Hi allemaal,
Ik weet niet waarom er in de titel staat "stuucwerk verzetten" ik bedoelde "stuucwerk verstevigen" maar k kan dit niet aanpassen

*voelt zich een newbie*
Omdat ik in een verhuizing zit en radeloos ben heb ik een account gemaakt op dit forum.
Misschien dat er mensen zijn met tips en tricks. En als ik het verkeerd heb geplaatst op dit forum hoor ik het ook graag!
Twee weken terug hebben mijn vriend en ik de slaapkamers en gangen laten stucen. De woonkamer is al enige tijd geleden in orde gemaakt.
De stucadoor zou het sausklaar maken. Na het drogen zijn wij enthousiast begonnen met verven. Wat er op het eerste oog eigenlijk best prima uitzag, maar er komen super snel beschadigingen op en de afwerking was ook niet top.
Om de afwerking maken we ons niet druk, dat maken wij zelf in orde maar na een afspraak met de stucadoor zegt hij dat de beschadigingen er snel op komen doordat het niet is voorgestreken... We hebben letterlijk vijf keer gevraagd of we gelijk konden beginnen met verven en het antwoord was "ja".
Mijn vraag is of het stuucwerk nu daadwerkelijk veel harder zou zijn geweest, als we het hadden voorgestreken, of dat er nog steeds makkelijk krassen en hapjes uit het stuucwerk zou kunnen komen doordat het bijvoorbeeld slecht materiaal is. Is voorstrijk voor verf, echt zo verstevigend voor gestuucte muren?
Kunnen wij de muren het best alsnog voorstrijken en opnieuw verven voor stevigheid čn een minder zuigende werking of misschien toch beter een topcoat voor verf gebruiken?
Alvast super bedankt!
[ Bericht 8% gewijzigd door hellolizzy op 20-09-2016 22:39:41 (Foutieve titel?!) ]