abonnement Unibet Coolblue
pi_166253541
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 13:27 schreef tripel7 het volgende:
Als de 747-400 in 1989 in dienst kwam, lijkt het het me niet dat Cathay er in '86 ermee deze kant op kwam, of de 400 moet een tijdreis functie hebben.
Ik weet zo niet van welke gelegenheid die 2 foto's zijn, maar Cathay kwam wel op 26 oktober 1986 voor het eerst met de 747 naar Amsterdam.
Dat zal dan toen een -200 of -300 zijn geweest.
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 21:27 schreef FredvZ het volgende:
Er gloort weer wat hoop voor de liefhebbers van de 747 (en Boeing):
UPS Airlines bestelt veertien 747-8F's (met optie voor nog eens 14)


Héél mooi nieuws.


quote:
Vraag me wel af wat ze er mee gaan doen, gaat volgens mij nog steeds niet denderend in het vrachttransport.
UPS doet dan ook niet aan regulier vrachttransport.

[ Bericht 21% gewijzigd door Iemand91 op 27-10-2016 23:48:36 ]
pi_166254376
Morgenmiddag landt voor de allerlaatste keer een KLM Boeing 747-400 op Princess Juliana International Airport op Sint-Maarten.
Vlucht KL785 vertrekt morgenochtend om 08:25 uur en landt om 10:45 uur plaatselijke tijd. (16:45 uur NL tijd).
Is hier live te zien: http://www.mahobeachcam.com/

Helaas moet ik iemand helpen dus kan het zelf niet volgen. ;(

  vrijdag 28 oktober 2016 @ 07:46:19 #278
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_166256032
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 00:26 schreef Iemand91 het volgende:
Morgenmiddag landt voor de allerlaatste keer een KLM Boeing 747-400 op Princess Juliana International Airport op Sint-Maarten.
Vlucht KL785 vertrekt morgenochtend om 08:25 uur en landt om 10:45 uur plaatselijke tijd. (16:45 uur NL tijd).
Is hier live te zien: http://www.mahobeachcam.com/

Helaas moet ik iemand helpen dus kan het zelf niet volgen. ;(

[ afbeelding ]
Wordt vervangen door een A330?
  vrijdag 28 oktober 2016 @ 08:49:12 #279
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_166256498
quote:
1s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 22:30 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Gaat Norwegian het "gat" van Malaysian en China Airlines naar resp. KUL en BKK dan opvullen? Je zou het kunnen verwachten want het zijn binnekort bij elkaar toch een dikke 500 stoelen per dag die niet meer opgevuld worden middels een directe vlucht.
Dat is niet uitgesloten. Waar ze heen gaan vliegen vanaf Amsterdam is nog niet bekend, sterker nog: Schiphol schijnt nog niet eens op te hoogte te zijn en er zijn nog geen slots aangevraagd.
So we just called him Fred
pi_166256805
Ik zou het ook wel vaag vinden als dat zonder slag of stoot ineens wel doorgaat. Zeker gezien het feit dat Schiphol maar heel beperkt extra capaciteit aan de ME3-carriers wil geven (of eigenlijk gewoon niet), dan nu ineens wel een extra concurrent op de KL-hub toestaan lijkt mij vrij apart.
Jack does it in real time...
  vrijdag 28 oktober 2016 @ 09:59:55 #281
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_166257429
Voor bij de koffie, een euforisch filmpje van Airbus:

Ligt het trouwens aan mij, of worden de eerste vluchten in dit filmpje steeds door dezelfde crew uitgevoerd:
So we just called him Fred
pi_166260637
Leuke filmpjes! ^O^

http://www.reuters.com/ar(...)me=industrialsSector

Overigens is Airbus vrij optimistisch, ik denk niet dat ze nog 8 A350's gaan leveren aan ons in de komende 2 maanden. :+ Zeker niet als je naar de production list kijkt... Overigens lijken de problemen met de A320neo wel enigszins opgelost, maar zijn de andere carriers nu bijna aan het 'test vliegen' voor de rest als je het zo leest, aangezien iedereen eerst meer resultaten wil zien wat betreft performance etc. Mochten de 737MAX's echt geleverd gaan worden, dan lijkt een deel ook voor subsidiaries te worden, wat ik van harte hoop want nog een type in de (narrow body) fleet erbij zou niet al te efficient zijn.

Overigens is die A400M wel heel vet in het echt, vorig jaar gezien op de Paris Airshow. Al mogen ze daarmee ook wel eens gaan opschieten, want dat blijft ook maar duren. :P
Jack does it in real time...
  Redactie Sport / Supervogel vrijdag 28 oktober 2016 @ 16:45:48 #283
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_166265477
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 00:26 schreef Iemand91 het volgende:
Morgenmiddag landt voor de allerlaatste keer een KLM Boeing 747-400 op Princess Juliana International Airport op Sint-Maarten.
Vlucht KL785 vertrekt morgenochtend om 08:25 uur en landt om 10:45 uur plaatselijke tijd. (16:45 uur NL tijd).
Is hier live te zien: http://www.mahobeachcam.com/

Helaas moet ik iemand helpen dus kan het zelf niet volgen. ;(

[ afbeelding ]
Hij is er bijna, nog een kwartier.
  vrijdag 28 oktober 2016 @ 16:55:35 #284
458965 G-Pier
Bekend als G-P of Gay-P
pi_166265685
Het gerucht bleek waar te zijn, vanaf zondag óf maandag start KLM met het afhandelen van Jet Airways. De kisten blijven op de G aankomen.
Disregard taxi drivers offering unrequested services.
pi_166265762
quote:
7s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 16:45 schreef Pino112 het volgende:

[..]

Hij is er bijna, nog een kwartier.
Moet die wel doorvliegen :P
  vrijdag 28 oktober 2016 @ 17:05:13 #286
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_166265888
Kut, zie ik nét de rokende banden van de landing, maar de aproach gemist :(
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_166265890












En geland!

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 28-10-2016 17:10:51 ]
  vrijdag 28 oktober 2016 @ 19:31:10 #288
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_166268422
Tja, Sint Maarten is in zekere zin slachtoffer van het eigen succes. Door de groei in vraag aan tickets kan de gecombineerde vlucht met Curaçao nu vervangen worden door een rechtstreekse vlucht met dezelfde frequentie.
So we just called him Fred
  vrijdag 28 oktober 2016 @ 19:45:10 #289
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_166268676
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 19:31 schreef FredvZ het volgende:
Tja, Sint Maarten is in zekere zin slachtoffer van het eigen succes. Door de groei in vraag aan tickets kan de gecombineerde vlucht met Curaçao nu vervangen worden door een rechtstreekse vlucht met dezelfde frequentie.
Waar dat "succes" van Sint Maarten vandaan komt is voor mij echter een grote vraag. Dat eiland is in geen enkel opzicht bijzonder voor de toerist. Aruba, Bonaire en Curacao hebben wat dat betreft echt veel meer te bieden.
  vrijdag 28 oktober 2016 @ 20:08:57 #290
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_166269181
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 19:45 schreef Sunri5e het volgende:

[..]

Waar dat "succes" van Sint Maarten vandaan komt is voor mij echter een grote vraag. Dat eiland is in geen enkel opzicht bijzonder voor de toerist. Aruba, Bonaire en Curacao hebben wat dat betreft echt veel meer te bieden.
Het is voor mij ook een groot raadsel. Misschien dat het ook steeds meer een overstapstation wordt voor de kleinere bovenwindse eilanden?

Feit is wel dat vorig jaar TUI óók op Sint Maarten is gaan vliegen en KLM nu sinds jaren (voor het eerst) zowel op de heen als de terugweg non-stop vliegt.
So we just called him Fred
  vrijdag 28 oktober 2016 @ 20:12:34 #291
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_166269254
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 20:08 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Het is voor mij ook een groot raadsel. Misschien dat het ook steeds meer een overstapstation wordt voor de kleinere bovenwindse eilanden?

Feit is wel dat vorig jaar TUI óók op Sint Maarten is gaan vliegen en KLM nu sinds jaren (voor het eerst) zowel op de heen als de terugweg non-stop vliegt.
Dat klopt. Waarschijnlijk een hype door de leuke verhalen die reisorganisaties op het internet zetten. In werkelijkheid is er echt niets aan daar.
pi_166269707
quote:
1s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 22:30 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Gaat Norwegian het "gat" van Malaysian en China Airlines naar resp. KUL en BKK dan opvullen? Je zou het kunnen verwachten want het zijn binnekort bij elkaar toch een dikke 500 stoelen per dag die niet meer opgevuld worden middels een directe vlucht.
Het gat naar KUL wordt nu al gedeeltelijk gevuld door KLM die nu wekelijks met 10 777's vliegt, ipv 7.

Ongetwijfeld dat Norwegian dat goedkoper kan overigens..
pi_166273380
767 van American Airlines vlam gevat op Chicago O'Hare Airport:



Deel van romp zwart en een deel van de vleugel naar beneden gebogen:


  Redactie Sport / Supervogel vrijdag 28 oktober 2016 @ 22:38:23 #295
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
  zaterdag 29 oktober 2016 @ 00:30:08 #296
453911 airportmadness
"Sharing the World"
pi_166275880
En in FLL een DC-10 van Fedex




  zaterdag 29 oktober 2016 @ 00:36:34 #297
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_166276112
Morgen Vandaag komt de 10.000e Airbus naar Amsterdam.

9V-SMF van Singapore Airlines zou om 07:17 uur op Schiphol moeten landen.
Vertrek staat gepland voor 11:15 uur.

Dit is de eerste keer dat dit toestel naar Amsterdam komt.

  zaterdag 29 oktober 2016 @ 00:49:32 #299
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_166276146
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 oktober 2016 00:30 schreef airportmadness het volgende:
En in FLL een DC-10 van Fedex
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Een van de oudste DC-10's die nog rond vloog, met de respectabele leeftijd van 44 jaar :o
FedEx heeft nog twee DC-10 die een jaartje ouder zijn. (Daarnaast hebben ze nog 37 van die dingen rondvliegen :+ )

De oudste DC-10 is inmiddels al weer 25 jaar in gebruik als vliegen oogziekenhuis:
So we just called him Fred
  zaterdag 29 oktober 2016 @ 11:21:42 #300
20849 Fred
Beroepschagrijn
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')