quote:Hitler mocht niet op de academie, hij werd afgewezen door een jood..
Op dinsdag 3 december 2002 20:21 schreef Tsjernobelg het volgende:
Hitler was kunstschilder (van beroep, hij zat op de kunstacademie)
quote:Ooh, de ironie...., nee wist ik niet. dacht dat hij werkelijk op de academie had gezeten.
Op dinsdag 3 december 2002 20:28 schreef lizzle het volgende:[..]
Hitler mocht niet op de academie, hij werd afgewezen door een jood..
quote:... genaamd Blondi. Ze is gecremeerd samen met Hitler en Eva Braun.
Op dinsdag 3 december 2002 20:26 schreef julekes het volgende:hitler had een herdershond...
quote:sjee, hoe rancuneus kan een mens zijn?
quote:Ik dacht dat ie op zijn hond een gifgas uitgeprobeerd had
Op dinsdag 3 december 2002 20:29 schreef Elevation het volgende:[..]
... genaamd Blondi. Ze is gecremeerd samen met Hitler en Eva Braun.
quote:Bzzzzzz! Helaas, u gaat niet door voor de koelkast. Overigens had Hitler in zijn jonge jaren (zijn jaren in Wenen m.n.) zelfs Joodse vrienden en zakenpartners. In een boek las ik:
Zijn huisbaas in Munchen was een half-jood en gedurende de oorlog schreef Hitler vele vriendelijke brieven aan de man.
quote:Entschuldigen sie mir bitte das ich ihnen Familien ermordt is worden von meine jungs der SS. Tschuss! Adolf.
Op dinsdag 3 december 2002 20:38 schreef Wile_E_Coyote het volgende:[..]
Bzzzzzz! Helaas, u gaat niet door voor de koelkast. Overigens had Hitler in zijn jonge jaren (zijn jaren in Wenen m.n.) zelfs Joodse vrienden en zakenpartners. In een boek las ik:
'In feite kon Hitler prima opschieten met elke jood die hij persoonlijk ontmoette'.Zijn huisbaas in Munchen was een half-jood en gedurende de oorlog schreef Hitler vele vriendelijke brieven aan de man.
[Dit bericht is gewijzigd door GizartFRL op 03-12-2002 20:47]
quote:
Op dinsdag 3 december 2002 20:44 schreef GizartFRL het volgende:
Hitler was een Duitser.
quote:zoveel verschil zit daar niet tussen
Op dinsdag 3 december 2002 20:45 schreef julekes het volgende:[..]
een Oostenrijker dus.
quote:Oostenrijker heeft Alpen.
Op dinsdag 3 december 2002 20:47 schreef thedon het volgende:[..]
zoveel verschil zit daar niet tussen
quote:
Op dinsdag 3 december 2002 20:45 schreef julekes het volgende:[..]
een Oostenrijker dus.
Ook deed hij vaak een middagslaapje in een luie stoel (ook als er andere mensen bij waren, die dan rustig wachten tot hij weer wakker werd ).
Hitler was vegetarier, maar luste wel kaviaar en at er grote hoeveelheden van, totdat hij hoorde hoe duur dat spul wel niet was... heel appart?
quote:Die parodie werd door Hitler verboden, maar stiekem keek hij er zelf vaak naar en moest hij er erg hard om lachen.
Op dinsdag 3 december 2002 22:58 schreef Treinhomo het volgende:
Hitler was op dezelfde dag jarig als die andere meneer met het markante snorretje; Charlie Chaplin; 20 April.
Chaplin parodiëerde Hitler in "The great dictator".
quote:En ook links geeindigd. Extreem links zelfs.
Op woensdag 4 december 2002 10:40 schreef Cynic het volgende:Hitler is zijn politieke carriëre links begonnen
quote:Inderdaad. Hij schijnt prive ook een wat zachtmoedig, vriendelijk, verlegen en ook wat naief mannetje te zijn.
Op woensdag 4 december 2002 10:36 schreef Schorpioen het volgende:
Die parodie werd door Hitler verboden, maar stiekem keek hij er zelf vaak naar en moest hij er erg hard om lachen.
quote:in een spelletje (wolfenstein 3d: spear of destiny) word gemeld dat hij ook deze speer in bezit zou hebben, het was de speer waar jezus mee geprikt werd toen hij aan het kruis hing om te kijken oftie al dood was.
Op dinsdag 3 december 2002 20:32 schreef julekes het volgende:hitler was overtuigd van het bestaan van de heilige graal, en liet zijn SS daar dan ook flink naar zoeken.
is dit een bestaand gerucht of is het enkel voor dat spel in leven geroepen?
de bezitter van deze speer zou onsterfelijk zijn en daarom heeft hij zichzelf later omgebracht (wilde niet voor de rest van zijn leven in een geallieerde cel want dat duurde nogal lang)
quote:
Op woensdag 4 december 2002 19:39 schreef Ryan3 het volgende:
Nog enkele nutteloze extra lekker dik uitgesmeerde broodjes met gigantische aap aangaande dhr. Hitler.
....
quote:Uh uh, ik heb veel boeken over hem gelezen hoor...
Op woensdag 4 december 2002 19:42 schreef beeer het volgende:[..]
quote:Ah, oh, dan geloof ik u.
Op woensdag 4 december 2002 19:43 schreef Ryan3 het volgende:[..]
Uh uh, ik heb veel boeken over hem gelezen hoor...
quote:Hitler was tussen de tijd dat zijn financiële bijlage gestopt werd en WO I enkele jaren zwerver. Hij woonde in een tehuis voor ontheemde mannen in Wenen en kwam -karig- aan zijn levensonderhoud door schilderijtjes te maken aan de hand van prentbriefkaarten, die door een kameraad aan de man werden gebracht... Na WO I was hij geruime tijd woonachtig in de kazerne van zijn regiment in München. Even werd hijzelfs gekozen als militaire vertegenwoordiger (met 17 stemmen) in de raden- of sovjetrepubliek die in Beieren werd ingesteld. Iets later sloot hij zich aan bij een Freikorps, die de sovjetrepubliek neersloeg. Daarna werd hij provocateur van het leger en kwam hij terecht bij de rechtse splinterpartij DAP... De rest is geschiedenis...
Op woensdag 4 december 2002 19:45 schreef Wisp het volgende:
Hitler was een tijdje zwerver nadat hij terug kwam van WO1
[Dit bericht is gewijzigd door Ryan3 op 04-12-2002 19:55]
quote:Ok...
Op woensdag 4 december 2002 19:46 schreef beeer het volgende:[..]
Ah, oh, dan geloof ik u.
quote:Inderdaad, hij moest toch artikels schrijven over verschillende politieke partijen voor een lokale krant. En op die manier is ie in aanraking gekomen met die partij
Op woensdag 4 december 2002 19:53 schreef Ryan3 het volgende:[..]
Hitler was tussen de tijd dat zijn financiële bijlage gestopt werd en WO I enkele jaren zwerver. Hij woonde in een tehuis voor ontheemde mannen in Wenen en kwam -karig- aan zijn levensonderhoud door schilderijtjes te maken aan de hand van prentbriefkaarten, die door een kameraad aan de man werden gebracht... Na WO I was hij geruime tijd woonachtig in de kazerne van zijn regiment in München. Even werd hijzelfs gekozen als militaire vertegenwoordiger (met 17 stemmen) in de raden- of sovjetrepubliek die in Beieren werd ingesteld. Iets later sloot hij zich aan bij een Freikorps, die de sovjetrepubliek neersloeg. Daarna werd hij provocateur van het leger en kwam hij terecht bij de rechtse splinterpartij DAP... De rest is geschiedenis...
quote:Interessant sp3c,
Op woensdag 4 december 2002 12:15 schreef sp3c het volgende:[..]
in een spelletje (wolfenstein 3d: spear of destiny) word gemeld dat hij ook deze speer in bezit zou hebben, het was de speer waar jezus mee geprikt werd toen hij aan het kruis hing om te kijken oftie al dood was.
is dit een bestaand gerucht of is het enkel voor dat spel in leven geroepen?
de bezitter van deze speer zou onsterfelijk zijn en daarom heeft hij zichzelf later omgebracht (wilde niet voor de rest van zijn leven in een geallieerde cel want dat duurde nogal lang)
quote:en zijn vader werd vermoord toen ie (eeh... 15?) was
Op woensdag 4 december 2002 20:26 schreef julekes het volgende:
Hitlers vader was een dominante man, dieeen stuk ouder was dan zijn moeder. (ja, dat heb ik inderdaad uit 'the boys from brazil')
[Dit bericht is gewijzigd door Ryan3 op 04-12-2002 20:44]
quote:Zijn vader had de naam Hitler aangenomen. Zijn oorspronkelijke naam die van zijn moeder afkomstig was, was Schickelgrüber.... Heil, Schickelgrüber had niet geklonken! Misschien is het aannemen van de achternaam "Hitler" door zijn vader uiteindelijk wel de grootste smoking gun van deze de vorige eeuw...
Op woensdag 4 december 2002 20:26 schreef julekes het volgende:
Hitlers vader was een dominante man, dieeen stuk ouder was dan zijn moeder. (ja, dat heb ik inderdaad uit 'the boys from brazil')
[Dit bericht is gewijzigd door Ryan3 op 04-12-2002 20:47]
Als dat niet nuteloos is?
Owja.....en dus ook C. CHaplin....
quote:Zelfde dag en jaar (1889) als Charlie Chaplin... Ze hielden ook beide van jonge meisjes...
Op woensdag 4 december 2002 20:44 schreef Emizea het volgende:
Hij is op dezelfde dag als mijn vader geboren (of andersom.....en daarmee ook op dezelfde dag als Raymond van Barneveld....Als dat niet nuteloos is?
quote:Hitler was dictator, maar zijn regeringssysteem was 1 en al chaos...
Op woensdag 4 december 2002 20:46 schreef MarkzMan_X het volgende:
Naast al dit alles, was Hitler toch ook een dictator?
quote:....En beide droegen een vieze snor.
Op woensdag 4 december 2002 20:45 schreef Ryan3 het volgende:[..]
Zelfde dag en jaar (1889) als Charlie Chaplin... Ze hielden ook beide van jonge meisjes...
quote:....of Stalin.
Op woensdag 4 december 2002 20:51 schreef Ryan3 het volgende:
Daarbij denk ik dat Hitler de meest invloedrijke persoon geweest is, uiteraard in negatieve zin, van de 20ste eeuw... Dit is nog steeds iets dat voor mij onvoorstelbaar is...
quote:
Op woensdag 4 december 2002 20:49 schreef beeer het volgende:[..]
....En beide droegen een vieze snor snorretje.
quote:No shit, dat-ie het zo lang heeft volgehouden is ronduit bizar te noemen.
Op woensdag 4 december 2002 20:48 schreef Ryan3 het volgende:[..]
Hitler was dictator, maar zijn regeringssysteem was 1 en al chaos...
Hitler's prive-trein heette eerst "Amerika!"
quote:Hitler en Stalin, parallelle levens, van Bullock... En toch, meer depressies bij mensen, ook anno 2002 nog, worden veroorzaakt door Hitler dan door Stalin, in Nederland...
Op woensdag 4 december 2002 20:53 schreef beeer het volgende:[..]
....of Stalin.
quote:Dat is ook zo...
Op woensdag 4 december 2002 20:55 schreef MarkzMan_X het volgende:[..]
No shit, dat-ie het zo lang heeft volgehouden is ronduit bizar te noemen.
Maar we dwalen af:
quote:Sorry, bedoel je de Berghof...? Volgens mij is dat nl. niet zo... Hij hield overigens wel van Amerikaanse films...
Hitler's prive-trein heette eerst "Amerika!"
quote:...of Lenin, of Princip, of Wilhelm, of Nixon, of Churchill, of Bush... of de hele natte pot.
....of Stalin.
quote:Jij bent goed!
Op woensdag 4 december 2002 20:56 schreef I.R.Baboon het volgende:
Hitler is dood.
quote:De naam werd veranderd "for PR-purposes", aldus een (leek mij betrouwbare) website.
Op woensdag 4 december 2002 20:58 schreef Ryan3 het volgende:[..]
Dat is ook zo...
[..]Sorry, bedoel je de Berghof...? Volgens mij is dat nl. niet zo... Hij hield overigens wel van Amerikaanse films...
quote:Sterker nog: de "arier" zoals Hitler die beschreef is een verzinsel (als in "een jongen met blond haar, enz..")
Op woensdag 4 december 2002 20:59 schreef SilverSpirit het volgende:
Hitler was zelf geen arier.
Redelijk apart voor Hitler om (naar zijn mening) de "perfecte mens" een Arier te noemen, en die tegen Joden op te zetten; aangezien de originele Ariers (uit Iran) een goede (handels)relatie met de Joden hadden.
[Dit bericht is gewijzigd door MarkzMan_X op 04-12-2002 21:02]
quote:"Arier" was toch iets met Atlantis? of heb ik het mis
Op woensdag 4 december 2002 21:01 schreef MarkzMan_X het volgende:[..]
Sterker nog de "arier" zoals Hitler die beschreef is een verzinsel.
Ariers bestaan wel -> dat zijn mensen uit Iran (Iranezen noemen hun land liever Perzie).
Perzie, which means "land van de ariers".
quote:Offtopic. Dit is een topic voor nutteloze feitjes.
Sterker nog: de "arier" zoals Hitler die beschreef is een verzinsel.
Ariers bestaan wel -> dat zijn mensen uit Iran (Iranezen noemen hun land liever Perzie).
Perzie, which means "land van de ariers".Redelijk apart voor Hitler om (naar zijn mening) de "perfecte mens" een Arier te noemen, en die tegen Joden op te zetten; aangezien de originele Ariers (uit Iran) een goede (handels)relatie met de Joden hadden.
Oftewel: ik vind dit wel interessant.
quote:mao op een prima derde plaats
....of Stalin.
quote:Zal ik je nog sterker vertellen: die (goede) handelsrelatie tussen Joodse handelaren en Perzen alias Ariers werd door Hitler's propaganda-machine 'verpest', waardoor deze twee volken een hekel aan elkaar kregen omtrent de jaren '30/'40.
Op woensdag 4 december 2002 21:03 schreef beeer het volgende:[..]
Offtopic. Dit is een topic voor nutteloze feitjes.
Oftewel: ik vind dit wel interessant.
De Iraniers/Perzen begonnen zich meerderwaardig te voelen. En zelfs nu zijn er oude Iraniers die joden echt haatten en bij hun thuis afbeeldingen van het hakenkruis/swatsika hebben. En dan niet als vredesafbeelding (zoals het oorspronkelijk was bedoelt), maar als een afbeelding met precies dezelfde symboliek als wat Hitler er aan gaf.
Best vreemd: "gekleurde" mensen die het met Hitler's opvattingen eens zijn. (maar daar zijn uit WOII nog wel meer voorbeelden van)
quote:
Op woensdag 4 december 2002 21:07 schreef MarkzMan_X het volgende:[..]
Zal ik je nog sterker vertellen: die (goede) handelsrelatie tussen Joodse handelaren en Perzen alias Ariers werd door Hitler's propaganda-machine 'verpest', waardoor deze twee volken een hekel aan elkaar kregen omtrent de jaren '30/'40.
De Iraniers/Perzen begonnen zich meerderwaardig te voelen. En zelfs nu zijn er oude Iraniers die joden echt haatten en bij hun thuis afbeeldingen van het hakenkruis/swatsika hebben. En dan niet als vredesafbeelding (zoals het oorspronkelijk was bedoelt), maar als een afbeelding met precies dezelfde symboliek als wat Hitler er aan gaf.
Best vreemd: "gekleurde" mensen die het met Hitler's opvattingen eens zijn. (maar daar zijn uit WOII nog wel meer voorbeelden van)
quote:Lift naar eagles nest bestaat idd nog steeds uit spiegels, ik ben er van de zomer geweest. Dat hij aan claustrofobie leed was mij onbekend... Wel hield hij erg van slagroomtaartjes... Sprak met een typisch zangerig Oostenrijks accent en had vrouwelijke gebaartjes... Met zijn gezelschap van de dag liep hij des middags steevast de zelfde 3 km naar het theehuisje... Nooit eens een andere wandeling... In het theehuisje volgde dan oubollige monologen en soms viel hij in slaap... (Wrs. omdat hijzelf ook in slaap viel bij die oubollige en belegen meningen van hem...)...
Op woensdag 4 december 2002 21:07 schreef Uncle_Sam het volgende:
Hitler schijnt claustrofobisch geweest te zijn... dit resulteerde in het feit dat er spiegels in de lift - die naar zijn 'eagles nest' in de Oostenrijkse Alpen leidde - werden geplaatst, zodat de illusie van een veel grotere ruimte werd gecreëerd.
quote:Gavrillo Princip was gewoon een amateuristische sukkelaar, die toevallig eens een keer raak schoot...
Op woensdag 4 december 2002 20:59 schreef beeer het volgende:[..]
...of Lenin, of Princip, of Wilhelm, of Nixon, of Churchill, of Bush... of de hele natte pot.
quote:
Op woensdag 4 december 2002 21:20 schreef OtherOther het volgende:
Hitler, met de H van Hans.
quote:Nog wat preciezer is dat 'Arya' (waar ariër van afgeleid is) een term uit de Veda's (hoofdboeken van het hindoeïsme) is en 'nobel' betekent.
Sterker nog: de "arier" zoals Hitler die beschreef is een verzinsel (als in "een jongen met blond haar, enz..")
Perzie, which means "land van de ariers".Redelijk apart voor Hitler om (naar zijn mening) de "perfecte mens" een Arier te noemen, en die tegen Joden op te zetten; aangezien de originele Ariers (uit Iran) een goede (handels)relatie met de Joden hadden.
Britse historici interpreteerden dat echter raciaal om zo een 'verklaring' te geven voor het kastenstelsel.
quote:Moraal van het verhaal: 1 e.a. is gebaseerd op pseudo-wetenschappelijk geraaskaal...
Op woensdag 4 december 2002 21:29 schreef VAK het volgende:[..]
Nog wat preciezer is dat 'Arya' (waar ariër van afgeleid is) een term uit de Veda's (hoofdboeken van het hindoeïsme) is en 'nobel' betekent.
Britse historici interpreteerden dat echter raciaal om zo een 'verklaring' te geven voor het kastenstelsel.
quote:Durf jij de esoterische wetenschappen als geraaskal af te doen?
Op woensdag 4 december 2002 21:31 schreef Ryan3 het volgende:[..]
Moraal van het verhaal: 1 e.a. is gebaseerd op pseudo-wetenschappelijk geraaskaal...
quote:Och, in TRU kennen ze me ook al...
Op woensdag 4 december 2002 21:35 schreef julekes het volgende:[..]
Durf jij de esoterische wetenschappen als geraaskal af te doen?
Laat de vrijmetselaars er niet achter komen.
Ordinaire merel.
quote:En beide waren van joodse afkomst (ja, u leest het goed; ik kan het ook niet helpen).
Op woensdag 4 december 2002 20:49 schreef beeer het volgende:[..]
....En beide droegen een vieze snor.
quote:Klopt niet, want hij werd niet toegelaten als ik me niet vergis. Toen ging hij portretten schilderen in Berlijn (op straat)
quote:Hahahaahaaahahahaha...
Op donderdag 5 december 2002 23:07 schreef beeer het volgende:
Dolf had een gele snavel, maar hij maakte hem zwart met schoensmeer. Op deze manier wist hij het volk te misleiden, want het dacht dat hij een echte kraai was.Ordinaire merel.
Jawohl
quote:Elke dag op de Berghof dezelfde 3 km naar het theehuisje, waarin hij zichzelf, en zijn toenoorders, verloor in monologen met een sik van op z'n minst 2 meter volgens getuigen... (én omdat zijn toehoorders toch gestaalde nazi's waren is dat een hele prestatie... Hitler was niet voor niets de topdog onder de nazi's... He could bore anyone to death)...
Op vrijdag 6 december 2002 21:48 schreef Skull het volgende:
Hitler maakte elke dag een bergwandeling.
Gezond van lichaam is dus niet altijd gezond van geest.Jawohl
quote:Meteen de Kunstacademie afschaffen met al die gelijkvormige studenten.
quote:tegen het einde van de oorlog was ie toch niet meer zo gezond.....
Op vrijdag 6 december 2002 21:48 schreef Skull het volgende:
Hitler maakte elke dag een bergwandeling.
Gezond van lichaam is dus niet altijd gezond van geest.Jawohl
de oorlog heeft hem letterlijk kapot gemaakt
er zijn beelden dat je zn handen ziet trillen alsof ie de 100 jaar bijna bereikt heeft
verder was zn snor in zn jongere jaren(rond zn 20e) NOG mooier dan op latere leeftijd, hij had zo'n leuke gekrulde punten tot aan zn oren
quote:De eerste WO heeft hem kapot gemaakt bedoel je. Toen hij vergast werd in de loopgraven, hij tijdelijk blind werd, zijn halve geheugen verloor en weet ik wat met zijn hersenen is gebeurd.
Op zaterdag 7 december 2002 03:08 schreef Bolderbast het volgende:[..]
tegen het einde van de oorlog was ie toch niet meer zo gezond.....
de oorlog heeft hem letterlijk kapot gemaakt
er zijn beelden dat je zn handen ziet trillen alsof ie de 100 jaar bijna bereikt heeft
Vrij ironisch dat hij door die ervaring geen gifgas wilde inzetten tijdens de 2e WO maar ondertussen de zigeuners, joden en andere 'inferieure minderheden' uitroeide met Zyclon-B.
Nog een leuk scenario voor een boek of film btw. Wie weet welke duistere entiteit aan hem verscheen in zijn door het chloorgas geinduceerde hallicunaties?
quote:Dit is interessant, daar wil ik beslist meer van weten ?
Op zaterdag 7 december 2002 04:11 schreef ganzegal het volgende:
Hitler pleegde geen zelfmoord, maar ontsnapte per U boot naar New Schwabenland op Antarctica, waar hij onder de grond in Base-211 ook wel Nieuw Berlijn woonde, en na 1944 tig UFO meldingen zijn geweest...
quote:Nu ja, hij werd niet echt met opzet vergast, maar de briljante OHL ha er blijkbaar geen rekening mee gehouden dat de wind ook wel eens de andere kant op kon gaan staan.
Op zaterdag 7 december 2002 03:19 schreef FROSTBITE het volgende:[..]
De eerste WO heeft hem kapot gemaakt bedoel je. Toen hij vergast werd in de loopgraven, hij tijdelijk blind werd, zijn halve geheugen verloor en weet ik wat met zijn hersenen is gebeurd.
Vrij ironisch dat hij door die ervaring geen gifgas wilde inzetten tijdens de 2e WO maar ondertussen de zigeuners, joden en andere 'inferieure minderheden' uitroeide met Zyclon-B.
Er is overigens wel een ondergrondse Nazi-basis op de Zuidpool, maar Hitler vertoeft doorgaans in Buenos Aires. (Mercedes Benz, nummerplaat JODELAHITI).Nog een leuk scenario voor een boek of film btw. Wie weet welke duistere entiteit aan hem verscheen in zijn door het chloorgas geinduceerde hallicunaties?
quote:O die ene basis waar ook Kennedy, Elvis en Pim Fortuyn verblijven?
Op zaterdag 7 december 2002 04:11 schreef ganzegal het volgende:
Hitler pleegde geen zelfmoord, maar ontsnapte per U boot naar New Schwabenland op Antarctica, waar hij onder de grond in Base-211 ook wel Nieuw Berlijn woonde, en na 1944 tig UFO meldingen zijn geweest...
quote:Verklaart dat waarom Lieutanant Grüber van 'Allo 'Allo zo heet
Op woensdag 4 december 2002 20:40 schreef Ryan3 het volgende:[..]
Zijn oorspronkelijke naam die van zijn moeder afkomstig was, was Schickelgrüber....
quote:Vertel eens Hitler, welke wet hebbie ook weer bedacht om het Duitse volk te laten voortbestaan ?Rijksdag enzo...
Op zaterdag 7 december 2002 18:26 schreef Hitler het volgende:
Willen jullie niet zo over mij roddelen?
quote:Check m'n profiel voor info
Op zaterdag 7 december 2002 18:32 schreef fatima het volgende:[..]
Vertel eens Hitler, welke wet hebbie ook weer bedacht om het Duitse volk te laten voortbestaan ?Rijksdag enzo...
quote:Sorry het is een tijd terug dat ik geschiedenis heb gehad, maar sommige zaken intreseren met toch nog wel, als de spear of destiny en de heilige graal enzo....wat kan ik me precies voorstellen bij de "Thule Society" ?
Op woensdag 4 december 2002 20:25 schreef M.ALTA het volgende:[..]
Interessant sp3c,
over Hitler enzo is e.a bekend dat hij in de Thule Society zat.
quote:Een tamelijk Germaans gezelschap.
Op zaterdag 7 december 2002 19:19 schreef DD_ het volgende:[..]
Sorry het is een tijd terug dat ik geschiedenis heb gehad, maar sommige zaken intreseren met toch nog wel, als de spear of destiny en de heilige graal enzo....wat kan ik me precies voorstellen bij de "Thule Society" ?
quote:ja ok maar wat deden ze, wat was de grondgedachte etc.
Op zaterdag 7 december 2002 21:14 schreef SportsIllustrated het volgende:[..]
Een tamelijk Germaans gezelschap.
quote:Verwarde mystici die hielden van een Arisch, niet-Christelijk Duitsland.
Op zondag 8 december 2002 16:56 schreef DD_ het volgende:[..]
ja ok maar wat deden ze, wat was de grondgedachte etc.
quote:Geheimen van hoogontwikkelde technologie en wetenschap uit Atlantis. Men geloofde dat de mensen uit Atlantis Ariers waren. Men geloofde ook dat de heerschappij van de Ariers door de Joden is vernietigd. Volgens hen zouden de Joden middels een geheime orde de wereld willen regeren. Ze hadden daarvoor schriftelijke bewijzen. Er is een document die "De Protocollen van de Wijzen van Zion" is genaamd. In die document zouden protocollen worden beschreven waarbij de Joden middels een geheime organisatie de financiele wereld in handen zouden krijgen en daarna de wereld te regeren. Tevens zouden zij 1 geloof en 1 manier van denken willen creeren. Dus een nieuwe wereld orde. Hitler en de Thule Geselschaft geloofden hier dus echt in en dat was volgens velen een van de redenen waarom alle Joden dood moesten.
Op zondag 8 december 2002 17:53 schreef SLASH het volgende:
welke geheimen dan ?
best interessant overigens
quote:Volgens de rechtse mensen willen de linkse/joodse mensen de wereld regeren en controleren ze de financiele wereld en volgens de linkse/joodse mensen willen de rechtse mensen de wereld regeren en controleren zij de financiele wereld. Volgens mij zijn ze allebij even paranoid en gek.
Op zondag 8 december 2002 18:35 schreef SLASH het volgende:
dat van de financiele wereld klopt aardig dan toch![]()
vaag genootschap zelfs deden de nazis toch precies hetzelfde ?
quote:Wie heeft hem toen gekregen? Chamberlain? Stalin?
Op zondag 8 december 2002 20:14 schreef CeeJee het volgende:
Hitler was kandidaat voor de Nobelprijs voor de Vrede in 1938.
quote:
Op zondag 8 december 2002 20:41 schreef sizzler het volgende:Hitler heeft nooit de meerderheid van de stemmen in de verkiezingen
Dat heeft hij wel; wel eens van de machtigingswet gehoord !
Hij had zelfs meer dan 2/3 meerderheid !
Maart 1933, toen gebeurde het !
Let op George W. Bush:
Die heeft het allemaal van Adolf afgekeken met zijn Homeland Security Pact !
d.w.z. nu gebeurt precies hetzelfde in de USA !
quote:Dan vraag ik een gedeelte schoolgeld terug van mijn voormalig geschiedenisdocent want die beweerde dat namelijk.
Op maandag 9 december 2002 17:37 schreef M.ALTA het volgende:[..]
quote:Bron: http://www.geocities.com/capitolhill/1404/hitlerengl.html
But much more important for the "occult background" of National Socialism is the role of the Thule Society. Things are more complex here. This society grew out of the Germanenorden, founded in 1912, and was led by Rudolf von Sebottendorf, who had been in the East and had published a strange booklet on "Die Praxis der alten türkischen Freimaurerei" [The practice of ancient Turkish Freemasonry]. Practices were described therein that involved the repetition of syllables, gestures, and steps, whose goal was the initiatic transformation of man, such as alchemy had also aimed at. It is unclear what Turkish masonic organization Sebottendorf was in contact with, and also whether he himself practiced the things in question, or merely described them.
Hmmm hier wordt gesteld dat de oprichter van de Thule Gesellschaft geinspireerd is door een zeer oude Turkse Masonistische organisatie en dat hij waarschijnlijk banden had. De doelstelling van die geheime Turkse organisatie was de transformatie van de mens in een hoger wezen. Raar.
quote:Geen gek idee.
Op maandag 9 december 2002 19:36 schreef sizzler het volgende:[..]
Dan vraag ik een gedeelte schoolgeld terug van mijn voormalig geschiedenisdocent want die beweerde dat namelijk.
Ik denk dat je economie-, aardrijkskunde, biologie- en natuurkunde-docenten je ook nog wel het een en ander te compenseren hebben.
Ach ja, onderwijs in Nederland.
quote:Nehoor, alleen mijn leraar frans was het geld niet waard.
Op maandag 9 december 2002 22:17 schreef M.ALTA het volgende:[..]
Geen gek idee.
Ik denk dat je economie-, aardrijkskunde, biologie- en natuurkunde-docenten je ook nog wel het een en ander te compenseren hebben.
quote:Geinponem...
Op maandag 9 december 2002 22:17 schreef M.ALTA het volgende:[..]
Geen gek idee.
quote:nou, dat van dat aardrijkskunde klopt wel, want de hele topografie van europa die ik geleerd heb klopt voor geen meter meer
Op maandag 9 december 2002 22:28 schreef Ryan3 het volgende:[..]
Geinponem...
quote:2x zelfs
quote:Maar gewoon omdat hij er geen hout van kon...
Op maandag 9 december 2002 23:09 schreef EdSchouten het volgende:[..]
2x zelfs
quote:Wat M.alta hier subtiel '' vergeet'' te vermelden, is dat die verkiezingen niet helemaal vrij waren, dus laat de goede man zijn pensioen maar behouden.
Op maandag 9 december 2002 19:36 schreef sizzler het volgende:[..]
Dan vraag ik een gedeelte schoolgeld terug van mijn voormalig geschiedenisdocent want die beweerde dat namelijk.
quote:idd, Zal best, maar verkiezingen zijn verkiezingen. evenzo:
Op maandag 9 december 2002 23:32 schreef SportsIllustrated het volgende:[..]
Wat M.alta hier subtiel '' vergeet'' te vermelden, is dat die verkiezingen niet helemaal vrij waren, dus laat de goede man zijn pensioen maar behouden.
Let maar op d.d. 22 jan a.s. !
"Vrije" verkiezingen ?
Wat valt er te kiezen ?
quote:Meer partijen dan ooit?
Op dinsdag 10 december 2002 13:11 schreef M.ALTA het volgende:[..]
idd, Zal best, maar verkiezingen zijn verkiezingen. evenzo:
Let maar op d.d. 22 jan a.s. !
"Vrije" verkiezingen ?
Wat valt er te kiezen ?
quote:Dat zou ik niet direct zeggen! Heb ooit op een internet site (Kan hem momenteel niet meer vinden? iemand anders??) een collectie van zijn schilderijen en tekeningen gezien en dit zag er goed uit!
Maar gewoon omdat hij er geen hout van kon...
Ook was het waarschijnlijk voor de rest van de wereld beter geweest als hij gewoon kunstenaar was geworden.
+ Hitler gebruikte zijn tekenkunsten nog wel voor het ontwerpen van zelf verzonnen bunkers en verdedegings werken
quote:Nee, het zag er niet goed uit, het is pubergeklad.
Op dinsdag 10 december 2002 13:53 schreef Wiking het volgende:[..]
Dat zou ik niet direct zeggen! Heb ooit op een internet site (Kan hem momenteel niet meer vinden? iemand anders??) een collectie van zijn schilderijen en tekeningen gezien en dit zag er goed uit!
Ook was het waarschijnlijk voor de rest van de wereld beter geweest als hij gewoon kunstenaar was geworden.
+ Hitler gebruikte zijn tekenkunsten nog wel voor het ontwerpen van zelf verzonnen bunkers en verdedegings werken
Churchill kon daarentegen wél aardig schilderen.
Edit:
Bron: http://www.snyderstreasures.net/pages/hartworks.htm
quote:Ziet er aardig uit, maar mist interpretatie en ziel...
Op dinsdag 10 december 2002 14:57 schreef Wiking het volgende:
Dan heb ik een andere voorstelling bij 'puber geklad' dan jij?
quote:Figuren plompverloren. Grote toren perspectivisch niet helemaal je dat, alsmede in het centrum van de afbeelding ook niet helemaal proper.... Geen ziel...
[afbeelding]
quote:Tja, is het een fantasietekening of is hier een stadje (bijv. Melk, maar dat geloof ik niet) nagetekend?
[afbeelding]
quote:Fantastisch thema... Geen ziel...
[afbeelding]
quote:dus meer van hetzelfde ?
Op dinsdag 10 december 2002 13:32 schreef SportsIllustrated het volgende:[..]
Meer partijen dan ooit?
Hitler had last van winderigheid
quote:Ja, ga jij nu maa Bush z'n geheime rekeningen openbaar maken.
Op woensdag 11 december 2002 16:04 schreef M.ALTA het volgende:[..]
dus meer van hetzelfde ?
quote:Wie noemt dit een schilderij? Een bewerkte foto zul je bedoelen!
quote:
Op woensdag 11 december 2002 20:04 schreef SportsIllustrated het volgende:[..]
Ja, ga jij nu maa Bush z'n geheime rekeningen openbaar maken.
On-topic: We hebben het hier over onze vriend Adolf.
quote:Vertel? Welke verkiezingen waren dat?
Op maandag 9 december 2002 17:37 schreef M.ALTA het volgende:Hij had zelfs meer dan 2/3 meerderheid !
Maart 1933, toen gebeurde het !
quote:Ik wil best een toelichting geven.
Op donderdag 12 december 2002 16:03 schreef Wile_E_Coyote het volgende:[..]
Vertel? Welke verkiezingen waren dat?
Zijn er meer geinteresseerden ?
quote:ik ben sowieso geinteresseerd in hoe die verkiezingen eigenlijk zijn verlopen..........weet er nl niks over
Op donderdag 12 december 2002 16:24 schreef M.ALTA het volgende:[..]
Ik wil best een toelichting geven.
Zijn er meer geinteresseerden ?
quote:Nee, het was een cyanidecapsule (of was het cyankali??)
Op dinsdag 3 december 2002 20:33 schreef Peewee het volgende:[..]
Ik dacht dat ie op zijn hond een gifgas uitgeprobeerd had
en eerder gestorven is dan zij.
quote:Zeer mooie platen
Dan heb ik een andere voorstelling bij 'puber geklad' dan jij?Edit:
Bron: http://www.snyderstreasures.net/pages/hartworks.htm
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |