Ja, en als je mensen dan fijntjes wijst op President Obama, Dr. Ben Carson, Condoleezza Rice etc. - dus hoezo 'blanken hebben alle macht' - dan waren dat opeens ''house niggers'' die alleen maar deden wat de Boze Blanke Man wilde.quote:Op zondag 4 maart 2018 23:19 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
Cultural appropriation werkt volgens de aanhangers maar een kant op. Alleen 'onderdrukte' groepen kunnen slachtoffer zijn. De formule is 'racisme is vooroordeel + macht'. De cultuur van de machthebbers, oftewel de blanke witte man, moet juist worden beperkt doordat alles moet worden verwijderd dat racistisch is of wat herinnert aan het racistische verleden. De machthebbende mag dan ook geen cultuur stelen, zoals dreadlocks. Door het toepassen van deze beperkingen zal de macht van de blanke overheerser ingeperkt worden waardoor die gelijkgetrokken wordt met de onderdrukten, oftewel mensen met een donkere huidskleur, vrouwen en LGBTQI+
Helaas krijgen deze autisten te veel aandacht en zal dit over enkele maanden een ding worden.quote:Op zaterdag 17 september 2016 19:34 schreef Fir3fly het volgende:
Oh ja, dit. Is gewoon onzin. Negeren. Niet waard om je druk over te maken.
Beetje zoals dit:quote:Op dinsdag 6 maart 2018 09:09 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Ik kan er in alle gevallen wel inkomen behalve bij titanic... waarom zou je een historisch gegeven willen veranderen in een film die je echt wil laten overkomen. Ik snap dat het soms leuk is om het express te veranderen als kritiek maar bij titanic werkt dat niet.
quote:Op dinsdag 6 maart 2018 09:16 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
Beetje zoals dit:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Idd die negers zaten op andere schepen.quote:Op dinsdag 6 maart 2018 09:09 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Ik kan er in alle gevallen wel inkomen behalve bij titanic... waarom zou je een historisch gegeven willen veranderen in een film die je echt wil laten overkomen. Ik snap dat het soms leuk is om het express te veranderen als kritiek maar bij titanic werkt dat niet.
Waarom ben jij zo'n vreselijke azijnzeikerd?quote:Op zaterdag 17 september 2016 20:24 schreef zeer het volgende:
[..]
'Het is maar een woord' getuigt niet van enig historisch besef om eerlijk te zijn.
Waarom wil jij voor iemand anders bepalen of hij zogenaamd de keuze maakt ergens beledigd door te worden?
quote:Op dinsdag 6 maart 2018 10:40 schreef habitue het volgende:
Identity politics is de kanker van de politiek.
https://nos.nl/artikel/21(...)r-en-identiteit.htmlquote:Buma: te weinig belang gehecht aan cultuur en identiteit
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |