abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_165459141
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 september 2016 15:33 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:

[..]

Mwah, als je op de hoek van die ronde spijlen een balkje plaats en die wit lakt, dan valt het toch wel mee?
Da's waar!

De mister kwam zowaar vanavond met hetzelfde idee om een latje te plaatsen als er geen alternatief is.

quote:
1s.gif Op dinsdag 20 september 2016 20:47 schreef coccinelle het volgende:

[..]

Ik denk dat een babydan traphek wel moet passen. 1 a 2x 20cm element en 1x deurtje.
Ah nog een keer de tip voor Babydan. Toch ook maar eens daarvoor kijken ^O^
pi_165459325
Ik heb goede ervaringen met de Römer stoeltjes.

Ik val weer binnen met een vraag voor de oudere dreumessen. Gooien met eten is al tijden hier het geval. Brood voeren we meestal maar, anders is het meestal ook spelen met het eten. Maar avondeten wordt vaak gegooid, bestek ook, beker met klein laagje water ook. We worden er helemaal gek van. Onze boze reactie zorgt voor lachen bij R... :( Nu onze reactie is bestek afpakken en dan maar voeren of met de handjes eten, maar dan gaat hij meestal gooien. Daarna pakken we het eten af.
Een idee wat man niet aanspreekt maar ik wel wil overwegen is, bij gooien is het eten afpakken en dan maar wachten tot wij klaar zijn met eten. (uit de stoel is ook weer belonen want dan kan hij spelen en dat is wat hij wil). Ik wil bijna het CB nog vragen om tips maar eerst jullie maar even ;)

Het opvoeden is echt vol op gang en ik merk dat ik echt nog moeite heb met een juiste lijn van hoe we er mee om moeten gaan. :@
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 20 september 2016 @ 21:36:38 #178
147316 crew  DJMO
#trut
pi_165459980
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2016 21:13 schreef Hilmo het volgende:
Ik heb goede ervaringen met de Römer stoeltjes.

Ik val weer binnen met een vraag voor de oudere dreumessen. Gooien met eten is al tijden hier het geval. Brood voeren we meestal maar, anders is het meestal ook spelen met het eten. Maar avondeten wordt vaak gegooid, bestek ook, beker met klein laagje water ook. We worden er helemaal gek van. Onze boze reactie zorgt voor lachen bij R... :( Nu onze reactie is bestek afpakken en dan maar voeren of met de handjes eten, maar dan gaat hij meestal gooien. Daarna pakken we het eten af.
Een idee wat man niet aanspreekt maar ik wel wil overwegen is, bij gooien is het eten afpakken en dan maar wachten tot wij klaar zijn met eten. (uit de stoel is ook weer belonen want dan kan hij spelen en dat is wat hij wil). Ik wil bijna het CB nog vragen om tips maar eerst jullie maar even ;)

Het opvoeden is echt vol op gang en ik merk dat ik echt nog moeite heb met een juiste lijn van hoe we er mee om moeten gaan. :@
boos worden heeft totaal geen zin, als hij daar om lacht. gewoon geen eens beginnen met bestek, maar van meet af aan voeren, zodat hij niet eens de kans krijgt om met zijn bestek te gaan gooien. Pick your battles..
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_165460100
Onze R (J) is niet zo'n gooierd, maar weigert wel alles als ze iets in beeld heeft wat nog lekkerder is. Heeft ze stroop op brood, maar ook een pak hagelslag gezien, dan eet ze liever niet. 's avonds eet ze ook eerst vlees, dan aardappelen / alles wat sliertvormig is en daarna wil ze als onze borden ook leeg zijn nog wel eens een stukje groente in de mond steken en snel weer uitspugen. Eettips zijn dus welkom!
  dinsdag 20 september 2016 @ 21:41:24 #180
149959 SQ
snelle trees
pi_165460130
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2016 21:40 schreef ingee het volgende:
Onze R (J) is niet zo'n gooierd, maar weigert wel alles als ze iets in beeld heeft wat nog lekkerder is. Heeft ze stroop op brood, maar ook een pak hagelslag gezien, dan eet ze liever niet. 's avonds eet ze ook eerst vlees, dan aardappelen / alles wat sliertvormig is en daarna wil ze als onze borden ook leeg zijn nog wel eens een stukje groente in de mond steken en snel weer uitspugen. Eettips zijn dus welkom!
Hopen dat het over gaat. Hier precies hetzelfde gedrag :')
disclaimer
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 20 september 2016 @ 21:41:31 #181
147316 crew  DJMO
#trut
pi_165460135
quote:
Brood uit zicht in de keuken klaarmaken en voor het blok zetten.
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  dinsdag 20 september 2016 @ 21:44:54 #182
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_165460246
O. Krijgt klein stukje vlees en de rest van haar avondeten op haar eigen bord. Als ze meer vlees wil, moet ze eerst een hapje groente eten. Werkt tot nu toe goed.
pi_165460638
quote:
Oh, boks. :D Hier nu sinds een week of zo hetzelfde gedrag. Ik maak me er maar niet te druk om en verwacht dat het vroeger of later wel goedkomt.

Ik bak voor de lunch wel eens een omelet voor haar met daarin heel erg fijngesneden groente, dan krijgt ze voor mijn gemoedsrust toch nog wat groente binnen. Verder is ze een tomatenmonster en zet ik al een bordje met snoeptomaatjes en komkommer oid voor haar neer als ik nog aan het koken ben.
pi_165460811
Wij hanteren nu de tactiek 'wat er op je bord ligt mag je opeten'. Al het vlees als eerste op? Dan begin maar aan wat anders want er komt niet meer vlees. Met brood mag hij kiezen uit 2 soorten beleg. En de keuze komt erop. We smeren per halve snee, dus na een halve snee kan hij eventueel iets anders kiezen.

Maar vandaag leeft hij op lucht :')
  dinsdag 20 september 2016 @ 23:09:29 #185
335643 faptist
Maakt fouten
pi_165462763
Mijn ro krijgt eigenlijk nooit iets te kiezen. Ze krijgt gewoon wat ik voor haar maak en daar moet ze het mee doen. Als ik erover nagedacht heb maak ik 2x hetzelfde, want als ik iets anders eet dan moet ze dat natuurlijk hebben. Ruilen tussen onze bordjes vind ik dan nog niet zo'n probleem, maar ik ga niet iets anders maken. Of maar keuzes aan blijven bieden.
Qua avondeten heeft ze gewoon pech als ze te weinig eet. Dan maar hopen dat ze haar yoghurt of iets dergelijks wel eet.

Vandaag is de eerste keer in weeeeeeeken dat ze zonder mij in slaap gevallen is. *O*

Beetje jammer dat mijn man er nu naast ligt en zelf in slaap gevallen is. Had mijn avond toch anders voorgesteld. Wel veel aan mijn werk kunnen doen. Zelfs een nieuwe opdracht bedacht en uitgeschreven voor mijn 3e klassers! ^O^
pi_165463038
Gefeliciteerd nog Jagar, Mineola en Malteser *O* Hoe vond T zijn kado Jagar?

Hier worden mrt name de korstjes niet meer gewaardeerd. Als hij stukjes van de binnenkant van brood ziet liggen gaan die overboord. Dus hij krijgt eerst zijn korstjesstukjes, en daarna komt de rest van het brood pas uit de keuken.

Qua babybedjes op vakantie: koop een deryan tentje! Heb je overal een prima bedje en past prima in een koffer met nog veel ander spul erbij. Wij hebben wel in elk hotel waar het gratis was een bedje erbij genomen voor het gemak, maar dat tentje was echt een uitkomst! Ligt ook samen met de buggy standaard in de auto.

O was vandaag voor het eerst in maanden weer een dag bij schoonmoeder. Daar wilde hij overdag niet slapen "hij zat maar met de beer te spelen en toen ik erbij ging zitten lag hij te lachen en armen door de spijlen te steken en toen heb ik hem er maar uitgehaald". Dus, dan zou ik ook niet gaan slapen idd :') en dus lag hij in de auto naar huis te slapen en weigerde zelfs wakker te worden toen ik hem uit z'n stoel haalde... Pas toen hij m'n man hoorde werd hij opeens klaarwakker :')
pi_165463467
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2016 23:18 schreef FlyingFish het volgende:
Qua babybedjes op vakantie: koop een deryan tentje! Heb je overal een prima bedje en past prima in een koffer met nog veel ander spul erbij. Wij hebben wel in elk hotel waar het gratis was een bedje erbij genomen voor het gemak, maar dat tentje was echt een uitkomst! Ligt ook samen met de buggy standaard in de auto.
Dit!! Wat een fijn ding. Heel compact en handig en snel en zulks.
pi_165465280
Qua avondeten werken wij ook vaak met meerdere bordjes/porties. Prima dat ze eerst al het vlees op eet, maar eerst moet de rest van het bordje leeg voordat de volgende portie komt. Werkt best aardig tot nu toe.

Je moet wel je woorden zorgvuldig kiezen, want toen man laatst letterlijk zei "Eerst moet dit bordje leeg" gooide ze de inhoud ervan op de grond en gaf het lege bordje met een triomfantelijk hoofd aan man *)
:')
pi_165465289
Oh FF zoiets zou mijn schoonmoeder ook gerust doen of zeggen ja }:|
pi_165465502
Gefeliciteerd nog Malteser, Jager en Mineola!

Vanaf wanneer kun je naar een nummer 1 autostoel? Wolk past nog prima in deze maar ze vindt het nog steeds absoluut niet leuk.

Ik smeer brood in de keuken want als ze iets lekkers ziet wil ze dat eten. Eerst krijgt ze een halve boterham met hartige en daarna een halve boterham met iets zoets. Sinds de provocatie met koemelk eet ze heel slecht dus er gaan momenteel misschien twee stukjes brood in. Korstjes krijgt ze terwijl ik de rest van het brood smeer.
  woensdag 21 september 2016 @ 08:17:58 #191
149959 SQ
snelle trees
pi_165465591
Het mag officieel vanaf 9 kilo ludann. Belangrijk is dat ze goed past. Hoofd tussen de kopsteun. Wij zijn met 14 maanden overgestapt.
disclaimer
  woensdag 21 september 2016 @ 08:21:55 #192
327807 Mariposas
יה&#14
pi_165465615
Vanaf 9 kg / 9 maanden, advies is wel om zo lang mogelijk groep 0 stoel te gebruiken vanwege liggende houding en dat er nog maar weinig groep 1 stoeltjes zijn die in tegenovergestelde rijrichting kunnen.

Wij gaan voor de Maxi Cosi 2way Pearl omdat die in omgekeerde rijrichting kan en we die dure base dan tenminste weer kunnen gebruiken.
Ik wacht even op de Mama Mazzrl dagen om te zien of er weer korting komt.
No hay mal que dure cien aņos ni cuerpo que lo aguante
pi_165465754
9 kilo, dat duurt nog minstens een paar maanden denk ik. Jammer. Met haar 72 centimeter denk ik dat ze dan ook nog niet lang genoeg is als ik dat zo hoor.

Man heeft er wel al eentje op het oog die past op deze base en die je kan draaien om haar erin te zetten. En hij kan achterwaarts. Alleen wel 500 euro. Best een sloot geld. :%
pi_165465824
Deryan is heel fijn idd! We hebben alleen de babyversie dus die begint wat krapjes te worden, meneer gaat zitten of staan als hij wakker is en dat kan dan niet lekker -> huilen. En die rits maakt zo'n herrie om dicht te doen. Heb je net een slapend kind }:|

Eten gaat hier goed, onder het motto hoe meer hoe beter :+ vooral fruit en rauwkost als paprika en komkommer is favoriet, dat gaat met handenvol tegelijk naar binnen. Mijn eigen eten is niet veilig. Gister mocht ik nog mijn (hele! :o) appel inleveren en die werd met genoegen opgeknabbeld. Echt leuk om te zien, ken ik helemaal niet zo van de oudste.

Autostoel: hij zit nog naar volle tevredenheid in de mc dus ik laat hem daar nog lekker in zitten, maar daarna gaat hij in de Romer huppelepupfix van grote broer. Met zo'n poot op de grond.
pi_165465985
Wij zijn sinds N. 13 maanden is over op de grotere stoel, ze was toen 9,? kilo. N. vindt het zelf fantastisch, we horen steeds woef woef, toet toet, boom, ijs, huis en wow! (als er een vrachtwagen langsrijdt :D O+ ) vanaf de achterbank. We hebben een Kiddy Phoenixfix Pro (2 geloof ik ook nog?), kwam als beste uit de consumentenbond tests, vrienden waren tevreden en N. zit er goed in en accepteert de vangtafel zonder problemen, opgelost slotje. *)

Qua eten, we forceren haar eigenlijk nooit haar bord leeg te eten en als ze een extra aardappel of extra pasta of rijst wil voordat ze haar groente op heeft geven we dat ook, no drama. We laten het haar zelf aangeven wat ze wil en zolang ze naar ons gevoel nog genoeg gezonds binnenkrijgt blijven we dan zo doen. We hebben wel het geluk dat ze niet zo moeilijk is, ze wordt nu pas iets kieskeuriger qua groente.

Bij ons worden as we speak de rolluiken voor N.'s kamer geplaatst en ze vindt het zo interessant dat ik haar in de kinderstoel voor het raam heb geparkeerd terwijl zij wow en ja ja ja! roept. :D
pi_165466038
ha, wat leuk Selvaria!

Wij zijn voor de zomer overgestapt op de nummer 1 stoel, toen was T 9.5 kilo en 74 cm. Vooral omdat we als we de auto gebruiken veel lange afstanden rijden, en dan was T niet echt tevreden in de MC. En omdat hij achterwaarts gaat is het toch een beetje een ander idee, vond ik.

Zo, net snotverkouden en doodvermoeide T afgeleverd op het kdv. Hij zal er wel niet lang zijn. Aan de ene kant vind ik het heel fijn dat ze het zo rustig aan doen met wennen enzo hier, aan de andere kant moet hij ook door de zure appel heen bijten.
pi_165466634
quote:
1s.gif Op woensdag 21 september 2016 08:42 schreef LuDann het volgende:
9 kilo, dat duurt nog minstens een paar maanden denk ik. Jammer. Met haar 72 centimeter denk ik dat ze dan ook nog niet lang genoeg is als ik dat zo hoor.

Man heeft er wel al eentje op het oog die past op deze base en die je kan draaien om haar erin te zetten. En hij kan achterwaarts. Alleen wel 500 euro. Best een sloot geld. :%
Bekend probleem. Maar wij gingen dus toch al eens passen in de babyzaak en dan is wel snel duidelijk welke modellen er een absolute no-go zijn, ook als hij straks wel 9 kilo zou wegen. De MC Tobi is bijvoorbeeld echt totaal niet Twix' stoel. Die verhoudingen waren heel raar bij Twix.

Aangezien Wolk ook zo'n kleine smalle is, zou je gewoon eens kunnen gaan passen. Is wel handig om te weten want dan kun je de aanbiedingen de komende tijd in de gaten houden. Wij hebben de stoelen inmiddels gekocht maar op zolder gezet.
pi_165466677
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2016 08:49 schreef Mineola het volgende:
Deryan is heel fijn idd! We hebben alleen de babyversie dus die begint wat krapjes te worden, meneer gaat zitten of staan als hij wakker is en dat kan dan niet lekker -> huilen. En die rits maakt zo'n herrie om dicht te doen. Heb je net een slapend kind }:|

Vrienden van ons raadden destijds inderdaad aan direct voor de peuterversie te gaan. Twix' ledikanthoeslakens passen net om het Deryanmatras dus de peuterversie gaat richting ledikantformaat.
pi_165466706
Wij hebben zo'n deryan tentje, maar werkt hier absoluut niet. T gaat daar echt in liggen keten, ipv slapen. In een campingbedje ook wel eventjes (met je nagels over de stof gaan is echt tha bomb), maar daar komt hij eerder tot rust..
pi_165467375
quote:
1s.gif Op woensdag 21 september 2016 10:02 schreef Malteser het volgende:

[..]

Bekend probleem. Maar wij gingen dus toch al eens passen in de babyzaak en dan is wel snel duidelijk welke modellen er een absolute no-go zijn, ook als hij straks wel 9 kilo zou wegen. De MC Tobi is bijvoorbeeld echt totaal niet Twix' stoel. Die verhoudingen waren heel raar bij Twix.

Aangezien Wolk ook zo'n kleine smalle is, zou je gewoon eens kunnen gaan passen. Is wel handig om te weten want dan kun je de aanbiedingen de komende tijd in de gaten houden. Wij hebben de stoelen inmiddels gekocht maar op zolder gezet.
Ja idd zeker gaan passen! Hier hetzelfde met de oudste en die maxicosi modellen!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')