een verkeerd daglicht willen stellen.quote:Op donderdag 29 september 2016 12:59 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Inderdaad, ze schijnen alle leden van die vereniging te kennen en te weten hoe hun leven eruit ziet.
Het komt toch vooral over als frustraties van de posters zelf.
50 jaar geleden was het 100 keer erger dan nu. En mensen weten waar ze aan beginnen.quote:Op donderdag 29 september 2016 13:00 schreef Voetstappen het volgende:
[..]
Misschien zat je 50 jaar geleden bij een vereniging en was het toen heel gemoedelijk, maar nu (en daar ben ik 100% zeker van) moeten studenten bij verenigingen als Albertus en Vindicat weldegelijk vernederende dingen doen/ondergaan. Er mag daarnaast absoluut niet over gesproken worden en mensen accepteren het, dus anders wordt het niet. Maar nogmaals: die ontgroeningen zijn zeker intimiderend en worden ook wel zo ervaren. Laatst, los van een ontgroening trouwens, zijn er ook twee leden van Vindicat van een dakterras van 10m gevallen. Ook daar gaan rare verhalen over rond in Groningen. Wat waar is, weet ik niet. Maar het is weer eens niet helemaal pluis.
Tja, als het beleid was om mensen in het ziekenhuis te krijgen dan zouden er wel meer in liggen.quote:Maar ik heb er persoonlijk geen medelijden mee. Alleen mensen die het ontkennen terwijl ze er niks vanaf weten begrijp ik niet. Het is een feit dat er mensonterende zaken gebeuren en dat sommige mensen het als vervelend ervaren. Dat mensen soms in ziekenhuizen belanden, dat dat vaak het nieuws niet haalt en dat je vooral je mond moet houden. Maar hee, het is een keuze. Prima als mensen ervoor kiezen om zich zo te laten behandelen. Ze vallen d'r niemand lastig mee.
Waar heb ik het over de mediaquote:Op donderdag 29 september 2016 13:01 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Inderdaad. Het is de media die ze in een verkeerd daglicht willen stellen.
[ afbeelding ]
Nee. Ik studeer in Groningen, zit zelf bij een vereniging en heb studiegenoten en vriendinnen die bij de grotere verenigingen zitten waar wel vaker gezeik over is. Maar ik zie er geen probleem in; mensen willen het zelf en kiezen er uiteindelijk zelf voor. Zolang ze anderen niet lastigvallen is het prima.quote:Op donderdag 29 september 2016 12:59 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Inderdaad, ze schijnen alle leden van die vereniging te kennen en te weten hoe hun leven eruit ziet.
Ah, bij gebrek aan argumentatie dan maar reductio ad absurdum.quote:Op donderdag 29 september 2016 12:45 schreef ssebass het volgende:
[..]
Ja een vereniging heeft als doel mensen vernederen, intimideren, in elkaar meppen, in ruil voor een topbaan. Je hebt het helemaal door. Als je het zou filmen is fight club er niets bij. Enorme undergroud secret society die later allemaal de wereld gaan regeren.
Blijkbaar is het wel een goede leerschool aangezien al die ruggengraatloze zieltjes die zich zo welwillend laten vernederen, in de optiek van dezelfde mensen later wel alle topfuncties bekleden
Het gaat niet om de ophef, het gaat om het verscjijnsel en dat is hetzelfde.quote:Op donderdag 29 september 2016 12:55 schreef Nobu het volgende:
[..]
Dat is zeker wel relevant, aangezien dit in Engeland veel normaler is dan hier. Daar ontstaat echt geen ophef over zo'n fotootje.
Wie zegt dat het beleid is dan?quote:Op donderdag 29 september 2016 13:04 schreef Hexagon het volgende:
[..]
50 jaar geleden was het 100 keer erger dan nu. En mensen weten waar ze aan beginnen.
Bovendien zijn er duidelijke regels. Die zijn nu zeker overtreden. Maar het is niet zo dat het beleid is om mensen letsel aan te doen.
[..]
Tja, als het beleid was om mensen in het ziekenhuis te krijgen dan zouden er wel meer in liggen.
Ik praat zeker niet goed wat er bij Vindicat gebeurt is. Maar jij lijkt ook het idee achter de ontgroening niet te begrijpen.
Jij ook aangezien ik niet denk dat jij jouw conclusies uit de OP trekt op basis van persoonlijke gesprekken die je met ieder lid hebt gevoerd,quote:Op donderdag 29 september 2016 13:10 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Wie zegt dat het beleid is dan?
Misschien had je meer gehad aan een debatclub om te leren argumenteren.
Mijn conclusies trek ik op basis van de berichtgeving. Er is geen lid dat de besproken incidenten uit de op weerlegt.quote:Op donderdag 29 september 2016 13:12 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Jij ook aangezien ik niet denk dat jij jouw conclusies uit de OP trekt op basis van persoonlijke gesprekken die je met ieder lid hebt gevoerd,
Ow, ik heb ook weleens anders gehoord.quote:Op donderdag 29 september 2016 13:04 schreef Hexagon het volgende:
[..]
50 jaar geleden was het 100 keer erger dan nu. En mensen weten waar ze aan beginnen.
Bovendien zijn er duidelijke regels. Die zijn nu zeker overtreden. Mara het is niet zo dat het beleid is om mensen letsel aan te doen.
[..]
Tja, als het beleid was om mensen in het ziekenhuis te krijgen dan zouden er wel meer in liggen.
Ik praat zeker niet goed wat er bij Vindicat gebeurt is. Maar jij lijkt ook het idee achter de ontgroening niet te begrijpen.
Jij schijnt te weten dat ieder lid een onzekere kneus is van karakter. Waarop je dat baseert is niet duidelijk. Dan moet je ze toch wel allemaal gesproken hebben?quote:Op donderdag 29 september 2016 13:14 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Mijn conclusies trek ik op basis van de berichtgeving. Er is geen lid dat de besproken incidenten uit de op weerlegt.
Ik zie geen causaal verband tussen vallen van een dakterras en lid zijn van Vindicat. Overigens lees je wel veel vaker zulke verhalen alleen dan zijn het studenten of beter nog jongeren.quote:Op donderdag 29 september 2016 13:00 schreef Voetstappen het volgende:
[..]
Misschien zat je 50 jaar geleden bij een vereniging en was het toen heel gemoedelijk, maar nu (en daar ben ik 100% zeker van) moeten studenten bij verenigingen als Albertus en Vindicat weldegelijk vernederende dingen doen/ondergaan. Er mag daarnaast absoluut niet over gesproken worden en mensen accepteren het, dus anders wordt het niet. Maar nogmaals: die ontgroeningen zijn zeker intimiderend en worden ook wel zo ervaren. Laatst, los van een ontgroening trouwens, zijn er ook twee leden van Vindicat van een dakterras van 10m gevallen. Ook daar gaan rare verhalen over rond in Groningen. Wat waar is, weet ik niet. Maar het is weer eens niet helemaal pluis.
Maar ik heb er persoonlijk geen medelijden mee. Alleen mensen die het ontkennen terwijl ze er niks vanaf weten begrijp ik niet. Het is een feit dat er mensonterende zaken gebeuren en dat sommige mensen het als vervelend ervaren. Dat mensen soms in ziekenhuizen belanden, dat dat vaak het nieuws niet haalt en dat je vooral je mond moet houden. Maar hee, het is een keuze. Prima als mensen ervoor kiezen om zich zo te laten behandelen. Ze vallen d'r niemand lastig mee.
Dat baseer ik op hun handelswijze, mensenkennis en het feit dat ze vrijwillig vernederingen ondergaan om er bij te mogen horen.quote:Op donderdag 29 september 2016 13:15 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Jij schijnt te weten dat ieder lid een onzekere kneus is van karakter. Waarop je dat baseert is niet duidelijk. Dan moet je ze toch wel allemaal gesproken hebben?
Ja ja ja, leuk geweest nuquote:Op donderdag 29 september 2016 13:24 schreef MCH het volgende:
Je hebt er ook echt wel tuig tussen zitten. Beetje afmelden omdat je familieweekend hebt totdat wij erachter komen dat het koor zo ongeveer het grootste feest van het jaar heeft (en dat hij daar gewoon was). Die gast keihard uit de groep geflikkerd natuurlijk.
Ik ben hier alleen voor de popcorn. Je moet gewoon door zulke ventjes heen kijken. Moet wel een beetje gniffelen dat ze nu 'van buiten' aangepakt worden maar daar hebben ze het ook wel naar gemaakt.quote:
Dus eigenlijk weet je niet zo heel veel over het karakter van ieder lid aldaar?quote:Op donderdag 29 september 2016 13:20 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Dat baseer ik op hun handelswijze, mensenkennis en het feit dat ze vrijwillig vernederingen ondergaan om er bij te mogen horen.
Verder heb ik ook universitair gestudeerd, en mensen in mijn omgeving ook. Dus ik zie ook welk type mens zich aangetrokken voelt tot dergelijke clubjes. Ik heb ze inderdaad niet allemaal psychiatrisch onderzocht. Is volgens mij ook niet nodig, iedereen weet over welke types het gaat.
Nee, dat weet ik inderdaad niet, behalve dat zij een aantal karaktertrekken gemeen hebben die je niet direct tot een prettiger mens maken. Maar ik heb ze inderdaad niet allen individueel geinterviewd, dat is ook niet nodig om je een beeld te vormen over bepaalde bevolkinsgroepen, daarvoor hoef je niet iedereen die tot die groep behoort afzonderlijk onder een vergrootglas te leggen.quote:Op donderdag 29 september 2016 13:32 schreef Hexagon het volgende:
Dus eigenlijk weet je niet zo heel veel over het karakter van ieder lid aldaar?
Daarbij is de ontgroening willen ondergaan om bij een bepaalde club te behoren gewoon een keuze. Dat mensen bepaalde afwegingen maken maakt ze niet meteen onzeker ofzo.
Ja dit heeft niets meer met gezonde kritiek te maken. De felheid waarmee sommige users hier reageren, op iets waar zij niets mee te maken hebben, is gewoonweg lachwekkend. Leuk om te zien dat zij zonder het te hebben meegemaakt beter weten hoe het zit dan de mensen die het daadwerkelijk kennen. Maar de laatste groep is natuurlijk allemaal gehersenspoeld!quote:Op donderdag 29 september 2016 12:59 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Grappig zeker aangezien het je eigen woorden zijn die geparafraseerd zijn. Ben blij om te zien dat jij je eigen woorden ook belachelijk vindt.quote:Op donderdag 29 september 2016 13:07 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Ah, bij gebrek aan argumentatie dan maar reductio ad absurdum.
Dan schort er toch iets aan je tekstbegrip als je denkt dat dat mijn woorden zijn.quote:Op donderdag 29 september 2016 13:44 schreef ssebass het volgende:
Grappig zeker aangezien het je eigen woorden zijn die geparafraseerd zijn. Ben blij om te zien dat jij je eigen woorden ook belachelijk vindt.
Ach, die incidenten worden door de media opgeblazen.quote:Op donderdag 29 september 2016 12:20 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Als vereniging hebben ze in ieder gevaal een ontregeld moreel kompas.
Als je dat zo goed in gedijt zou je eens kritische vragen kunnen stellen over je eigen moreel kompas.
Wat een onzin.quote:Op donderdag 29 september 2016 13:45 schreef starla het volgende:
[..]
Ach, die incidenten worden door de media opgeblazen.
Ben je ooit op de soos geweest? Nee, dan kun je er ook niet over oordelen.
Haha wat een simpel tegenargument', man man manquote:Op donderdag 29 september 2016 13:45 schreef starla het volgende:
[..]
Ach, die incidenten worden door de media opgeblazen.
Ben je ooit op de soos geweest? Nee, dan kun je er ook niet over oordelen.
Dat zal het zijn.quote:Op donderdag 29 september 2016 13:45 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Dan schort er toch iets aan je tekstbegrip als je denkt dat dat mijn woorden zijn.
Welke karaktertrekken hebben al die leden gemeen dan?quote:Op donderdag 29 september 2016 13:39 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Nee, dat weet ik inderdaad niet, behalve dat zij een aantal karaktertrekken gemeen hebben die je niet direct tot een prettiger mens maken. Maar ik heb ze inderdaad niet allen individueel geinterviewd, dat is ook niet nodig om je een beeld te vormen over bepaalde bevolkinsgroepen, daarvoor hoef je niet iedereen die tot die groep behoort afzonderlijk onder een vergrootglas te leggen.
Dat kun je wel vinden maar dat wil niet zeggen dat het zo is. Je schijnt jouw Eigen afwegingen als een soort heilige levenswijze te zien. Zo is het gewoon niet.quote:Dat het een keuze is is duidelijk, volgens mij is er niemand die dat weerlegt. Het gaat om het type mens dat die keuze maakt. Zoals je in het topic hebt kunnen lezen zijn er veel mensen die vinden dat als je die keuze maakt je geen zelfrespect hebt. Zelf ben ik ook die mening toegedaan.
Ik zat bij een kleine vereniging zonder ontgroening waar Vindicat vermoedelijk overheen pistquote:Ik betwijfel of jij het in zal zien, jij bent namelijk zo’n type mens dat gewillig vernederingen ondergaat om bij het clubje te mogen horen. Er bestaat geen club op de wereld waarvoor ik me zou laten vernederen om er bij te mogen, dan heb ik zoiets van “steek je clubje maar in je reet”. Jij niet. We kunnen dus concluderen dat wij 2 totaal verschillende karakters zijn omdat ik teveel zelfrespect heb om dat te ondergaan. Is het dan voor jou echt zo’n grote denksprong om te begrijpen dat mensen die vrijwillig voor die vernedering kiezen bepaalde overeenstemmende karaktertrekken hebben en dat die trekken niet passen bij mensen waar ik graag mee om zou gaan?
Ja jouw mensenkennis springt er echt bovenuit... Daarnaast universitair gestudeerd? Leer Nederlands. Verder als je academisch geschoold bent, is die laatste zin ook erg discutabel. Maargoed dat waren al jouw voorgaande gevolgtrekkingen ook. Neem een chill pill gast.quote:Op donderdag 29 september 2016 13:20 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Dat baseer ik op hun handelswijze, mensenkennis en het feit dat ze vrijwillig vernederingen ondergaan om er bij te mogen horen.
Verder heb ik ook universitair gestudeerd, en mensen in mijn omgeving ook. Dus ik zie ook welk type mens zich aangetrokken voelt tot dergelijke clubjes. Ik heb ze inderdaad niet allemaal psychiatrisch onderzocht. Is volgens mij ook niet nodig, iedereen weet over welke types het gaat.
Natuurlijk mag iemand dat zelf weten. Al hangen ze je als ontgroening aan je ballen aan een lantaarnpaal. Als jij dat wilt, moet je dat vooral zelf weten. Waar ik mij over opwind? Over het volgende:quote:Op donderdag 29 september 2016 13:48 schreef ssebass het volgende:
[..]
Dat zal het zijn.
Overigens wat zit je dwars? Moeten mensen toch zelf weten of ze lid willen worden. Is een vrijwillige keus en je kunt ten alle tijden weg. Waarom wind jij je hier zo over op?
Kennelijk ontbreekt het velen toch aan een goed alternatief om toffe dingen te beleven in hun studententijd. Het komt allemaal nogal afgunstig over.quote:Op donderdag 29 september 2016 13:44 schreef ssebass het volgende:
[..]
Ja dit heeft niets meer met gezonde kritiek te maken. De felheid waarmee sommige users hier reageren, op iets waar zij niets mee te maken hebben, is gewoonweg lachwekkend. Leuk om te zien dat zij zonder het te hebben meegemaakt beter weten hoe het zit dan de mensen die het daadwerkelijk kennen. Maar de laatste groep is natuurlijk allemaal gehersenspoeld!
Daar hebben we het nu al een aantal pagina’s over. Blader eens terug.quote:Op donderdag 29 september 2016 13:50 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Welke karaktertrekken hebben al die leden gemeen dan?
Nee natuurlijk zie ik het zo niet. Iedereen moet lekker zelf weten wat hij wil. Ik heb er wel een mening over, en die ventileer ik hier.quote:Dat kun je wel vinden maar dat wil niet zeggen dat het zo is. Je schijnt jouw Eigen afwegingen als een soort heilige levenswijze te zien. Zo is het gewoon niet.
Nou ja, dat moet je vooral zelf weten. Ik ben nooit lid geworden van een vereniging omdat ik daar helemaal geen behoefte aan heb gehad. Ik kon me met vrijwel geen van mijn studiegenoten identificeren en had er geen enkele behoefte aan meer met ze om te gaan dan noodzakelijk op een aantal mensen na. Daarbij heb ik een druk sociaal leven met mensen die ik al ken van mijn tijd dat ik nog op de blok hing.quote:Ik zat bij een kleine vereniging zonder ontgroening waar Vindicat vermoedelijk overheen pist
Maar door de extreme trieste manier waarop Fokkers reageren kan ik me niet bedwingen ze toch te verdedigen.
Goh opmerkelijk. Ik heb helemaal niet met mijn ballen aan een lantarenpaal gehangen. Heb ik toch wat gemist. Tijdens zo'n ontgroening mag bijna niets meer. Zijn heel veel regels aan verbonden. Het is helemaal niet geaccepteerd om vrouwen publiekelijk te vernederen. Onder de pet houden is uit de media houden, omdat de media smult van dit soort verhalen en compleet gechargeerd postuleerd. Zoiets als die brugklasactie van sterretjes hoe knap iemand is. Nou erg nieuwswaardig hoor. Misschien moeten ze ook even een nieuwsbericht maken van elke keer een kerel een vrouw kkhoer noemt. Wat naar mijn idee al veel erger is. Is het een trieste actie ja, maar kom op zeg. Wat een heisa om niets.quote:Op donderdag 29 september 2016 13:52 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Natuurlijk mag iemand dat zelf weten. Al hangen ze je als ontgroening aan je ballen aan een lantaarnpaal. Als jij dat wilt, moet je dat vooral zelf weten. Waar ik mij over opwind? Over het volgende:
- De cultuur binnen die verenigingen waarin het kennelijk geaccepteerd is vrouwen publiekelijk te vernederen. Of wisten deze eerste jaars studenten dat lidmaatschap betekende op een landelijke bangalijst te komen?
- De cultuur binnen die verenigingen om misstanden onder de pet te houden.
- Het zelfbenoemde elitaire karakter terwijl het in feite tokkies met stropdasjes zijn.
Als jij er bij wilt horen, is dat prima, maar doe aub niet alsof bovengenoemde misstanden een normale gang van zijn zaken zijn bij een beschaafde vereniging.
Was het niet Hitchens die zei: 'That which can be asserted without evidence can be dismissed without evidence'?quote:Op donderdag 29 september 2016 13:47 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Haha wat een simpel tegenargument', man man man
Ja dat vind ik ook. Ik blijf het altijd een opmerkelijk fenomeen vinden als mensen zich meer bezig houden met de levenswijze van anderen dan hun eigen leven. Zeker als dat elkaar niet eens kruist. Wat zegt dat dan inderdaad over je eigen.quote:Op donderdag 29 september 2016 13:57 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Kennelijk ontbreekt het velen toch aan een goed alternatief om toffe dingen te beleven in hun studenten. Het komt allemaal nogal afgunstig over.
quote:Op donderdag 29 september 2016 13:52 schreef ssebass het volgende:
[..]
Ja jouw mensenkennis springt er echt bovenuit... Daarnaast universitair gestudeerd? Leer Nederlands. Verder als je academisch geschoold bent, is die laatste zin ook erg discutabel. Maargoed dat waren al jouw voorgaande gevolgtrekkingen ook. Neem een chill pill gast.
Jij verwacht wetenschappelijk onderbouwde klachten in KLB? Ik heb geen Nederlands gestudeerd overigens.quote:Op donderdag 29 september 2016 13:52 schreef ssebass het volgende:
[..]
Ja jouw mensenkennis springt er echt bovenuit... Daarnaast universitair gestudeerd? Leer Nederlands. Verder als je academisch geschoold bent, is die laatste zin ook erg discutabel. Maargoed dat waren al jouw voorgaande gevolgtrekkingen ook. Neem een chill pill gast.
Totaal nonsens argument. Alsof ik mijn niet mag opwinden hoe een ander behandelt wordt als ik er zelf geen last van heb. Ik heb ook geen last van gedwongen prostitutie of het publiekelijk vernederen van vrouwen, ik heb er echter wel een mening over en wind me inderdaad op over die misstanden. Wellicht omdat ik niet afgestompt ben door jarenlang in een dergelijke verziekte cultuur mijn sociale contacten te onderhouden.quote:Op donderdag 29 september 2016 14:01 schreef ssebass het volgende:
[..]
Ja dat vind ik ook. Ik blijf het altijd een opmerkelijk fenomeen vinden als mensen zich meer bezig houden met de levenswijze van anderen dan hun eigen leven. Zeker als dat elkaar niet eens kruist. Wat zegt dat dan inderdaad over je eigen.
Ik zie vooral wat containerbegrippen als "onzekere kneuzen" en je schijnt ook bij ieder lid grootheidswaan en narcisme vastgesteld te hebben lees ik.quote:Op donderdag 29 september 2016 13:59 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Daar hebben we het nu al een aantal pagina’s over. Blader eens terug.
Je kan ook vinden dat de blaadjes aan de bomen paars zijn. Dat maakt het nog niet waar.quote:Nee natuurlijk zie ik het zo niet. Iedereen moet lekker zelf weten wat hij wil. Ik heb er wel een mening over, en die ventileer ik hier.
Je kent het studentenleven dus niet maar je schijnt toch hele goed te weten hoe het allemaal in elkaar zit. Dat is wel heel helderziend.quote:Nou ja, dat moet je vooral zelf weten. Ik ben nooit lid geworden van een vereniging omdat ik daar helemaal geen behoefte aan heb gehad. Ik kon me met vrijwel geen van mijn studiegenoten identificeren en had er geen enkele behoefte aan meer met ze om te gaan dan noodzakelijk op een aantal mensen na. Daarbij heb ik een druk sociaal leven met mensen die ik al ken van mijn tijd dat ik nog op de blok hing.
Dit. Om maar eens dezelfde infanfiele psychoanalyse te doen zoals alle fundamentalistische anti-Vindicatters hier:quote:Op donderdag 29 september 2016 14:01 schreef ssebass het volgende:
[..]
Ja dat vind ik ook. Ik blijf het altijd een opmerkelijk fenomeen vinden als mensen zich meer bezig houden met de levenswijze van anderen dan hun eigen leven. Zeker als dat elkaar niet eens kruist. Wat zegt dat dan inderdaad over je eigen.
Verwacht bij dat soort boude uitspraken wel wat betere argumenten. Dat ik het discutabel vind is omdat jij de grootste uitspraken doet over verenigingen waar jij niets mee te maken hebt of uberhaupt inzicht in hebt. Dingen die jij zegt zijn pertinent onwaar.quote:Op donderdag 29 september 2016 14:01 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
[..]
Jij verwacht wetenschappelijk onderbouwde klachten in KLB? Ik heb geen Nederlands gestudeerd overigens.
De reden dat jij mijn gevolgtrekkingen discutabel vind is omdat je zelf deel uitmaakt van dat gezwel.
Niet bij ieder lid.quote:Op donderdag 29 september 2016 14:06 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ik zie vooral wat containerbegrippen als "onzekere kneuzen" en je schijnt ook bij ieder lid grootheidswaan en narcisme vastgesteld te hebben lees ik.
Nee dat klopt. Dat de misstanden er zijn is echter wel waar, los van wat jij of ik vinden.quote:Je kan ook vinden dat de blaadjes aan de bomen paars zijn. Dat maakt het nog niet waar.
Ik heb 11 jaar gestudeerd aan 2 verschillende universiteiten. Ik weet dus aardig van de hoed en de rand.quote:Je kent het studentenleven dus niet maar je schijnt toch hele goed te weten hoe het allemaal in elkaar zit. Dat is wel heel helderziend.
Nogal een verschil aangezien dit op puur vrijwillige basis is en er niemand gevangen wordt gehouden of onderdrukt. Dat jij dit zo ziet zegt meer over jou.quote:Op donderdag 29 september 2016 14:04 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Totaal nonsens argument. Alsof ik mijn niet mag opwinden hoe een ander behandelt wordt als ik er zelf geen last van heb. Ik heb ook geen last van gedwongen prostitutie of het publiekelijk vernederen van vrouwen, ik heb er echter wel een mening over en wind me inderdaad op over die misstanden. Wellicht omdat ik niet afgestompt ben door jarenlang in een dergelijke verziekte cultuur mijn sociale contacten te onderhouden.
Yo goos, hoe is jouw minderwaardigheidscomplex zo groot geworden? Papa kon de BEER niet betalen?quote:Op donderdag 29 september 2016 14:04 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Totaal nonsens argument. Alsof ik mijn niet mag opwinden hoe een ander behandelt wordt als ik er zelf geen last van heb. Ik heb ook geen last van gedwongen prostitutie of het publiekelijk vernederen van vrouwen, ik heb er echter wel een mening over en wind me inderdaad op over die misstanden. Wellicht omdat ik niet afgestompt ben door jarenlang in een dergelijke verziekte cultuur mijn sociale contacten te onderhouden.
De meiden hebben ingestemd met de bangalijst?quote:Op donderdag 29 september 2016 14:10 schreef ssebass het volgende:
[..]
Nogal een verschil aangezien dit op puur vrijwillige basis is en er niemand gevangen wordt gehouden of onderdrukt. Dat jij dit zo ziet zegt meer over jou.
Waar baseer je dat minderwaardigheidscomplex op?quote:Op donderdag 29 september 2016 14:12 schreef starla het volgende:
[..]
Yo goos, hoe is jouw minderwaardigheidscomplex zo groot geworden? Papa kon de BEER niet betalen?
De misstanden zijn niet waar? Het zijn verzinsels?quote:Op donderdag 29 september 2016 14:09 schreef ssebass het volgende:
[..]
Verwacht bij dat soort boude uitspraken wel wat betere argumenten. Dat ik het discutabel vind is omdat jij de grootste uitspraken doet over verenigingen waar jij niets mee te maken hebt of uberhaupt inzicht in hebt. Dingen die jij zegt zijn pertinent onwaar.
Op jouw gezeur. Je zeurt gewoon man. Stop met zeuren en gedraag je als een vent, niet als iemand die twee jaar niet geneukt heeft.quote:Op donderdag 29 september 2016 14:13 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Waar baseer je dat minderwaardigheidscomplex op?
Man man man.quote:Op donderdag 29 september 2016 14:16 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
De misstanden zijn niet waar? Het zijn verzinsels?
De bangalijst bestaat niet? Het zwijgcontract hoeft niet getekend te worden?
Tuurlijk. We mogen niet klagen dat de zelfbenoemde elite eerstejaars studenten in coma slaat, zwijgcontracten laten tekenen, in brand steekt of op een bangalijst zet.quote:Op donderdag 29 september 2016 14:18 schreef starla het volgende:
[..]
Op jouw gezeur. Je zeurt gewoon man. Stop met zeuren en gedraag je als een vent, niet als iemand die twee jaar niet geneukt heeft.
Je lijkt wel een menstruerend wijf met je verongelijkt, overgevoelig slachtoffergedrag.
Aah, hullie doen het ook. Sterke argumentatie.quote:Op donderdag 29 september 2016 14:20 schreef ssebass het volgende:
[..]
Man man man.
Ik heb veel ergere 'bangalijsten' voorbij zien komen die niets met studentenverenigingen te maken hadden. Bijv één waar een paar vrouwen allemaal gasten hebben gescoord in een boek over hun seksprestaties met cijfers erbij en compleet verslag, inclusief naam toenaam, etc. Nog meer van dat soort zaken, maar nu het binnen een vereniging is, is het natuurlijk een veel grotere deal. Zelfs als het veel onschuldiger is.
Ja zeker sterke argumentatie. Aangezien ergere gevallen niet aangehaald worden, maar een slap aftreksel ervan binnen een vereniging wel. Beetje biased vind je niet?quote:Op donderdag 29 september 2016 14:21 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Aah, hullie doen het ook. Sterke argumentatie.
Zo'n vereniging heeft natuurlijk ook voordelen, veel van die studenten zijn voor het eerst van huis (en vriendenkring) in een vreemde stad en ja dan is een vereniging de makkelijkste manier van mensen ontmoeten.quote:Op donderdag 29 september 2016 13:57 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Kennelijk ontbreekt het velen toch aan een goed alternatief om toffe dingen te beleven in hun studenten. Het komt allemaal nogal afgunstig over.
Zal nog wel lang gaan duren voordat die weer eens neukt als die met dit soort verhalen en zwartgalligheid komt. Zijn van die gasten die altijd gefrustreerd rondlopen. Altijd verongelijkt. Vrouwen gaan ook altijd voor de klootzakken. Iemand op een goede functie is altijd nepotisme, etc.quote:Op donderdag 29 september 2016 14:18 schreef starla het volgende:
[..]
Op jouw gezeur. Je zeurt gewoon man. Stop met zeuren en gedraag je als een vent, niet als iemand die twee jaar niet geneukt heeft.
Je lijkt wel een menstruerend wijf met je verongelijkt, overgevoelig slachtoffergedrag.
Je zeurt.quote:Op donderdag 29 september 2016 14:20 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Tuurlijk. We mogen niet klagen dat de zelfbenoemde elite eerstejaars studenten in coma slaat, zwijgcontracten laten tekenen, in brand steekt of op een bangalijst zet.
Het is gewoon gezeur![]()
Voel je je in je gleuf geschopt omdat je oude vereniging onder vuur ligt?
Als het waar was. Feit is dat het zelfs op een middelbare school, waar je puberaal gedrag kunt verwachten, landelijk nieuws is:quote:Op donderdag 29 september 2016 14:22 schreef ssebass het volgende:
[..]
Ja zeker sterke argumentatie. Aangezien ergere gevallen niet aangehaald worden, maar een slap aftreksel ervan binnen een vereniging wel. Beetje biased vind je niet?
Maar dat maakt ze nog niet tot de identiteit of het beleid van een vereniging.quote:Op donderdag 29 september 2016 14:10 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Nee dat klopt. Dat de misstanden er zijn is echter wel waar, los van wat jij of ik vinden.
Hoe kun je dat weten als je de mensen uit je studiestad zoveel mogelijk uit de weg bent gegaan?quote:Ik heb 11 jaar gestudeerd aan 2 verschillende universiteiten. Ik weet dus aardig van de hoed en de rand.
Met dat dikgedrukte ben ik het wel eens. Vraag het mij soms ook af. Overigens redelijk simpel er zijn eigenlijk geen eisen behalve vwo diploma of hbo p (of is dat ook niet meer zo).quote:Op donderdag 29 september 2016 14:23 schreef Chewie het volgende:
[..]
Woon zelf in de schildersbuurt (Groningen) en dus omsingeld door studenten en dat is over het algemeen prima wonen maar ik vraag me soms wel af wat tegenwoordig de toelatingseisen zijn voor een studie aan de universiteit en dan heb ik het niet eens alleen over de extreme voorbeelden van de alinea hierboven maar ook gewoon de dagelijkse onnozelheden (zoals append op de fiets een eenrichtingsweg inslaan vanaf de verkeerde kant slingerend maar proberen zoveel mogelijk in het midden van de weg te blijven en het dan raar vinden dat je op de motorkap van een auto beland).
Ben gewoon getrouwd, eergisteren nog geneukt. Het gat dus goed met me.quote:Op donderdag 29 september 2016 14:25 schreef ssebass het volgende:
[..]
Zal nog wel lang gaan duren voordat die weer eens neukt als die met dit soort verhalen en zwartgalligheid komt. Zijn van die gasten die altijd gefrustreerd rondlopen. Altijd verongelijkt. Vrouwen gaan ook altijd voor de klootzakken. Iemand op een goede functie is altijd nepotisme, etc.
Precies en dit gaat over minderjarigen en over met wie je makkelijk seks hebt. Nogal een stuk erger dan volwassen personen die al dan niet knap zijn. Oftewel laatste is buitenproportioneel.quote:Op donderdag 29 september 2016 14:26 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Als het waar was. Feit is dat het zelfs op een middelbare school, waar je puberaal gedrag kunt verwachten, landelijk nieuws is:
http://www.volkskrant.nl/(...)bangalijst~a3397112/
Dus een bangalijst is een big deal, helemaal bij een vereniging die bestaat uit bovengemiddeld intelligente volwassenen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Happiness is not getting more, but wanting less"
Dat zegt ook niemand, het gaat om bepaalde overeenkomstenquote:Op donderdag 29 september 2016 14:26 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Maar dat maakt ze nog niet tot de identiteit of het beleid van een vereniging.
Woon je onder een steen?quote:Er zijn ook misstanden in de dorpskroeg of in het voetbalstadion. Daar gaan we toch ook niet in het algemeen over heen zeiken?
Omdat ik me er natuurlijk middenin bevond en dagelijks met die mensen moet samenwerken. Natuurlijk ook wel wat feesten bezocht, ook van verenigingen. Overigens heb ik oa in mijn woonplaats gestudeerd.quote:Hoe kun je dat weten als je de mensen uit je studiestad zoveel mogelijk uit de weg bent gegaan?
Met foto en telefoonnummer, oftewel een grove privacy schending.quote:Op donderdag 29 september 2016 14:30 schreef ssebass het volgende:
Precies en dit gaat over minderjarigen en over met wie je makkelijk seks hebt. Nogal een stuk erger dan volwassen personen die al dan niet knap zijn. Oftewel laatste is buitenproportioneel.
Dat je dit gaat verdedigen zegt al dat je 2 jaar lang niet geneukt hebt, althans niet met je vrouw.quote:Op donderdag 29 september 2016 14:27 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Ben gewoon getrouwd, eergisteren nog geneukt. Het gat dus goed met me.
Wat doe je nu zelf?quote:Op donderdag 29 september 2016 14:01 schreef ssebass het volgende:
[..]
Nee, maar je schijnt het begrip studentenverening te moeten aanvallen op misstanden.quote:Op donderdag 29 september 2016 14:30 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Dat zegt ook niemand, het gaat om bepaalde overeenkomsten
[..]
Woon je onder een steen?
Net vertelde je nog dat je er niet meer mee omging dan nodig was?quote:Omdat ik me er natuurlijk middenin bevond en dagelijks met die mensen moet samenwerken. Natuurlijk ook wel wat feesten bezocht, ook van verenigingen. Overigens heb ik oa in mijn woonplaats gestudeerd.
Nee, gaat prima met mij. Neuk ook genoeg, maak je geen zorgen. Of heb je interesse? Mevrouw Scheurbuik vind een extra vrouw soms ook gezellig.quote:Op donderdag 29 september 2016 14:32 schreef starla het volgende:
[..]
Dat je dit gaat verdedigen zegt al dat je 2 jaar lang niet geneukt hebt, althans niet met je vrouw.
En volgens mij gaat het helemaal niet goed met je als je je zo kunt opwinden over studentenverenigingen.
Je hebt een groter probleem met jezelf dan met ons volgens mij. De eerste stap is dat erkennen en misschien zit je dan wat beter in je vel naar verloop van tijd.
Natuurlijk vindt mevrouw scheurbuik een extra vrouw gezellig, want dan komt ze tenminste aan haar trekken. Dat serieus een teken vinden van een gezonde relatiequote:Op donderdag 29 september 2016 14:35 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Nee, gaat prima met mij. Neuk ook genoeg, maak je geen zorgen. Of heb je interesse? Mevrouw Scheurbuik vind een extra vrouw soms ook gezellig.
Neuk jij nog een beetje? Je komt zo over als een zure gleuf.
Ik val het begrip studentverenigingen helemaal niet aan. Lees de OP nog eens, daar stel ik letterlijk dat er niets mis mee is. Ik hekel de clubs waar de grote misstanden zijn. Zoals Vindicat. Om jouw voetbal analogie te volgen: de hooligans.quote:Op donderdag 29 september 2016 14:34 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nee, maar je schijnt het begrip studentenverening te moeten aanvallen op misstanden.
Ik ga toch ook niet alle voetbalsupporters hier tot zwakbegaafden verklaren vanwege het gedrag van de hooligans onder hen?
Dat klopt. En dan denk jij dat je er niks van mee krijgt? Ik heb geen zin om na een college in de soos te hangen met mensen waar ik normaal ook niet mee om zou gaan. Maar natuurlijk ben ik wel op feesten geweest, al ben ik daar nooit vaste gast geweest.quote:Net vertelde je nog dat je er niet meer mee omging dan nodig was?
Werkt al 10 jaar prima.quote:Op donderdag 29 september 2016 14:37 schreef starla het volgende:
[..]
Natuurlijk vindt mevrouw scheurbuik een extra vrouw gezellig, want dan komt ze tenminste aan haar trekken. Dat serieus een teken vinden van een gezonde relatie
Serieus gast. Ben je echt zo onzeker dat je je seksleven blijft verdedigen...?quote:Op donderdag 29 september 2016 14:41 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Werkt al 10 jaar prima.
Nee mevrouw scheurbuik wil vooral beffen, dat vind ze geil, maar geen zure snee!
Nu klink je als een lid van Vindicat.quote:Op donderdag 29 september 2016 14:44 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Ik vind het heel gezellig, maar ik kan even niet meer deelnemen. Ik moet andere mensen gaan vertellen wat ze moeten doen.
En jij weer zo onzeker dat je mensen pakt op persoonlijke dingen.quote:Op donderdag 29 september 2016 14:45 schreef starla het volgende:
[..]
Serieus gast. Ben je echt zo onzeker dat je je seksleven blijft verdedigen...?![]()
Ik haal je post er maar even bijquote:Op donderdag 29 september 2016 14:40 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Ik val het begrip studentverenigingen helemaal niet aan. Lees de OP nog eens, daar stel ik letterlijk dat er niets mis mee is. Ik hekel de clubs waar de grote misstanden zijn. Zoals Vindicat. Om jouw voetbal analogie te volgen: de hooligans.
Dit is toch niets anders dan het aanvallen van het begrip studentenverenigingen.quote:Op woensdag 28 september 2016 09:45 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Studentenverenigingen zijn overschat. Ik kan me wel voorstellen dat je wanneer je in een nieuwe stad gaat studeren behoefte hebt aan nieuwe vrienden. Zelf ben ik meer van het organisch laten ontstaan van vriendschappen ipv dat door middel van een studentenvereniging te laten forceren. Maar goed, ieder zijn ding, en op zich is er niets mis mee als je dat op deze manier doet.
Nee, want elk lid van een studentenvereniging uitmaken voor narcist en wat dies meer zij is helemáál niet persoonlijk...quote:Op donderdag 29 september 2016 14:47 schreef Voetstappen het volgende:
[..]
En jij weer zo onzeker dat je mensen pakt op persoonlijke dingen.
Houd het lekker bij de discussie zeg.
Piep piep hallo piep piep halloquote:Op donderdag 29 september 2016 14:53 schreef starla het volgende:
[..]
Nee, want elk lid van een studentenvereniging uitmaken voor narcist en wat dies meer zij is helemáál niet persoonlijk...
Deze discussie begint langzamerhand te lijken op een toneelstuk van Ionesco.quote:Op donderdag 29 september 2016 14:54 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Piep piep hallo piep piep hallo
Hoe is dat een aanval? Ik zeg 3 dingen:quote:Op donderdag 29 september 2016 14:50 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ik haal je post er maar even bij
[..]
Dit is toch niets anders dan het aanvallen van het begrip studentenverenigingen.
Ik hoef mijn seksleven niet te verdedigen maar je schijnt er bovengemiddeld in geïnteresseerd te zijn want je stuurt de discussie steeds die kant op. Ik geef je wat je wilt.quote:Op donderdag 29 september 2016 14:45 schreef starla het volgende:
[..]
Serieus gast. Ben je echt zo onzeker dat je je seksleven blijft verdedigen...?![]()
Je ventileert negatieve meningen over studentenverenigingen in het algemeen. Dat is toch gewoon een aanval? Of waarom post je het anders hier?quote:Op donderdag 29 september 2016 15:06 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Hoe is dat een aanval? Ik zeg 3 dingen:
- het is overrated. (mening en geen aanval)
- het is niet mijn ding (mening en geen aanval)
en : "op zich is er niets mis mee"
Welke gedachtesprong maak jij om daar een aanval in te zien?
quote:Op donderdag 29 september 2016 15:07 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Ik hoef mijn seksleven niet te verdedigen maar ik schijn er bovengemiddeld in geïnteresseerd te zijn want ik stuur de discussie steeds die kant op. Ik geef mezelf wat ik wil.
Wil ik dick pics? Dat mag ik toch vragen?
Wat snap je niet aan: "op zich is er niets mis mee"?quote:Op donderdag 29 september 2016 15:10 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Je ventileert negatieve meningen over studentenverenigingen in het algemeen. Dat is toch gewoon een aanval? Of waarom post je het anders hier?
Ik heb het woord minderwaardig niet in mijn mond gehad. Dat speelt zich wederom af in jouw hoofd. Wat ik er letterlijk over zeg: "Zelf ben ik meer van het organisch laten ontstaan van vriendschappen ipv dat door middel van een studentenvereniging te laten forceren."quote:En dat het populaire fok woordje vriendschappen "forceren" erin terug komt is ook duidelijk een aanval op de leden van een vereniging die kennelijk hun contacten op een volgens jou minderwaardige manier maken.
Daar heb ik het over. Dit topic is naar aanleiding van de recente berichtgeving over Vindicat. Ben jij dom?quote:
Blijkbaar is de waarborging van bepaalde grenzen gewoon niet in orde en dat gaat verder dan een los incident. Voor degenen die die grenzen niet nodig hebben is het inderdaad vervelend dat ze op de overtreders aangekeken worden, maar voor buitenstaanders zijn ze wel net zo goed onderdeel van een cultuur waarin dat kan.quote:Op donderdag 29 september 2016 15:17 schreef Hyperdude het volgende:
Ik wil als gematigd oud-lid toch even afstand nemen van lid-extremisten.
Raar dat nu een hele beweging, van positieve mensen met een klein drankprobleem, wordt aangekeken op de activiteiten van slechts enkelen.
Oke, ik dacht even dat je mij als aluhoedje wilde framenquote:Op donderdag 29 september 2016 15:20 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Daar heb ik het over. Dit topic is naar aanleiding van de recente berichtgeving over Vindicat. Ben jij dom?
Er is op zich niets mis mee maar het is allemaal overschat en geforceerd. Dat is gewoon een aanval om een negatief imago te verspreiden.quote:Op donderdag 29 september 2016 15:16 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Wat snap je niet aan: "op zich is er niets mis mee"?
En het gaat niet over studentenverenigingen in het algemeen, het gaat over elitaire ballenclubs met grote misstanden. Dat het over verenigingen in het algemeen gaat speelt zich echt alleen in jouw hoofd af.
Het woordje forceren geeft het al directe die negatieve lading mee. Bovendien waarom loop je anders te verkondigen wat volgens jou de beste manier is om vrienden te maken? Dat is gewoon een waardeoordeel.quote:Ik heb het woord minderwaardig niet in mijn mond gehad. Dat speelt zich wederom af in jouw hoofd. Wat ik er letterlijk over zeg: "Zelf ben ik meer van het organisch laten ontstaan van vriendschappen ipv dat door middel van een studentenvereniging te laten forceren."
Ik zeg dus dat het niet mijn ding is en ik zelf de voorkeur geef aan het ontstaan van vriendschappen op een andere manier. Dat het minderwaardig zou zijn lijkt me eerlijk gezegd een stukje projectie van jouw kant.Het is niet mijn ding, minderwaardig? Dat zijn jouw woorden.
Bedankt man.quote:Op donderdag 29 september 2016 15:24 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Sow. Uitermate scherpe vraag die het niveau van dit debat zal verhogen!
Ik vind het overschat. En het is niet allemaal geforceerd, dat ging specifiek over het vriendschappen sluiten.quote:Op donderdag 29 september 2016 15:30 schreef Hexagon het volgende:
.]
Er is op zich niets mis mee maar het is allemaal overschat en geforceerd. Dat is gewoon een aanval om een negatief imago te verspreiden.
Die negatieve lading koppel jij er aan in je hoofd.quote:Het woordje forceren geeft het al directe die negatieve lading mee. Bovendien waarom loop je anders te verkondigen wat volgens jou de beste manier is om vrienden te maken? Dat is gewoon een waardeoordeel.
Je hoeft er niet over te jubelen. Maar een negatieve mening spuien is gewoon een aanval. Niets meer en niets minder.quote:Op donderdag 29 september 2016 15:48 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Ik vind het overschat. En het is niet allemaal geforceerd, dat ging specifiek over het vriendschappen sluiten.
Maar ligt het gevoelig bij je? Je reageert zo overtrokken. Is het tegenwoordig een aanval als je persoonlijke mening is dat iets overschat is? Want dan ben je echt kleinzielig op het trieste af. Mag je alleen maar jubelen over studentenvereniginen?
Van het woordje geforceerd kan ik niet veel positiefs maken. Dus is het een waardeoordeel.quote:Die negatieve lading koppel jij er aan in je hoofd.
Ten tweede heb ik nergens gezegd wat volgens mij de beste manier is om vriendschappen te sluiten. Heb ik me niet over uitgelaten dus laat staan een waardeoordeel gegeven. Lees jij wel?
Het komt op mij over alsof het nogal gevoelig ligt. Alsof je nooit vrienden hebt gehad tot je bij een vereniging werd geaccepteerd. Vandaar dat je nu reageert als een stier op een rode lap, een waas voor je ogen krijgt, en vervolgens allemaal dingen leest die er niet staan en daar dan op gaat reageren.
Dan heb je er weinig van begrepen.quote:Op donderdag 29 september 2016 15:55 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Je hoeft er niet over te jubelen. Maar een negatieve mening spuien is gewoon een aanval. Niets meer en niets minder.
Forceren is een neutraal woord. Dat jouw taalbegrip te beperkt is kan natuurlijk maar dat kun je een ander lastig verwijten.quote:Van het woordje geforceerd kan ik niet veel positiefs maken. Dus is het een waardeoordeel.
En suggereren dat leden zonder vereniging geen vrienden kunnen maken ook.
Dat lijkt mij ook. Maar kennelijk ligt het onderwerp zeer gevoelig.quote:Op donderdag 29 september 2016 16:02 schreef Voetstappen het volgende:
Er is toch niks mis mee om te vinden dat een vereniging overschat en geforceerd ed is. Mening. Voor sommige mensen is dat zo, die ervaren dat zo. En andere mensen niet en hebben vriendschappen voor het leven via een vereniging. Mooi toch.
Je kan er zoveel draaien aan geven als je wilt. Maar op een forum negatieve meningen uiten over verenigingen en hun leden. En suggereren dat ze geen vrienden kunnen maken zonder is gewoon een aanval. En dan krijg je de bal gewoon terug.quote:Op donderdag 29 september 2016 16:03 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Dan heb je er weinig van begrepen.
[..]
Forceren is een neutraal woord. Dat jouw taalbegrip te beperkt is kan natuurlijk maar dat kun je een ander lastig verwijten.
Ik suggereer niet dat leden geen vrienden kunnen maken zonder vereniging. Dat ging specifiek over jou vanwege je overdreven emotionele reactie op dit punt.
Kun je misschien gewoon reageren op de dingen die er staan ipv op wat jij er van maakt in je hoofd?
Tja,het willekeurig belediegn van leden die allemaal narcisme zouden hebben en onzekere kneuzen zouden zijn is dan ook niet iets dat vrolijk stemt nee.quote:Op donderdag 29 september 2016 16:04 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Dat lijkt mij ook. Maar kennelijk ligt het onderwerp zeer gevoelig.
Ok.quote:Op donderdag 29 september 2016 16:09 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Je kan er zoveel draaien aan geven als je wilt. Maar op een forum negatieve meningen uiten over verenigingen en hun leden. En suggereren dat ze geen vrienden kunnen maken zonder is gewoon een aanval. En dan krijg je de bal gewoon terug.
En forceren is zeker geen neutraal woord en al helemaal niet in deze context.
quote:Op donderdag 29 september 2016 16:12 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Tja,het willekeurig belediegn van leden die allemaal narcisme zouden hebben en onzekere kneuzen zouden zijn is dan ook niet iets dat vrolijk stemt nee.
Lekker toch als je zo kansloos bent om er aan mee te doen... Uiteindelijk kan je ten alle tijde stoppen en zeggen fuck jullie en zoek het lekker uit.quote:Op donderdag 29 september 2016 22:18 schreef vaarsuvius het volgende:
Universiteit Groningen is het met capt. scheurbuick eensch
https://www.ukrant.nl/?id=51416
lees vooral ook de reacties, die spreken boekdelen.
Een belangrijk punt is wel: als de grote verenigingen dit gaan afschaffen (gedwongen door publieke opinie / universiteit) dan verplaatst het zich naar kleinere clubjes binnen de club (disputen etc) die dan hun eigen prive ontgroening-tjes gaan houden... Met nóg minder controle
Als je jezelf laat vernederen voor de lol van anderen zul je vast een su-per hechte band vormen maar je ze kunnen beter builden aan hun zelfrespect ipv een zogenaamd team.quote:Op vrijdag 30 september 2016 00:56 schreef Yiwei het volgende:
Volgens een lid van een vergelijkbaar vereniging in dezelfde stad gaat het om teambuilding.
http://nos.nl/op3/artikel(...)-moeten-stappen.html
Natuurlijk is zelfrespect het buzz woord. Daar kun je simpelweg niet om heen. Ga maar na, in welke andere situatie zou jij het toestaan dat mensen bier over je kop gooien, je uitschelden, slaap onthouden, je onder dwang oefeningen laten doen. Dat zou je nooit toestaan. Maar als je bij je folteraars mag horen na het doorstaan ervan laat je het opeens toe. Ja, dan heb je weinig zelfrespect. In ieder geval minder zelfrespect dan verlangen om erbij te mogen horen.quote:Op vrijdag 30 september 2016 20:18 schreef starla het volgende:
Het buzz-woord in dit topic is wel een beetje 'zelfrespect' hè?
Wat een overgedreven gedoe en lekker generaliserend ook, omdat dit weer eens zo'n nietszeggend pseudopsychoanalytisch label is.
Alsof iedereen die gewoon graag 5 à 6 jaar bij een studentenvereniging wil zitten waar zich elke
dag een voor de medische wetenschap nieuwe SOA vormt, pils hét antikater medicijn is en de lol die je hebt ongeëvenaard is, een psychiatrische patiënt is met een negatief zelfbeeld.
Volgens mij is er in dit topic vooral héél veel projectie gaande...
Feit blijft dat de toon die corporale verenigingen dikwijls zetten in hun groentijd tegenwoordig een totaal verkeerde boodschap uitstraalt naar hun leden en inmiddels ook naar de buitenwereld.quote:Op vrijdag 30 september 2016 20:18 schreef starla het volgende:
Wat een overgedreven gedoe en lekker generaliserend ook, omdat dit weer eens zo'n nietszeggend pseudopsychoanalytisch label is.
Alsof iedereen die gewoon graag 5 à 6 jaar bij een studentenvereniging wil zitten waar zich elke
dag een voor de medische wetenschap nieuwe SOA vormt, pils hét antikater medicijn is en de lol die je hebt ongeëvenaard is, een psychiatrische patiënt is met een negatief zelfbeeld.
Volgens mij is er in dit topic vooral héél veel projectie gaande...
En dan staat er een archieffoto bij van een eerdere ontgroening van die club, dus niet van dit voorval. Maar let vooral op die die dikke pens en dat pizza en bier lichaam van de "drill instructor".quote:,,Het waren Guantanamo Bay-achtige taferelen. Lallende gasten stonden in het gezicht van aspirant-leden te schreeuwen dat ze te lelijk waren om te neuken, terwijl die bier over zich heen kregen. Ook moesten ze onophoudelijk fitnessoefeningen uitvoeren." Deze 'ochtendgymnastiek', zoals dat heet in studentenjargon, moet het kaf van het koren scheiden: alleen de sterksten blijven en mogen lid worden. Wie niet kon volhouden moest na slechts drie uur slaap de volgende ochtend om zes uur weer paraat staan.
Daar hebben ballen geen monopolie op hoor:quote:Op vrijdag 30 september 2016 20:51 schreef Eden_88 het volgende:
Elkaars stijve pikken moeten beoordelen en aanraken, kom op man![]()
quote:Op vrijdag 30 september 2016 21:22 schreef starla het volgende:
[..]
Daar hebben ballen geen monopolie op hoor:
Wat vind je van dit filmpje? Deze mannen moeten nog triester zijn in jouw beleving want een doel heeft het niet.
Met andere woorden: ik raak liever de kut aan van een sjaars zodat ik daar later de vruchten van kan plukken (no pun intended) dan dat ik op YT de kut aanraak zodat....ach, geen reden is voldoende.
''Zij doen dat eveneens'' - starla.quote:Op vrijdag 30 september 2016 21:22 schreef starla het volgende:
[..]
Wat vind je van dit filmpje? Deze mannen moeten nog triester zijn in jouw beleving want een doel heeft het niet.
Met andere woorden: ik raak liever de kut aan van een sjaars zodat ik daar later de vruchten van kan plukken (no pun intended) dan dat ik op YT de kut aanraak zodat....ach, geen reden is voldoende.
Is dat die ADHD' er die in elke zin bijna over zijn eigen tong struikelt?quote:Op woensdag 28 september 2016 11:31 schreef jogy het volgende:
[..]
Neh, Giel is leuk, of in ieder geval goed aan te horen op zich.
Politici van vandaag en morgen.Tellingquote:Op woensdag 28 september 2016 12:58 schreef Dinus het volgende:
Maar hey, ze lossen het allemaal intern op![]()
Eikels
Ja maar hoe kunnen de politiek en de overheid het dan nog KEIHARD AANPAKKEN!!!! ?quote:Op zaterdag 1 oktober 2016 07:46 schreef Aethereal het volgende:
Wat is trouwens de issue met dingen intern oplossen? Arbitrage is vrij normaal hoor maar Ad en Rita weten natuurlijk weer niet wat dat is
Dat filmpje is ook belachelijk ja, dus?quote:Op vrijdag 30 september 2016 21:22 schreef starla het volgende:
[..]
Blijf vooral jezelf wijsmaken dat andere mensen het niet snappen en dat je infantiele ballenclubje bovengemiddeld intelligent is... *proestquote:Op zaterdag 1 oktober 2016 06:17 schreef Aethereal het volgende:
Mooi dat die niet-begrijpende knorren in dit topic wegblijven van verenigingen als Vindicat, dat is juist precies de bedoeling.
Doch vermakelijk om al het onbegrip te lezen. Wellicht dat ik nog de moeite neem om een genuanceerde reactie te plaatsen, maar wetende dat deze toch verkeerd geinterpreteerd gaat worden door mensen met het IQ onder de mediaan kan ik dat misschien beter niet doen. Genoeg mensen op de uni die geen lid zijn maar die heb ik nog nooit op zo'n onbenul kunnen betrappen als hier op het forum gebeurt. Het zal wel iets te maken hebben met de kringen waarin men zich begeeft.
Ja, want vrijwillig piemels voelen als kerel is véle malen logischer...quote:Op zaterdag 1 oktober 2016 08:56 schreef Eden_88 het volgende:
[..]
Dat filmpje is ook belachelijk ja, dus?
Daarnaast staat er zo te zien in dat filmpje geen dwang / groepsdruk achter.
Dat is inderdaad logisch. Dan wil je het namelijk zelf en doe je het niet onder groepsdruk. Maar dat verschil lijk jij niet te snappen.quote:Op zaterdag 1 oktober 2016 10:52 schreef starla het volgende:
[..]
Ja, want vrijwillig piemels voelen als kerel is véle malen logischer...
Eerlijkheid gebiedt te zeggen dat ik wel lekker veel geneukt hebt ja. Dus?quote:Op zaterdag 1 oktober 2016 10:59 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Dat is inderdaad logisch. Dan wil je het namelijk zelf en doe je het niet onder groepsdruk. Maar dat verschil lijk jij niet te snappen.
Jij was zeker ook zo'n "hertje" dat met de deur open geneukt werd door een corpsbal om er bij te mogen horen,
Als zij uit een fatsoenlijk milieu waren gekomen i.p.v. het nageboorte van sjagrokende ouders in een Honda Civic, dan waren ze ook lid geworden.quote:Op zaterdag 1 oktober 2016 06:17 schreef Aethereal het volgende:
Mooi dat die niet-begrijpende knorren in dit topic wegblijven van verenigingen als Vindicat, dat is juist precies de bedoeling.
Doch vermakelijk om al het onbegrip te lezen. Wellicht dat ik nog de moeite neem om een genuanceerde reactie te plaatsen, maar wetende dat deze toch verkeerd geinterpreteerd gaat worden door mensen met het IQ onder de mediaan kan ik dat misschien beter niet doen. Genoeg mensen op de uni die geen lid zijn maar die heb ik nog nooit op zo'n onbenul kunnen betrappen als hier op het forum gebeurt. Het zal wel iets te maken hebben met de kringen waarin men zich begeeft.
Ja maar trio's doe ik omdat ik het wil met mensen die het willen omdat ze het geil vinden. Niet om daarna ook bier in de soos te mogen drinken.quote:Op zaterdag 1 oktober 2016 11:03 schreef starla het volgende:
[..]
Eerlijkheid gebiedt te zeggen dat ik wel lekker veel geneukt hebt ja. Dus?
Jij doet ook trio's en wat dies meer zij en ik dacht bovendien dat je het seksleven buiten de discussie wilde laten.
Nu begin je er wéér over....
Niet iedereen over dezelfde kam scheren.quote:Op donderdag 29 september 2016 13:39 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Nee, dat weet ik inderdaad niet, behalve dat zij een aantal karaktertrekken gemeen hebben die je niet direct tot een prettiger mens maken. Maar ik heb ze inderdaad niet allen individueel geinterviewd, dat is ook niet nodig om je een beeld te vormen over bepaalde bevolkinsgroepen, daarvoor hoef je niet iedereen die tot die groep behoort afzonderlijk onder een vergrootglas te leggen.
Dat het een keuze is is duidelijk, volgens mij is er niemand die dat weerlegt. Het gaat om het type mens dat die keuze maakt. Zoals je in het topic hebt kunnen lezen zijn er veel mensen die vinden dat als je die keuze maakt je geen zelfrespect hebt. Zelf ben ik ook die mening toegedaan. Ik betwijfel of jij het in zal zien, jij bent namelijk zo’n type mens dat gewillig vernederingen ondergaat om bij het clubje te mogen horen. Er bestaat geen club op de wereld waarvoor ik me zou laten vernederen om er bij te mogen, dan heb ik zoiets van “steek je clubje maar in je reet”. Jij niet. We kunnen dus concluderen dat wij 2 totaal verschillende karakters zijn omdat ik teveel zelfrespect heb om dat te ondergaan. Is het dan voor jou echt zo’n grote denksprong om te begrijpen dat mensen die vrijwillig voor die vernedering kiezen bepaalde overeenstemmende karaktertrekken hebben en dat die trekken niet passen bij mensen waar ik graag mee om zou gaan?
Wanneer ieder rationeel argument (die er eigenlijk niet zijn) uitgeput is kun je altijd nog overgaan tot het jezelf wijsmaken dat mensen die die waanzin veroordelen dom zijn of uit een slecht milieu komen. Dan hoef je tenminste niet na te denken.quote:Op zaterdag 1 oktober 2016 11:06 schreef starla het volgende:
[..]
Als zij uit een fatsoenlijk milieu waren gekomen i.p.v. het nageboorte van sjagrokende ouders in een Honda Civic, dan waren ze ook lid geworden.
Die bewustwording is er alleen nog niet.
Dat begrijp ik. Ik ken ook genoeg leden hoor, niet van vindicat maar wel minerva ed.quote:Op zaterdag 1 oktober 2016 11:10 schreef Bordeel_Sluipers het volgende:
[..]
Niet iedereen over dezelfde kam scheren.
Je hebt daar de Roderick-Jannen rondlopen met een omhooggevallen, narcistische houding die je het liefst direct euthanasie verleent, maar je hebt ook honderden normale jongens en meiden daar. Het is een vereniging met 2500 leden, de grootste van Nederland. Dat zijn heus niet allemaal van die kneuzen.
Bovendien zal het ontgroenen wel in groepjes gaan, waarbij ieder groepje dat weer anders doet. Dus het zal variëren van pizza in je haar en zo een peuk bij een hoer regelen tot schijt vreten van Diederick. Het zullen dan ook vooral de Diedericks/Lodewijks/Valentijns zijn die dit soort idiote ontgroeningen uithalen en dat hoor je. Van de andere 99% ontgroeningsgroepjes hoor je niets.
Ik denk dat je je daar in vergist. Heel veel mensen walgend wel degelijk van dergelijke ballenclubs en de goedpraterij van ex leden. Met durven heeft het niks te maken.quote:Ik lees hier vooral ook veel reacties van onzekere kneuzen die dit allemaal wel hadden gewild, maar niet hebben gedurfd. Let wel: ik praat de incidenten niet goed. Uit de club trappen en als crimineel behandeld worden, dat verdienen ze. Maar scheer nu niet heel Vindicat/Albertus over één kam. En nee, ik heb niet bij die clubs gezeten, ik zat bij een kleinere vereniging, zonder ontgroening overigens.
Wat lul je slap johquote:Op zaterdag 1 oktober 2016 11:06 schreef starla het volgende:
[..]
Als zij uit een fatsoenlijk milieu waren gekomen i.p.v. het nageboorte van sjagrokende ouders in een Honda Civic, dan waren ze ook lid geworden.
Die bewustwording is er alleen nog niet.
En je voelt de behoefte om het te melden op fok. Tsja.quote:Op zaterdag 1 oktober 2016 11:03 schreef starla het volgende:
[..]
Eerlijkheid gebiedt te zeggen dat ik wel lekker veel geneukt hebt ja. Dus?
Jij doet ook trio's en wat dies meer zij en ik dacht bovendien dat je het seksleven buiten de discussie wilde laten.
Nu begin je er wéér over....
De omhooggevallenheid ookquote:Op zaterdag 1 oktober 2016 11:06 schreef starla het volgende:
[..]
Volgens mij is zij juist wat ze zelf typt: een rokend en drugsgebruikend type uit een asociaal milieu. Anders pretendeert ze niet van alles te zijn (geweest) wat in haar ogen dan weer positief is. En je doet zelf trouwens hetzelfde met 'mijn pa heeft meer geld'. Juist bij dat soort uitspraken denk ik dat je gewoon groot doet op een forum. Wat interesseert ons het dat je pa geld heeft, dan nog kan je een dikke tokkie zijn. En wat interesseert ons het dat iemand veel seks heeft gehad, ook dan kan je gewoon een grootse tokkie zijn. Het is allemaal niks om trots op te zijn.quote:Op zaterdag 1 oktober 2016 11:31 schreef Eden_88 het volgende:
[..]
Wat lul je slap johDurf mijn hand ervoor in het vuur te steken dat mijn pa meer poen heeft dan jouw hele familie bij elkaar. Net zoals mijn familie meer poen heeft dan al de families van mijn kennissen en vrienden die bij corporale verenigingen een beetje de hooghartig lopen te doen. Terwijl hun pa dan gewoon bij kpmg werkt en dan niet eens als partner ofzo
![]()
Ze doet gewoon alsof joh.quote:Op zaterdag 1 oktober 2016 11:37 schreef Fok-it het volgende:
[..]
De omhooggevallenheid ook
En nog niet begrijpen dat jullie uitgekotst worden?
Gevolgd door:quote:Op zaterdag 1 oktober 2016 11:31 schreef Eden_88 het volgende:
Durf mijn hand ervoor in het vuur te steken dat mijn pa meer poen heeft dan jouw hele familie bij elkaar. Net zoals mijn familie meer poen heeft dan al de families van mijn kennissen en vrienden die bij corporale verenigingen een beetje de hooghartig lopen te doen.
Dit wel een pareltje van je eigen standpunt in één adem compleet ontkrachtenquote:Op zaterdag 1 oktober 2016 11:31 schreef Eden_88 het volgende:
Rijk zijn moet je doen zonder een hoop poeha. Komt alleen maar onzeker over
Lekker consequent ben je ookquote:Op zaterdag 1 oktober 2016 11:40 schreef Voetstappen het volgende:
[..]
Volgens mij is zij juist wat ze zelf typt: een rokend en drugsgebruikend type uit een asociaal milieu. Anders pretendeert ze niet van alles te zijn (geweest) wat in haar ogen dan weer positief is. En je doet zelf trouwens hetzelfde met 'mijn pa heeft meer geld'. Juist bij dat soort uitspraken denk ik dat je gewoon groot doet op een forum. Wat interesseert ons het dat je pa geld heeft, dan nog kan je een dikke tokkie zijn. En wat interesseert ons het dat iemand veel seks heeft gehad, ook dan kan je gewoon een grootse tokkie zijn. Het is allemaal niks om trots op te zijn.
Is jouw begrijpertje onderontwikkeld ofzo?quote:Op zaterdag 1 oktober 2016 11:53 schreef starla het volgende:
[..]
Lekker consequent ben je ook
Kapitein IS-baard gooit alle details van z'n seksleven op tafel, maar daar zeg je niets over.
Eden88 pocht over z'n familiekapitaal, maar daar zeg je ook niets over.
Deze huichelarij is echt komisch
Ja.. Het is ook wel gezellig soms denk ik hoor. Op de feestjes enzo.quote:Op zaterdag 1 oktober 2016 12:06 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Van wat ik heb gehoord mag je als eerstejaars lid in het clubhuis alleen richting de muur tegenover het balkon zitten en moet je op staan voor alle hogere jaars, dan mag je steeds iets meer totdat je laatstejaars bent en eindelijk op het balkon mag staan
En wat doen ze eigenlijk nog meer behalve verplicht bierrrr drinken en herten jagen?
Heeft ie zich zeker laten influisteren door zijn grachtenpand advocaatquote:Op woensdag 28 september 2016 10:03 schreef jogy het volgende:
[..]
Politicus en Bankdirecteur inéén gerold. 'Intern onderzoek' , 'Mogelijke betrokkenen', 'Kunnen we nu nog geen uitspraak over doen' Huurrrrrhurrrr [ afbeelding ]
Elkaar wijsmaken dat ze boven de rest staan...quote:Op zaterdag 1 oktober 2016 12:06 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Van wat ik heb gehoord mag je als eerstejaars lid in het clubhuis alleen richting de muur tegenover het balkon zitten en moet je op staan voor alle hogere jaars, dan mag je steeds iets meer totdat je laatstejaars bent en eindelijk op het balkon mag staan
En wat doen ze eigenlijk nog meer behalve verplicht bierrrr drinken en herten jagen?
Ach doe nou niet steeds zo zuur johquote:Op zaterdag 1 oktober 2016 12:14 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Elkaar wijsmaken dat ze boven de rest staan...
Ergens doet het me wel denken aan de briljante roman "Brave New World" van Aldous Huxley
Ja omdat je dat schijnbaar niet bezit op het moment dat je jezelf laat vernederen door de lol van anderen....quote:Op vrijdag 30 september 2016 20:18 schreef starla het volgende:
Monkey see, monkey doquote:Op donderdag 29 september 2016 21:33 schreef smeerpijp. het volgende:
Die hele ontgroening is puur gebaseerd op de onzekerheid van mensen die bang zijn later wellicht buiten de boot te vallen of nergens bij te horen. Welk gezond, weldenkend mens laat zichzelf anders voor z'n lol een week lang onder dwang in allerlei uiterst onaangename situaties doen belanden voor de lol van anderen. En hoeveel van die gevallen die nu die "topfuncties"(dat je in die termen denkt geeft al een bepaalde manier van denken aan) denk je dat dat nu nogmaals zou toelaten...geen enkele....
Ik word er nou eenmaal zuur van.quote:Op zaterdag 1 oktober 2016 12:16 schreef Bordeel_Sluipers het volgende:
[..]
Ach doe nou niet steeds zo zuur joh
Man, man, man wat een pathetisch gedoe. Je snapt toch wel dat ik (en de meesten die bij een vereniging gaan) op dat moment 17 à 18 jaar oud zijn en een vereniging gewoon de weg van de minste weerstand is tot 6 jaar lang een fantastische tijd hebben waarbij je veel sociale contacten opdoet en vaak ook kunt netwerken m.b.t. je carrière?quote:Op zaterdag 1 oktober 2016 12:18 schreef smeerpijp. het volgende:
[..]
Ja dat klopt, omdat je dat schijnbaar niet bezit als je jezelf publiekelijk laat vernederen voor de lol van anderen. Elk gezond, goed in z'n vel zittend mens zou denken, laat dan maar zitten. Ik laat me niet vernederen. Alleen de de typisch onzekere, stel je voor dat ik er toch niet bij zou horen bitch figuren staan zoiets toe....
Je hoeft niks te verantwoorden...jouw leven, en als jij het het schijnbaar waard vond heb je de goede beslissing gemaakt. Maar dat mensen het toelaten is vrij triest.... zeker als mensen zich fysiek laten mishandelen zoals die gast met z'n hersenletselquote:Op zaterdag 1 oktober 2016 12:32 schreef starla het volgende:
Man, man, man wat een pathetisch gedoe. Je snapt toch wel dat ik (en de meesten die bij een vereniging gaan) op dat moment 17 à 18 jaar oud zijn en een vereniging gewoon de weg van de minste weerstand is tot 6 jaar lang een fantastische tijd hebben waarbij je veel sociale contacten opdoet en vaak ook kunt netwerken m.b.t. je carrière?
Niemand die hier ooit een sigaretje heeft gerookt omdat je dat toentertijd ook stoer vond?
Klaarblijkelijk niet, allemaal zeer kuise kerkgangers hier.
Ik heb een fantastische tijd gehad bij Vindicat, en of je het gelooft of niet er wel degelijk vriendinnen en vrienden (oh nee! kan niet want seksisme!) aan overgehouden. Totaal geen spijt van hoe maligne jullie het ook willen afschilderen.
En dat ik nu bijna 10 jaar later mijn keuzes moet verantwoorden tegenover een stelletje misplaatste moraalfappers is te dwaas voor woorden.
Blijf maar lekker haten, die geweldige tijd nemen jullie ons toch niet meer af
wat een haatpostquote:Op zaterdag 1 oktober 2016 12:32 schreef starla het volgende:
[..]
Man, man, man wat een pathetisch gedoe. Je snapt toch wel dat ik (en de meesten die bij een vereniging gaan) op dat moment 17 à 18 jaar oud zijn en een vereniging gewoon de weg van de minste weerstand is tot 6 jaar lang een fantastische tijd hebben waarbij je veel sociale contacten opdoet en vaak ook kunt netwerken m.b.t. je carrière?
Niemand die hier ooit een sigaretje heeft gerookt omdat je dat toentertijd ook stoer vond?
Ik heb een fantastische tijd gehad bij Vindicat, en of je het gelooft of niet er wel degelijk vriendinnen en vrienden (oh nee! kan niet want seksisme!) aan overgehouden. Totaal geen spijt van hoe maligne jullie het ook willen afschilderen.
En dat ik nu bijna 10 jaar later mijn keuzes moet verantwoorden tegenover een stelletje misplaatste moraalfappers is te dwaas voor woorden.
wat heb je allemaal moeten ondergaan om lid te worden? Hoe betaal je duo terug voor 300 euro per maand lidmaatschapsgeld? Moest je verplicht zuipen?quote:Op zaterdag 1 oktober 2016 12:32 schreef starla het volgende:
[..]
Ja, en dat laatste gaat natuurlijk véél te ver. Dat heb ik ook nog nooit goedgepraat in dit topic.quote:Op zaterdag 1 oktober 2016 12:35 schreef smeerpijp. het volgende:
[..]
Je hoeft niks te verantwoorden...jouw leven, en als jij het het schijnbaar waard vond heb je de goede beslissing gemaakt. Maar dat mensen het toelaten is vrij triest.... zeker als mensen zich fysiek laten mishandelen zoals die gast met z'n hersenletsel
maakt me niet uit, vindicat onwaardig ditquote:Op zaterdag 1 oktober 2016 12:44 schreef Bordeel_Sluipers het volgende:
[..]
Moet je ook eens kijken wat de rest post, hè.
Ik vind het wel grappig eigenlijk.quote:Op zaterdag 1 oktober 2016 12:35 schreef smeerpijp. het volgende:
[..]
Je hoeft niks te verantwoorden...jouw leven, en als jij het het schijnbaar waard vond heb je de goede beslissing gemaakt. Maar dat mensen het toelaten is vrij triest.... zeker als mensen zich fysiek laten mishandelen zoals die gast met z'n hersenletsel
Wat ongelooflijke flapdrol ben je dan
Dit.quote:Op zaterdag 1 oktober 2016 11:37 schreef Fok-it het volgende:
[..]
De omhooggevallenheid ook
En nog niet begrijpen dat jullie uitgekotst worden?
Maar dit begrijp ik niet. Als je erbij hebt gezeten (ik weet niet wanneer) en je keurt deze mishandeling af, dan weet je toch zelf ook wel dat zulke dingen vaker gebeuren? Het is niet dat dit nou een keertje is en dat er nog nooit iets heeft plaatsgevonden. Dit is gewoon een keertje dat zo'n gebeurtenis het nieuws haalt. Maar verder is het helemaal niets nieuws en lopen mensen wel vaker verwondingen en dergelijke op met soms ziekenhuisbezoekjes als gevolg bij deze verenigingen. Niet dat het er standaard bij hoort, maar dat het voorkomt is gewoon een feit.quote:Op zaterdag 1 oktober 2016 12:42 schreef starla het volgende:
[..]
Ja, en dat laatste gaat natuurlijk véél te ver. Dat heb ik ook nog nooit goedgepraat in dit topic.
De dader opsporen, strafrechterlijk vervolgen en vanzelfsprekend uit Vindicat flikkeren.
Wat mij stoorde in dit topic waren de onmiddelijke waardeoordelen over ALLE leden; allemaal narcisten en psychopaten natuurlijk omdat een dronken feut (is mijn inschatting zo, die overschatten zichzelf altijd) iemand het ziekenhuis in mept.
Dat vind ik niet eerlijk en door die generalisatie voelde ik mij idd -zoals meerderen hier- persoonlijk aangesproken.
Ha, spijker op zijn kop.quote:Op woensdag 28 september 2016 09:45 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
“Elitaire” kneuzenclubjes van mannetjes die zo blij zijn dat ze eindelijk ergens bij horen en dat hun lunchgeld niet meer iedere pauze wordt afgepakt dat zij bereid zijn diep te gaan. Heel diep. Je compleet laten vernederen om bij dit clubje labbekakkers te mogen horen. Eenmaal ontgroend hoor je erbij en dan maakt zich een bepaald soort grootheidswaan en narcisme meester van de getergde, gekleineerde en gekrenkte zielen. Ze zijn nu niet meer het kneusje, ze zijn nu Vindicat lid, de elite.
Ik denk dat in de regel ook echt de meest onzekere meelopers zich bij dergelijke clubs aansluiten...zoals de meesten hier al zeggen, onzeker zonder zelfrespect en oh zo bang nergens bij te horen. Hun eigenwaarde moeten ze ontleden aan de vereniging waar ze bij horen.quote:Op zaterdag 1 oktober 2016 12:46 schreef EttovanBelgie het volgende:
Ik weet het niet. De enige ervaringen die ik met dergelijke clubs heb gehad waren niet positief, mij te kinderachtig en borderline fascistisch... denk dat ik te individualistisch ben voor dat soort verenigingen. En daarbij, als het vooral dient als springplank voor je carrière heeft het met vriendschappen ook bar weinig te maken.
Ik geloof best dat je een geweldige tijd hebt gehad. Die heb ik een vele andere mensen ook gehad zonder je te laten vernederen. En de meesten van ons zullen ook weleens iets gedaan hebben omdat ze dat toen stoer vonden, ik wel in ieder geval. Maar ik vind een sigaretje roken toch van een iets andere orde, en ik vind 18 jarigen en ouder toch ook wel iets meer verantwoordelijk voor hun gedrag dan een 13 jarige die een peukie rookt. En als je jezelf laten vernederen nog stoer vind ook zit er helemaal een steek los.quote:Op zaterdag 1 oktober 2016 12:32 schreef starla het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |