Aah oke!quote:Op dinsdag 20 september 2016 15:02 schreef Rezania het volgende:
[..]
Ja, in tegenstelling tot bloeddonatie dus. Daarom doe ik het ook.
Doe ook dan.quote:Op dinsdag 20 september 2016 15:05 schreef TwisterNederland het volgende:
[..]
Aah oke!
Wel goed bezig hoor! Beetje iets goed doen voor de wereld
Het is een wereldwijd donorbestand.quote:Op dinsdag 20 september 2016 15:09 schreef TwisterNederland het volgende:
[..]
Ik haat naalden.
En weet niet eens of ze het hier hebben. Denk het wel want UMCG
Ik sta ook pas 2 maanden geregistreerd. Die vrouw die bloed afnam vond het ook vrij snel.quote:Op dinsdag 20 september 2016 15:14 schreef Kaas- het volgende:
Kans van slechts 1 op 1000 dat je in een bepaald jaar wordt opgeroepen en Rez is weer de sjaak.Ach ja, iemand zal er wat aan hebben.
Ik vind het wel goed van je hoorquote:Op dinsdag 20 september 2016 15:18 schreef Rezania het volgende:
I
[..]
Ik sta ook pas 2 maanden geregistreerd. Die vrouw die bloed afnam vond het ook vrij snel.
Ik vind Rez een enorme klootzak dat 'ie het in z'n bol haalt om daar bloed te laten prikken.quote:Op dinsdag 20 september 2016 15:19 schreef TwisterNederland het volgende:
[..]
Ik vind het wel goed van je hoor
Hij mocht mij niet zien. Was in tokkie kleding. Dan wil ik niemand zien.quote:Op dinsdag 20 september 2016 14:44 schreef Renesite het volgende:
[..]
ik had iets gezegd van "kan je het vinden?" en daarna weglopen
Pics van tokkiekledingquote:Op dinsdag 20 september 2016 15:22 schreef Brammetjuh94 het volgende:
[..]
Hij mocht mij niet zien. Was in tokkie kleding. Dan wil ik niemand zien.
Campingsmoking?quote:Op dinsdag 20 september 2016 15:22 schreef Brammetjuh94 het volgende:
[..]
Ik zeg altijd hardop: Lefty loosy, righty tighty!quote:Op dinsdag 20 september 2016 14:56 schreef Rezania het volgende:
Heb ook mijn begeleider erbij gehaald omdat ik een bout niet loskreeg, bleek dus dat ik de verkeerde kant op draaide. En zo gaat de hele dag al dus.
Ah, zeker niet na die fashion police rant van een tijd terug van mijquote:Op dinsdag 20 september 2016 15:22 schreef Brammetjuh94 het volgende:
[..]
Da's Helmondquote:
Ik draaide dus naar links (vanaf onderen gezienquote:Op dinsdag 20 september 2016 15:23 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Ik zeg altijd hardop: Lefty loosy, righty tighty!
Anders weet ik t ook nooit
Ja jeetje, op z'n kop zou ik ook meteen ALLE regels vergetenquote:Op dinsdag 20 september 2016 15:26 schreef Rezania het volgende:
[..]
Ik draaide dus naar links (vanaf onderen gezien).
Een jaartje wachten toch? En tegelijkertijd niet neuken, toch?quote:Op dinsdag 20 september 2016 16:11 schreef Renesite het volgende:
Ik doneer niks. Pas wanneer ik bloed mag doneren
emo.gifquote:Op dinsdag 20 september 2016 16:14 schreef TwisterNederland het volgende:
[..]
Een jaartje wachten toch? En tegelijkertijd niet neuken, toch?
Hoeren ook niet.quote:Op dinsdag 20 september 2016 16:18 schreef Renesite het volgende:
Ik bedoel, corpsballen en hun hoeren, wandelende soa-bommen mogen het wel. Donder op!!
hoeraquote:Op dinsdag 20 september 2016 16:21 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Hoeren ook niet.
Hoeren en homoseksuele mannen zijn de risicogroepen.
Dat zijn ook de groepen waarvoor de SOA test gratis is.
De rest dokt ruim 80,- EUR.
Dus we hebben ook een voordeel van risicogroep zijn hoor
Prima, vooral niet laten testenquote:Op dinsdag 20 september 2016 16:22 schreef Renesite het volgende:
[..]
hoera! Wat hebben monogame homo's daaraan?
nee uiteraard. Maar ik vind het nogal wat, dat stigma. Vind het maar belachelijk.quote:Op dinsdag 20 september 2016 16:23 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Prima, vooral niet laten testen
Want 9 van de 10 mannen is idd super monogaam.
Kaassie, wat was t ook alweer op Grindr?
Alleen maar mannen in een open relatie of mannen die "discreet willen afspreken", toch?
Maar maak je vooral de illusie dat die van jou dat nooit zal doen (ik zeg niet DAT ie t zal doen hoor).
Maar: het kan NOOIT kaad om eens in de x maanden een gratis test te laten doen. Just in case.
Zal wel denken van ja laat maar ff na die laatste vraag.quote:Op dinsdag 20 september 2016 16:07 schreef Rezania het volgende:
En mijn begeleider is weer echt nergens te vinden.![]()
Twee keer per jaar een testje, altijd goed voor de zekerheid.quote:Op dinsdag 20 september 2016 16:23 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Prima, vooral niet laten testen
Want 9 van de 10 mannen is idd super monogaam.
Kaassie, wat was t ook alweer op Grindr?
Alleen maar mannen in een open relatie of mannen die "discreet willen afspreken", toch?
Maar maak je vooral de illusie dat die van jou dat nooit zal doen (ik zeg niet DAT ie t zal doen hoor).
Maar: het kan NOOIT kaad om eens in de x maanden een gratis test te laten doen. Just in case.
Tenzij statistisch bewezen.quote:Op dinsdag 20 september 2016 16:29 schreef Renesite het volgende:
[..]
nee uiteraard. Maar ik vind het nogal wat, dat stigma. Vind het maar belachelijk.
De mijne is al weer even overdue (en met even bedoel ik een paar maanden, geen jaar hoor).quote:Op dinsdag 20 september 2016 16:39 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Twee keer per jaar een testje, altijd goed voor de zekerheid.
Er is geen tekort. En ja het testen doen ze altijd, maar als statis... weet je wat, lees de post hierbovenquote:Op dinsdag 20 september 2016 16:41 schreef Kaas- het volgende:
Overigens heeft nog nooit iemand me uit kunnen leggen waarom het zo erg is dat we een risicogroep zijn. De kosten van bloed prikken lijken me nihil door de schaal waarop het gebeurt. Ik neem aan dat al het bloed getest wordt en dat het dus altijd veilig is. En er is geloof ik een tekort. Wat is dan nou nog exact het probleem voor de organisatie die de wetgever hierom gevraagd heeft?
Want die is ook "monogaam" en laat zich niet testen?quote:Op dinsdag 20 september 2016 16:42 schreef wonderer het volgende:
Peter, help eens even met bovenstaande vragen...
Nee, die werkte volgens mij voor de GGD of Sanquin of zo. Die weet er in ieder geval veel over.quote:Op dinsdag 20 september 2016 16:42 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Want die is ook "monogaam" en laat zich niet testen?
Dat heb ik gedaan maar die post bevat geen antwoord en stelt enkel wat ik al weet, namelijk dat homobloed vaker onveilig is dan heterobloed.quote:Op dinsdag 20 september 2016 16:42 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Er is geen tekort. En ja het testen doen ze altijd, maar als statis... weet je wat, lees de post hierboven
quote:Op dinsdag 20 september 2016 16:37 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Zal wel denken van ja laat maar ff na die laatste vraag.
Kosten, tijd, moeite, combinatie, don't know.... het is gewoon allemaal voor niets als blijkt dat je t vaak weg kan gooien.quote:Op dinsdag 20 september 2016 16:45 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Dat heb ik gedaan maar die post bevat geen antwoord en stelt enkel wat ik al weet, namelijk dat homobloed vaker onveilig is dan heterobloed.
Maar dat is enkel een goede reden om alle homo's te weigeren indien het prikken en testen van het bloed een kostbare aangelegenheid is en/of wanneer die tests niet heel betrouwbaar zijn. Ik heb eigenlijk nog nooit iemand horen zeggen dat daar sprake van is, dus ben wel nieuwsgierig wat nou de fundamentele reden is.
Dus Peter, kom er maar in.
Lekker hoor. Beetje chillenquote:Op dinsdag 20 september 2016 16:57 schreef Rezania het volgende:
[..]Hij zei zelf dat ie naar me toe zou komen, dat was twee uur geleden. Nu ben ik naar huis gegaan, screw dat. Kan ik nog even normaal eten tenminste.
Het is geen stigma, het is simpele statistiek en risicoanalyse. Het is kwantitatief onderbouwd.quote:Op dinsdag 20 september 2016 16:29 schreef Renesite het volgende:
[..]
nee uiteraard. Maar ik vind het nogal wat, dat stigma. Vind het maar belachelijk.
Nice, had ik ook gedaan.quote:Op dinsdag 20 september 2016 16:57 schreef Rezania het volgende:
[..]Hij zei zelf dat ie naar me toe zou komen, dat was twee uur geleden. Nu ben ik naar huis gegaan, screw dat. Kan ik nog even normaal eten tenminste.
Die argumenten noemde ik zelf al, maar zijn volgens mij zo goed als nihil. Er is althans nooit iemand geweest (voor zover ik weet dan) die dat met cijfers heeft onderbouwd.quote:Op dinsdag 20 september 2016 16:57 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Kosten, tijd, moeite, combinatie, don't know.... het is gewoon allemaal voor niets als blijkt dat je t vaak weg kan gooien.
Of we kunnen natuurlikj een alu hoedje opzetten en denken dat de sanguine baas een enorme gemene homofoob is. Kan ook.
Omdat HIV niet gelijk na besmetting is aan te tonen, zeker niet met de wat goedkopere en snellere testkits. HIV komt vaker voor bij homo's, want risicogroep, dus regels. Daarom mag je na een jaar geen seks wel doneren, weten ze zeker dat er geen addertje onder het gras zit.quote:Op dinsdag 20 september 2016 16:41 schreef Kaas- het volgende:
Overigens heeft nog nooit iemand me uit kunnen leggen waarom het zo erg is dat we een risicogroep zijn. De kosten van bloed prikken lijken me nihil door de schaal waarop het gebeurt. Ik neem aan dat al het bloed getest wordt en dat het dus altijd veilig is. En er is geloof ik een tekort. Wat is dan nou nog exact het probleem voor de organisatie die de wetgever hierom gevraagd heeft?
Nihil is nog niet nul.quote:Op dinsdag 20 september 2016 17:00 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Die argumenten noemde ik zelf al, maar zijn volgens mij zo goed als nihil.
Nee, labwerk is duur en langzaam, zeker als je alles met grote nauwkeurigheid wil weten. Is het gewoon niet waard.quote:Op dinsdag 20 september 2016 17:00 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Die argumenten noemde ik zelf al, maar zijn volgens mij zo goed als nihil.
Ja. Meer zoek ik er idd ook niet achter.quote:Op dinsdag 20 september 2016 17:02 schreef Rezania het volgende:
[..]
Nee, labwerk is duur en langzaam, zeker als je alles met grote nauwkeurigheid wil weten. Is het gewoon niet waard.
Je zegt dus dat het bloed in potentie allemaal gevaarlijk is, omdat het matig getest wordt. En die regels kom je natuurlijk ook kinderlijk eenvoudig onderuit. Het is te hopen dat ik nooit bloed nodig heb zeg.quote:Op dinsdag 20 september 2016 17:01 schreef Rezania het volgende:
[..]
Omdat HIV niet gelijk na besmetting is aan te tonen, zeker niet met de wat goedkopere en snellere testkits. HIV komt vaker voor bij homo's, want risicogroep, dus regels. Daarom mag je na een jaar geen seks wel doneren, weten ze zeker dat er geen addertje onder het gras zit.
Het is een risico-afweging. Overal is er potentieel gevaar, maar bij risicogroepen zoals homo's en hoeren is dat potentieel significant hoger.quote:Op dinsdag 20 september 2016 17:03 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Je zegt dus dat het bloed in potentie allemaal gevaarlijk is, omdat het matig getest wordt. En die regels kom je natuurlijk ook kinderlijk eenvoudig onderuit. Het is te hopen dat ik nooit bloed nodig heb zeg.
Sowieso niet natuurlijk.
Je kunt niet alle risico's uitsluiten.quote:Op dinsdag 20 september 2016 17:03 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Je zegt dus dat het bloed in potentie allemaal gevaarlijk is, omdat het matig getest wordt. En die regels kom je natuurlijk ook kinderlijk eenvoudig onderuit. Het is te hopen dat ik nooit bloed nodig heb zeg.
Sowieso niet natuurlijk.
Jawel, nihil is wel nulquote:
Ik ook.quote:Op dinsdag 20 september 2016 17:11 schreef Kaas- het volgende:
Ik gebruik nihil altijd als 'neigt naar 0'
Ik ook. Als in "verwaarloosbaar".quote:Op dinsdag 20 september 2016 17:11 schreef Kaas- het volgende:
Misschien weer koper gejat!quote:Op dinsdag 20 september 2016 17:17 schreef Rezania het volgende:
Nee, geen storing, nieuwe machinist nodig.
quote:Op dinsdag 20 september 2016 17:11 schreef Kaas- het volgende:
quote:
Dan weten jullie nu dat dat niet kloptquote:
Of de betekenis is aan het evolueren, kan ook.quote:Op dinsdag 20 september 2016 17:18 schreef wonderer het volgende:
[..]
[..]
[..]
Dan weten jullie nu dat dat niet klopt
Wellicht, maar in die betekenis wordt het altijd gebruikt bij m'n studie dus wel handig om er gewoon in mee te gaan.quote:Op dinsdag 20 september 2016 17:18 schreef wonderer het volgende:
[..]
[..]
[..]
Dan weten jullie nu dat dat niet klopt
Nerd.quote:Op dinsdag 20 september 2016 17:25 schreef Kaas- het volgende:
Niet dat het verschil echt uitmaakt. Als je 1/x hebt en lim x -> oneindig, dan mag je ook gewoon zeggen dat het antwoord nul is.
Ik ga vanavond ook naar de tandartsquote:Op dinsdag 20 september 2016 15:05 schreef Rezania het volgende:
[..]
Nee, twee uurtjes, dan naar huis en tandenpoetsen. Moet nog naar de tandarts vanavond. Maar daarna omnomnom ja.
Mannen hebben ook meer risico m HIV te hebben dan vrouwen, dus die kunnen ze ook wel afwijzen.. Onee, dan hebben ze een tekort en kunnen ze niet aan plasmaproducten verdienen..quote:Op dinsdag 20 september 2016 17:05 schreef Rezania het volgende:
[..]
Het is een risico-afweging. Overal is er potentieel gevaar, maar bij risicogroepen zoals homo's en hoeren is dat potentieel significant hoger.
Bij dat bloedgebeuren?quote:Op dinsdag 20 september 2016 19:08 schreef Rezania het volgende:
Nou, dat was weer spannend. 'Ziet er goed uit, u kunt gaan. Doei'
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |