Ze is je aan het inpakken. Er is niets mis met jou, maar met haar gedrag. Het is helemaal niet zo vreemd om aan je vriendin te denken die in ieder geval vier vrienden om haar heen heeft die haar willen neuken. Sterker nog, zij weet dat die gasten haar willen neuken, maar dat vind ze wel leuk; die aandacht van vreemde mannen terwijl zij weet dat haar vriend zich daar zorgen over maakt. Aan jou denkt ze niet, maar wel aan derzelf.quote:Op donderdag 22 september 2016 04:07 schreef sweet_symphony het volgende:
Mijn laatste post in dit topic, en hopelijk ook op het forum.
Heb net een uur met haar gepraat, over de ruzies van de voorbije weken. Ze ervaart dat hetzelfde als ik, dat het knaagt aan de liefde.
Veel zaken hebben hun grondslag in mijn onzekerheden.
Ze vindt dat ik niet meer de zelfde persoon ben als vorige keer, en kan zich geen toekomst inbeelden als we wekelijks dit soort ruzies hebben.
Ze vindt ook dat mijn behoefte om te reflecteren (met vrienden + de reden waarom ik op dit forum ben) zijn grondslag heeft in mijn eigen onzekerheid. Alsof ik zelf geen mening heb, en die moet toetsen via anderen.
Aan mij dus om de boel te herstellen.
Het wordt een hele opgave, maar ik wil het proberen. Terug onbevangen zijn zoals in het begin.
Ik haal een hele hoop dingen in mijn hoofd die in twijfel trekken of ze echt wel van me houdt (luchthaven, gedrag van vrienden, niet antwoorden op berichten, het feit dat ik rijk ben en dat ze een gold digger zou zijn.. De lijst van zaken die ik in mijn hoofd haal gaat maar door)
Ik word er paranoide van en dat voelt ze aan mijn gedrag. Dat is een andere persoon dan vorige keer, een persoon waar ze niet van kan houden.
Als ik deze relatie terug wil hebben zoals het was, moet dat onmiddellijk stoppen. Ze zei het niet met die woorden, maar ik ervaar het als de laatste kans om te worden wie ik was.
Ik hoop dat ik daarin ga slagen.
Ze is wie ik hoopte dat ze is, en dan is ze waard dat ik hard aan mezelf ga werken.
Ongeveer elke psycholoog en 90% van de forumleden zien de zelfde parallel als zij. Het is wel degelijk zo dat ik een onzeker persoon ben.quote:Op donderdag 22 september 2016 04:41 schreef KetchupFTW het volgende:
[..]
Ze is je aan het inpakken. Er is niets mis met jou, maar met haar gedrag. Het is helemaal niet zo vreemd om aan je vriendin te denken die in ieder geval vier vrienden om haar heen heeft die haar willen neuken. Sterker nog, zij weet dat die gasten haar willen neuken, maar dat vind ze wel leuk; die aandacht van vreemde mannen terwijl zij weet dat haar vriend zich daar zorgen over maakt. Aan jou denkt ze niet, maar wel aan derzelf.
Vroeg of laat gaat het een keer mis als dat al niet gebeurd is, dat garandeer ik je. Wat je gelijk toen deze gedachte in je op kwam had moeten doen was heel erg duidelijk maken dat zij al het contact met die gasten moest verbreken en dat je anders de relatie opgaf.
Daar is het nu te laat voor, het enige wat je nog kan doen is de relatie opzeggen of heel erg op je hart worden getrapt over een tijdje. Blijf helder en denk aan jezelf.
Begin van het einde...quote:Op donderdag 22 september 2016 04:07 schreef sweet_symphony het volgende:
Heb net een uur met haar gepraat, over de ruzies van de voorbije weken. Ze ervaart dat hetzelfde als ik, dat het knaagt aan de liefde.
Ze vindt dat ik niet meer de zelfde persoon ben als vorige keer, en kan zich geen toekomst inbeelden als we wekelijks dit soort ruzies hebben.
Ze vindt ook dat mijn behoefte om te reflecteren (met vrienden + de reden waarom ik op dit forum ben) zijn grondslag heeft in mijn eigen onzekerheid. Alsof ik zelf geen mening heb, en die moet toetsen via anderen.
Het wordt een hele opgave, maar ik wil het proberen. Terug onbevangen zijn zoals in het begin.
Ik haal een hele hoop dingen in mijn hoofd die in twijfel trekken of ze echt wel van me houdt (luchthaven, gedrag van vrienden, niet antwoorden op berichten, het feit dat ik rijk ben en dat ze een gold digger zou zijn.. De lijst van zaken die ik in mijn hoofd haal gaat maar door)
Ik word er paranoide van en dat voelt ze aan mijn gedrag. Dat is een andere persoon dan vorige keer, een persoon waar ze niet van kan houden.
Als ik deze relatie terug wil hebben zoals het was, moet dat onmiddellijk stoppen. Ze zei het niet met die woorden, maar ik ervaar het als de laatste kans om te worden wie ik was.
Ze is wie ik hoopte dat ze is, en dan is ze waard dat ik hard aan mezelf ga werken.
Zeker nooit een relatie gehad?quote:Op donderdag 22 september 2016 04:41 schreef KetchupFTW het volgende:
[..]
Ze is je aan het inpakken. Er is niets mis met jou, maar met haar gedrag. Het is helemaal niet zo vreemd om aan je vriendin te denken die in ieder geval vier vrienden om haar heen heeft die haar willen neuken. Sterker nog, zij weet dat die gasten haar willen neuken, maar dat vind ze wel leuk; die aandacht van vreemde mannen terwijl zij weet dat haar vriend zich daar zorgen over maakt. Aan jou denkt ze niet, maar wel aan derzelf.
Vroeg of laat gaat het een keer mis als dat al niet gebeurd is, dat garandeer ik je. Wat je gelijk toen deze gedachte in je op kwam had moeten doen was heel erg duidelijk maken dat zij al het contact met die gasten moest verbreken en dat je anders de relatie opgaf.
Daar is het nu te laat voor, het enige wat je nog kan doen is de relatie opzeggen of heel erg op je hart worden getrapt over een tijdje. Blijf helder en denk aan jezelf.
Sterkte!quote:Op donderdag 22 september 2016 04:07 schreef sweet_symphony het volgende:
Alsof je wel een mening hebt, maar die moet valideren aan de hand van anderen lijkt me meer passend gezien je topic hier. Best wel treurig dat het ook hier zwart-wit volledig jouw pakkie an zou zijn. Al is er natuurlijk wel een punt dat zij jou met bepaalde dingen niet kan helpen, er klinkt zo weinig wij door in je relaas..quote:Op donderdag 22 september 2016 04:07 schreef sweet_symphony het volgende:
Hiermee impliceer jij dat jij veranderd bent door deze relatie en daarmee schuif je het ook weer een beetje af. Nog even afgezien van dat de onderliggende problematiek zich niet leent voor gewoon per direct even mee kunnen kappen.quote:Het wordt een hele opgave, maar ik wil het proberen. Terug onbevangen zijn zoals in het begin.
Vrouwen zijn niet allemaal hetzelfde, dus ook mannen die minder sterk in hun schoenen staan kunnen heus wel aan de bak komen. Ligt ook aan hoe je met verbeterpunten om wil gaan en levenshouding enzo..quote:Op donderdag 22 september 2016 05:44 schreef sweet_symphony het volgende:
[..]
Ongeveer elke psycholoog en 90% van de forumleden zien de zelfde parallel als zij. Het is wel degelijk zo dat ik een onzeker persoon ben.
Vrouwen vallen op mannen die sterk in hun schoenen staan, en daar moet ik aan werken. Mijn paranoide ideeen komen daaruit voort, met ruzie als gevolg.
Neemt niet weg dat zij ook haar fouten heeft.
Ik denk niet dat het feit dat ze zich minder emotioneel toont dan mij (eerste afscheid) betekent dat ze minder emotioneel is. Ik heb haar de afgelopen weken ook zien kraken en huilen. Het was niet fake
Het is wel zo dat ze denkt van "zoals ik het zie, zo is het" maar van bedrog verdenk ik haar niet
Ik typ dit op mijn mobiel en kan pas later uitgebreid reageren.quote:Op donderdag 22 september 2016 09:11 schreef Scary_Mary het volgende:
[..]
Alsof je wel een mening hebt, maar die moet valideren aan de hand van anderen lijkt me meer passend gezien je topic hier. Best wel treurig dat het ook hier zwart-wit volledig jouw pakkie an zou zijn. Al is er natuurlijk wel een punt dat zij jou met bepaalde dingen niet kan helpen, er klinkt zo weinig wij door in je relaas..
[..]
Hiermee impliceer jij dat jij veranderd bent door deze relatie en daarmee schuif je het ook weer een beetje af. Nog even afgezien van dat de onderliggende problematiek zich niet leent voor gewoon per direct even mee kunnen kappen.
Kun je wat concrete situaties als voorbeeld geven? (Van symptomen en de bestrijding ervan)quote:Op donderdag 22 september 2016 08:53 schreef Allures het volgende:
Wat een symptoom bestrijding weer
Die twijfels gaan niet weg als je stopt met praten er over
Ik denk dat jij juist wat invloeden van buitenaf af nodig hebt die kritisch op je zijn want zelf heb je enorm de neiging tot vluchten en het herhalen van patronen
Ik vind het ook enigzins manipulatief van haar dat ze invloed van buiten zo weg wil halen
Maw je denkt dat ik niet wil dat dit terug gaat werken?quote:Op donderdag 22 september 2016 14:14 schreef K44S het volgende:
Volgens mij ben je allang aan het vertrekken uit je relatie.
Ondanks dat je er enigszins in investeert door dit topic te maken.
Bedankt voor je positivisme en vooral de uitgebreide uitleg bij je uitspraak. "Er aan werken" is blijkbaar overbodig.quote:Op donderdag 22 september 2016 14:29 schreef JeSuisDroppie het volgende:
Ik denk dat je de juiste keuze maakt als je ermee stopt. Dit werkt niet.
Hoezo dat?quote:Op donderdag 22 september 2016 08:01 schreef Godshand het volgende:
[..]
Zeker nooit een relatie gehad?
Als jij iets probeert is het voldoende vind je, maar omgekeerd reken je je vriendin met een andere maat af. Daarnaast is proberen ook niet zo veelzeggend, want jij kan ook proberen miss Universe te willen worden zonder dat het ooit gaat lukken. Heb je dan wel echt iets realistisch geprobeerd? Of gewoon blik op oneindig gedaan en jezelf daarmee gerust gesteld?quote:Op donderdag 22 september 2016 14:10 schreef sweet_symphony het volgende:
[..]
Ik typ dit op mijn mobiel en kan pas later uitgebreid reageren.
Mijn vader stelde ook een keer dat ik het in de communicatie vaak over mezelf heb. Als ik emails herbekijk, zie ik dat het woord "ik" bijna in elke zin terugkomt.
Ook hier in dit schrijven.
Het is niet zo dat ik niet geinteresseerd ben in anderen. Ik kan gewoon niet anders dan schrijven vanuit mijn eigen beleving, en vragen naar een ander en er rekening mee houden. Is dat de "wij" waar je het over hebt? Werken aan jezelf, luisteren naar de ander en er rekening mee houden.
Als ik bvb naar mijn vader schrijf "IK heb vandaag dit en dit gedaan, Ik vind dat en dat.." En daarna vraag ik naar het leven thuis
"Wij/ons" in een relatie is toch luisteren naar de ander? En dat probeer ik toch.
Wat gek joh, zo een andere mentaliteit en dat in Zuid-Amerika..quote:Veel zaken die mijn onzekerheden gevoed hebben (eerder in dit topic) zijn het gevolg van een betekenis die ik aan die daden geef. Ik uit mijn emoties op een andere manier, en concludeerde uit meerdere gedragingen van haar (luchthaven, niet antwoorden op berichten..) dat ze weinig om me geeft. Ze ziet die dingen gewoon anders. Ik ben punctueel, zij in de verste verte niet. Totaal andere mentaliteit.
Ik zou me denk ik redelijk kut voelen als mijn geliefde mijn gehuil vooral als bevestiging zou willen zien dat ik heus wel ergens om geef. Wat zou verder nog een reden voor gehuil kunnen zijn denk je?quote:Maar als we er heftige discussies over hebben en ze huilt, geeft dat toch aan dat ze er om geeft?
Ik weet niet waar je het vandaan haalt dat enkel het feit dat ze mooi is de basis van deze relatie vormt.
Onbewust zou dat me niet verbazen, want het is natuurlijk vrij kwetsbaar om dergelijk commentaar van een naaste te krijgen. Iets dat je zonder relatie en zeker in een vreemd land waar je minder binding hebt, ook makkelijker zou kunnen ontlopen. En weg vluchten is een stuk minder makkelijk als je je daadwerkelijk daar gaat vestigen.quote:Op donderdag 22 september 2016 14:23 schreef sweet_symphony het volgende:
[..]
Maw je denkt dat ik niet wil dat dit terug gaat werken?
Dat zie je verkeerd. Ik kan er vandaag mee kappen als ik dat wil.
Ik denk wel dat het moeilijk zal zijn bij momenten, mede door mijn gebrekkige emotionele intelligentie en autistische neigingen.
Maar ik wil het wel proberen
Dwingen contact te verbrekenquote:
TS weet dat die mannen haar willen neuken en TS zijn vriendin weet dat ook. Als ze niet geïnteresseerd was en genoot van de aandacht had ze het contact al verbroken met die mannen, maar dat doet ze niet. Dit zijn niet zomaar vrienden waarmee ze omgaat, maar mannen die actief proberen haar het bed in te krijgen als TS niet aanwezig is.quote:Op donderdag 22 september 2016 15:46 schreef Godshand het volgende:
[..]
Dwingen contact te verbreken
Geef haar dan meteen een Niqab en houd haar thuis. Als je niet kan hebben dat andere mannen haar willen doen...
Ook door toedoen van anderen (forum en mensen uit mijn verleden) ben ik ervan overtuigd dat ik een probleem heb met onzekerheid.quote:Op donderdag 22 september 2016 17:03 schreef KetchupFTW het volgende:
[..]
TS weet dat die mannen haar willen neuken en TS zijn vriendin weet dat ook. Als ze niet geïnteresseerd was en genoot van de aandacht had ze het contact al verbroken met die mannen, maar dat doet ze niet. Dit zijn niet zomaar vrienden waarmee ze omgaat, maar mannen die actief proberen haar het bed in te krijgen als TS niet aanwezig is.
Nu gooit ze het op de onzekerheden van TS. TS voelt zich alsof hij zijn vriendin teveel bij zich houdt terwijl dat eigenlijk niet nodig is, maar hij doet in feite het tegenovergestelde. De ''onzekerheid'' van TS is zeer begrijpelijk en bovendien rationeel, maar door toedoen van zijn vriendin denkt hij nu dat hij een probleem heeft.
Zo lang het goed gaat tussen ons ben ik niet onzeker. Als we lachen, plezier maken, als het goed voelt.quote:Op donderdag 22 september 2016 17:51 schreef Allures het volgende:
Maar als jij bang bent dat ze met een ander gaat omdat die dingen heeft die jij niet hebt vind jij dat zelf geen onzekerheid? dat vind je alleen maar omdat anderen dat zeggen?
Lekker makkelijk om een beeld bij anderen te schetsen die haar niet of nauwelijks kennen. Hier breng je het ook al zo liefdevol en positief. Maar goed, misschien zijn dit wel eckte vrienden van je die ook weleens kritisch kijken naar je eigen aandeel..quote:Op donderdag 22 september 2016 17:49 schreef sweet_symphony het volgende:
Iedereen in mijn vriendenkring denkt dat ze me aan het lijntje houdt alleen al door het feit dat ze niet naar de luchthaven wilde komen.
Gezien wat andere posts van je lijk je sowieso moeite te hebben met andere visies en belevingen. Dat maakt een interculturele relatie ook niet bepaald makkelijker.quote:Kun je je voorstellen welke betekenis ik eraan gaf dat ze niet wilde komen?
Haar moeder noemt dat een cultureel verschil. Dat je perfect iemand doodgraag kan zien, maar niet gaat ophalen op de luchthaven.
Ik heb veel moeite om dat te geloven, maar probeer het te accepteren. Beiden vinden het ook normaal dat ik niet naar de luchthaven kom als zij arriveren.
De terechtvraag is ook niet de meest constructieve, want het is hoe dan ook een obstakel dat je in de weg zit bij wat je wil. Dus beter kap je met de focus daarop en je voorkeur voor bijval, maar ga je je richten op wat jij ermee kan cq moet doen om te komen waar jij wil zijn. Of in dit geval meer focus op wat jullie beide willen en bespreken hoe jullie daar samen aan kunnen werken.quote:En da's nog maar 1 van de topics die mij onzeker hebben gemaakt. Terecht?
TS,quote:Op donderdag 22 september 2016 17:49 schreef sweet_symphony het volgende:
Iedereen in mijn vriendenkring denkt dat ze me aan het lijntje houdt alleen al door het feit dat ze niet naar de luchthaven wilde komen.
Sorry, deze kan ik niet laten gaan. Je kan je heerlijk wentelen in naïviteit, maar het is natuurlijk onzin dat mensen geen issues hebben als alles goed gaat. Het is dan gewoon minder duidelijk, men wordt er niet mee geconfronteerd en kan zich veilig wanen want het lijk symptoomvrij. Maar dan kom je jezelf wel keihard tegen als het even niet loopt zoals je in gedachten had of wil en ja, dat gebeurt vaker als je mensen dichterbij laat komen enzo.quote:Op donderdag 22 september 2016 18:12 schreef sweet_symphony het volgende:
[..]
Zo lang het goed gaat tussen ons ben ik niet onzeker. Als we lachen, plezier maken, als het goed voelt.
Ik zou niet weten wat het moet zijn dat een ander heeft dat ik haar niet kan bieden. Een veilige toekomst, affectie, respect, plezier.. Ik zie er zelf niet verkeerd uit.
Maar doordat het minder ging wankelden al die dingen en het knaagt aan haar gevoelens voor me zei ze. Ze hoopt dat die ruzies niet blijven komen en ik ook, want zo kan het niet.
Als ik weet dat niet naar de luchthaven komen, en niet uitgesproken emotie tonen bij afscheid niet gelijk staat aan "niet graag zien" hoef ik volgens mij niet meer onzeker te zijn.
Dat is nu een lapje voor het bloeden en in de toekomst komt er wel wat weer anders, maar huilen zal ze vermoedelijk wel doen ja..quote:Haar moeder is rechtdoorzee en stelt dat ze haar emotie wel toont als ik er niet bij ben. Iedereen is anders
In de toekomst heb ik niet elke keer bevestiging nodig dat alles haar wat kan schelen doordat ze weent als we ruzie hebben. Dat zou heel erg zijn.
Maar doordat het nu 1 of 2 keer gebeurd is maak ik op dat ze me niet aan het lijntje houdt.
Dit laatste begrijp ik niet.quote:Op donderdag 22 september 2016 18:16 schreef Scary_Mary het volgende:
Maar goed, nu je ook nog je topics ineens de schuld wil gaan geven van je onzekerheid wens ik je verder succes
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |