Ach, vernieling van eigendom. Mag best een paar maandjes op staan.quote:Op donderdag 6 oktober 2016 03:19 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Ik dacht dat vandaag de uitspraak komt. Maar hij heeft nu wel lang genoeg vastgezeten. Anders wordt het Boeddhisme ook al zo'n intolerant geloof.
En bovendien: als het de hel op aarde is, is een maand ook al lang.quote:Op donderdag 6 oktober 2016 11:59 schreef Odaiba het volgende:
In hoger beroep gaan...lijkt me niet slim. Iets zegt me dat hij dan een hogere straf gaat krijgen in dat soort landen.
Lees je eens in over Myanmar... Is al jaren grove ellende daar en andersdenkendenhaat.quote:Op donderdag 6 oktober 2016 11:41 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Ik dacht dat de Boeddhisten van die stille gelovigen waren. Dat het Boeddhisme het niet nodig vond om andere geloven te moeten overschreeuwen.
Ik vind die Boeddhistische monniken best arrogant.quote:Op donderdag 6 oktober 2016 11:41 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Ik dacht dat de Boeddhisten van die stille gelovigen waren. Dat het Boeddhisme het niet nodig vond om andere geloven te moeten overschreeuwen.
In de cel wordt hij alsnog gelyncht....quote:Op donderdag 6 oktober 2016 13:04 schreef hvan het volgende:
haha wat een loser! maar ach, 3 maanden overleef je ook wel weer. is anders dan 3 jaar
Heeft hij met de kerstborrel in ieder geval wel een goed verhaal
Ik weet niet of het arrogant is. Het is een heel andere cultuur en monniken hebben nou eenmaal een heel hoog aanzien binnen die cultuur. Dat mensen opstaan is uit respect, niet omdat de monnik ze daar toe dwingt. Hetzelfde met groeten. Je hebt 3 versies dacht ik, waarbij je je handen hoger plaatst afhankelijk van hoeveel aanzien iemand heeft. Bij monniken moet je je handen het hoogst plaatsen. Boedhisme is nog steeds religie, hoewel heel anders dan Abrahamse religies bepaald het nog steeds een groot deel van de samenleving. Ik geloof dat 95% van Thailand Boeddhist is.quote:Op donderdag 6 oktober 2016 13:02 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Ik vind die Boeddhistische monniken best arrogant.
Ik ben in Thailand geweest en ik verbaas me erover dat dit fenomeen van dat boeddhisme nog zo heftig bestaat.
De gemiddelde Thai werkt zich uit de naad. Met name ook de vrouwen (erg geëmancipeerd land) , met hun eetstands etc. terwijl die monniken in hun lakens een beetje zitten te mediteren in hun tempels. Beetje vegen enzo. En ook veel jongelui in de kracht van hun leven. Als een bus vol is en een 20-jarige monnik-knul komt binnen, moet iemand anders opstaan.
.. dit herinner ik me ook ineens... De Koning was meen ik het hoogst ...quote:Op donderdag 6 oktober 2016 14:04 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Je hebt 3 versies dacht ik, waarbij je je handen hoger plaatst afhankelijk van hoeveel aanzien iemand heeft. Bij monniken moet je je handen het hoogst plaatsen.
een politici.quote:Op donderdag 6 oktober 2016 14:53 schreef ITrade het volgende:
...... te doen waar een politici ....
Vernieling? Waar koop jij je stekkers? Die van mij kan ik gewoon meerdere keren gebruiken.quote:Op donderdag 6 oktober 2016 12:02 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Ach, vernieling van eigendom. Mag best een paar maandjes op staan.
Onzin weer natuurlijk. Kan niet.quote:Op donderdag 6 oktober 2016 12:11 schreef HiZ het volgende:
Hij kan de straf ook afkopen. Als de tweet van de Myanmar Times klopt voor een boete van een whopping 7 eurocent.
Is inderdaad het stomste wat hij kan doen, reken maar dat de Ma Ba Tha nu al voor het huis van de rechter, aanklager en advocaat staan.quote:Op donderdag 6 oktober 2016 11:59 schreef Odaiba het volgende:
In hoger beroep gaan...lijkt me niet slim. Iets zegt me dat hij dan een hogere straf gaat krijgen in dat soort landen.
Als je idd ziet wat die Nieuw Zeelander kreeg die een Boeddha met een koptelefoon presenteerde (2 jaar) moet je gewoon braaf je komende 2,5 maand volmaken.quote:Op donderdag 6 oktober 2016 19:50 schreef invalidusername het volgende:
[..]
Is inderdaad het stomste wat hij kan doen, reken maar dat de Ma Ba Tha nu al voor het huis van de rechter, aanklager en advocaat staan.
Als ie zich nu netjes gedraagt krijgt ie wellicht wifi en een eigen cel. Ik vind het een gevalletje van "count your blessings" en "eieren voor je geld kiezen".quote:Op vrijdag 7 oktober 2016 07:27 schreef livelink het volgende:
Die Nieuw Zeelander is uiteindelijk na 13 maanden vrijgelaten (nog wel heel lang)
Misschien dat ze hem ook na een paar weekjes stilletjes laten gaan? Ik hoop het voor hem. Ik vind het nog steeds een oerdomme actie die getuigt van een enorme arrogantie, maar hij is er ook zwaar voor gestraft.
Klaas deelt de cel met nog iemand, maar hij heeft wel een eigen matras. Hij vond het eten niet slecht (tot nu toe).quote:Op donderdag 6 oktober 2016 12:34 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
En bovendien: als het de hel op aarde is, is een maand ook al lang.
En als je 't een maand hebt volgehouden, kan die 1,5 maand er ook nog wel bij. Ik denk dat ze deze Hollander/Fries niet in het gemiddelde kot stoppen waar ze de gemiddelde zwerver indumpen. Voor het oog van de Boeddhist moet ie natuurlijk een ferme (3 maand) straf krijgen. En nu is het zaak voor Myanmar dat ze geen "mot" met het gulle rijke Nederland krijgen. Dus een eigen cel met wifi etc. Zodat die 2,5 maand geen trauma's opleveren.
En is het er rustig genoeg om goed te kunnen slapen?quote:Op vrijdag 7 oktober 2016 11:28 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Klaas deelt de cel met nog iemand, maar hij heeft wel een eigen matras. Hij vond het eten niet slecht (tot nu toe).
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |