Jeetje wat slecht zeg!quote:Op woensdag 28 september 2016 16:28 schreef LuDann het volgende:
Ik ben net gebeld door een arts van het ziekenhuis over Wolk. De bloeduitslagen zijn eindelijk binnen. Gelukkig geen tekorten of andere opmerkelijke dingen. Ik vroeg ook naar de genetische test op coeliakie, en hij zei dat het goed nieuws was, ze kon het niet ontwikkelen omdat ze alleen positief was voor het gen HLAQ2 en niet voor het gen HLAQ8. Nu had ik me voorgenomen om niet eigenwijs te gaan doen, maar dit klopt volgens mij toch echt niet...
Dusja, even overlegd met Mignonne die mijn vermoeden bevestigde, ik ga nu een verwijzing vragen bij de huissarts voor het LUMC. Daar hebben ze een coeliakiepoli. Ik heb niet echt de indruk dat ze nu hard aan het groeien is opeens, we zijn zelfs maar weet teruggegaan naar luiers nummer 3 omdat nummer 4 nu te ruim is.
Hij was heel stellig, coeliakie is alleen een mogelijkheid als ze beide genen zou hebben. Ik sprak daar mijn twijfels over uit en toen stak hij een heel verhaal af over hoe er dan een genetische mutatie zou moeten plaatsvinden wilde dat dus het geval zijn, en dat dat heel zeldzaam was.quote:Op woensdag 28 september 2016 17:07 schreef twist02 het volgende:
[..]
Jeetje wat slecht zeg!DQ2 komt juist veel meer voor dan DQ8...
Hebben ze ook niet meteen op antistoffen geprikt voor coeliakie? Al hoeft ze die (nog) niet per se te hebben, het kan wel een goede indicator zijn.
Maar bij het LUMC zit je sowieso goed ja!
Kan me voorstellen dat je er dan weinig vertrouwen meer in hebt ja...quote:Op woensdag 28 september 2016 17:16 schreef LuDann het volgende:
Buh, klote dat het met slapen bij jullie ook nog steeds zo slecht gaat, Jagar.
[..]
Hij was heel stellig, coeliakie is alleen een mogelijkheid als ze beide genen zou hebben. Ik sprak daar mijn twijfels over uit en toen stak hij een heel verhaal af over hoe er dan een genetische mutatie zou moeten plaatsvinden wilde dat dus het geval zijn, en dat dat heel zeldzaam was.
Dus ja, ik had al niet waanzinnig veel vertrouwen in die hele afdeling daar maar dat is nu wel gedaald tot een nulpunt... We gaan lekker ergens anders heen.
De antistoffen waren negatief, dus dat is een goed teken. Maar het biedt geen zekerheid en aangezien we geen aanwijzingen in een andere richting hebben wil ik dit wel wat verder uitgezocht hebben.
Ik krijg ook van een aantal familieleden (coeliakie komt nogal veel voor in mijn familie) meteen de meest uiteenlopende adviezen variërend van 'je had al 3 maanden geleden moeten stoppen met gluten geven' tot 'de kinderarts heeft helemaal gelijk, geen coeliakie'. Het zijn allemaal zelfverklaarde experts, heel fijn.quote:Op woensdag 28 september 2016 20:45 schreef twist02 het volgende:
[..]
Kan me voorstellen dat je er dan weinig vertrouwen meer in hebt ja...
Ja, dat is het lastige met coeliakie; dat je de genen wel kunt hebben, maar dan hoef je het nog niet te krijgen. En als je geen antistoffen hebt, is dat ook weer geen garantie...
Ik hoop in elk geval dat jullie snel duidelijkheid krijgen!
Haha, ik ben ook een beetje zo'n zelfverklaarde expertquote:Op woensdag 28 september 2016 21:03 schreef LuDann het volgende:
[..]
Ik krijg ook van een aantal familieleden (coeliakie komt nogal veel voor in mijn familie) meteen de meest uiteenlopende adviezen variërend van 'je had al 3 maanden geleden moeten stoppen met gluten geven' tot 'de kinderarts heeft helemaal gelijk, geen coeliakie'. Het zijn allemaal zelfverklaarde experts, heel fijn.![]()
Maar bedankt, ik hoop het ook.
Ik heb niet zo'n problemen met zelfverklaarde experts, maar wel als ze heel stellige dingen uit de losse pols schudden zonder dat ze dat kunnen onderbouwen. Dank je wel, dat zal ik onthouden.quote:Op woensdag 28 september 2016 21:14 schreef twist02 het volgende:
[..]
Haha, ik ben ook een beetje zo'n zelfverklaarde expertmaar (helaas) ook ervaringsexpert.
Fijn dat mignonne je al advies heeft kunnen geven. Mocht je nog eens wat willen weten of tips ofzo willen, staat mijn PM uiteraard ook altijd open!
Dat klinkt hoopvol! Hopelijk volgt Twix O's voorbeeld.quote:Op donderdag 29 september 2016 11:55 schreef FlyingFish het volgende:
Sterkte Jagar! Maar van de positieve kant bekeken, beter nu dan als je straks weer werkt! Maar liever gewoon niet natuurlijk.
Tanden voor TwixO is sinds hij tanden kreeg veel meer gaan eten, hopelijk gaat Twix dat ook doen! Wij zitten ondertussen op 3 boterhammen als lunch. Dat is meer dan ikzelf eet
Arme F! Ik kan me ook voorstellen dat eten dan niet fijn is. Hopelijk zijn ze snel door.quote:Op donderdag 29 september 2016 12:17 schreef mousemicky het volgende:
Hier is eten momenteel ook even niet zo leuk, F krijgt 3 kiezen en 2 hoektanden tegelijk![]()
Ervaring van de vorige keer is dat ie als de kiezen/ tanden eenmaal door zijn weer veel beter eet. Kan me ook wel voorstellen dat t gewoon pijn doet, 'hard' eten op doorkomende kiezen.
Mariposas, jij was het toch die het zo zonde vond dat de kleren zo terug kwamen? Misschien is dit een idee?quote:Op donderdag 29 september 2016 20:38 schreef Mariposas het volgende:
Zand in de zakken of schoenen? Nooit last van. Ik krijg minstens 1 keer per week zo het broekje mee in een tasje:
[ afbeelding ]
Ja ik ga een regenbroekje ophalen zondag. Zo'n heel pak is nogal warm. Hoop dar het in de praktijk werkt. Bij ons kdv staat de deur naar de tuin veel open dus het is een beetje een in- en uitloop naar behoefte van het kind.quote:Op vrijdag 30 september 2016 09:09 schreef Roomsnoes het volgende:
[..]
Mariposas, jij was het toch die het zo zonde vond dat de kleren zo terug kwamen? Misschien is dit een idee?
Dan kunnen ze wel gewoon spelen, en je hoeft geen kleding weg te gooien. Gebruiken we hier in Noorwegen bij alle kindjes in het kdv. Zowel om niet nat en koud te worden, maar ook ter bescherming van kleding, zodat de kinderen wel lekker kunnen kledderen.
Miss is zoiets wel tweedehands te vinden?
Voor N wel, die kan prima klimmen al (de glijbaan op over het glijstuk...) en er waren van die zachte blokken om op te klimmen, en een ballenbak, en dus heel veel losse ballen overal. En een hoekje met van die wandborden enzo.quote:Op vrijdag 30 september 2016 14:28 schreef FlyingFish het volgende:
Saskia, is zoiets ook al leuk als ze nog niet (los) kunnen lopen? Dat doet N ook nog niet toch? Wij zijn vorig weekend voor het eerst even de indoor speeltuin van Blijdorp in geweest, maar daar zelf spelen was O nog wel wat te klein voor. De miniglijbaan had bijvoorbeeld geen randje erlangs en moest je binnendoor naar toe. Zo'n echte indoorspeeltuin zit hier op vijf minuten lopen, maar ben daar (of iets vergelijkbaars) nog nooit geweest dus vind het moeilijk inschatten of dat al kan...
quote:Op zaterdag 1 oktober 2016 09:08 schreef Selvaria het volgende:
Knap hoor IMA! Dat lukt N. alleen met Griekse yoghurt en stamppot, dingen die ook blijven plakken als je de lepel op z'n kop houdt.![]()
*Rode loper uitrolt voor Pinq en A.![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |