Ah excuus!quote:Op zondag 18 september 2016 22:54 schreef Lienekien het volgende:
CUL / [Vegetarisch en veganistisch eten #14]
Ja, wat wil je weten?quote:Op zondag 18 september 2016 22:41 schreef girlnextdoor. het volgende:
Heeft er hier iemand ervaring met veganisme?
Eet je dan ook alleen groente die zonder dierlijke mest geteeld is?quote:Op maandag 19 september 2016 08:55 schreef HyrulePrincess het volgende:
Laat je niet ontmoedigen door negatieve reacties en heel goed dat je veganisme eens wilt proberengeen vis en vlees eten was bij ons geen probleem aangezien er genoeg vleesvervangers in de winkel te vinden zijn, veel zijn echt heel lekker en sommige wat minder, maar dat heb je bij echt vlees ook. De supermarkten hebben tegenwoordig allemaal veel Alpro producten, dus yoghurt, melk en kwark etc hoef je je ook geen zorgen om te maken. Wij vinden het voor thuis koken allemaal vrij makkelijk gaan, allleen uit eten gaan is soms wel een uitdaging vooral als je zelf niet het restaurant mag kiezen, alhoewel de keukens vaak geen probleem hebben met kaas of ei ofzo uit een vegetarisch gerecht weg te laten.
Ga vooral inlezen wat veganisme is en waarvoor, als je gezond eet en goed gevarieerd is het een stuk beter voor jezelf en voor de diertjes
Je kunt zover gaan als je zelf wilt, ik zeg zelf niet dat ik veganistisch ben omdat ik niet perfect ben.quote:Op maandag 19 september 2016 08:57 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Eet je dan ook alleen groente die zonder dierlijke mest geteeld is?
Ik ben niet negatief (makkelijk om mensen zo af te schilderen).. maar wel kritisch...
Maar het is dus alleen de gedachte dat je "het goed doet" en het "veranderd" hebt..quote:Op maandag 19 september 2016 09:12 schreef HyrulePrincess het volgende:
[..]
Je kunt zover gaan als je zelf wilt, ik zeg zelf niet dat ik veganistisch ben omdat ik niet perfect ben.
Ik eet thuis geen vlees en vis en geen andere dierlijke producten als melk, ei, kaas maar ook dus bijvoorbeeld koek en snoep en andere dingen waar dierlijke producten in zit, ik let dus bij alles wel op wat ik koop. Ik heb nog steeds leren tassen want ik ga niet alles zomaar weggooien maar ik koop geen nieuwe leerproducten meer. Zelfde voor makeup en huidverzorgings producten. Ik haal mijn groenten nu gewoon bij de Albert Heijn, je kunt zover gaan wat je zelf wilt maar dit is hoe ik het nu doe en tot nu toe ben ik tevreden ermee![]()
Uiteindelijk gaat het erom hoever zelf iemand wilt gaan, als ik in een restaurant geen vegan optie kan krijgen dan eet ik vegetarisch, so be it. Ik ben "vegan" omdat ik niet bij wil dragen aan dierenleed en omdat het een stuk gezonder is. Het is alleen wel jammer dat als je al zoveel dingen doet om het goed te doen mensen altijd wel iets vinden om te zeggen "ja maar je doet dat niet", ik kijk liever naar wat ik wel allemaal al heb veranderd
dierenleed is er nog steeds, maar ik doe er niet meer aan mee. En nogmaals, je kunt je focussen op iets wat ik misschien nog moet aanpassen of alles wat ik wel al veranderd heb. En het is zeker wel gezonder, dus misschien moet jij je wat meer inlezen voordat je zegt dat mensen zich voor de gek houden. Ik eet nog steeds super gevarieerd en wat in vlees en vis zit kun je ook uit andere producten halen, dus het is voor mij geen probleemquote:Op maandag 19 september 2016 09:18 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Maar het is dus alleen de gedachte dat je "het goed doet" en het "veranderd" hebt..
Daadwerkelijk veranderd er niets.. dat dierenleed eet je nog steeds door middel van groente..
Gezonder is het ook niet, je haalt een heel stuk van je gevarieerd dieet weg namelijk..
Ik vind het zo jammer dat mensen zichzelf zo voor de gek houden.. thats all..
Iedereen moet voor zichzelf weten wat ie eet, ik zeg alleen dat als je zo kritisch op het ene bent, wees dat dan ook op het ander.. Pas dan kun je een goede afweging maken..
Ok...quote:Op maandag 19 september 2016 09:29 schreef HyrulePrincess het volgende:
[..]
dierenleed is er nog steeds, maar ik doe er niet meer aan mee. En nogmaals, je kunt je focussen op iets wat ik misschien nog moet aanpassen of alles wat ik wel al veranderd heb. En het is zeker wel gezonder, dus misschien moet jij je wat meer inlezen voordat je zegt dat mensen zich voor de gek houden. Ik eet nog steeds super gevarieerd en wat in vlees en vis zit kun je ook uit andere producten halen, dus het is voor mij geen probleem
Vergeet water niet. Dat is immers het huis van een vis. Een ware veganist drinkt dus geen water.quote:Op zondag 18 september 2016 22:59 schreef Farenji het volgende:
Ik heb wel respect voor mensen die het vol kunnen houden want ik vind veganisme erg beperkend. Er valt zoveel weg: kaas, yoghurt, eieren. Nu heb je van de meeste dingen wel veganistische alternatieven maar die zijn toch niet helemaal hetzelfde. Zolang je alles zelf kan klaarmaken lukt het allemaal wel maar met uiteten gaan en als je bij anderen eet is het vaak lastig. Ik ben zelf vegetariër en dat levert soms ook al uitdagingen op. Maar geef mij een omelet met kaas en ik ben tevreden.
Dat geloof ik graag, ik maak ook regelmatig heerlijke vegan maaltjes klaar waar je het dierlijke niet mist. Maar hoe vaak ga jij zomaar ergens uit eten? Als vegetarier ben je dan vaak veroordeeld tot de eeuwige salade met geitenkaas, de omelet met paddestoelen of de pasta met roomsaus of pesto (met kaas). Op zich best prima. Maar haal daar alle dierlijke ingrediënten uit en er blijft weinig over. Als een voedselpatroon dat je jezelf oplegt zorgt dat je vaak in een restaurant noodgedwongen op karige halfbakken salades of droge pasta zit te knabbelen, dan gaat de lol er voor mij snel vanaf...quote:Op maandag 19 september 2016 13:23 schreef _Multiply86_ het volgende:
Ik vind het zo grappig dat mensen het altijd zooo idioot vinden dat je jezelf zo enoooorm beperkt in wat je eet. Ik eet heerlijk en wat ik wil, alleen zonder de dierlijke producten. Je kan alles omzetten in een vegan maaltijd. Zo lastig is het helemaal niet. Als je gewoon je erin verdiept en weet wat je doet is het heel makkelijk. Ik heb nog nooit zo lekker gegeten;)
Ik ga bijna nooit uit eten nee, maar er zijn tegenwoordig ook genoeg restaurants, vooral hier in Duitsland, waar je wel gewoon lekker kan eten. Je kan niet zomaar even een restaurant binnenstappen nee, maar goed.. dat maakt mij niet zoveel uit.quote:Op maandag 19 september 2016 13:45 schreef Farenji het volgende:
[..]
Dat geloof ik graag, ik maak ook regelmatig heerlijke vegan maaltjes klaar waar je het dierlijke niet mist. Maar hoe vaak ga jij zomaar ergens uit eten? Als vegetarier ben je dan vaak veroordeeld tot de eeuwige salade met geitenkaas, de omelet met paddestoelen of de pasta met roomsaus of pesto (met kaas). Op zich best prima. Maar haal daar alle dierlijke ingrediënten uit en er blijft weinig over. Als een voedselpatroon dat je jezelf oplegt zorgt dat je vaak in een restaurant noodgedwongen op karige halfbakken salades of droge pasta zit te knabbelen, dan gaat de lol er voor mij snel vanaf...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |