Whut?Welke bouwjaar?Zo goedkoop kunnen ze toch niet zijn?quote:Op maandag 17 oktober 2016 21:18 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Vast wel, maar de vraag was wat een 747-400 uit 1989 waard is; met andere woorden; wat is PH-BFA nog waard?
En dan heeft hij het over ¤10+ miljoen in de beste conditie en ruim onder dat bedrag als er groot onderhoud nodig is.
Maar de praktijk is dat de marktwaarde van een 747-400 tussen de $3.6 en $9.1 miljoen ligt.
En aangezien -BFA de op een na oudste -400 is die nog rondvliegt, ruim over de 125.000 vlieguren zit zal de waarde van "Atlanta" onderin die schaal zitten.
PR-technisch kun je natuurlijk wel wat andere bedragen naar buiten brengen.
Bulgaarse Mig-29's escorteren A380 van Lufthansa
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Daar heb je zeker een punt, maar ik ga uit van de praktijk.quote:Op maandag 17 oktober 2016 22:53 schreef OEM het volgende:
Als KLM PH-BFA aflevert met 4 spiksplinter nieuwe motoren (10 miljoen dollar per stuk ofzo), dan gaat een KLM 747 uit 1989 behoorlijk veel meer opleveren dan de "marktwaarde" van een gebruikte 747. Als KLM de meest afgetrapte motoren er onder hangt die ze kunnen vinden (wat ze neem ik aan gaan doen), dan gaan ze er idd weinig voor vangen.
Precies wat die beste man zegt. Dat de kist aan z'n eind van z'n leven is, wil niet zeggen dat de motoren (en andere onderdelen) ook op hun eind zijn.
Helaas wel. Oud (ik durf met grote zekerheid te zeggen dat geen enkele 787/A350/A380 etc. ooit zo'n leeftijd gaat halen in reguliere service), veel vlieguren en voorbij gehaald door nieuwere, efficiëntere toestellen.quote:Op maandag 17 oktober 2016 23:08 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
Whut?Welke bouwjaar?Zo goedkoop kunnen ze toch niet zijn?
WOWquote:Op maandag 17 oktober 2016 23:23 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Daar heb je zeker een punt, maar ik ga uit van de praktijk.
KLM gaat daar daar geen nieuwe motoren onder hangen, ze hebben onwijs veel uren op de klok staan en zijn letterlijk op.
Geen enkele 747-400 uit 1989 (wat de vraag was) gaat over de $10 miljoen, tenzij je zo'n rare streek uithaalt als nieuwe motoren eronder hangen.
[..]
Helaas wel. Oud (ik durf met grote zekerheid te zeggen dat geen enkele 787/A350/A380 etc. ooit zo'n leeftijd gaat halen in reguliere service), veel vlieguren en voorbij gehaald door nieuwere, efficiëntere toestellen.
En mocht zo'n kist tegen groot onderhoud aanlopen, dan lopen deze kosten bijna net zo hoog op als het toestel zelf überhaupt waard is.
EDIT: hier is ze overigens; gisteravond :
[ link | afbeelding ]KLM B747 by Ramon Kok, on Flickr
Dan is het feitelijk total loss. Je vraagt je in dit verband wel af wat er in de afgelopen maand met de BFB is gebeurd. Uren/cycles gespaard? Misschien een check? Vroeger deed men een C-check in een maand.quote:En mocht zo'n kist tegen groot onderhoud aanlopen, dan lopen deze kosten bijna net zo hoog op als het toestel zelf überhaupt waard is.
http://www.mpkelley.com/projects/twitter:mpkelleydotcom twitterde op maandag 17-10-2016 om 23:14:11 Happy to announce a new series, Airportraits. Two years, 75,000 miles traveled, way too much time in Photoshop.… https://t.co/7RdVekHc03 reageer retweet
Zojuist even contact opgenomen via Facebook met Schiphol, om te vragen of honden ook op het terras mochten komen. Echter kreeg ik als antwoord dat het terras sluit zodra het donker wordt. Dit omdat de verlichting het op dit moment niet goed doet. Helaas.quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 16:17 schreef Iemand91 het volgende:
Het zal voor de meesten hier wel oud-nieuws zijn, maar laat ik het toch maar even noemen.
Zoals bekend gaat eind deze maand (zondag 30 oktober) het winterseizoen in van de luchtvaart.
In de nacht van 29 op 30 oktober gaat ook de wintertijd in (dus klok 1 uur achteruit).
T/m zaterdagavond is het panoramaterras op Schiphol geopend t/m 21:00 uur. Vanaf zondag 30 oktober gaat deze al om 17:00 uur dicht.
Omdat het nu al zo vroeg donker wordt en het terras dus nog tot laat open is, kun je de komende anderhalve week nog 's avonds in het donker foto's maken op het terras.
[ afbeelding ]
Dat las ik elders ook maar ook dat er mensen zijn die er (bijvoorbeeld) afgelopen maandag nog rond 21:00 uur hebben gestaan.quote:Op donderdag 20 oktober 2016 14:10 schreef xcachet het volgende:
Zojuist even contact opgenomen via Facebook met Schiphol, om te vragen of honden ook op het terras mochten komen. Echter kreeg ik als antwoord dat het terras sluit zodra het donker wordt. Dit omdat de verlichting het op dit moment niet goed doet. Helaas.
Weet ook niet precies sinds wanneer de verlichting kapot is gegaan hoorquote:Op donderdag 20 oktober 2016 15:09 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Dat las ik elders ook maar ook dat er mensen zijn die er (bijvoorbeeld) afgelopen maandag nog rond 21:00 uur hebben gestaan.
Ook zie ik op Flickr nog foto's verschijnen van (i.i.g.) ná 20:00 uur. (te zien aan de toestellen)
Sowieso is het berichtgeving over het Panoramaterras een zooitje; want oorspronkelijk zou deze in november 2014 weer 'helemaal' open gaan...
http://www.mpkelley.com/projects/quote:Op woensdag 19 oktober 2016 21:50 schreef Iemand91 het volgende:
Idee en uitvoering is ondertussen wel bekend, maar blijft geinig:http://www.mpkelley.com/projects/twitter:mpkelleydotcom twitterde op maandag 17-10-2016 om 23:14:11 Happy to announce a new series, Airportraits. Two years, 75,000 miles traveled, way too much time in Photoshop.… https://t.co/7RdVekHc03 reageer retweet
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Handig.quote:Op donderdag 20 oktober 2016 18:14 schreef xcachet het volgende:
Weet ook niet precies sinds wanneer de verlichting kapot is gegaan hoor
Maar ze raadde mij aan in de winter periode langs te komen voor foto's in het donker. Maar dat gaat niet als het al om 17u. sluit he..
Klopt, maar ik heb maar even de twee van Amsterdam gepakt.quote:Op donderdag 20 oktober 2016 18:21 schreef xcachet het volgende:
http://www.mpkelley.com/projects/
Hij heeft nog veel meer ontzettend toffe foto's
Hebben die 777's speciale bestickering ofzo? Net als die A340's?quote:Op donderdag 20 oktober 2016 22:36 schreef Iemand91 het volgende:
Etihad kwam vandaag voor het eerste met de Boeing 787-9 naar Amsterdam.
Een dag later dan gepland. De 787 komt nog tot eind deze maand, daarna komt de reguliere A330-200 weer.
De 787 komt nu naar Amsterdam omdat het nog niet ingezet kan worden naar Johannesburg.
Vandaag kwamen ze met A6-BLJ; toestel dat afgelopen zaterdag aan Etihad werd geleverd; de vlucht naar Amsterdam is pas de 3e uitgaande commerciële vlucht van het toestel.
[ afbeelding ]
Op 24 en 28 november komen ze met de 777-300ER naar Amsterdam vanwege de GP van Abu Dhabi.
Niet zo bijzonder als de A340, maar wel een aantal met wat stickers zoals:quote:Op donderdag 20 oktober 2016 22:39 schreef derLudolf het volgende:
Hebben die 777's speciale bestickering ofzo? Net als die A340's?
Rommeliger dan Etihad bestaan ze toch niet. Wanneer je al die toestellen op AUH naast elkaar ziet staan is het een echt zooitje ongeregeld.quote:
Ze doen wel lekker gek jaquote:Op vrijdag 21 oktober 2016 12:46 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Rommeliger dan Etihad bestaan ze toch niet. Wanneer je al die toestellen op AUH naast elkaar ziet staan is het een echt zooitje ongeregeld.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het toestel zou eerst naar KLM gaan, maar AF wil versneld van zijn A340's af.quote:De eerste Boeing 787-9 voor Air France.
Ze hebben even een 'stock 787-9' genomen en er een sticker 'Air France' opgeplakt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |