Wie weet, deze doelgroep aanspreken op de manier zoals hij het deed en met de religie argumenten was niet zo slim. Dat had hij kunnen weten.quote:Op donderdag 15 september 2016 12:18 schreef Montagui het volgende:
[..]
Misschien dan toch een DOD/Minerva experiment?
Die passen meer dan ooit bij onze huidige tijd. Bijzonder hoe het boeddhisme de tand des tijds als geen ander heeft weten te doorstaan. Maar wat Boeddhisme leert, is eigenlijk ook al wat hier werd geleerd voordat de abrahamistische religie opkwamen zetten en alles platwalsten met bruut geweld. Dat is iets universeels; de natuurlijke weg naar binnen. In de Nag-Hamadi-geschriften komt ook met zo'n soort iets, en daarin komt Jezus ook eerder naar voren als een soort boeddha (ontwaakte).quote:Op donderdag 15 september 2016 12:13 schreef Manke het volgende:
[..]
boeddhisme en hindoeīsme zijn ouder dan het christendom, hindoe ouder dan de bijbel zelf.niet achterhaald gelukkig.
https://www.bol.com/nl/p/als-het-licht-duisternis-is/666816521/#
Als ik het boek terug kan vinden, scan ik em wel ff.
Als ik zou kunnen kiezen zou ik erg graag gelovig willen zijn omdat ik van mening ben dat het alles een stuk makkelijker verteerbaar zou maken.quote:Op donderdag 15 september 2016 12:24 schreef Villas__Rubin het volgende:
[..]
Die passen meer dan ooit bij onze huidige tijd. Bijzonder hoe het boeddhisme de tand des tijds als geen ander heeft weten te doorstaan. Maar wat Boeddhisme leert, is eigenlijk ook al wat hier werd geleerd voordat de abrahamistische religie opkwamen zetten en alles platwalsten met bruut geweld. Dat is iets universeels; de natuurlijke weg naar binnen. In de Nag-Hamadi-geschriften komt ook met zo'n soort iets, en daarin komt Jezus ook eerder naar voren als een soort boeddha (ontwaakte).
Vandaag de dag hebben boeddhistische inzichten het zelfs tot onze geestelijke gezondheidszorg geschopt. Men kan er niet omheen dus wetenschappelijk gezien. Wat hebben de dogmatische religies (chr/isl.jdsm) wat dat betreft nou eigenlijk te bieden?
Het grappige is dat veel gelovigen andersom precies hetzelfde zeggen, dat het makkelijker zou zijn niet te gelovenquote:Op donderdag 15 september 2016 12:31 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Als ik zou kunnen kiezen zou ik erg graag gelovig willen zijn omdat ik van mening ben dat het alles een stuk makkelijker verteerbaar zou maken.
Helaas lukt het me niet om zonder bewijs zomaar wat aan te nemen (behalve deze puzzel dan), en zal ik waarschijnlijk nooit verder komen dan agnostisch.
Maar goed de agnostische visie is al een stuk minder deprimerend dan dan atheīstische visie dus daar kies ik dan maar voor
zooitje abortussen op filmquote:Op donderdag 15 september 2016 12:38 schreef MotherFoker het volgende:
Wat was nu het grote 1:00 moment? raar filmpje of wat?
over decepties gesproken, hoe dacht je dat die 'babies' zich voeldequote:Op donderdag 15 september 2016 12:37 schreef Geralt het volgende:
Ik zat om 00:59 echt zo te kijken naar die timer:
[ afbeelding ]
Wat een tegenvaller. Geen atoombommen, geen instorting van het hele systeem, geen clinton die live door haar kop geknald werd etc etc, niets van dat alles. Nee een paar dooie babies. Alsof ik ook maar iets geef om dooie kinderen
Grootste deceptie van de afgelopen week dit
Aha, lekker dan.quote:Op donderdag 15 september 2016 12:39 schreef Jimbo het volgende:
[..]
zooitje abortussen op film
echt suuuper boeiend
abortussen en de SS hebben nu een band?quote:Op donderdag 15 september 2016 12:41 schreef BarryOSeven het volgende:
En we gaan door!
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 15 september 2016 12:41 schreef Jimbo het volgende:
[..]
abortussen en de SS hebben nu een band?
Nee, dat zijn wel degelijk abortussen. Elke abortus is een kunstmatige miskraam, hoe dat opgewekt wordt/mee omgegaan wordt verschilt per leeftijdsklasse van de foetus.quote:Op donderdag 15 september 2016 12:40 schreef Jimbo het volgende:
oh tevens waren t ook veel filmpjes van vergevorderde stadias en dus geen abortus maar miskramen
maarja dat laat hij je natuurlijk niet weten he.
Gras is altijd groener blijkbaar, ook in overtuiging-landquote:Op donderdag 15 september 2016 12:38 schreef erodome het volgende:
[..]
Het grappige is dat veel gelovigen andersom precies hetzelfde zeggen, dat het makkelijker zou zijn niet te geloven
Voor mij als gelovige maakt het niet zo heel veel verschil aangezien ik niet geloof in die oordelende macht en wel geloof in eigen verantwoordelijkheid.
Ik heb geen idee en dat kan me eigenlijk ook geen zak schelen. Ik hoopte op conspiracy toestanden, Clinton en Trump die opgeknoopt werden, de VS die ten overstaan van de hele wereld te kakken gezet zou worden en dat soort ongein. Dooie kinderen boeien me niet. Bovendien zijn we al met veel te veel op deze aarde. Ik ben pro abortus. En dan bij voorkeur bij iedereen met een IQ van onder de 110. Gedwongen als het even kan. Preventief ruimen zegmaar om de genenpoel een beetje te helpen ofzo.quote:Op donderdag 15 september 2016 12:39 schreef Jimbo het volgende:
[..]
over decepties gesproken, hoe dacht je dat die 'babies' zich voelde
er zaten echt dingen tussen die veel te ver waren voor een 'normale' abortusquote:Op donderdag 15 september 2016 12:42 schreef erodome het volgende:
[..]
Nee, dat zijn wel degelijk abortussen. Elke abortus is een kunstmatige miskraam, hoe dat opgewekt wordt/mee omgegaan wordt verschilt per leeftijdsklasse van de foetus.
Josef Mengele ?quote:Op donderdag 15 september 2016 12:41 schreef Jimbo het volgende:
[..]
abortus en natuurlijke selectie zijn mooie dingen ja.quote:Op donderdag 15 september 2016 12:43 schreef Geralt het volgende:
[..]
Ik heb geen idee en dat kan me eigenlijk ook geen zak schelen. Ik hoopte op conspiracy toestanden, Clinton en Trump die opgeknoopt werden, de VS die ten overstaan van de hele wereld te kakken gezet zou worden en dat soort ongein. Dooie kinderen boeien me niet. Bovendien zijn we al met veel te veel op deze aarde. Ik ben pro abortus. En dan bij voorkeur bij iedereen met een IQ van onder de 110. Gedwongen als het even kan. Preventief ruimen zegmaar om de genenpoel een beetje te helpen ofzo.
had zn moeder maar een abortus gehadquote:
Er wordt vooral veel voor de ander gedacht, dat is een beetje het probleem.quote:Op donderdag 15 september 2016 12:43 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Gras is altijd groener blijkbaar, ook in overtuiging-land
Heb het niet gezien, dus misschien heb je gelijk. Maar hoe denk je dat de abortus van een foetus van 20 weken oud eruit ziet? Of nog ouder dan dat?quote:Op donderdag 15 september 2016 12:43 schreef Jimbo het volgende:
[..]
er zaten echt dingen tussen die veel te ver waren voor een 'normale' abortus
ik geloof er niet zo in, maarja he..wat weet ik nou van kinderen en vagina's
Heel simpel... Doordat die nazi's in hun houten pedaal aangedreven ufo de ruimte in gingen kwamen ze een buitenaards volk tegen, daar hebben ze de tacktiek van moderne abortus geleerd en samen met hun een plan gemaakt om abortus "normaal" te maken. Zodat nazi reptilians uiteindelijk over de wereld konden heersen. En die nazi reptilians wilde alleen maar blanke blauw ogige gastlichamen hebben natuurlijk. Ofzo..quote:Op donderdag 15 september 2016 12:47 schreef BarryOSeven het volgende:
Shit man hoe kom ik nu ooit weer op het pad van de houten Nazi pedaal-aangedreven-UFO.
Je hebt hem helemaal door!quote:Op donderdag 15 september 2016 12:51 schreef erodome het volgende:
[..]
Heel simpel... Doordat die nazi's in hun houten pedaal aangedreven ufo de ruimte in gingen kwamen ze een buitenaards volk tegen, daar hebben ze de tacktiek van moderne abortus geleerd en samen met hun een plan gemaakt om abortus "normaal" te maken. Zodat nazi reptilians uiteindelijk over de wereld konden heersen. En die nazi reptilians wilde alleen maar blanke blauw ogige gastlichamen hebben natuurlijk. Ofzo..
de duivel (wat het biljet weergeeft) die zijn doel bereikt met deceptie (zoals reddit het noemt), what else is newquote:
deathmetal band, SS abortionquote:Op donderdag 15 september 2016 12:41 schreef Jimbo het volgende:
[..]
Eens. Dit is echt blatant de slachtofferrol zoeken waar deze totaal niet terecht is.quote:Op donderdag 15 september 2016 11:00 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Waarom heb je dat idee dan?
Echt, fucking seriously, waarom kan iets niet gewoon zijn wat het blijkt te zijn. Waarom moet er altijd weer 1 of andere brainfart bij komen van een aantal. Laat iets toch gewoon zoals het is als het zo is zoals het is.
Dat de atheīstische visie deprimerend is is ook maar een mening natuurlijkquote:Op donderdag 15 september 2016 12:31 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Als ik zou kunnen kiezen zou ik erg graag gelovig willen zijn omdat ik van mening ben dat het alles een stuk makkelijker verteerbaar zou maken.
Helaas lukt het me niet om zonder bewijs zomaar wat aan te nemen (behalve deze puzzel dan), en zal ik waarschijnlijk nooit verder komen dan agnostisch.
Maar goed de agnostische visie is al een stuk minder deprimerend dan dan atheīstische visie dus daar kies ik dan maar voor
Uiteraard! Ik vind het inderdaad deprimerend omdat je al snel uitkomt op puur determinisme. Het ontneemt hoop vind ik.quote:Op donderdag 15 september 2016 13:17 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dat de atheīstische visie deprimerend is is ook maar een mening natuurlijk
Het maakt me voor de dagelijkse sleur eerlijk gezegd echt geen reet uit, ik denk er geen seconde over na als ik er niet toevallig even met iemand over in discussie benquote:Op donderdag 15 september 2016 13:19 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Uiteraard! Ik vind het inderdaad deprimerend omdat je al snel uitkomt op puur determinisme. Het ontneemt hoop vind ik.
Niet dat ik bij het rationele nadenken niet gebruik maak van het atheīsme, maar voor de dagelijkse sleur doet agnostisch zijn me beter dan atheīsme deed.
Kan ik me ook voorstellen.quote:Op donderdag 15 september 2016 13:23 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Het maakt me voor de dagelijkse sleur eerlijk gezegd echt geen reet uit, ik denk er geen seconde over na als ik er niet toevallig even met iemand over in discussie ben
Even een vraag puur uit interesse. We hadden het gisteren al even over de abrahamitische religies en de heidense. Welke geloof jij dan eigenlijk?quote:Op donderdag 15 september 2016 12:38 schreef erodome het volgende:
[..]
Het grappige is dat veel gelovigen andersom precies hetzelfde zeggen, dat het makkelijker zou zijn niet te geloven
Voor mij als gelovige maakt het niet zo heel veel verschil aangezien ik niet geloof in die oordelende macht en wel geloof in eigen verantwoordelijkheid.
Heidens, noem mezelf gekscherend een hobby heks (noord/west europeese traditie)quote:Op donderdag 15 september 2016 14:17 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Even een vraag puur uit interesse. We hadden het gisteren al even over de abrahamitische religies en de heidense. Welke geloof jij dan eigenlijk?
En wat heeft jou doen overtuigen dit te geloven?
Het gedeelte over de natuur vind ik wel leuk en interessant om over te lezen.quote:Op donderdag 15 september 2016 14:35 schreef erodome het volgende:
[..]
Heidens, noem mezelf gekscherend een hobby heks (noord/west europeese traditie)
Eigenlijk geloofde ik altijd al, heb er alleen wat langer over gedaan iets te vinden dat paste bij mijn beeld van. Ik heb altijd geloofd in de natuur, in een bezielde natuur, in meer tussen hemel en aarde en een bepaalde macht om te "buigen" en beinvloeden in elk mens. Bepaalde ervaringen versterkte dat, alhoewel dat natuurlijk wel een beetje een kip en ei verhaal is, je ervaringen worden gekleurd door je overtuigingen.
Geboren in een atheistisch gezin met wat zachte anti theistische neigingen, in een omgeving met alleen wat christelijke stromingen begon daar mijn zoektocht naar herkenning. Maar al erg snel bleek dat ik niets kon met die visie van geloven, sterker nog, als die god werkelijk zou bestaan zou ik hem alsnog afwijzen.
Toen een tijd geflirt met het boeddhisme, dat kwam al een heel stuk dichter bij mijn gevoel van geloof, bij mijn (gelovig) wereldbeeld. Maar ook hier kwam ik weer aangelopen tegen dat wat ik een doodscultus noem, het gericht zijn op dit aardse dat je moet ontgroeien/eigenlijk niet goed is. Dat het leven eigenlijk niet zo waardevol is, dat wat erop volgt waardevol is.
Uiteindelijk over het heksendom heen gestruikelt en dat was een feest van herkenning. Gericht op het leven hier op aarde, de natuur als leidraad en als bezield, het ritme van de hier heersende natuur, het zoeken naar balans ipv uitersten, het zoeken naar harmonie met je omgeving, magie (buigen/weten). En de machten (goden als je het zo wil noemen) die binnen dat bestel vallen ipv erbuiten staan, die voor een heel fiks deel archetypisch zijn voor bepaalde krachten.
Een geloofsidee dat natuurlijk ook uitgaat van de waarheid van dat wereldbeeld, maar waarbij het niets uitmaakt of je actief erin geloofd of niet, net als bij het boeddhisme gaat het gewoon over een zienswijze van hoe het is, zonder dat er directe gevolgen zijn als je er niet in geloofd.
Een geloofstype die de wereld van de mens en de wereld in zijn geheel scheidt, dus geen goddelijke wetten voor de mens kent, dat een mensenzaak vindt.
Het paste dus gewoon heel erg goed bij mijn wereldbeeld en mijn gevoel van geloof dat ik zo lang als ik me kan herinneren met me meedraag.
Natuurlijk wel meer geloven bekeken en me in verdiept, maar voor mijn persoonlijke zoektocht naar herkenning zijn dit de belangrijste punten.
Daarna bleef die nog een geruime tijd doorzeiken over abortussen en hoe kwaadaardig dat is en bla bla bla. Je heb niet echt wat gemist dus.quote:Op donderdag 15 september 2016 13:27 schreef magnetronkoffie het volgende:
Filmpje deels gekeken. Op een gegeven moment zag je alleen maar beelden die als doel hadden in te spelen op de herkenbaarheid van de mens om dit als moord weg te zetten (wat op zich een discussiepunt op zich is, maar waar ik me zelf niet over zal uitlaten).
Het is duidelijk propaganda, ook al zijn de beelden zelf wel echt...maar ook (deels) in scene gezet (waarom zou je die foetussen nog even uitgebreid gaan zitten filmen? Das toch niet standaard-procedure bij een abortus?) en sowieso zijn er altijd wel redenen te bedenken waarom een abortus (hoe gruwelijk het ook kan zijn) toch een gewenste oplossing kan zijn.
Ik weet niet of er in de rest van het filmpje nog wat wat meer bruikbare info zat, ik kon het filmpje niet doorspoelen (verbeterpuntje voor sitemaker dus).
Gaat het volgende filmpje wellicht over het eten van vlees? Dan zou ie genoeg gruwelijk beeldmateriaal moeten kunnen vinden, ik ben benieuwd.
Oh, je bent een wicca? Tenminste, zo noemen ze dat toch? Ik heb er o.a. ooit een boekje over gelezen, maar dat is alweer zo'n tien jaar geleden. Ik vond het wel heel boeiend. Een vriendin van mijn moeder noemt zichzelf ook een heks.quote:Op donderdag 15 september 2016 14:35 schreef erodome het volgende:
[..]
Eigenlijk geloofde ik altijd al, heb er alleen wat langer over gedaan iets te vinden dat paste bij mijn beeld van. Ik heb altijd geloofd in de natuur, in een bezielde natuur, in meer tussen hemel en aarde en een bepaalde macht om te "buigen" en beinvloeden in elk mens. Bepaalde ervaringen versterkte dat, alhoewel dat natuurlijk wel een beetje een kip en ei verhaal is, je ervaringen worden gekleurd door je overtuigingen.
Geboren in een atheistisch gezin met wat zachte anti theistische neigingen, in een omgeving met alleen wat christelijke stromingen begon daar mijn zoektocht naar herkenning. Maar al erg snel bleek dat ik niets kon met die visie van geloven, sterker nog, als die god werkelijk zou bestaan zou ik hem alsnog afwijzen.
Toen een tijd geflirt met het boeddhisme, dat kwam al een heel stuk dichter bij mijn gevoel van geloof, bij mijn (gelovig) wereldbeeld. Maar ook hier kwam ik weer aangelopen tegen dat wat ik een doodscultus noem, het gericht zijn op dit aardse dat je moet ontgroeien/eigenlijk niet goed is. Dat het leven eigenlijk niet zo waardevol is, dat wat erop volgt waardevol is.
Uiteindelijk over het heksendom heen gestruikelt en dat was een feest van herkenning. Gericht op het leven hier op aarde, de natuur als leidraad en als bezield, het ritme van de hier heersende natuur, het zoeken naar balans ipv uitersten, het zoeken naar harmonie met je omgeving, magie (buigen/weten). En de machten (goden als je het zo wil noemen) die binnen dat bestel vallen ipv erbuiten staan, die voor een heel fiks deel archetypisch zijn voor bepaalde krachten.
Een geloofsidee dat natuurlijk ook uitgaat van de waarheid van dat wereldbeeld, maar waarbij het niets uitmaakt of je actief erin geloofd of niet, net als bij het boeddhisme gaat het gewoon over een zienswijze van hoe het is, zonder dat er directe gevolgen zijn als je er niet in geloofd.
Een geloofstype die de wereld van de mens en de wereld in zijn geheel scheidt, dus geen goddelijke wetten voor de mens kent, dat een mensenzaak vindt.
Het paste dus gewoon heel erg goed bij mijn wereldbeeld en mijn gevoel van geloof dat ik zo lang als ik me kan herinneren met me meedraag.
Natuurlijk wel meer geloven bekeken en me in verdiept, maar voor mijn persoonlijke zoektocht naar herkenning zijn dit de belangrijste punten.
Gaaf, klinkt als een interessante reis zo langs vele scholenquote:Op donderdag 15 september 2016 14:35 schreef erodome het volgende:
[..]
Dit is meer F&L. Dit topic gaat over andere zaken.quote:Op donderdag 15 september 2016 17:29 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Gaaf, klinkt als een interessante reis zo langs vele scholenLijkt me erg prettig om een overtuiging te vinden waarin je jezelf kunt vinden en je helpt in je dagelijkse dingen. Chapeau
Excusesquote:Op donderdag 15 september 2016 18:06 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dit is meer F&L. Dit topic gaat over andere zaken.
Heb ze allemaal al uit. Nu 2de keer 'Geestelijke gaven'.quote:Op donderdag 15 september 2016 18:18 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Welke? 'Door de Grebbelinie naar het Eeuwige Leven'?
Edit: nu ben ik zelf off topic. Excuses.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |