Video op de site: http://www.rtvnoord.nl/ni(...)izen-ontruimd-updatequote:In een woning aan de Adriaan Pauwstraat in Groningen hebben bouwvakkers dinsdagmorgen vier handgranaten gevonden.
De woning werd gerenoveerd en stond leeg. De bouwvakkers hebben de granaten meegenomen en in een bouwkeet gelegd. Daar liggen ze nu nog. De Explosieven Opruimingsdienst Defensie (EOD) is onderweg.
Uit voorzorg zijn 24 omliggende woningen ontruimd. De flat aan de Asingastraat wordt ook ontruimd. Bewoners worden opgevangen aan de Eikenlaan. De omgeving is afgezet.
Meer informatie volgt.
Door: RTV Noord
Maar toen konden ze de keet niet meer in om te schaften of koffie te drinken. Misschien stond de Dixie er ook nog naast.quote:Op dinsdag 20 september 2016 10:45 schreef Zolderkamer het volgende:
"Oh handgranaten.. leg ze maar ff in de keet, dan kunnen we verder hier"
Zo'n ding de dixi in mikken als er iemand op zit, kijken hoe hard hij kan lopen met zijn broek op zijn enkels.quote:Op dinsdag 20 september 2016 11:00 schreef EdvandeBerg het volgende:
[..]
Maar toen konden ze de keet niet meer in om te schaften of koffie te drinken. Misschien stond de Dixie er ook nog naast.
HAHAHAHquote:Op dinsdag 20 september 2016 11:03 schreef Nobu het volgende:
[..]
Zo'n ding de dixi in mikken als er iemand op zit, kijken hoe hard hij kan lopen met zijn broek op zijn enkels.
quote:Explosief gevonden op aardappelveld; bomverkenner is onderweg
Op een aardappelveld in Middelstum is zojuist een explosief gevonden.
Het gaat waarschijnlijk om een bom uit de Tweede wereldoorlog.
Een bomverkenner is onderweg.
Meer informatie volgt. Door: RTV Noord http://www.rtvnoord.nl/ni(...)erkenner-is-onderweg
quote:Verdacht pakket bij politiebureau; bomverkenner is onderweg
Bij het politiebureau aan de Beukenlaan in Hoogezand is zojuist een verdacht pakket gevonden.
Het bureau is gesloten. Een bomverkenner is onderweg.
Meer informatie volgt.
Door: RTV Noord http://www.rtvnoord.nl/ni(...)erkenner-is-onderweg
Hehehe, maar zeg zelf, waarom niet? Praktische mensen zijn het wel, iedereen begrijpt dat die krengen afgaan als je de pinnen eruit trekt.quote:Op dinsdag 20 september 2016 10:45 schreef Zolderkamer het volgende:
"Oh handgranaten.. leg ze maar ff in de keet, dan kunnen we verder hier"
Ah, meen je dat?quote:Op dinsdag 20 september 2016 11:34 schreef nuget het volgende:
In ieder geval bouwvakkers die niet totaal onozel zijn en de granaten hebben verplaatst... na een jaar of 60 zijn die niet erg stabiel meer namelijk...
quote:In een woning aan de Adriaan Pauwstraat in Groningen hebben bouwvakkers dinsdagmorgen vier handgranaten in een plastic tas gevonden.
Kruiwagen
De bouwvakkers hebben de tas meegenomen en in een bouwkeet gelegd. Inmiddels liggen de granaten in een kruiwagen. Het is niet duidelijk of ze op scherp staan. De Explosieven Opruimingsdienst Defensie (EOD) is gearriveerd. Er wordt nu overlegd over een plan van aanpak.
De bouwvakkers waren bezig met het plafond van de woning, toen de granaten eruit rolden. De bewoner was thuis. De politie heeft met hem gesproken. Hij zegt dat hij niet wist dat er granaten in zijn huis lagen.
Ontruimd
Uit voorzorg zijn in eerste instantie 24 omliggende woningen ontruimd. Na overleg met de EOD zijn de bewoners van zes extra woningen geėvacueerd. De flat aan de Asingastraat is ook ontruimd. Bewoners worden opgevangen in de Buurthuiskamer aan de Johan de Wittstraat 15. De omgeving is afgezet.http://www.rtvnoord.nl/ni(...)izen-ontruimd-update
Zolang die dingen 2ehands zijn, zit er geen garantie meer op..quote:Op dinsdag 20 september 2016 11:51 schreef ludovico het volgende:
[..]
Hehehe, maar zeg zelf, waarom niet? Praktische mensen zijn het wel, iedereen begrijpt dat die krengen afgaan als je de pinnen eruit trekt.
Het blijken "nieuwe" granaten te zijnquote:Op dinsdag 20 september 2016 11:34 schreef nuget het volgende:
In ieder geval bouwvakkers die niet totaal onozel zijn en de granaten hebben verplaatst... na een jaar of 60 zijn die niet erg stabiel meer namelijk...
Lijken wel op van die doppen die je op je trekhaak kunt zettenquote:
quote:Bouwvakker die granaat vond: 'Ik schrok me dood'
'Er viel een koker uit het plafond en daarin zat een granaat. Ik schrok me dood.' Jordy Grol, één van de bouwvakkers die vier granaten vond in een woning aan in de Adriaan Pauwstraat in Groningen, wist niet wat hij zag.
'Ik had geen idee wat ik moest doen'
'Ik heb dit nog nooit meegemaakt. Je bent in shock natuurlijk.' Hij besloot samen met zijn collega's de granaten naar de bouwkeet te brengen, niet beseffende dat dit gevaarlijk kon zijn. 'Ik had geen idee wat ik moest doen op dat moment. Later komt pas het besef wat je gedaan hebt.'
'Je handelt uit schrik'
'Achteraf was dat misschien niet zo verstandig', zegt collega Bas. 'Maar ja, dat is op dat moment een keuze die je maakt. Dat doe je meer uit schrik.'
De bewoner van de woning bleek overigens gewoon thuis te zijn. 'Maar ik denk niet dat de granaten van hem zijn', zegt Jordy. 'Die man schrok er zelf ook heel erg van.'
Niet meer aan het werk
Aan het werk gaan de mannen niet meer. 'We mogen de straat niet in, dus ik denk dat het niet heel veel wordt vandaag', besluit Jordy. http://www.rtvnoord.nl/ni(...)nd-Ik-schrok-me-dood
Het is ook niet echt dat ik ze zou herkennen in die verpakking..quote:Op dinsdag 20 september 2016 12:34 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Lijken wel op van die doppen die je op je trekhaak kunt zetten
Verrassende dagquote:Op dinsdag 20 september 2016 12:38 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Ik werk hier vlakbij, tegenover de opvanglocatie (1 straat verderop). We hebben net lunch verzorgd voor de evacuees. Enorme drukte en chaos in de straat
Niet voor niets is altijd zo een tergend irritante opmerking.quote:Op dinsdag 20 september 2016 11:58 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Zolang die dingen 2ehands zijn, zit er geen garantie meer op..![]()
In dat geval laat ik het even voor wat het is..
Er zijn niet voor niets 24 woningen 30 woningen inmiddels.. ontruimd...
Nee de klap niet nee.. maar wel alle scherfjes..quote:Op dinsdag 20 september 2016 12:42 schreef ludovico het volgende:
[..]
Niet voor niets is altijd zo een tergend irritante opmerking.
Ik neem aan dat dit gewoon "better safe than sorry" is. Als een paar soldaten die granaten hadden gevonden in de 2e wereld oorlog dan was er waarschijnlijk geen drol gebeurt.
/ afgezien van blijkbaar instabiliteit als de granaten wat ouder worden, de klap van een granaat gaat niet 24 huizen verwoesten.
Ja, het verveelt nooit hierquote:
Het houdt na een meter of 20 toch wel op met die scherven?quote:Op dinsdag 20 september 2016 12:46 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Nee de klap niet nee.. maar wel alle scherfjes..
Daar zijn ze op gemaakt.. niet op de grootte van de boem..
Zolang niet duidelijk is waar het spul vandaan komt, heb ik er respect voor..
Voor hetzelfde is het inferieure troep uit 1 of ander vage fabriek.. of ze nou oud.. of zoals hier nieuw zijn..
Tuurlijk ga je dan voor better safe than sorry..
Geen idee... Ik weet niet wat de naam en rugnummer van die dingen zijn... en wat ze doen als ze tegelijk gaan.. en de politie/eod ook niet direct blijkbaar..quote:Op dinsdag 20 september 2016 12:48 schreef ludovico het volgende:
[..]
Het houdt na een meter of 20 toch wel op met die scherven?
En vier klappen van granaten dan?quote:Op dinsdag 20 september 2016 12:42 schreef ludovico het volgende:
[..]
/ afgezien van blijkbaar instabiliteit als de granaten wat ouder worden, de klap van een granaat gaat niet 24 huizen verwoesten.
Ze zijn nu de hele woning aan het controleren op evt meer explosieven.. Dat komt er ook nog bij...quote:Op dinsdag 20 september 2016 12:42 schreef ludovico het volgende:
[..]
Niet voor niets is altijd zo een tergend irritante opmerking.
Ik neem aan dat dit gewoon "better safe than sorry" is. Als een paar soldaten die granaten hadden gevonden in de 2e wereld oorlog dan was er waarschijnlijk geen drol gebeurt.
Ze roepen net dat het ook nogal "zware" granaten betreftquote:Op dinsdag 20 september 2016 13:08 schreef Humberto-T het volgende:
[..]
En vier klappen van granaten dan?
Iemand die ik ken heeft ooit een lawinepijl door een brievenbus gegooid. Daar was aardig wat ontzet, ik neem aan dat een granaat wat meer explosief vermogen heeft.
Qua scherven is het trouwens onveilig tot 200 meter, niet 20...
quote:EOD maakt handgranaten onschadelijk
De vier handgranaten in de Adriaan Pauwstraat in Groningen zijn onschadelijk gemaakt. De Explosieven Opruimingsdienst Defensie (EOD) heeft de onstekers uit de explosieven verwijderd.
Volgens de politie zijn het moderne handgranaten van een zwaar kaliber. De EOD doet verder onderzoek in de woning.
Wat is er aan de hand in de Adriaan Pauwstraat?
In de woning in Groningen hebben bouwvakkers dinsdagmorgen vier handgranaten gevonden in een plastic tas. De bouwvakkers hebben de tas meegenomen en in een bouwkeet gelegd. Inmiddels liggen de granaten in een kruiwagen.
Meerdere woningen ontruimd
Uit voorzorg zijn 30 omliggende woningen ontruimd. In eerste instantie waren dat er 24, maar later werden er nog zes extra woningen geėvacueerd. De flat aan de Asingastraat is ook ontruimd. Bewoners worden opgevangen in de Buurthuiskamer aan de Johan de Wittstraat 15. De omgeving is afgezet.http://www.rtvnoord.nl/ni(...)ranaten-onschadelijk
Echt?quote:Op dinsdag 20 september 2016 13:08 schreef Humberto-T het volgende:
[..]
En vier klappen van granaten dan?
Iemand die ik ken heeft ooit een lawinepijl door een brievenbus gegooid. Daar was aardig wat ontzet, ik neem aan dat een granaat wat meer explosief vermogen heeft.
Qua scherven is het trouwens onveilig tot 200 meter, niet 20...
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |