abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_165586168
quote:
1s.gif Op maandag 26 september 2016 20:55 schreef Jaimy_Luca het volgende:

[..]

Opgenomen onder het mom van wat? Je wordt mijn inziens alleen opgenomen als het echt heel slecht gaat en je een gevaar bent voor je omgeving (en/of direct voor jezelf). Dat is bij mij niet aan de orde. Als ik dat vraag aan de dokter lacht ie me keihard uit. Er is niks "mis" met mij, zo op het oog.
Ooit gehoord van vrijwillige opname? Waarbij je door de week in een instelling verblijft om intensief met je ziekte aan de slag te gaan? Onder andere Sylvana heeft er ervaring mee. Dat jij niet weet dat iets er niet is wil niet zeggen dat het er niet is. Maar jij gaat uit van jouw waarheid, trekt conclusies en stelt de vraag niet eens.

Meid, er is van alles mis met jou. Je kiest er alleen het te verbergen als het niet uitkomt (want stel dat de live buitenwereld mij een behandeling zou aanraden!). Maar als je ooit eens naar een psychiater zou gaan heeft hij feilloos daar wat er allemaal speelt.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_165586222
quote:
1s.gif Op maandag 26 september 2016 21:04 schreef MarieAlice het volgende:
Sorry dat ik er de discussie over opentrok. :@
Ik hoopte op een modus vivendi, sorry voor de naïviteit
Geen sorry zeggen! Je hebt gelijk! O ja ik zou wegblijven zei ik net :@
pi_165586275
quote:
1s.gif Op maandag 26 september 2016 21:00 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Ja, dat heet veranwoording nemen en leren omgaan met je ziekte. Als je hulp de kans geeft (en dat heb je niet gedaan!) dan kun je dat leren. Je wilt niet.

[..]

Guess what... Soms moet je minder leuke dingen doen en wat verder kijken dan vandaag. Je wilt niet.
Hoe kan ik ermee om leren gaan als ik het nog steeds niet kan accepteren (en er dus als een puber tegenaan schop?) :? Hoe kan een psych mij helpen om het te accepteren, als ik de ziekte niet wil :?

Ik doe niets wat ik niet leuk vind (afgezien van het huishouden, maar soms dan zelfs doe ik iets niet als ik er geen zin in heb), that's me... Een (soms nare) karaktertrek van me.
pi_165586320
quote:
1s.gif Op maandag 26 september 2016 21:04 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Ooit gehoord van vrijwillige opname?
daarvoor moet je iets willen veranderen
pi_165586326
quote:
1s.gif Op maandag 26 september 2016 21:04 schreef MarieAlice het volgende:
Sorry dat ik er de discussie over opentrok. :@
Ik hoopte op een modus vivendi, sorry voor de naïviteit
Ach, we hebben het weer eens uit ons systeem.
Maar na tig posts en nog geen steek verder te zijn gekomen ben ik er ook wel weer klaar mee. Want dit wordt nu echt een Jl topic. Wat niet erg zou zijn als ze hetgeen wij zeggen liet binnen komen maar dat doet ze niet.

JL leeft in haar eigen wereldje. Voelt voor haar veilig maar ze ziet niet hoe haar keuzes, vooroordelen en irreële angsten het tot een hel maken. Sneu. Of misschien ziet ze het wel, en als ze dan nog steeds geen hulp wil zoeken vind ik het dom.
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  maandag 26 september 2016 @ 21:13:38 #156
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_165586469
Denk dat het ook beter is om de discussie te laten voor wat het is ja want het heeft toch geen zin.
pi_165586485
quote:
1s.gif Op maandag 26 september 2016 21:08 schreef Jaimy_Luca het volgende:

[..]

Hoe kan ik ermee om leren gaan als ik het nog steeds niet kan accepteren (en er dus als een puber tegenaan schop?) :? Hoe kan een psych mij helpen om het te accepteren, als ik de ziekte niet wil :?

Ik doe niets wat ik niet leuk vind (afgezien van het huishouden, maar soms dan zelfs doe ik iets niet als ik er geen zin in heb), that's me... Een (soms nare) karaktertrek van me.
Jij denkt dat iedereen hier blij is met zijn ziekte? Je kunt met een hulpverlener kijken hoe je toch een leven kunt opbouwen en voor jezelf kunt zorgen, ook als je de ziekte niet accepteert.
En guess what: wellicht leidt dat uiteindelijk wel tot een soort van acceptatie. Maar dan zou je hele wereld zoals die nu is in elkaar storten en dat is vast ook doodeng. En dus is het 'leuker' om te blijven schoppen, daarmee iedereen in je omgeving te raken en je kop in het zand te steken.

Leuk, wat een rotwoord in deze situatie, zelfs kinderen van 2 doen niet alleen wat ze leuk vinden, maar doen ook de noodzakelijke, niet leuke dingen. Dit is geen karaktertrek, maar je eigen egoïstische keuze. Je egoïsme is je ontzettend nare karaktertrek.
pi_165586499
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2016 21:13 schreef LPFAN het volgende:
Denk dat het ook beter is om de discussie te laten voor wat het is ja want het heeft toch geen zin.
Eens. Ik kap ermee.
pi_165586557
quote:
1s.gif Op maandag 26 september 2016 21:08 schreef Jaimy_Luca het volgende:

[..]

Wel, probeer het eens uit en ondervind het. Stel je open voor iets wat je eigenlijk niet wil en ondervind in plaats van telkens maar te veronderstellen gebaseerd op foutieve informatie.
pi_165586581
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2016 21:13 schreef LPFAN het volgende:
Okee. Sorry.
  maandag 26 september 2016 @ 21:17:10 #161
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_165586584
Wie weet heb je er onwijs veel aan, en wordt je leven een stuk aangenamer. Ik heb heel veel aan mijn psych gehad in de periode dat ik depressief was door mijn ziekte.
  maandag 26 september 2016 @ 21:17:27 #162
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_165586601
quote:
1s.gif Op maandag 26 september 2016 21:17 schreef MarieAlice het volgende:

[..]

Okee. Sorry.
Je hoeft je niet te verontschuldigen! ;)
  maandag 26 september 2016 @ 21:18:45 #163
450148 KapiteinIglo
Als dat geen neuken wordt...
pi_165586645
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2016 21:17 schreef LPFAN het volgende:
Wie weet heb je er onwijs veel aan, en wordt je leven een stuk aangenamer. Ik heb heel veel aan mijn psych gehad in de periode dat ik depressief was door mijn ziekte.
Ik heb ook.mega veel aan mijnopname gehad. En nog steeds aan de ggz :Y
Ik moest de groeten doen van Kapitein Ortega.
  maandag 26 september 2016 @ 21:20:30 #164
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_165586709
quote:
1s.gif Op maandag 26 september 2016 21:18 schreef PrisTheShiz het volgende:

[..]

Ik heb ook.mega veel aan mijnopname gehad. En nog steeds aan de ggz :Y
Geloof ik gelijk! Ik heb het nu niet meer nodig, maar als ik wel weer die kant op ga, ga ik er gelijk weer heen, Het is erg fijn om ff je ei kwijt te kunnen bij iemand die er totaal los van staat en een professioneel inzicht heeft. Goed van je dat je daar voor gekozen hebt toen!
pi_165586711
quote:
1s.gif Op maandag 26 september 2016 21:16 schreef MarieAlice het volgende:

[..]

Wel, probeer het eens uit en ondervind het. Stel je open voor iets wat je eigenlijk niet wil en ondervind in plaats van telkens maar te veronderstellen gebaseerd op foutieve informatie.
Heb ik al vaker gedaan, is me niet goed bevallen. En zo weet ik zeker dat als ik die cursus van het UWV zou gaan doen, dat dat ook een hel wordt. Omdat ik ervaring heb met zulk soort dingen including new people. Op de een of andere manier is er iets aan mij, waardoor ze denken dat ze me wel negatief mogen behandelen, negeren, treiteren. Logisch dat ik daar geen zin in heb, wie wel?, in gepest worden...
pi_165586789
Ik heb maar 3x een sessie gehad bij de psych(had eigenlijk de hele ellende al tijden voor mezelf een plekje gegeven, maar zocht ff een objectief inzicht in de situatie) en ik ben blij dat ik het gedaan heb. Een frisse blik op je situatie geeft hele andere inzichten. Maar je moet het uiteindelijk wel zelf doen.
pi_165586791
En vrijwillige opname: ik heb er dus zelf om gevraagd, maar het kon niet volgens haar.
pi_165586799
quote:
1s.gif Op maandag 26 september 2016 21:20 schreef Jaimy_Luca het volgende:

[..]

Heb ik al vaker gedaan, is me niet goed bevallen. En zo weet ik zeker dat als ik die cursus van het UWV zou gaan doen, dat dat ook een hel wordt. Omdat ik ervaring heb met zulk soort dingen including new people. Op de een of andere manier is er iets aan mij, waardoor ze denken dat ze me wel negatief mogen behandelen, negeren, treiteren. Logisch dat ik daar geen zin in heb, wie wel?, in gepest worden...
en weeeeeer.... Het ligt aan álle anderen, jouw houding en gedrag heeft er natuurlijk weer niks mee te maken. Net zoals het hier ook vast aan ons allemaal ligt...
  maandag 26 september 2016 @ 21:23:35 #169
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_165586842
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2016 21:22 schreef caroro het volgende:
Ik heb maar 3x een sessie gehad bij de psych(had eigenlijk de hele ellende al tijden voor mezelf een plekje gegeven, maar zocht ff een objectief inzicht in de situatie) en ik ben blij dat ik het gedaan heb. Een frisse blik op je situatie geeft hele andere inzichten. Maar je moet het uiteindelijk wel zelf doen.
Idd! Ik ben ook maar 4 of 5 keer heen geweest.
pi_165586843
quote:
1s.gif Op maandag 26 september 2016 21:22 schreef Jaimy_Luca het volgende:
En vrijwillige opname: ik heb er dus zelf om gevraagd, maar het kon niet volgens haar.
Één mening.

Je kunt ook zelf onderzoek doen he?
pi_165586852
Negeerstand: aan.
pi_165586873
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2016 21:22 schreef caroro het volgende:
Maar dat is niet leu-heuk!
pi_165586880
quote:
1s.gif Op maandag 26 september 2016 21:22 schreef Cat22 het volgende:

[..]

en weeeeeer.... Het ligt aan álle anderen, jouw houding en gedrag heeft er natuurlijk weer niks mee te maken. Net zoals het hier ook vast aan ons allemaal ligt...
"Op de een of andere manier is er iets aan mij" wat snap je daar niet aan?
pi_165586917
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2016 21:23 schreef caroro het volgende:
Negeerstand: aan.
Houd jij je er wel aan in tegenstelling tot Poesopstokje? Dank je.

Al heb jij nooit echt erge dingen tegen me gezegd, zoals dat ik een borderliner ben. ;)
pi_165586954
quote:
1s.gif Op maandag 26 september 2016 21:20 schreef Jaimy_Luca het volgende:

[..]

Daar ging het niet om. Het ging om een opname. Een opname heb je nog nooit gehad. Een mens kan meer dan een keer zich openstellen voor iets nieuws. Ergo, theoretisch is het mogelijk om je open te stellen voor een nieuwe ervaring. En in opname ga je meer begrip kunnen krijgen dan waar dan ook.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')