abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 20 september 2016 @ 12:56:45 #26
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_165448882
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2016 12:48 schreef ludovico het volgende:

[..]

Het houdt na een meter of 20 toch wel op met die scherven?
Geen idee... Ik weet niet wat de naam en rugnummer van die dingen zijn... en wat ze doen als ze tegelijk gaan.. en de politie/eod ook niet direct blijkbaar..
Maar hier wisten ze blijkbaar ook niet helemaal wat ze aan het doen waren:

http://radio.rtvnoord.nl/gemist/videogemist.asp?v=41259
Verder niets aan de hand.. maar een kluit klei kan hard aankomen..
pi_165449100
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2016 12:42 schreef ludovico het volgende:

[..]

/ afgezien van blijkbaar instabiliteit als de granaten wat ouder worden, de klap van een granaat gaat niet 24 huizen verwoesten.
En vier klappen van granaten dan?

Iemand die ik ken heeft ooit een lawinepijl door een brievenbus gegooid. Daar was aardig wat ontzet, ik neem aan dat een granaat wat meer explosief vermogen heeft.

Qua scherven is het trouwens onveilig tot 200 meter, niet 20...
  dinsdag 20 september 2016 @ 13:08:44 #28
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_165449110
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2016 12:42 schreef ludovico het volgende:

[..]

Niet voor niets is altijd zo een tergend irritante opmerking.

Ik neem aan dat dit gewoon "better safe than sorry" is. Als een paar soldaten die granaten hadden gevonden in de 2e wereld oorlog dan was er waarschijnlijk geen drol gebeurt.

/ afgezien van blijkbaar instabiliteit als de granaten wat ouder worden, de klap van een granaat gaat niet 24 huizen verwoesten.
Ze zijn nu de hele woning aan het controleren op evt meer explosieven.. Dat komt er ook nog bij...
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 september 2016 13:08 schreef Humberto-T het volgende:

[..]

Iemand die ik ken heeft ooit een lawinepijl door een brievenbus gegooid. Daar was aardig wat ontzet, ik neem aan dat een granaat wat meer explosief vermogen heeft.

Ze roepen net dat het ook nogal "zware" granaten betreft
  dinsdag 20 september 2016 @ 13:13:06 #29
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_165449174
quote:
EOD maakt handgranaten onschadelijk

De vier handgranaten in de Adriaan Pauwstraat in Groningen zijn onschadelijk gemaakt. De Explosieven Opruimingsdienst Defensie (EOD) heeft de onstekers uit de explosieven verwijderd.
Volgens de politie zijn het moderne handgranaten van een zwaar kaliber. De EOD doet verder onderzoek in de woning.

Wat is er aan de hand in de Adriaan Pauwstraat?
In de woning in Groningen hebben bouwvakkers dinsdagmorgen vier handgranaten gevonden in een plastic tas. De bouwvakkers hebben de tas meegenomen en in een bouwkeet gelegd. Inmiddels liggen de granaten in een kruiwagen.

Meerdere woningen ontruimd
Uit voorzorg zijn 30 omliggende woningen ontruimd. In eerste instantie waren dat er 24, maar later werden er nog zes extra woningen geėvacueerd. De flat aan de Asingastraat is ook ontruimd. Bewoners worden opgevangen in de Buurthuiskamer aan de Johan de Wittstraat 15. De omgeving is afgezet.http://www.rtvnoord.nl/ni(...)ranaten-onschadelijk
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 20 september 2016 @ 13:34:59 #30
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_165449536
Nog steeds druk qua mensen hier tegenover
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 20 september 2016 @ 13:36:01 #31
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_165449557
Komen net wat mannen in pak en met hesjes aan lopen, iedereen volgt hen naar binnen
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 20 september 2016 @ 14:03:44 #32
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_165450023
Afzettingen opgeheven
pi_165450735
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 september 2016 13:08 schreef Humberto-T het volgende:

[..]

Echt?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')