abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 23 september 2016 @ 18:47:45 #1
356543 Brammetjuh94
Hihi okay hihi bayyy
pi_165519951
Chocomel light: 51 kcal per 100ml, met 3,5g eiwit. GEM Proteīne shake: 130kcal per 200ml met 24g eiwit.

Een proteīne shake kost ongeveer ¤0,50 als je het zonder actie koopt, met actie vaak richting de ¤0,30. Een pak chocomel kost ¤1 (in de aanbieding of huismerk).

Om evenveel eiwit binnen te halen als je krijgt uit 1 shake, heb je 686ml chocolademelk light nodig. (24/3,5). Dat kost dus ¤0,87 per 24g eiwit. Daarnaast haal je ten opzichte van de 130kcal per 200ml, 350kcal binnen voor de 686ml, waarvan veel afkomstig is van suiker.

Je neemt ook nog eens veel meer volume mee, een shake is een klein flesje waar max 250ml in kan, ten opzichte van 700ml voor chocolademelk.

De KVW is gewoon een kut programma. Ze doen alsof ze kritisch zijn, maar ze gebruiken gewoon foute informatie die ze zelf in enkele seconde kunnen verifiëren.

En nu krijg ik de aankomende jaren telkens "Je kan ook 2 bekers chocomel drinken" naar mijn kop gesmeten. Een voordeel daar aan is wel dat ik direct weet wanneer ik gewoon moet weg lopen van sociaal contact met mensen.
Nobody exists on purpose. Nobody belongs anywhere. We're all going to die. Come watch TV.
pi_165520067
Zeer herkenbare en terechte klacht!
pi_165520100
Waar gaat dit over? Waarom zou je eiwit uit chocomel willen filteren?
Beter trek je het gewoon uit je pimmel, nog goedkoper.
pindazakje
pi_165520103
Dat dit kan in Nederland.
pi_165520189
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2016 18:47 schreef Brammetjuh94 het volgende:

De KVW is gewoon een kut programma. Ze doen alsof ze kritisch zijn, maar ze gebruiken gewoon foute informatie die ze zelf in enkele seconde kunnen verifiëren.
Dit. Ik dacht eerst dat het een aardig programma was. Totdat het dan opeens gaat over onderwerpen waar je zelf het e.e.a. vanaf weet. Dan merk dat het programma van een bedenkelijk niveau is.
  vrijdag 23 september 2016 @ 19:07:44 #6
356543 Brammetjuh94
Hihi okay hihi bayyy
pi_165520356
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2016 18:55 schreef NightH4wk het volgende:
Dat dit kan in Nederland.
Ik verbaas mij hier ook over. Gewoon slechte claims maken die onzinnig zijn en dan "er zijn om de consument te beschermen."

quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2016 18:58 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Dit. Ik dacht eerst dat het een aardig programma was. Totdat het dan opeens gaat over onderwerpen waar je zelf het e.e.a. vanaf weet. Dan merk dat het programma van een bedenkelijk niveau is.
Hier schrok ik idd ook van. Absurd dat dit gewoon zo gebeurd.
Nobody exists on purpose. Nobody belongs anywhere. We're all going to die. Come watch TV.
pi_165520868
quote:

[..]

Het sowieso een dom programma wat altijd zonder conclusies afgekapt wordt.
Ze weten het eigenlijk niet meer dus laten ze het erbij...
pindazakje
pi_165520944
Ik schrok eerst.. en toen dacht ik maar wacht even... en de suikers dan?.

Toen besefte ik weer dat ik beter op mijn eigen oordeel kan vertrouwen dan die van mensen die niet serieus liften.. anders zou ook elke bodybuilder aan de chocomel zitten..
Waz met jou!
  vrijdag 23 september 2016 @ 19:36:42 #9
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_165521041
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2016 19:07 schreef Brammetjuh94 het volgende:

[..]

Ik verbaas mij hier ook over. Gewoon slechte claims maken die onzinnig zijn en dan "er zijn om de consument te beschermen."

[..]

Hier schrok ik idd ook van. Absurd dat dit gewoon zo gebeurd.
Vooral dat moment dat ze met dat mokkeltje in die witte jas staan te praten. De hele aflevering praten ze over bodybuilders, maar dan praten ze over "mensen die af en toe een stukje hardlopen", die hebben extra eiwitten in die hoeveelheid inderdaad niet nodig nee.
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
  vrijdag 23 september 2016 @ 19:48:24 #10
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_165521299
Jij hebt duidelijk niet goed opgelet. De voedingsdeskundige zei dat je genoeg had aan twee glazen chocolademelk om je eiwitbehoeftes na het sporten te dekken. De Keuringsdient vroeg nog, dus twee glazen magere chocolademelk?
Magere chocolademelk is NIET hetzelfde als chocomel light. Magere chocolademelk zit in van die plastic flessen, en kost minder dan een euro prr liter volgens mij.
Wat ze dus eigelijk zei, is dat die shakes veel meer eiwit bevatten dan het merendeel van de sporters nodig hebben. Ze zei ook dat een bak yoghurt in feite ook goed was.

Maar goed, dat wil een 'expert' als jij waarschijnlijk gewoon niet horen...jij voelt je een uitzonderlijk trainingsbeest dat iets speciaals nodig heeft. Gefeliciteerd, je bent precies waar de marketeers van al die potten op rekenen. Maar als je het leuk vindt, moet je het gewoon doen natuurlijk. Het is alleen gewoon zo dat alleen mensen die elke dag, en dan eigelijk twee keer per dag, trainen, dit soort spullen 'nodig' hebben.

Dus niet zo tegen mijn favoriete programma aanpissen graag 😄
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_165521360
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2016 19:32 schreef Just_some_random_dude het volgende:
Ik schrok eerst.. en toen dacht ik maar wacht even... en de suikers dan?.

Toen besefte ik weer dat ik beter op mijn eigen oordeel kan vertrouwen dan die van mensen die niet serieus liften.. anders zou ook elke bodybuilder aan de chocomel zitten..
Dan ken je maar weinig echte lifters want chocomel staat er juist om bekend een goede post workout drank te zijn vanwege de snelle suikers en eiwitten.
pi_165521464
van chocomel wordt je dik.
pi_165521899
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2016 19:53 schreef ikwordtergekvan het volgende:
van chocomel wordt je dik.
lekker viesdik worden
Moeten zij weten
pi_165523930
HET IS ALLEMAAL DE SCHULD VAN DE RABOBANK!
What do you mean?
Capuchon_jongen for mod 2016!
  vrijdag 23 september 2016 @ 21:33:28 #15
372149 VarkensHart
Het geweten van fokkend Nederl
pi_165524012
Meteen alle afleveringen van KVW gedownload voor een marathon. Bazen programma
pi_165525589
quote:
7s.gif Op vrijdag 23 september 2016 20:17 schreef H0D3NPYL het volgende:

[..]

lekker viesdik worden
geen fuk meer kenne schele
pi_165529767
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2016 19:50 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

Dan ken je maar weinig echte lifters want chocomel staat er juist om bekend een goede post workout drank te zijn vanwege de snelle suikers en eiwitten.
Ja om te gainen ja.. en ik ken wel degelijk bodybuilders hoor...

Het verschilt ook wel in wat je aan het doen bent.. bulken of cutten.. bij bulken zou het wel gewoon goed zijn maar bij cutten ben je toch wel veel suikers aan het nemen.
Waz met jou!
  zaterdag 24 september 2016 @ 03:23:24 #18
345377 GoCanucksGo
Have a good one, eh!
pi_165530007
quote:

[..]

Dit is inderdaad wel zo. De hele setup was sowieso altijd al een beetje "doe maar normaal dan doe je al gek genoeg" hoewel ze in de eerste seizoenen echt wel interessante thema's hadden.

Tegenwoordig is elke aflevering een beetje een krampachtige poging om iets "aan de kaak te stellen" maar dat lukt steeds vaker niet echt, waarop ze het dan maar gewoon negeren of zelfbenoemde experts aan het woord laten die het ook niet helemaal weten. Breekpunt voor mij was een beetje die aflevering over tonijn in blik waar gewoon bleek dat die inderdaad allemaal met lijn gevangen werd, wat natuurlijk niet helemaal binnen het uitgangspunt viel en ze helemaal kinderachtig werden :D

Beetje voorbij de uiterste houdbaarheid denk ik.
pi_165530328
Niet gekeken
Zonder wrijving geen glans
  zaterdag 24 september 2016 @ 08:37:57 #20
153506 Captain_Fabulous
pi_165530499
quote:
14s.gif Op zaterdag 24 september 2016 03:23 schreef GoCanucksGo het volgende:

[..]
Breekpunt voor mij was een beetje die aflevering over tonijn in blik waar gewoon bleek dat die inderdaad allemaal met lijn....
Wanneer was dat? Ik heb laatst wel een aflevering over tonijn gezien waarin je zag hoe ze oude tonijn bijverven zodat het vers leek...vond ik erg goed gedaan.
pi_165537990
'Broodje Gezond' was pas een kutprogramma. Daar zat die Turkse meneer uit de Keuringsdienst in. Ze gingen onderzoeken wat gezonder is: roomboter of margarine. Vervolgens laten ze iemand van de Universiteit Wageningen daar een oordeel over vellen. Wat ze even vergaten te vertellen is dat Wageningen de huisonderzoeker is (en dus financieel afhankelijk) van Unilever, de uitvinders van margarine.
pi_165538039
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2016 19:29 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]

Het sowieso een dom programma wat altijd zonder conclusies afgekapt wordt.
Ze weten het eigenlijk niet meer dus laten ze het erbij...
ja vaak idd een anticlimax
'' I am under no obligation to make sense to you.''
pi_165538693
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 september 2016 18:13 schreef caspert79 het volgende:
'Broodje Gezond' was pas een kutprogramma. Daar zat die Turkse meneer uit de Keuringsdienst in. Ze gingen onderzoeken wat gezonder is: roomboter of margarine. Vervolgens laten ze iemand van de Universiteit Wageningen daar een oordeel over vellen. Wat ze even vergaten te vertellen is dat Wageningen de huisonderzoeker is (en dus financieel afhankelijk) van Unilever, de uitvinders van margarine.
Dit inderdaad. Ook gezien. Verschrikkelijk slecht.
  maandag 26 september 2016 @ 11:25:43 #24
356543 Brammetjuh94
Hihi okay hihi bayyy
pi_165571078
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2016 19:48 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Jij hebt duidelijk niet goed opgelet. De voedingsdeskundige zei dat je genoeg had aan twee glazen chocolademelk om je eiwitbehoeftes na het sporten te dekken. De Keuringsdient vroeg nog, dus twee glazen magere chocolademelk?
Magere chocolademelk is NIET hetzelfde als chocomel light. Magere chocolademelk zit in van die plastic flessen, en kost minder dan een euro prr liter volgens mij.
Wat ze dus eigelijk zei, is dat die shakes veel meer eiwit bevatten dan het merendeel van de sporters nodig hebben. Ze zei ook dat een bak yoghurt in feite ook goed was.

Maar goed, dat wil een 'expert' als jij waarschijnlijk gewoon niet horen...jij voelt je een uitzonderlijk trainingsbeest dat iets speciaals nodig heeft. Gefeliciteerd, je bent precies waar de marketeers van al die potten op rekenen. Maar als je het leuk vindt, moet je het gewoon doen natuurlijk. Het is alleen gewoon zo dat alleen mensen die elke dag, en dan eigelijk twee keer per dag, trainen, dit soort spullen 'nodig' hebben.

Ze sluiten letterlijk af met zeggen dat 2 glazen magere chocomel hetzelfde is, wat als enige wat ik ken Chocomel light is. Magere chocolademelk heeft enkel meer suiker.

Ze doen een beetje alsof het dom is om proteīne poeder te drinken "Want je kan het ook uit twee glazen chocolade melk halen!" Dat is bij chocomel mager 40 gram suiker! Dat is niet hetzelfde, want zo kan je vrijwel geen suikers meer voor de rest van de dag.

Dat is voor iemand die bezig is met zijn gezondheid een gigantische spike in zijn suikerniveau!
  maandag 26 september 2016 @ 11:43:33 #25
153506 Captain_Fabulous
pi_165571479
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2016 11:25 schreef Brammetjuh94 het volgende:
Dat is voor iemand die bezig is met zijn gezondheid een gigantische spike in zijn suikerniveau!
Dat geloof ik zo. maar de conclusie van het programma was voor mij dat het merendeel van de mensen die dit soort poeders koopt, net zo goed aan de chocomel kan. En dat schijnt veel mensen, in elk geval in dit topic tegen het zere been te schoppen, en dus vinden ze het programma maar kut.
Ik vindt het meeste wat ze doen wel hout snijden, en in deze aflevering ook. Dat is alles...mag iedereen het verder mee oneens zijn :D
pi_165571531
Volgens mij zeiden ze alleen dat je voor spieropbouw net zo goed chocolademelk kan drinken en daar is niks aan gelogen. Dat het qua prijs of voedingswaarden beter is om whey te nemen klopt wel, alleen daar is niks over gezegd.
pi_165574841
Gewoon kipfilet drinken.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_165575047
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2016 18:47 schreef Brammetjuh94 het volgende:
Chocomel light: 51 kcal per 100ml, met 3,5g eiwit. GEM Proteīne shake: 130kcal per 200ml met 24g eiwit.

Een proteīne shake kost ongeveer ¤0,50 als je het zonder actie koopt, met actie vaak richting de ¤0,30. Een pak chocomel kost ¤1 (in de aanbieding of huismerk).

Om evenveel eiwit binnen te halen als je krijgt uit 1 shake, heb je 686ml chocolademelk light nodig. (24/3,5).
Maak je daar nou niet een rekenfoutje?
pi_165575241
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2016 19:48 schreef Captain_Fabulous het volgende:

Goeie reactie. Ik denk overigens wel, dat de redactie ook een beetje als bijbedoeling had om de bodybuilders op de kast te jagen. Mission accomplished. Overigens is chocomel onder hardlopers, fietsers en triatleten in mijn omgeving een beproefde hersteldrank.
pi_165576355
Haha, al die kneusjes hier die 2-3 keer per week naar de sportschool gaan om billen te checken en meteen denken dat ze van die achterlijke shakes nodig hebben. :')
pi_165577960
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2016 13:46 schreef Coppi het volgende:

[..]

Goeie reactie. Ik denk overigens wel, dat de redactie ook een beetje als bijbedoeling had om de bodybuilders op de kast te jagen. Mission accomplished. Overigens is chocomel onder hardlopers, fietsers en triatleten in mijn omgeving een beproefde hersteldrank.
Waarom niet gewoon een glas melk met wat kipfilet?
pi_165578148
quote:
7s.gif Op maandag 26 september 2016 15:20 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Omdat kipfilet in je melk niet te zuipen is.
pi_165578250
Mensen denken ook dat whey een wondermiddel is. Van die uitspraken van "gebruik je ook shakes?. Het is gewoon eiwit doe niet zo moeilijk. Je kunt ook gewoon 3 eieren eten of een stuk extra vlees bij je avondeten.
pi_165579198
quote:
1s.gif Op maandag 26 september 2016 15:28 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

Omdat kipfilet in je melk niet te zuipen is.
Ik moest een klein beetje glimlachen.
pi_165582331
Ik fitness al 17 jaar, begonnen als chubby, daarna gespierd, daarna ripped, nu weer gespierd en op weg om weer ripped te worden en ik heb in heel mijn leven 2 x een eiwitshake gedronken.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  dinsdag 27 september 2016 @ 09:04:55 #36
356543 Brammetjuh94
Hihi okay hihi bayyy
pi_165595719
Maar dat is juist het hele probleem. "Je kan net zo goed een glas chocomel drinken" is gewoon idioot. Want dan dien je rekening te houden met veel meer aspecten dan enkel de proteīne. De kosten, de hoeveelheid energie, volume, suikers.

Niemand MOET eiwit poeder hebben, maar als ik sport op de campus dan is niets fijner dan wat water bij een poedertje gooien en drinken. Ik heb vaak niet de tijd om even uitgebreid een eiwit rijke maaltijd te nuttigen en heb geen behoefte aan ontzettend veel extra energie die ik niet nodig heb, zoals bij chocomel: Suiker.

Ze slaan de plank gewoon compleet mis. Alle goede argumenten die worden benoemd: "Wordt snel opgenomen (vloeistof), is gemakkelijk, is geconcentreerd eiwit" wordt gewoon genegeerd en ze sluiten gewoon af met "je kan net zo goed chocolademelk drinken. Ze verdraaien dingen zo veel mogelijk en doen zeer gerichte journalistiek, enkel om shockvalue te creeeren. En dat als publieke omroep :)
pi_165596679
quote:

deze man _O_ ik heb de herhaling gisterenavond gezien

ik kan vaak een glimlach niet onderdrukken wanneer ik iemand met zo'n shake zie sjouwen
pi_165597414
Dat programma is al jaren niet meer wat het vroeger was, vorige keer ging het over die geverfde tonijn, ja logisch dat als je rauwe tonijn weet io hoeveel dagen ongekoeld laat liggen het dan vop bacterien zit (zal mij dan een worst wezen dat het dan nog rood gekleur is met bietensap)

Komt tegenwoordig ook niet echt meer een conclusie uit maar meer gewoon ja tonijn wordt rood geverfd en klaar.

[ Bericht 2% gewijzigd door 111210 op 27-09-2016 11:48:19 ]
pi_165609639
Mensen die die aflevering recht proberen te praten :')

Er staat nu ook letterlijk in de npo app: Eiwitshakes? Die hebben geen nut!

Yeah sure. Sws zielig voor die mensen die bij die "sportdietiste" lopen die dus in de uitzending op het eind aan het woord komt.

Ja lekker gezond, twee glazen magere chocolademelk na het sporten! :') times infinity man
pi_165609654
Wat een vmbo nivo
pi_165610493
Alleen eiwitsjonnie's die hier zo fel op ingaan. De basis van elke kvw aflevering is gewoon een berg meningen van verschillende partijen. Soms komen daar opvallende dingen naar voren soms niet. Hoe dan ook is de boodschap van de aflevering niet de laatste 3 zinnen die worden gesproken, dus waarom trekt iedereen hier deze conclusie?

Idee van dit soort afleveringen is juist dat je informatie krijgt en zelf eens gaat nadenken over dingen waar je anders wellicht niet over had nagedacht. Als je geen chocomel wilt drinken doe je dat toch lekker niet.
Eerst denken, dan typen
pi_165620990
quote:
7s.gif Op maandag 26 september 2016 15:20 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Kan ook, alleen kipfilet glijdt zo moeilijk uit je bidon na de training. Voordeel van chocolade(melk) is dat het ook in de kantine van zwembad en sportclub verkocht wordt. Net wat je voorkeur heeft.
  woensdag 28 september 2016 @ 11:52:29 #43
153506 Captain_Fabulous
pi_165621373
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2016 20:53 schreef Piger het volgende:
De basis van elke kvw aflevering is gewoon een berg meningen van verschillende partijen.....

Idee van dit soort afleveringen is juist dat je informatie krijgt en zelf eens gaat nadenken over dingen waar je anders wellicht niet over had nagedacht. Als je geen chocomel wilt drinken doe je dat toch lekker niet.
:Y
Precies. Mensen hebben er kennelijk problemen mee dat het programma verkeerd advies geeft, maar dat doen ze niet. KVW geeft nooit echt hard consumentenadvies. Je moet het zien als een stel mensen die vragen stellen over eten, en vaak zelf ook verbaasd zijn over de antwoorden, en het niet helemaal meer snappen. Omdat hoe ons eten wordt gemaakt vaak heel erg ver van je verwachting staat. En van de beelden die de reclames ons laten zien. Of dacht iemand dat de oma'tjes van Bertoli echt bij dat bedrijf werken?
Dus ik kijk het om dingen te leren die ik nog niet wist over eten, en ze ontmaskeren behoorlijk vaak producten als ovepriced, of net legaal maar in feite voedsel bedrog, of anderszins bedenkelijk. Ze vertellen je nooit wat je moet doen, dat mag je zelf beslissen.

Net zoals of je eiwitshakes zin vind hebben.

Ik had aan het eind van het programma twee hoofdgedachten:
- al die poeders lijken op elkaar, dus koop de goedkoopste
- ik train lang niet genoeg om er wat aan te hebben, ik pak wel een bakje kwark na een fietstocht.
Voor mij heel nuttig.
pi_165663573
Die bertoli uitzendingen waren nog wel leuk, ook leuk in elkaar gezet. Beetje humor erbij ook.

Dat mis ik wel de laatste 2 seizoenen, misschien zijn de interessante onderwerpen gewoon op
  vrijdag 30 september 2016 @ 09:36:31 #45
153506 Captain_Fabulous
pi_165664636
Ze waren vroeger we leuker ja.
pi_165664887
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 september 2016 10:58 schreef 111210 het volgende:
Dat programma is al jaren niet meer wat het vroeger was, vorige keer ging het over die geverfde tonijn, ja logisch dat als je rauwe tonijn weet io hoeveel dagen ongekoeld laat liggen het dan vop bacterien zit (zal mij dan een worst wezen dat het dan nog rood gekleur is met bietensap)

Komt tegenwoordig ook niet echt meer een conclusie uit maar meer gewoon ja tonijn wordt rood geverfd en klaar.
?

dat interesseert je niks? raar.
ik vind het schandalig, de troep die je voorgeschoteld krijgt.
pi_165664891
quote:

Dit idd. Vet veel mensen die dat gebruiken maar niet berekenen wat ze daadwerkelijk nodig hebben aan eiwitten.
pi_165664942
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2016 20:33 schreef SOG het volgende:
Mensen die die aflevering recht proberen te praten :')

Er staat nu ook letterlijk in de npo app: Eiwitshakes? Die hebben geen nut!

Yeah sure. Sws zielig voor die mensen die bij die "sportdietiste" lopen die dus in de uitzending op het eind aan het woord komt.

Ja lekker gezond, twee glazen magere chocolademelk na het sporten! :') times infinity man
Die eiwit shakes zit net zo goed suiker en troep in, en ookniet echt goed voor je lichaam om veel te hebben. Sowieso is dat extreme bodybuilding en kracht training vaak niet gezond
pi_165665957
Wei-poeder vreters :'), echte mannen eten speklappen!
  vrijdag 30 september 2016 @ 11:18:10 #50
153506 Captain_Fabulous
pi_165666082
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2016 11:09 schreef perezoso het volgende:
Wei-poeder vreters :'), echte mannen eten speklappen!
met een rauw ei in de blender eerst. Daar krijg je pas borsthaar van!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')