Weet je ook welke vitaminen goed zijn voor je toetsenbord?quote:Op donderdag 22 september 2016 11:41 schreef FANN het volgende:
[..]
Ik ben bang van niet, maar een biefstuk helpt dat ook weet niks...
nee...quote:Op donderdag 22 september 2016 11:42 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Weet je ook welke vitaminen goed zijn voor je toetsenbord?
Ik eet gewoon een bammetje.. Heb nooit last van stress en ik presteer beter onder druk, vooral als andere mensen de pan uit stressen.. Anders ben ik een lamstraal die niets uitvoert..quote:Op donderdag 22 september 2016 11:44 schreef FANN het volgende:
Maar ik neem sraks wel een Smoothie met avocado en aardbeitjes![]()
Krijg ik tenminste geen stress van een beetje gammel toetsenbord...
In avocado’s zit veel kalium. Dit is een stof die je hersenen op een positieve manier beïnvloedt. Kalium voorkomt onder andere stress. Je kunt kalium in mindere mate ook vinden in sinaasappels, aardappelen, bananen, tomaten, broccoli, sojabonen en abrikozen.
Toch zal het je verbazen hoeveel problemen ook de melkkoeien hier in Nederland hebben, ze geven gewoon teveel melk, fok en voeding hebben dat teveel overdreven. De melkkoeien hier van de "bio-industrie" (tussen haalkjes omdat we hier qua runderen niet de zwaardere vormen van kennen) zijn ook echt graatmager, geen vet meer om de organen zelfs. De prestatie ligt te hoog daarvoor. Gaan ze van de melk af dan komt het hard weer aan. Maar de runderen in afrika komen ook de laatste 3 maanden in feedlots waar ze wel voer hebben, alleen is dat voornamelijk mais dan en daar kunnen runderen helemaal niet zo goed tegen eigenlijk, niet in die mate.quote:Op woensdag 21 september 2016 21:37 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Ja er komt wel melk uit.. maar een boer word betaald naar de hoeveelheid vet en eiwit.. dat zal bij een koe met stress en pijn zo tegenvallen dat het de opbrengst onderuit haalt..
Hier in NL heb je praktisch geen intensieve bedrijven qua rundvee.. de grootste melkveehouder is een boer met 700 koeien.. dat is echt niet intensief als je kijkt naar Amerika waar 7000 heel normaal is en er hele andere omgangsvormen met dieren zijn.. En met 70 koeien kun je het net zo slecht of goed maken dan met 700...
De benoeming "intensief" vind ik in NL helemaal niet thuishoren
De koeien in Afrika (waar alle NL supermarkten hun vlees vandaan halen) zijn zo mager omdat ze daar veel moeten lopen (gewoon buiten) voor weinig voer.. Vandaar het magere vlees, wat de huisvrouwen hier zo graag hebben..
Doe mij maar gewoon een stuk melkkoe.. daar zit tenminste smaak aan doordat ze wat vetter zijn.. (en niet te vergeten, het dier geheel benut)
Je moet altijd doen wat de dokter zegt, maar gewoon uit nieuwgierigheid ...quote:Op donderdag 29 september 2016 22:12 schreef LPFAN het volgende:
Ik zou best vegetariër willen worden maar kan dat door gezondheidsproblemen helaas niet, Ik mag veel groente, fruit en noten niet hebben dus dan houdt het al snel op. Misschien ooit
Haha klopt, ik moet kalium arm eten, en dat zit echt overal in. Heel irritant af en toequote:Op donderdag 29 september 2016 22:15 schreef FANN het volgende:
o jah, omdat je veel groente fruit en noten niet mag eten, niet goed gelezen, sorry
ah oké ik was een beetje te snel met mijn vraagquote:Op donderdag 29 september 2016 22:17 schreef LPFAN het volgende:
\
[..]
Haha klopt, ik moet kalium arm eten, en dat zit echt overal in. Heel irritant af en toe
Geen probleemquote:Op donderdag 29 september 2016 22:18 schreef FANN het volgende:
[..]
ah oké ik was een beetje te snel met mijn vraag
snap ikquote:Op donderdag 29 september 2016 22:19 schreef LPFAN het volgende:
[..]
Geen probleem
Maar ik wou ook alleen maar ff er mee zeggen is dat het niet voor iedereen is weggelegd helaas.
quote:
http://nutritionfacts.org/topics/fish/quote:Op donderdag 29 september 2016 22:47 schreef RobinOok het volgende:
Als gezond eten je doel is kun je beter & makkelijker wel vlees en vis enzo eten. Veel hoeft dat niet te zijn, om het gezond te laten zijn. Ik geloof dat een onsje of twee per week al genoeg/gezond is.
Dit vind ik wel een heftige uitspraak, gezien de kwaliteit van vlees en vis op de markt. Heb je een bron?quote:Op donderdag 29 september 2016 22:47 schreef RobinOok het volgende:
Als gezond eten je doel is kun je beter & makkelijker wel vlees en vis enzo eten. Veel hoeft dat niet te zijn, om het gezond te laten zijn. Ik geloof dat een onsje of twee per week al genoeg/gezond is.
Dat maak ik zelf wel uit.quote:Op vrijdag 30 september 2016 06:29 schreef Dizorn het volgende:
[..]
Tenzij je een bron kan laten zien waarom vlees/vis eten gezond zou zijn moet je dit soort statements niet maken.
Niks mis met de kwaliteit van vlees en vis.quote:Op vrijdag 30 september 2016 07:24 schreef Njosnavelin het volgende:
[..]
Dit vind ik wel een heftige uitspraak, gezien de kwaliteit van vlees en vis op de markt. Heb je een bron?
Waarom? Omdat het tegen je eigen overtuiging ingaat kan het niet waar zijn? Er wordt in elk filmpje gelinkt naar meerdere wetenschappelijke bronnen uit o.a. PudMed.quote:Op vrijdag 30 september 2016 07:21 schreef MutedFaith het volgende:
Een website die claimt dat je een veganistisch dieet de effecten van een hele reeks ernstige ziektes kan voorkomen, terugdraaien en genezen, en beter werkt dan medicatie, operatie of geneeskunde in t algemeen kan ik niet serieus nemen als bron.
Omdat ze selectief quoten uit die bronnen, en er onder meer hun 'food is a package deal', waarop ze hun claim voor 'plantbased food can cure cancer' baseren biased vergelijken. Ze maken dezelfde fout als hier ook vaker gemaakt wordt: Een bewust etende vegan vergelijken met een dieet van burger king en chickenwings.quote:Op vrijdag 30 september 2016 07:48 schreef Dizorn het volgende:
[..]
Waarom? Omdat het tegen je eigen overtuiging ingaat kan het niet waar zijn? Er wordt in elk filmpje gelinkt naar meerdere wetenschappelijke bronnen uit o.a. PudMed.
Nee, ik eet juist veganistisch nu. Ik heb het idee dat mijn lichaam daar rustiger van is geworden, en dat is ook precies waarom ik deze stap heb genomenquote:Op woensdag 21 september 2016 21:20 schreef FANN het volgende:
[..]
Hoi!
Hoe is het nu met je nadat je dit allemaal gelezen hebt?
Zit je alweer aan de biefstuk?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |