abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_165694010
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2016 15:53 schreef Anus_Cocainus het volgende:
Als je niet minimaal 700 a 800 euro wil uitgeven, kan je simpelweg niet fatsoenlijk en veilig trainen.

Rack: https://www.helisports.nl(...)70HR-Power-Rack.html
290,-

Bench:
https://www.helisports.nl(...)ark-420UB-Bench.html
180,-

Barbell+gewicht:
https://www.helisports.nl(...)ympic-Plate-Set.html
295,-

Dit is basic spul dat je nodig hebt, vind je dit te duur moet je lekker naar de sportschool gaan.
Ik dacht zelf aan:

-Roeitrainer en/of fiets apparaat
-Dumbbells/Kettlebells

[ Bericht 0% gewijzigd door Frank_Underwood op 01-10-2016 20:05:14 ]
  zaterdag 1 oktober 2016 @ 21:42:27 #27
112783 Anus_Cocainus
Wrong hole fool!!!
pi_165696401
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2016 19:53 schreef Frank_Underwood het volgende:

[..]

Ik dacht zelf aan:

-Roeitrainer en/of fiets apparaat
-Dumbbells/Kettlebells
Leuk om wat conditie op te bouwen, niet afdoende om krachttraining te doen.
Iedereen die een beetje met krachttrainig bezig is zal je hetzelfde antwoord geven.
pi_165696766
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 oktober 2016 21:42 schreef Anus_Cocainus het volgende:

[..]

Leuk om wat conditie op te bouwen, niet afdoende om krachttraining te doen.
Iedereen die een beetje met krachttrainig bezig is zal je hetzelfde antwoord geven.
Mij gaat het vooral om wat aan mijn conditie te werken, buikje weg te werken en een six packje te hebben. Voor de rest niet echt de behoefte om er forser of breder eruit te zien dan ik al ben.. Vandaar dat ik alleen de dumbbells/kettlebells zou willen aanschaffen en tja financiële afweging.
  zaterdag 1 oktober 2016 @ 22:26:24 #29
112783 Anus_Cocainus
Wrong hole fool!!!
pi_165697086
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2016 22:07 schreef Frank_Underwood het volgende:

[..]

Mij gaat het vooral om wat aan mijn conditie te werken, buikje weg te werken en een six packje te hebben. Voor de rest niet echt de behoefte om er forser of breder eruit te zien dan ik al ben.. Vandaar dat ik alleen de dumbbells/kettlebells zou willen aanschaffen en tja financiële afweging.
Ok Frank, dan maar lekker eigenwijs.
Dit is wat er gaat gebeuren, mocht je daadwerkelijk enige discipline in je donder hebben:
Jij gaat keihard cardio doen om af te vallen, je gaat zelfs door tot een sixpack (12% lichaamsvet).
Omdat je nu een buikje hebt en dunne armpjes ben je skinny fat, met ongeveer 22% BF schat ik.
Dus om die sixpack te krijgen moet je 10% lichaamsgewicht afvallen.
Laten we zeggen dat je nu 80kg weegt, weeg je straks nog maar 72kg, in het ideale geval dat je 100% vet verbrand en geen spiermassa.
Aangezien je niet fatsoenlijk aan krachttraining doet gaat dit nooit lukken en verlies je ook nog minimaal 4 kilo aan spiermassa.
Ben jij dalijk een fucking Skeletor van 68 kilo, met een waardeloos fysiek en een sixpack.
Met kleren aan vragen mensen zich af of je ziek bent, het ziet er namelijk niet uit.
Dus lieve Frank, bezint eer ge begint.
pi_165697290
Bij de action of Solow kan je ~ 1-4 kg handgewichten kopen. Matjes kan je overal kopen, zelfs bij de lidl voor een paar euro. Je kan ook half kg enkelbandjes kopen voor een paar euro, of medium en zwaar resistance band bij een sport zaak voor ~¤8,- elk.

Met kettlebell zou ik wachten, eerst de core een paar maanden goed aanpakken voordat je gaat swingen, anders kan je ernstige rug problemen oplopen waarbij je niet eens je bed uit kan komen.

Op social media kanaal "fitnessblender" hebben ze veel videos voor beginners. Begin daar mee en kijk een paar maanden aan betreft frequentie, tijdsduur, kracht en conditie. Evalueer later om jezelf bij te sturen; alsnog sportschool, voorlopig genoeg aan een fitnessbal, of iets anders zoals zwemmen etc

Op youtube kan je urenlang sport muziek afspelen met leuke dj muziek 👍

[ Bericht 7% gewijzigd door Yiwei op 01-10-2016 22:50:54 ]
  zaterdag 1 oktober 2016 @ 22:45:39 #31
365231 Fera
Fire & Blood
pi_165697456
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 oktober 2016 22:26 schreef Anus_Cocainus het volgende:

[..]

Ok Frank, dan maar lekker eigenwijs.
Dit is wat er gaat gebeuren, mocht je daadwerkelijk enige discipline in je donder hebben:
Jij gaat keihard cardio doen om af te vallen, je gaat zelfs door tot een sixpack (12% lichaamsvet).
Omdat je nu een buikje hebt en dunne armpjes ben je skinny fat, met ongeveer 22% BF schat ik.
Dus om die sixpack te krijgen moet je 10% lichaamsgewicht afvallen.
Laten we zeggen dat je nu 80kg weegt, weeg je straks nog maar 72kg, in het ideale geval dat je 100% vet verbrand en geen spiermassa.
Aangezien je niet fatsoenlijk aan krachttraining doet gaat dit nooit lukken en verlies je ook nog minimaal 4 kilo aan spiermassa.
Ben jij dalijk een fucking Skeletor van 68 kilo, met een waardeloos fysiek en een sixpack.
Met kleren aan vragen mensen zich af of je ziek bent, het ziet er namelijk niet uit.
Dus lieve Frank, bezint eer ge begint.
Gezien zijn situatie is het misschien wel verstandig om niet meteen aan krachttraining te beginnen. Hij begint niet bij 0 zoals normale mensen, maar misschien wel bij -5 of zo door zijn colitis. Ik weet niet precies wat voor invloed die ziekte heeft op de conditie, maar ik kan me voorstellen dat je heel rustig aan wil beginnen om te kijken hoe bewegen überhaupt gaat. Bovendien weet ik niet of hij zich al bezig wil houden met het krijgen van een sixpack of iets dergelijks. :{ Wat ik eruit opmaak is dat hij gewoon wat fitter wil worden en niet na vijftig meter lopen de tong op de schoenen heeft hangen.

Vandaar dat ik wandelen een goed advies vond. Dat kun je ook steeds verder opbouwen. Of lekker gaan fietsen. Niet per se op een hometrainer, maar gewoon ook lekker buiten. Persoonlijk ga je je daardoor sowieso denk ik wel wat lekkerder in je vel voelen, denk ik. Vooral met mooi weer en een fris windje zullen wel een positieve uitwerking hebben. Ik zou in ieder geval nog niet allerlei spullen gaan kopen.
A man once asked me if it hurt my head when I broke through the earth's crust on my ascension from Hell.
  zaterdag 1 oktober 2016 @ 22:49:50 #32
112783 Anus_Cocainus
Wrong hole fool!!!
pi_165697528
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2016 22:36 schreef Yiwei het volgende:
Bij de action of Solow kan je ~ 1-4 kg handgewichten kopen. Matjes kan je overal kopen, zelfs bij de lidl voor een paar euro.

Met kettlebell zou ik wachten, eerst de core een paar maanden goed aanpakken voordat je gaat swingen, anders kan je ernstige rug problemen oplopen waarbij je niet eens je bed uit kan komen.

Op social media kanaal "fitnessblender" hebben ze veel videos voor beginners. Begin daar mee en kijk een paar maanden aan betreft frequentie, tijdsduur, kracht en conditie. Evalueer later om jezelf bij te sturen; alsnog sportschool, voorlopig genoeg aan een fitnessbal, of iets anders zoals zwemmen etc
Echt serieus, ga bij de Libelle werken ofzo.
Iedereen kan direct met een fatsoenlijk krachttraining schema beginnen, bv 5x5 ofzo.
Dat het gewicht in het begin laag is is altijd zo bij beginners, ook je core opbouwen begint met een fatsoenlijk schema met squats en deadlifts.
pi_165697560
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 oktober 2016 22:49 schreef Anus_Cocainus het volgende:

[..]

Echt serieus, ga bij de Libelle werken ofzo.
Iedereen kan direct met een fatsoenlijk krachttraining schema beginnen, bv 5x5 ofzo.
Dat het gewicht in het begin laag is is altijd zo bij beginners, ook je core opbouwen begint met een fatsoenlijk schema met squats en deadlifts.
Het zal je verbazen bij hoeveel mensen dat fout kan gaan :+
Faka G
  zaterdag 1 oktober 2016 @ 22:53:32 #34
112783 Anus_Cocainus
Wrong hole fool!!!
pi_165697591
quote:
6s.gif Op zaterdag 1 oktober 2016 22:45 schreef Fera het volgende:

[..]

Gezien zijn situatie is het misschien wel verstandig om niet meteen aan krachttraining te beginnen. Hij begint niet bij 0 zoals normale mensen, maar misschien wel bij -5 of zo door zijn colitis. Ik weet niet precies wat voor invloed die ziekte heeft op de conditie, maar ik kan me voorstellen dat je heel rustig aan wil beginnen om te kijken hoe bewegen überhaupt gaat. Bovendien weet ik niet of hij zich al bezig wil houden met het krijgen van een sixpack of iets dergelijks. :{ Wat ik eruit opmaak is dat hij gewoon wat fitter wil worden en niet na vijftig meter lopen de tong op de schoenen heeft hangen.

Vandaar dat ik wandelen een goed advies vond. Dat kun je ook steeds verder opbouwen. Of lekker gaan fietsen. Niet per se op een hometrainer, maar gewoon ook lekker buiten. Persoonlijk ga je je daardoor sowieso denk ik wel wat lekkerder in je vel voelen, denk ik. Vooral met mooi weer en een fris windje zullen wel een positieve uitwerking hebben. Ik zou in ieder geval nog niet allerlei spullen gaan kopen.
Meer spieren is sneller afvallen.
Ook met -50 kan je beginnen met krachttraining, Je bepaalt immers zelf het startgewicht.
  zaterdag 1 oktober 2016 @ 22:54:20 #35
112783 Anus_Cocainus
Wrong hole fool!!!
pi_165697618
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 oktober 2016 22:51 schreef Atta-boy het volgende:

[..]

Het zal je verbazen bij hoeveel mensen dat fout kan gaan :+
Het zal je verbazen dat het meestal prima gaat.
  zaterdag 1 oktober 2016 @ 22:56:02 #36
365231 Fera
Fire & Blood
pi_165697652
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 oktober 2016 22:53 schreef Anus_Cocainus het volgende:

[..]

Meer spieren is sneller afvallen.
Ook met -50 kan je beginnen met krachttraining, Je bepaalt immers zelf het startgewicht.
Ja, dat weet ik wel. Maar TS zijn hoofddoel is volgens mij conditie opbouwen, niet per se afvallen. Krachttraining kan altijd nog als de rest gewoon goed gaat. Ben verder groot fan van krachttraining, daar niet van. Raad beginners wel aan om daar wel wat begeleiding bij te zoeken. Een blessure heb je zo te pakken als je wat loopt te kloten.
A man once asked me if it hurt my head when I broke through the earth's crust on my ascension from Hell.
  zaterdag 1 oktober 2016 @ 22:58:52 #37
112783 Anus_Cocainus
Wrong hole fool!!!
pi_165697707
quote:
6s.gif Op zaterdag 1 oktober 2016 22:56 schreef Fera het volgende:

[..]

Ja, dat weet ik wel. Maar TS zijn hoofddoel is volgens mij conditie opbouwen, niet per se afvallen. Krachttraining kan altijd nog als de rest gewoon goed gaat. Ben verder groot fan van krachttraining, daar niet van. Raad beginners wel aan om daar wel wat begeleiding bij te zoeken. Een blessure heb je zo te pakken als je wat loopt te kloten.
Hij zegt toch ook duidelijk dat hij wil afvallen en praat zelfs over een sixpack.
Doe het dan goed en doe het allebei, geloof niet dat iemand er als een marathon lopende Ethiopiër bij wilt lopen.
Ook wat spiermassa draagt bij aan makkelijker afvallen.
  zaterdag 1 oktober 2016 @ 23:02:59 #38
365231 Fera
Fire & Blood
pi_165697800
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 oktober 2016 22:58 schreef Anus_Cocainus het volgende:

[..]

Hij zegt toch ook duidelijk dat hij wil afvallen en praat zelfs over een sixpack.
Doe het dan goed en doe het allebei, geloof niet dat iemand er als een marathon lopende Ethiopiër bij wilt lopen.
Ah. Ik baseerde me voornamelijk op de OP, daar werd nog niet zozeer gepraat over een sixpack. Je advies was ook niet slecht of zo, maar ik had het idee dat TS er gewoon redelijk belabberd aan toe was. Suf, moe en ook ziek. Hij heeft tijdenlang helemaal niets gedaan zegt hij, dus lijkt het mij verstandig om gewoon rustig aan te beginnen, met überhaupt wat beweging.

Maar hé, meningen kunnen verschillen. :)
  zaterdag 1 oktober 2016 @ 23:10:49 #39
112783 Anus_Cocainus
Wrong hole fool!!!
pi_165697948
quote:
6s.gif Op zaterdag 1 oktober 2016 23:02 schreef Fera het volgende:

[..]

Ah. Ik baseerde me voornamelijk op de OP, daar werd nog niet zozeer gepraat over een sixpack. Je advies was ook niet slecht of zo, maar ik had het idee dat TS er gewoon redelijk belabberd aan toe was. Suf, moe en ook ziek. Hij heeft tijdenlang helemaal niets gedaan zegt hij, dus lijkt het mij verstandig om gewoon rustig aan te beginnen, met überhaupt wat beweging.

Maar hé, meningen kunnen verschillen. :)
Rustig aan beginnen is prima idd, maar vind nog steeds dat je best ook rustig met kt kan beginnen.
pi_165698403
quote:
6s.gif Op zaterdag 1 oktober 2016 22:45 schreef Fera het volgende:

[..]

Wandelen doe ik al, vandaar dat ik juist nu een stapje verder wil: resultaten boeken. Ik probeer zo veel mogelijk te wandelen. Als ik soms tóch de auto nodig heb, dan parkeer ik op zo'n plek dat ik toch wel genoodzaakt ben om zeker wel even een kwartiertje te lopen naar de bestemming.

Mijn Colitis Ulcerosa geeft mij al vermoeidheidsklachten, maar in combinatie met conditie van 0.0 heeft dat dus een multiplier effect op mijn fysiek.

Mijn doel is om gewoon wat fitter te zijn, met een six-packje erbij.
  zaterdag 1 oktober 2016 @ 23:43:23 #41
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_165698461
Ik wil niet lullig doen, maar met nul conditie zou je die 20 minuten wandelen niet redden. Dus er is wel conditie.
The love you take is equal to the love you make.
pi_165698465
quote:
6s.gif Op zaterdag 1 oktober 2016 22:56 schreef Fera het volgende:

[..]

quote:
1s.gif Op zaterdag 1 oktober 2016 22:58 schreef Anus_Cocainus het volgende:

[..]

Dit hele thuis gebeuren is echt specifiek voor de volgende zaakjes:

1. Fitter worden

2. Wat kracht opbouwen

3. Mooi lichaampje. Natuurlijk is dat subjectief, maar gewoon vette buik weg en een six packje ernaast. Natuurlijk zijn de resultaten thuis minder dan in de sportschool, dat klopt.. maar die mindere resultaten zullen voor mij een grote winst zijn als iemand met Colitis Ulcerosa..

Als ik achteraf niet volledig tevreden ben, in die zin dat ik nog meer wil: dan kan ik altijd nog de sportschool nemen... maar voor nu in verband met tijdsgebrek en een volle agenda wil ik er thuis mee starten.
pi_165698501
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 oktober 2016 23:43 schreef Lienekien het volgende:
Ik wil niet lullig doen, maar met nul conditie zou je die 20 minuten wandelen niet redden. Dus er is wel conditie.
Met nul-conditie bedoel ik toch echt dat ik niet 10 minuten non-stop kan blijven rennen... Ik heb wel degelijk een wandel-conditie, maar ik ben toch echt wel een beginner. Ik kan het moeilijk in voorbeelden aanduiden.. maar mijn conditie is in de volgende fictie voorbeeld aan te duiden:

Stel dat de heenweg naar een winkelcentrum voor mij 8km is. Dan is de heen- en terugreis voor mij 16km. Als ik dan nog ook de gehele middag gewinkeld heb en dan nog dat totale 16km gewandeld heb, dan ben ik wel echt kapot.
  zaterdag 1 oktober 2016 @ 23:50:18 #44
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_165698550
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2016 23:46 schreef Frank_Underwood het volgende:

[..]

Met nul-conditie bedoel ik toch echt dat ik niet 10 minuten non-stop kan blijven rennen... Ik heb wel degelijk een wandel-conditie, maar ik ben toch echt wel een beginner. Ik kan het moeilijk in voorbeelden aanduiden.. maar mijn conditie is in de volgende fictie voorbeeld aan te duiden:

Stel dat de heenweg naar een winkelcentrum voor mij 8km is. Dan is de heen- en terugreis voor mij 16km. Als ik dan nog ook de gehele middag gewinkeld heb en dan nog dat totale 16km gewandeld heb, dan ben ik wel echt kapot.

Hallo, 16 kilometer. Dat is ook wel een eind.
pi_165698562
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 oktober 2016 23:50 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Hallo, 16 kilometer. Dat is ook wel een eind.
Totaal en niet in 1 keer he.. Heenweg is maar 8 km.

Dit is dan echt mijn max qua conditie hoor. Thuis heb ik dan direct last van spierpijn in mijn benen en voeten e.d. en kan ik zo slapen.
pi_165698608
Toevallig net wat weerstandsbanden gekocht waar je een gratis e-book bij kreeg met flink wat verschillende oefeningen per spiergroep en de hele uitvoering beschreven. Lijkt me als beginner wel handig en die weerstandsbanden wegen geen drol en kan je overal mee naartoe nemen en gebruiken (en zo zwaar/licht mee trainen als je zelf wilt). Vind die dingen echt ideaal.
pi_165698624
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2016 23:53 schreef Hazzard het volgende:
weerstandsbanden
Ik vind dat soort dingen toch echt matig, althans zo lijkt het mij. Heeft het niet een beetje een soort placebo-effect?
  zaterdag 1 oktober 2016 @ 23:55:45 #48
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_165698636
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2016 23:51 schreef Frank_Underwood het volgende:

[..]

Totaal en niet in 1 keer he.. Heenweg is maar 8 km.

Dit is dan echt mijn max qua conditie hoor. Thuis heb ik dan direct last van spierpijn in mijn benen en voeten e.d. en kan ik zo slapen.
Als je echt nul conditie hebt, is naar het eind van de straat lopen al te ver en houd je mensen die in normaal tempo lopen alleen hijgend bij. Of je bent al kapot als je een trap op bent gelopen. Daar zit je met 8 kilometer kunnen lopen dan toch wel een eind vandaan. Tel je zegeningen. :)
pi_165698664
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2016 23:54 schreef Frank_Underwood het volgende:

[..]

Ik vind dat soort dingen toch echt matig, althans zo lijkt het mij. Heeft het niet een beetje een soort placebo-effect?
Huh? Ik denk dat je ze dan misschien verkeerd gebruikt, want je kan ze op ontzettend veel manieren gebruiken. Je kan echt (zeker met duurdere banden) ontzettend veel weerstand creëren en gewoon zodoende bicep curls/shoulder press/push-ups etc etc etc uitvoeren.
  zondag 2 oktober 2016 @ 00:21:30 #50
112783 Anus_Cocainus
Wrong hole fool!!!
pi_165699005
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2016 23:43 schreef Frank_Underwood het volgende:

[..]

[..]

Dit hele thuis gebeuren is echt specifiek voor de volgende zaakjes:

1. Fitter worden

2. Wat kracht opbouwen

3. Mooi lichaampje. Natuurlijk is dat subjectief, maar gewoon vette buik weg en een six packje ernaast. Natuurlijk zijn de resultaten thuis minder dan in de sportschool, dat klopt.. maar die mindere resultaten zullen voor mij een grote winst zijn als iemand met Colitis Ulcerosa..

Als ik achteraf niet volledig tevreden ben, in die zin dat ik nog meer wil: dan kan ik altijd nog de sportschool nemen... maar voor nu in verband met tijdsgebrek en een volle agenda wil ik er thuis mee starten.
Mooi lichaampje krijg je dus niet met de voorstellen die je doet.
Jij hebt eigenlijk zelf al ingevuld hoeveel je er voor wilt doen, en opent vervolgens een topic om het advies eruit te pikken wat het minste kost en het minste werk is.
Zo werkt het dus niet.
Afvallen doe je door je eetgewoonten te tracken en onder je behoefte te eten.
Fitter worden kan ook met een stukje joggen.
Hiermee wil je dus doorgaan tot je broodmager bent, want dat is nodig om een sixpack te krijgen.
Succes man, hoor het wel als je er serieus mee aan de slag wilt gaan.
Laatste tip: Als je vooral je buikje weg wilt en fit worden, ga daar dan maar voor, voor 100%.
Beetje aanklooien met een paar kilo dumbells of kettlebels is gewoon zonde van je tijd en levert je echt helemaal niets op. Dat bedoel ik meer denk ik.
Maar zeg nou zelf, als je nu al vind dat je spaghetti armpjes hebt, hoe denk je dat de rest van je lichaam eruit ziet zonder het vetlaagje?
Waarom pak je het niet gelijk goed aan?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')