abonnement bol.com Unibet Coolblue
  donderdag 15 september 2016 @ 11:08:24 #1
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_165336135
Star Trek was oorspronkelijk een door Gene Roddenberry bedachte Amerikaanse sciencefiction-televisieserie die tussen 1966 tot 1969 werd uitgezonden. Uiteindelijk groeide het Star Trek-universum uit tot een succesvolle media-franchise met vijf televisieseries, een animatieserie, tien speelfilms, tientallen computerspellen en honderden boeken, stripboeken, technische handleidingen en encyclopedieėn. Verder bestaat er sinds 1998 in Las Vegas een Star Trek-attractiepark, genaamd Star Trek: The Experience en worden er over de hele wereld regelmatig Star Trek-conventions georganiseerd: grote bijeenkomsten voor fans (de 'trekkies'), waar vaak acteurs uit de series te gast zijn. In de Verenigde Staten is er minstens elk weekend een ST convention.

Roddenberry bedacht een utopische toekomstwereld, waarin een verenigde Aarde de meeste moderne wereldproblemen heeft opgelost: vervuiling, honger, armoede en conflicten tussen mensen onderling behoren grotendeels tot het verleden. Door uitvindingen als synthetische replicators en sneller dan licht-technologie heeft de mensheid, met hulp van buitenaardse volken, in het Melkwegstelsel koloniėn gesticht. De mensheid heeft samen met enkele buitenaardse volken een overkoepelende organisatie van werelden opgericht: de Verenigde Federatie van Planeten. De verhalen in de diverse Star Trek-media volgen vooral de officieren en burgers in dienst van Starfleet, de militaire onderzoeksinstelling van de Federatie die met haar ruimtevloot vooral diplomatieke en onderzoeksmissies uitvoert en tevens de krijgsmacht vormt.

De avonturen van de verschillende televisieseries en films spelen zich hoofdzakelijk af in de 23e en 24e eeuw, enkele tijdreizen uitgezonderd. Men is bekend met een aanzienlijk deel van de Melkweg, die is verdeeld in vier kwadranten. In het Alfa-kwadrant bevinden zich grote delen van de Federatie en het Cardassiaanse Rijk, in het Beta-kwadrant bevinden zich onder andere het Klingonrijk en het Romulaanse Rijk, het Gamma-kwadrant, dat via het Bajoraanse wormgat met het Alfa-kwadrant is verbonden, wordt geregeerd door de Dominion en het Delta-kwadrant, waarin de Voyager jarenlang rondzwierf, herbergt onder andere de Kazon, Ocampa en Hirogen. Ook de Borg komen uit het Delta-kwadrant.

Star Trek werd voor het eerst uitgezonden in 1966. Sindsdien zijn er zes series gemaakt door Gene Roddenberry en zijn opvolgers. Sommige daarvan waren een groot succes, andere wat minder.

The Original Series (TOS) - Dit is de door Gene Roddenberry geschreven serie, met de naam Star Trek. Het is het verhaal van het ruimteschip USS Enterprise NCC-1701 (kortweg: Enterprise), dat driehonderd jaar in de toekomst, vanaf het jaar 2265, op een vijfjarige missie is om het heelal te verkennen. De serie sprak oorspronkelijk maar een kleine groep kijkers aan en stond naar verluidt jaarlijks op de nominatie om geschrapt te worden. Toen bleek dat deze kleine groep kijkers behoorde tot een erg selecte doelgroep (hoger opgeleiden), werd de serie interessant voor adverteerders.

The Animated Series (TAS) - Na het stoppen van de oorspronkelijke serie bleek die in de herhaling steeds populairder te worden. Dit was in 1973 een van de redenen voor het maken van een tekenfilmserie, waarbij de stemmen van de vaste personages gedaan werden door de acteurs die ze in de oorspronkelijke serie ook gespeeld hadden. De serie ging verder waar het verhaal van de oorspronkelijke serie ophield. Dat wil zeggen dat de laatste twee jaar van de missie ingevuld werden.

The Next Generation (TNG) - Deze nieuwe serie speelde zich honderd jaar later af, in het jaar 2364, rond een nieuwe Enterprise met een nieuwe bemanning. Hoewel het eerste seizoen van The Next Generation kritiek kreeg, onder andere omdat de afleveringen te zoet zouden zijn, was dit eerste seizoen goed genoeg om de serie te prolongeren. Met nieuw materiaal, en met beduidend meer middelen dan de oorspronkelijke serie uit de jaren '60, werd The Next Generation uiteindelijk een enorm succes. Er werden in de periode 1987-1994 in 7 seizoenen 177 afleveringen van uitgezonden. In 1991 overleed Gene Roddenberry.

Deep Space Nine (DS9) - Zoals de oorspronkelijke serie een missieduur van vijf jaar had, zo was het ook duidelijk dat de succesvolle serie The Next Generation niet altijd maar door kon blijven draaien. Daarom werd een volgende serie opgezet, met een ander thema. In plaats van een ruimteschip dat bij planeten langsging werd het centrale thema een ruimtestation ver in de ruimte, op een plaats waar veel ruimteschepen langskwamen.

Voyager (VOY) - Dit schip raakt op haar eerste missie door toedoen van het wezen Caretaker (verzorger) verzeild in het Delta-kwadrant, 70.000 lichtjaar van de Aarde. Voyager kent een sterke rode draad, namelijk de lange thuisreis van het ruimteschip Voyager, en de zoektocht naar mogelijkheden deze reis te verkorten.

Enterprise (ENT) - Deze serie gaat over een eerdere Enterprise, van 2151. Deze tijd, meer dan honderd jaar gesitueerd voor de oorspronkelijke serie, is de tijd waarin de mensheid begint aan het onderzoeken van de ruimte met ruimteschepen die sneller dan het licht kunnen vliegen, nu zij schepen ontwikkeld heeft die 'Warp 5' halen. Het is het begin van Starfleet, en in deze tijd worden de technieken en protocollen ontwikkeld die in de latere series algemeen bekend zijn. In het eerste jaar was dat ook meteen de zwakke plek van de serie, omdat de karakters nog veel moesten leren, maar de kijkers veel minder. In de volgende seizoenen heeft de serie echter duidelijk meer vaart gekregen. De serie is begonnen in 2001, en heeft in totaal vier seizoenen en 98 afleveringen gedraaid.

Overzichtje in uitzendvolgorde:
TOS, James Kirk (William Shatner)
TAS, James Kirk (William Shatner)
TNG, Jean Luc Picard (Patrick Stewart)
DS9, Benjamin Sisko (Avery Brooks)
VOY, Kathryn Janeway (Kate Mulgrew)
ENT, Jonathan Archer (Scott Bakula)

Poll: Wat is de beste ST serie?
TOS
TNG
DS9
VOY
ENT
Tussenstand:

Ook een poll maken? Klik hier

Poll: Wie is de beste captain?
Kirk
Picard
Sisko
Janeway
Archer
Tussenstand:

Ook een poll maken? Klik hier

Poll: Welke serie zag je het eerst?
TOS
TNG
DS9
VOY
ENT
Tussenstand:

Ook een poll maken? Klik hier

Poll: Hoe oud ben je?
Jonger dan 20
Tussen 20-30
Ouder dan 30
Tussenstand:

Ook een poll maken? Klik hier

Poll: Wat is je geslacht?
Vrouw
Man
Tussenstand:

Ook een poll maken? Klik hier

Poll: Wie is het irritantste VOY character?
Janeway
Chakotay
Tuvok
Kim
Torres
Paris
Neelix
Kes
Seven
Doctor
Tussenstand:

Ook een poll maken? Klik hier

Poll: Wie is het irritantste DS9 character?
Sisko
Jadzia Dax
Quark
Kira
Worf
O´Brien
Rom
Bashir
Jake
Odo
Ezri Dax
Nog
Tussenstand:

Ook een poll maken? Klik hier

Poll: Wie is het irritantste TNG character?
Picard
Worf
O´Brien
Data
Riker
Yar
Troi
Beverly Crusher
Pulaski
Wesley Crusher
LaForge
Tussenstand:

Ook een poll maken? Klik hier

Poll: Wie is het irritantste ENT character?
Archer
T´Pol
Tucker
Reed
Maywheather
Sato
Phlox
Tussenstand:

Ook een poll maken? Klik hier

Poll: Wie is het irritantste TOS character?
Kirk
Spock
McCoy
Scott
Chekov
Uhura
Sulu
Chapel
Tussenstand:

Ook een poll maken? Klik hier

Poll: Wie is het beste VOY character?
Janeway
Chakotay
Tuvok
Kim
Torres
Paris
Neelix
Kes
Seven
Doctor
Tussenstand:

Ook een poll maken? Klik hier

Poll: Wie is het beste DS9 character?
Sisko
Jadzia Dax
Quark
Kira
Worf
O´Brien
Rom
Bashir
Jake
Odo
Ezri Dax
Nog
Tussenstand:

Ook een poll maken? Klik hier

Poll: Wie is het beste TNG character?
Picard
Worf
O´Brien
Data
Riker
Yar
Troi
Beverly Crusher
Pulaski
Wesley Crusher
LaForge
Tussenstand:

Ook een poll maken? Klik hier

Poll: Wie is het beste ENT character?
Archer
T´Pol
Tucker
Reed
Maywheather
Sato
Phlox
Tussenstand:

Ook een poll maken? Klik hier

Poll: Wie is het beste TOS character?
Kirk
Spock
McCoy
Scott
Chekov
Uhura
Sulu
Chapel
Tussenstand:

Ook een poll maken? Klik hier

***Deze openingspost is hier te vinden!***
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  donderdag 15 september 2016 @ 11:09:01 #2
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_165336146
Laatste nieuws:
Discovery is uitgesteld tot mei 2017=
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_165336446
quote:
4s.gif Op donderdag 15 september 2016 11:09 schreef Dagonet het volgende:
Laatste nieuws:
Discovery is uitgesteld tot mei 2017=
-O-
  Public Relations / Redactie Film donderdag 15 september 2016 @ 13:57:10 #4
216132 crew  Roberto_BOZ
pi_165339462
Zat er dik in. Nog steeds geen casting nieuws.
pi_165340148
Afgelopen weekend ontdekt dat de TOS op Netflix staat.
Omdat ik deze nog nooit gezien had, daarmee begonnen.

De special effects zijn lichtelijk gedateerd (een van de aliens was een schoothondje met een pakje, hij blafte zelfs gewoon :') ), maar het zijn desondanks toch wel interessante afleveringen.
GNU Terry Pratchett
  Moderator donderdag 15 september 2016 @ 14:34:27 #6
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_165340181
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2016 13:57 schreef Roberto_BOZ het volgende:
Zat er dik in. Nog steeds geen casting nieuws.
Ze zijn nu nog aan het casten :X ben benieuwd wat het voor serie gaat worden...
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_165361682
Heeft iemand The Animated Series gezien? Is dat nog een beetje de moeite waard?
pi_165362579
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2016 11:34 schreef DappereDodo77 het volgende:
Heeft iemand The Animated Series gezien? Is dat nog een beetje de moeite waard?
Er zitten een paar goede afleveringen tussen van wat ik heb gezien. Maar in het algemeen? Ik was er geen fan van en had met een redelijk aantal afleveringen moeite om er doorheen te komen in één sitting.
Na 14 afleveringen heb ik er de brij aangegeven, dus geen idee of het daarna beter is geworden.

Als je meer Trek wilt is het uiteraard wel de moeite waard om het zelf even aan te kijken.
  vrijdag 16 september 2016 @ 13:02:42 #10
242879 Onnoman
The On And Only
pi_165363674
quote:
4s.gif Op donderdag 15 september 2016 11:09 schreef Dagonet het volgende:
Laatste nieuws:
Discovery is uitgesteld tot mei 2017=







[ Bericht 12% gewijzigd door Onnoman op 16-09-2016 13:08:45 ]
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 16 september 2016 @ 13:14:44 #11
403973 crew  Gijscoman
Hou hoog de naam van N.E.C.
pi_165363871
Natuurlijk jammer dat het wordt uitgesteld, maar als het goed is voor de uiteindelijke serie vind ik 't prima.
Star Trek zou trouwens toch volledig op Netflix komen? TOS, waarin ik halverwege ben, staat er al op, maar wanneer wordt de rest verwacht?
pi_165364238
quote:
wtf doet Riker daar :')
lekker faxen heel de dag echt genot
pi_165367414
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2016 12:13 schreef Syntos het volgende:

[..]

Er zitten een paar goede afleveringen tussen van wat ik heb gezien. Maar in het algemeen? Ik was er geen fan van en had met een redelijk aantal afleveringen moeite om er doorheen te komen in één sitting.
Na 14 afleveringen heb ik er de brij aangegeven, dus geen idee of het daarna beter is geworden.

Als je meer Trek wilt is het uiteraard wel de moeite waard om het zelf even aan te kijken.
Thanks, ik had al moeite om TOS door te komen, dus ik denk dat ik deze toch maar skip.
  dinsdag 27 september 2016 @ 18:20:29 #14
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_165606413
Grappig, ik heb bij TOS juist een heel erg nostalgisch gevoel, en vind het net zo prima als de originele Twilight Zones bijvoorbeeld. Ik zou de rest moeten herkijken, maar TOS is denk ik toch wel één van de beste series naar mijn mening.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 27 september 2016 @ 19:26:31 #15
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_165607645
Wij zijn hier (weer) begonnen aan Enterprise. Voor mijn vrouw de enige ST serie die ze nog niet heeft gezien. Ik heb hem in zijn originele run gezien, sindsdien niet meer.
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
pi_165608435
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2016 19:26 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Wij zijn hier (weer) begonnen aan Enterprise. Voor mijn vrouw de enige ST serie die ze nog niet heeft gezien. Ik heb hem in zijn originele run gezien, sindsdien niet meer.
Met Scott Bakula toch?

Dat werd in seizoen 3 pas leuk, vind ik, want Manny Cotobaas.

De slotaflevering vond ik dan wel weer erg sneu en ondankbaar voor die serie.
lekker faxen heel de dag echt genot
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 27 september 2016 @ 21:37:06 #17
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_165612397
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 september 2016 19:56 schreef wolfrolf het volgende:

[..]

Met Scott Bakula toch?

Dat werd in seizoen 3 pas leuk, vind ik, want Manny Cotobaas.

De slotaflevering vond ik dan wel weer erg sneu en ondankbaar voor die serie.
Zo herinner ik het me ook. Worstelen door 1 en 2 (maar dat geld ook voor TNG, DS9 en Voyager) en vanaf 3 wordt het leuk. Manny Coto werd pas showrunner in S4, maar was al wel aan boord als schrijver in S3
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
  zaterdag 1 oktober 2016 @ 13:22:13 #18
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_165687957
Ik zou de slotaflevering lekker laten voor wat het is.

T'Pol though :9~

[ Bericht 53% gewijzigd door star_gazer op 01-10-2016 13:32:39 ]
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
pi_165767711
Binnenkort leverbaar ;)

Star Trek TNG Bluetooth® ComBadge - Exclusive
Answer all your calls with the word "Go"



• Star Trek TNG Bluetooth® ComBadge
• Officially-licensed Star Trek: The Next Generation merchandise
• Plays classic communicator chirp sound effect when you press it
• Connects to your phone or device via Bluetooth® 4.0
• Built-in microphone for hands-free calling
• Once connected, one touch answers/ends calls, plays/pauses audio, or accesses Siri, Google Now, or Cortana
• Not, however, Majel Barrett
• Play/pause music functionality
• SBC, MP3, and AAC decoder support
• Wireless Range: 33 ft.
• Materials: ABS and zinc shell
• Attaches using magnets so you don't have to make holes in your clothes
• Batteries: Rechargeable Lithium-ion (one charge lasts 10 hours)
• Charges via micro-USB cable (included)
• Auto shut off feature (when not connected to Bluetooth) after 30 minutes to preserve battery life
Be curious, not judgmental
pi_165767737
quote:
7s.gif Op woensdag 5 oktober 2016 12:24 schreef Aether het volgende:
Binnenkort leverbaar ;)

Star Trek TNG Bluetooth® ComBadge - Exclusive
Answer all your calls with the word "Go"

[ afbeelding ]
OMG O+
Ja doei.
  woensdag 5 oktober 2016 @ 12:25:40 #21
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_165767741
HEBE!

Alleen voor in de auto dan. :{w.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_165767755
Natuurlijk wel even erop tappen :P
Ja doei.
pi_165783831
Vraagje In TOS, Seizoen 2 aflevering 18 (The Immunity Syndrome episode)

Gebruikte de doker toen Cordrazine of een ECA stack op de crew?
pi_165785894
AnthonyCumia twitterde op donderdag 06-10-2016 om 08:21:44 Holy crap. I guess the CGI budget for “Star Trek: Beyond” was set somewhere between video game & cartoon. Really terrible. Was so good in 1. reageer retweet
Wowowowow Anthony, hoe durf je !!!!!!!!!!!!!!!!1111111
lekker faxen heel de dag echt genot
pi_165786129
quote:
10s.gif Op donderdag 6 oktober 2016 10:31 schreef wolfrolf het volgende:
AnthonyCumia twitterde op donderdag 06-10-2016 om 08:21:44 Holy crap. I guess the CGI budget for “Star Trek: Beyond” was set somewhere between video game & cartoon. Really terrible. Was so good in 1. reageer retweet
Wowowowow Anthony, hoe durf je !!!!!!!!!!!!!!!!1111111
Het boeide me tot ik me realiseerde dat het om Abrams Trek ging, en niet de nieuwe serie.
Ik schrok al. :D
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')