VS/Canada hebben ook een BaMa (Bachelor/Master) structuur. Bij terugkomst in NL moet je bijscholen voor de Nederlandse registeraccountant titel.quote:Op vrijdag 16 september 2016 23:52 schreef Operc het volgende:
Ik zou goed uitzoeken of dat soort opleidingen in andere landen ook waarde hebben. Dus stel je wil daarna weer naar Nederland, accepteert de Nederlandse vakvereniging (of hoe dat ding ook heet) dat diploma, of zul je dan alsnog in Nederland examens moeten doen?
Haal eerst die titel, in de VS onbetaalbaar.quote:Op vrijdag 16 september 2016 23:57 schreef registeraccountant het volgende:
[..]
VS/Canada hebben ook een BaMa (Bachelor/Master) structuur. Bij terugkomst in NL moet je bijscholen voor de Nederlandse registeraccountant titel.
De taal is belangrijker. Eens met wat je zegt:Pquote:Op zaterdag 17 september 2016 11:30 schreef Droopie het volgende:
Wat is belangerijker voor je ?
De taal of het avontuur.
Ik vind mensen die emigreren of hun grenzen verleggen bijna ltijd helden.
Wordt betaald door de accounting firm als het goed is? En je moet na je RA-titel in VS/Canada worden omgeschoold (x aantal jaar).quote:Op zaterdag 17 september 2016 11:37 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Haal eerst die titel, in de VS onbetaalbaar.
Haal daarnaast dan een paar levels in het Engels. Die certificaten helpen je om daar werk te vinden en als je een greencard wilt ook.
Dus. Hier alles afmaken, daarna eens kiezen lijkt me verstandig.
Ja, maar je kan een persoon die hier Engels leert niet vergelijken met een professional die in die omgeving leeft en werkt.quote:Op zaterdag 17 september 2016 11:48 schreef Wespensteek het volgende:
Engels kun je hier ook wel leren.
Als de taal belangerijker is dan het avontuur zou je misschien naar de nonnen kunnen of een hogere opleiding.quote:Op zaterdag 17 september 2016 18:06 schreef registeraccountant het volgende:
[..]
De taal is belangrijker. Eens met wat je zegt:P
[..]
Wordt betaald door de accounting firm als het goed is? En je moet na je RA-titel in VS/Canada worden omgeschoold (x aantal jaar).
[..]
Ja, maar je kan een persoon die hier Engels leert niet vergelijken met een professional die in die omgeving leeft en werkt.
Volgens mij zijn er vrij veel opleidingen in het Engels, ik kan me niet voorstellen dat dat er voor deze opleiding niet is.quote:Op zaterdag 17 september 2016 18:06 schreef registeraccountant het volgende:
Ja, maar je kan een persoon die hier Engels leert niet vergelijken met een professional die in die omgeving leeft en werkt.
Nee, die is er niet. Omdat de Nederlandse wet- en regelgeving aan de orde komen.quote:Op zaterdag 17 september 2016 18:11 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Volgens mij zijn er vrij veel opleidingen in het Engels, ik kan me niet voorstellen dat dat er voor deze opleiding niet is.
Strategische keuze in eerste instantie: sneller (door meer dan voldoende tijd) door je studie en dan de overstap naar de BIG4.quote:Op zaterdag 17 september 2016 18:51 schreef Underdoggy het volgende:
Als RA kan je prima naar het buitenland en je kan je in NL ook richten op US klanten, dan komt het met je taal sowieso goed.
Je blemmering is meer dat je bij de belastingdienst werkt en niet bij een internationaal kantoor.
Als je echt weg wilt is makkelijkste weg m.i. overstappen naar big4, richten op US klanten en over 3 jaar oid op secondment gaan en vervolgens nooit meer terugkomen. Je CPA heb je pas nodig als je partner wordtquote:Op zaterdag 17 september 2016 19:37 schreef registeraccountant het volgende:
[..]
Nee, die is er niet. Omdat de Nederlandse wet- en regelgeving aan de orde komen.
[..]
Strategische keuze in eerste instantie: sneller (door meer dan voldoende tijd) door je studie en dan de overstap naar de BIG4.
Succes. Die teringyanks denken dat iedereen een neef van een terrorist is. Dat is als ie er zelf geen is dan.quote:Op vrijdag 16 september 2016 23:41 schreef registeraccountant het volgende:
kom uit Afganistan).
niet zozeer op de vraag hoe ik denk in VS/Canada binnen te komen.
Trouwens, je zou natuurlijk ook kunnen blijven en er hier wat van maken. Een land waar je blijkbaar niet vandaan komt maar waar je toch de kans hebt gekregen te studeren en te worden wat je wilt zijn.quote:Op zaterdag 17 september 2016 18:06 schreef registeraccountant het volgende:
[..]
De taal is belangrijker. Eens met wat je zegt:P
[..]
Wordt betaald door de accounting firm als het goed is? En je moet na je RA-titel in VS/Canada worden omgeschoold (x aantal jaar).
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |